Divadlo na Vinohradech [Studiová scéna]

Na kamenném, kamenném poli (Job)

Premiéra: 17.12.2015. Dramaturgie: Jan Vedral. Scéna: Ján Tereba. Kostýmy: Paulína Bočková. Hudba: Jiří Burian. Režie: Zuzana Burianová.
1:25x | Poslední uvedení: březen 2017.


Hra mladé autorky, která starozákonní příběh o Jóbovi a krajní zkoušce jeho víry přenesla do světa, který tvrdí, že „Bůh je mrtev“ a jehož autoritu a vliv nahradil Steve Jobs a jeho hračky. Zde je Jobem tramvaják degradovaný na traťmistra, žijící se svým starým nemocným otcem, utahanou ženou a frustrovaným synem v rozpadajícím se rodinném hnízdě kdesi daleko a na samotě za městem. Mezi nabídkami výhodných půjček a nákupů, příručkami o kariéře a naplnění života a spoustou složenek objeví jednoho dne exekuční výměr...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo na Vinohradech
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
65 %
6521000
Hodnocení redakce
Jiří Landa 60 %
Pavel Širmer 50 %
Jiří Koula 70 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Landa 60 %
(zadáno: 12.1.2016, počet hodnocení: 2860)
přínosný / zajímavý komentář
Víceméně naprosto souhlasím s komentářem P. Širmera. Jen dávám o pár procent navíc za výkon J. Satoranského. Rád jsem ho viděl v takové dobré herecké formě.
Pavel Širmer 50 %
(zadáno: 11.1.2016, počet hodnocení: 1534)
přínosný / zajímavý komentář
Nezvykle koncipovaný text. Starozákonní motiv autorka T. Verecká přenesla do současnosti a dobrala se pozoruhodných neprvoplánových souvislostí. Z „řemeslného“ hlediska má však hra své problémy. Velmi dlouhý úvod, ač přiznaný, se někomu může zdát nedramatický. Když dění ke konci nabere „grády“, možná už bude pro někoho pozdě. Na textu by bylo dobré ještě pracovat. Práce režisérky a herců precizní. V DnV dávají na malé scéně prostor nekomerční tuzemské dramatice. Přes kolísavou úroveň výsledků takové snažení smysl má. A i experimenty tohoto druhu jsou potřebné.
Jiří Koula 70 %
(zadáno: 6.1.2016, počet hodnocení: 1548)
přínosný / zajímavý komentář
74,99 % Starozákonního Joba zkoušel Hospodin, aby prověřil pevnost jeho víry. Jenže kdo a proč zkouší Aťu, tohoto Joba našich dní, jenž zastupuje masu bezejmenných? Tereza Verecká napsala grotesku, Zuzana Burianová jí svou režií přifoukla lidský rozměr (nutno dodat, že s pomocí herců podávajících patřičný výkon), výsledná divákova nejistota, co že to přesně sleduje, je zrcadlem rozpaků z otázky, proč je naše společnost taková, jaká je, komu slouží, kdo ji takovou opravdu chce?
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Antioch 70 %
(zadáno: 30.3.2016, počet hodnocení: 149)
přínosný / zajímavý komentář
repríza 29.3.2016
Marcela 60 %
(zadáno: 14.3.2016, počet hodnocení: 400)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.