Divadlo na Vinohradech [Studiová scéna]
Lenka Lagronová
Nikdy
Premiéra: 22.10.2015 | 1:20x
Dramaturgie: Jan Vedral. Výprava: Karel Glogr. Hudba: Petr Piňos. Režie: Kateřina Dušková.
Poslední uvedení: listopad 2018 (v Divadle na Vinohradech).
Poslední uvedení: listopad 2018 (v Divadle na Vinohradech).
Velmi osobní drama, které s dramatickou důsledností a poetickou hloubkou zaznamenává přelom v životě jedince i společnosti. Tři osamělé sestry v rozpadajícím se domě zděděném po rodičích, s výhledem na rodinnou hrobku. Tři ženy bez mužů, bez dětí a bez budoucnosti, tři ženy plné touhy a neuskutečněných citů. Hrdinky hry jsou v onom věku, kdy „život náš je v půli se svou poutí“, tehdy je poslední možnost začít žít po svém. Propustí je památka rodičů na svobodu? Dokážou se osvobodit z rodinné výchovy...?
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
67 %
Uživatelé
72 %
Hodnocení redakce
Anežka Kotoučová 60 %
Jan Pařízek 60 %
Pavel Širmer 60 %
Jiří Koula 60 %
Jiří Landa 80 %
Helena Grégrová 80 %
Anežka Kotoučová 60 %
Jan Pařízek 60 %
Pavel Širmer 60 %
Jiří Koula 60 %
Jiří Landa 80 %
Helena Grégrová 80 %
Volby
Hodnocení (31)
HODNOCENÍ REDAKCE
Anežka Kotoučová 60 %
3.4.2017 | 230 hodnocení
+ souhlasím
Hra niterná a intimní, chvályhodně vypovídající o dětech zatížených slabostmi svých rodičů. Lenka Lagronová pro mě překvapivě výrazně zdůrazňuje křesťanský prvek příběhu, především motiv milosrdenství. Přesto mi přijde, že to všechno bylo občas trochu moc upovídané a ztrácelo to tempo. Herecky je inscenace na vinohradské poměry majstrštyk - všechny tři herečky jsou velmi autentické, sympaticky ponořené do svých postav. Mě osobně nejvíce zaujala hlavně Zuzana Vejvodová.
64%
64%
Jan Pařízek 60 %
26.1.2016 | 924 hodnocení
+ souhlasím
Povedlo se dobře znázornit jakýsi nezájem žít svůj vlastní život. U jednotlivých postav je hezky vykresleno neustálé hledání omluv a zástupných důvodů pro svoje aktuální chování. Na povrch se potom postupně dostávají střípky odhalující minulost a možné příčiny současného stavu. Ale přiznávám, že jsem očekával nějaký výraznější zvrat nebo silnější vývoj celé situace. Místy to na mě působilo až příliš strnulým dojmem. Přesto stále zajímavý příběh s pěknými hereckými výkony, které určitě nezklamaly. Nejvíce potom zaujala A. Talacková. 65%
Pavel Širmer 60 %
11.1.2016 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Téma zatížení minulostí a rodinnými vazbami prochází více hrami L. Lagronové, která předkládá odlišné pohledy na to, k čemu se má nebo nemá smysl upínat, případně nad co se lze povznést a co není možné změnit. Divák musí „spolupracovat“, konfrontovat s osobními pocity či zážitky. U této hry je na autorčině (možná zbytečně konkrétním) pohledu trochu patrná účelovost zvolených prostředků, která má za následek částečně „tendenční“ vyznění. Realizováno s pochopením pro text i s „úctou“ k jeho problémům. Zahráno obstojně, na Z. Vejvodové a A. Talackové však byly vidět jisté limity jejich herectví.
Jiří Koula 60 %
3.1.2016 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
64,99 % Je-li pravda, že uvědomění si problému je polovina řešení, potom je Nikdy polovičním divadlem. Ač uznávám všechny kvality této inscenace, nemůžu se zbavit pocitu, že jde o úvod ke skutečnému dramatu.
Jiří Landa 80 %
3.11.2015 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
75% Výsostně poeticky a citlivě napsaná hra o tom, jak hluboce může naše životy zasáhnout a poznamenat dětství v poetické a citlivé režii K. Duškové. Trio hereček na sebe evidentně slyší, jejich jevištní soužití působí, jakoby v určitých momentech dokázalo splynout v jednu postavu. Režie navíc adekvátním způsobem uchopila jemný, ovšem v příběhu důležitý humor, jenž spolu se silným poselstvím hry dokáže zasáhnout ta nejniternější místa lidské duše. Tahle inscenace se vážně povedla. Nezdráhám se ji proto označit za to nejlepší, co za současného vedení v DnV vzniklo. Pěkná hudba P. Piňose.
Helena Grégrová 80 %
2.11.2015 | 1716 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
75 %. Výsostně intimní, křehká a niterná zpověď tří sester tak rozdílných povah, současně ale tak shodně determinovaných rodinnou historií. Co všechno ukrývá rodiči vymodlený a opatrovaný sekretář téměř bez jediného šrámu? Kolik jizev však zůstalo na duších dcer? Pod citlivou režijní taktovkou K. Duškové rozehrávají A. Talacková, Z. Vejvodová a A. Elsnerová komorní herecký koncert, při němž rozechvívají a dráždí struny vzpomínek každého z diváků. Silný katarzní zážitek!
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Teddy 70 %
16.5.2020 | 305 hodnocení
+ souhlasím
Psychologická hra tří hereček o traumatech z dětství. Poctivě zahrané, vyrovnané herecké výkony.
Irena 70 %
14.5.2020 | 66 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé představení, mohlo být ještě víc na dřeň. Herečky výborné, Andrea Elsnerová úžasná. Jsem z ní naprosto nadšená.
Romana35 70 %
14.5.2020 | 346 hodnocení
+ souhlasím
Komorní hra o vyrovnávání se s minulostí, o pokaženém dětství, o jeho dopadech na dospělý život hlavních protagonistek. Konec mi přišel trochu nejasný, čekala jsem větší katarzi. Nejvíce mě zaujala herečka Andrea Elsnerová.
Studený Čumáček 70 %
13.5.2020 | 427 hodnocení
+ souhlasím
67%
Režijně i herecky povedené, cenné i jako ukázka moderního dramatu. Zahrát si citového deprivanta pravděpodobně není snem každé herečky, dámy se toho ale zhostily dobře, nejživotnější je asi A. Elsnerová. Jen někde vzadu porafává myšlenka: A co dál? Až přestane pršet, poběží Bohumila a Jola zalévat hrobku? Uklidí zpět památky na otce? Věra přece odjela...
Režijně i herecky povedené, cenné i jako ukázka moderního dramatu. Zahrát si citového deprivanta pravděpodobně není snem každé herečky, dámy se toho ale zhostily dobře, nejživotnější je asi A. Elsnerová. Jen někde vzadu porafává myšlenka: A co dál? Až přestane pršet, poběží Bohumila a Jola zalévat hrobku? Uklidí zpět památky na otce? Věra přece odjela...
Vladimír Rogalewicz 70 %
13.5.2020 | 819 hodnocení
+ souhlasím
Vše, co napsali členové redakce, je pravda. Inscenačně velice vyrovnané a skvěle udělané představení, kde ale ve scénáři něco chybí (minimálně v závěru). Nicméně vyrovnání se s minulostí a s tím, jak člověka determinovali rodiče, které přichází kolem čtyřicítky, je popsané velice niterně, intimně, jemně (a asi žensky). (Záznam ze streamu, 13.5.2020)
MartinB 60 %
6.11.2018 | 138 hodnocení
+ souhlasím
64,49999 %
Herecké výkony lepily scénář, jak to šlo. Jednalo se spíš o sledování hereckého koncertu, než o sledování příběhu, který se sestry snaží odkrýt jedna před druhou.
Herecké výkony lepily scénář, jak to šlo. Jednalo se spíš o sledování hereckého koncertu, než o sledování příběhu, který se sestry snaží odkrýt jedna před druhou.
Valmez 100 %
5.11.2018 | 538 hodnocení
+ souhlasím
Neskutečné silný zážitek, skvělé, všechny tři. Pro mě zejména výkon Antonie Talackové. Viděno na derniéře, bohužel.
J.S. 70 %
23.6.2018 | 149 hodnocení
+ souhlasím
Téma tří sester ve středním věku, na kterých se podepsali rodiče a které teď žijí patologicky opuštěné ve společném bytě a udržují ho jako muzeum. Síla textu podle mě spočívá v neustálém znejisťování pravdy - osobnosti rodičů, vlastní minulost i přítomnost nazírají sestry z různých perspektiv, přičemž ty jsou často protichůdné a ve vzájemném rozporu. Realismus je kombinován s jakýmsi až snovým transcendentnem. Ke kladným stránkám inscenace patří efektní scéna. Všechny tři herečky podávají dobrý výkon, i když jimi vytvořené postavy místy výrazně postrádají věrohodnost.
Martina H. 50 %
15.3.2017 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Komorní scéna je příjemná, samotné představení mi nicméně chvílemi přišlo až příliš utahané, cyklické, přerušované křikem, nedotažené... Námět určitě zajímavý, ale zasloužil by si propracovanější zpracování.
Jirkan 60 %
12.4.2016 | 564 hodnocení
+ souhlasím
12.4. 2016: Rozhodně zajímavé přes herecké výkony, což je výhoda komorních scén. Prostě být tomu všemu tak blízko. Zde to fungovalo také, ale trochu jsem bojoval s povídavým textem a celkovým obsahem. Asi si to potřebuji nechat projít hlavou. Možná mne trochu rušila režie, která místy pracuje s realistickým podáním, místy s určitou iluzí (pomocí světel a zvuku).
Lovin 80 %
4.3.2016 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Aneb co všechno na nás mohou "napáchat" rodiče.
Skvělé herecké výkony všech tří dívek.
Skvělé herecké výkony všech tří dívek.
Greetchen 70 %
2.3.2016 | 80 hodnocení
+ souhlasím
(11.2.2016) Intenzivní představení, které se zažere pod kůži. Zejména, pokud sám má v sobě člověk ukrytá vlastní "traumata" z dětství, která se během emočního obnažování hereček nutně prokousávala ven.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.