MeetFactory

Sara Baume, Matěj Samec

Jasno lepo podstín zhyna

Premiéra: 8.10.2017. Překlad románu: Alice Hyrmanová McElveen. Dramaturgie: Matěj Samec. Výprava: Jana Preková. Hudba: Myko. Režie: Viktorie Čermáková.
1:40x


Dramatizace románu nadějné irské autorky o ničivých následcích izolace a hojivé síle soucitu, blízkosti a náklonnosti. Ray žije sám v domě svého otce. Bez vazeb, bez vztahů, bez vlastního místa na světě a spřízněné duše. Jednoho dne si v útulku pořídí zohaveného jednookého psa. Tím začíná silný příběh jedné atypické lásky, který skrz postupné odhalování Rayovy komplikované minulosti a dobrodružnou a očistnou cestu čtyřmi ročními obdobími nalézá svou naléhavou pointu...
v průběhu představení se na jevišti kouří
Anketa 2017 - redakční volba
Eva Salzmannová nominace v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon
Eva Salzmannová - nominace na Cenu divadelní kritiky 2017 (nejlepší ženský herecký výkon)
Eva Salzmannová - nominace na Cenu Thálie 2017
MeetFactory
Hodnocení inscenace
Redakce
80 %
Uživatelé
67 %
Hodnocení redakce
Kateřina Jírová 80 %
Pavel Širmer 80 %
Lukáš Holubec 80 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Kateřina Jírová 80 %
(zadáno: 15.9.2018, počet hodnocení: 273)
přínosný / zajímavý komentář
Plnokrevný melodram jedné herečky. Bez ztráty pozornosti bydlíme v prázdném domě, staráme se o Jednookého, a nakonec se vydáme na cestu. Na cestu do hlubin jedné osamělé duše. Jeden stůl, jedna lampa, jeden viksvajlant, jedna kobercovka.
Pavel Širmer 80 %
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1421)
přínosný / zajímavý komentář
75%. Inscenace převádí na jeviště pozoruhodnou poetiku románu ve srozumitelné monodramatické podobě. Kdyby byl do role Raye obsazen typově odpovídající herec, realističtější projev by mohl svazovat vnímání a fantazii diváků a možná by skrze větší souznění nedostal do svého projevu tolik jako šťastně zvolená E. Salzmannová. Hereččino nasazení a vyvážené podání humorných a smutných prvků jsou mimořádné. Podpořena režisérkou V. Čermákovou má klíčový podíl na neopakovatelném vyjádření Rayových bolestí, radostí a v neposlední řadě i jedinečností vidění života, které „civilizovaným“ často unikají.
Lukáš Holubec 80 %
(zadáno: 16.11.2017, počet hodnocení: 553)
přínosný / zajímavý komentář
Viktorie Čermáková režíruje velmi skromně a s opatrností, aby jímavá etapa osamělého člověka nevyzněla ani příliš bolestně, ani s přílišným odstupem nebo dokonce nepochopeně. A kdo že vlastně hodinu a půl nepřetržitě zprostředkovává či snad těch devadesát minut přímo žije Rayův příběh? Eva Salzmannová. Odvažuji se tvrdit a zároveň doufat, že velká adeptka, a snad nejen pro mne, ve všech možných anketách, která se divadlem zabývají. Více viz blog.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Kotzova 50 %
(zadáno: 18.10.2018, počet hodnocení: 7)
Mau 80 %
(zadáno: 18.10.2018, počet hodnocení: 81)
Bejdule 70 %
(zadáno: 16.9.2018, počet hodnocení: 29)
Zupri 60 %
(zadáno: 24.4.2018, počet hodnocení: 71)
MarekLinhart 80 %
(zadáno: 8.4.2018, počet hodnocení: 131)
Vladimír Rogalewicz 60 %
(zadáno: 21.3.2018, počet hodnocení: 454)
přínosný / zajímavý komentář
Punkové představení v punkovém prostoru na zcela odlehlém místě (že to ještě neobjevili producenti kriminálky Miami!). Nezajímavý text geniálně ztvárněný Evou Salzmannovou. Umím si ale představit zajímavější prožití drahocenného volného času.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.