Divadlo na Vinohradech [Studiová scéna]
<< Mezi úterým a pátkem | Nikdy >>
Tereza Verecká
Na kamenném, kamenném poli (Job)
Premiéra: 17.12.2015 | 1:25x
Dramaturgie: Jan Vedral. Scéna: Ján Tereba. Kostýmy: Paulína Bočková. Hudba: Jiří Burian. Režie: Zuzana Burianová.
Poslední uvedení: březen 2017.
Poslední uvedení: březen 2017.
Hra mladé autorky, která starozákonní příběh o Jóbovi a krajní zkoušce jeho víry přenesla do světa, který tvrdí, že „Bůh je mrtev“ a jehož autoritu a vliv nahradil Steve Jobs a jeho hračky. Zde je Jobem tramvaják degradovaný na traťmistra, žijící se svým starým nemocným otcem, utahanou ženou a frustrovaným synem v rozpadajícím se rodinném hnízdě kdesi daleko a na samotě za městem. Mezi nabídkami výhodných půjček a nákupů, příručkami o kariéře a naplnění života a spoustou složenek objeví jednoho dne exekuční výměr...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (12)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 60 %
12.1.2016 | 3026 hodnocení
+ souhlasím
Víceméně naprosto souhlasím s komentářem P. Širmera. Jen dávám o pár procent navíc za výkon J. Satoranského. Rád jsem ho viděl v takové dobré herecké formě.
Pavel Širmer 50 %
11.1.2016 | 2000 hodnocení
+ souhlasím
Nezvykle koncipovaný text. Starozákonní motiv autorka T. Verecká přenesla do současnosti a dobrala se pozoruhodných neprvoplánových souvislostí. Z „řemeslného“ hlediska má však hra své problémy. Velmi dlouhý úvod, ač přiznaný, se někomu může zdát nedramatický. Když dění ke konci nabere „grády“, možná už bude pro někoho pozdě. Na textu by bylo dobré ještě pracovat. Práce režisérky a herců precizní. V DnV dávají na malé scéně prostor nekomerční tuzemské dramatice. Přes kolísavou úroveň výsledků takové snažení smysl má. A i experimenty tohoto druhu jsou potřebné.
Jiří Koula 70 %
6.1.2016 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
74,99 % Starozákonního Joba zkoušel Hospodin, aby prověřil pevnost jeho víry. Jenže kdo a proč zkouší Aťu, tohoto Joba našich dní, jenž zastupuje masu bezejmenných? Tereza Verecká napsala grotesku, Zuzana Burianová jí svou režií přifoukla lidský rozměr (nutno dodat, že s pomocí herců podávajících patřičný výkon), výsledná divákova nejistota, co že to přesně sleduje, je zrcadlem rozpaků z otázky, proč je naše společnost taková, jaká je, komu slouží, kdo ji takovou opravdu chce?
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Teddy 60 %
16.5.2020 | 284 hodnocení
+ souhlasím
Tak moc se to se mnou nepotkalo. Náboženský motiv hry.
Romana35 50 %
11.5.2020 | 320 hodnocení
+ souhlasím
Tak nějak depresivně to na mě působilo. Zaujal Jaroslav Satoranský v roli starého otce.
Studený Čumáček 60 %
9.5.2020 | 404 hodnocení
+ souhlasím
záznam
Ten náš Aťa se nedloube v nose, on prostě krvácí
To, co se víc než hodinu tváří jako existenciální drama a jen velmi drobné náznaky mluví o příběhu starozákonního "mučedníka Hospodinova", se dost divně (myslím tím nuceně) zvrhne do černé komedie a pak do halucinačního loutkového představení? Tohle vnímám jako podraz a ačkoli by si provedení zasloužilo hodnocení vyšší (herecky se skutečně dá vytknout jen maličko), u mě se ho nedoškemrá.
Ten náš Aťa se nedloube v nose, on prostě krvácí
To, co se víc než hodinu tváří jako existenciální drama a jen velmi drobné náznaky mluví o příběhu starozákonního "mučedníka Hospodinova", se dost divně (myslím tím nuceně) zvrhne do černé komedie a pak do halucinačního loutkového představení? Tohle vnímám jako podraz a ačkoli by si provedení zasloužilo hodnocení vyšší (herecky se skutečně dá vytknout jen maličko), u mě se ho nedoškemrá.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.