Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]

Tekoucí písky

Premiéra: 25.5.2024 | 2:20
Podle dopisů Charlotty Brontëové. Překlad: Ester Žantovská. Dramaturgie: Kristina Žantovská. Výprava: Eva Jiřikovská. Hudba: Jakub Kudláč. Režie: Viktorie Čermáková.
Potemnělá komedie, volně inspirovaná dopisy Charlotty Brontëové. Mladá guvernantka přijíždí na odlehlé panství uprostřed skotských blat poté, co vedla romantickou korespondenci s tajemným panem Branwellem. Jenže brzy se ukáže, že jedinými obyvatelkami domu jsou dvě Branwellovy sestry, jejich služebná a pes. A nikde žádný muž ani dítě, o které by se bylo třeba postarat...
Anketa 2023/24
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2023 do srpna 2024, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 9. prosince 2024.
Hlasování končí za 2 dny.
Městská divadla pražská
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
36 %
kontroverzní inscenace (89.)
36131000
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
30.12.Po19:00+ LEKTORSKÝ ÚVODvstupenky
17.1.19:00KLUB DIVÁKŮ PRVNÍ ŘADA; + LEKTORSKÝ ÚVODvstupenky
1.2.So19:00+ LEKTORSKÝ ÚVODvstupenky
30.12.Po19:00 vstupenky
+ LEKTORSKÝ ÚVOD
17.1.19:00 vstupenky
KLUB DIVÁKŮ PRVNÍ ŘADA; + LEKTORSKÝ ÚVOD
1.2.So19:00 vstupenky
+ LEKTORSKÝ ÚVOD

Volby

Hodnocení (13)

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Srna  60 %
2.10.2024 | 94 hodnocení
+ souhlasím
Trochu praštěné, ale celkem se na to dá dívat, hlavně díky hercům. Scény psa a slepice bych vynechala.
Suzana  20 %
15.6.2024 | 347 hodnocení
+ souhlasím
chybí smích, romantika, zajímavé situace, napětí, spád,...
Tomáš Frühauf  20 %
6.6.2024 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Jediné plus tohoto představení je přestávka, o které lze pohodlně odejít za lepší zábavou. Tohle se opravdu nepovedlo na poměry MdP.
Karolina Such  10 %
2.6.2024 | 27 hodnocení
+ souhlasím
V této inscenaci nefunguje vůbec nic. Scéna je opravdu ošklivá a hlavně neekologická, vůbec nechápu, jak to mohlo scénografku napadnout a proč jí to někdo dovolil realizovat. Text je zdlouhavý, není jasné, proč je divákům předváděn, co na něm režisérku či dramaturgyni zaujalo, je to jen nudná deklamace. Slušně hraje a zpívá Martina Jindrová, ale v inscenaci Já, Johan/a je mnohem lepší. Ze židle vás zvednou (vzteky) jen amatérské výkony Sáry Affašové, Tomáše Milostného a monotónní hraní Evy Salzmannové. Není divu, že na první repríze byla obsazena asi polovina sálu.
Kateřina Vodáková  30 %
2.6.2024 | 271 hodnocení
+ souhlasím
Velice zvláštní, dějově abstraktní záležitost. Kontroverzní je hlavně linie slípka - pes. V hledišti nás bylo opravdu málo a tuším, že to tak bude bývat. I. Uhlířová a zejména T. Milostný jsou pro mě afektovaným projevem ve všem zcela nestravitelní, jak z jiné dimenze a amatérské sekce. Naopak M. Jindrová se mi zde herecky líbila snad nejvíce, co jsem ji kde viděla a také slušně zpívá. Dál z kladů vyzdvihnu zdařilou hudbu, light design, vítr i dynamiku způsobenou změnami igelitové scény. Většina jevištních situací je v TP sice mimo, ale některé mají překvapivě dobrý potenciál. Částečně přeobsadit, překopat text a hra by vlastně nebyla marná.
Divka  90 %
31.5.2024 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Náročná věc. Výborné Eva Salzmannová a Dana Batulková (nepřekvapuje), Ivana Uhlířová originální (taky nepřekvapuje), Martina Jindrová (talent, skvělá!). Pan Milostný to měl nějak "na háku". Režie důsledná, detailní. Groteskní věc. Scéna - pro mě velkorysá, nápaditá. Mohla by se víc využít ve hře,její pohyb. Doporučuji seškrtat linku psa a slepice, táhne se to (i když je pochopitelné, že jde o pomalé "vaření žáby" ve vztahu, od svádění a slibů k připoutání). Divák trochu trpí než se to všechno přeříká ... stačilo by zkrátit nebo herecky přidat. Skvělé představení (psáno z premiéry). Zlomte vaz!
RaB  10 %
26.5.2024 | 396 hodnocení
+ souhlasím
Dramaturgický přešlap. V MdP opakovaný. Bohužel další hra, která na česká jeviště nepatří, neb témata, kterými se zaobírá jsou tak vzdálená, že jsou nepochopitelná (a zejména když se ještě nedokáží zrežírovat, což je tento případ).
Scéna je katastrofální, režie není o nic moc lepší. Velké množství vyloženě trapných scén (vítězí začátek 2. půlky - estráda I. Uhlířové), během kterých mi bylo líto herců. E. Salzmannová, S. Affašová a D. Batulková mají rozhodně na víc než toto (vlastně nevím, jak to pojmenovat, protože to nemá formu ani obsah). T. Milostný klasicky nedostatečný.
Přeji brzkou derniéru...
Nickmik  30 %
26.8.2024 | 87 hodnocení
Plšík  40 %
6.6.2024 | 800 hodnocení
LavinieCamui  20 %
26.5.2024 | 855 hodnocení
Jana.janka  20 %
26.5.2024 | 81 hodnocení
Vladimír10  40 %
26.5.2024 | 661 hodnocení
Witold  80 %
15.10.2024 | 2 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.