Hudební divadlo Karlín
libreto: Henri Meilhac, Albert Millaud
hudba: Florimond Hervé
Mam´zelle Nitouche
Premiéra: 31.1.2013 | 2:40
Překlad: Oldřich Nový. Úprava: Oldřich Nový, Gustav Skála. Dramaturgie: Adam Novák, Ondřej Šrámek. Scéna: Eva Brodská. Kostýmy: Roman Šolc. Dirigenti: Kryštof Marek, Jan Chalupecký. Choreografie a režie: Gustav Skála.
Poslední uvedení: listopad 2018.
Poslední uvedení: listopad 2018.
Zuzana Benešová / Radka Coufalová, Bronislav Kotiš / Jan Urban, Marian Vojtko / Aleš Slanina, Tomáš Bartůněk / Vladislav Beneš, Pavla Břínková / Zdena Herfortová, Dita Hořínková / Pavla Břínková, Tomáš Trapl, Zuzana Koliandrová, Vladimír Brabec / Gustav Skála, Václav Noid Bárta, Zuzana Ďurdinová, Lucie Juránková, Kateřina Nováková, Jan Urban / Ivo Hrbáč / Jakub Šlégr / Tomáš Böhm...
Slavná vaudevillová opereta, konfrontující tři rozdílné světy: klášter, divadlo a kasárna. Titulní hrdinka, chovanka Denisa, hraje ve svatouškovském prostředí komedii, ale hraje ji i její učitel zpěvu, ctihodný klášterní varhaník, pan Célestin...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (22)
HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák 60 %
7.2.2013 | 1169 hodnocení
+ souhlasím
Benešová, Beneš, Břínková. Tato inscenace slavné Nitušky naší první hudební scéně opravdu sluší, především díky výkonu Zuzany Benešové (objev!), perfektně připravenému orchestru a originální „četnické“ koncepci Gustava Skály, která se už dočkala uvedení v MD Brno. Svou sílu prokázal Skála jako choreograf, zato výstupy v zákulisí divadla nebo celá počáteční expozice byly režijně mírně řečeno tragické. A do role Célestina (Floridora) bývá zvykem obsazovat ty nejlepší z nejlepších; B. Kotiš nepropadl, ale rutinním výkonem se po bok předchůdců nezařadí. Parádní komediální výkon V. Beneše.
Jiří Landa 60 %
7.2.2013 | 3035 hodnocení
+ souhlasím
Odhlédnu-li od faktu, že se jedná o repliku brněnské inscenace, v konkurenci s karlínskou Polskou krví vyhrává na plné čáře. G. Skála „Nituš“ především dobře rozpohyboval, režijně ovšem spoustu dobrých scén nesmyslně upozadil (tento problém je patrný zejména ve scénách odehrávajících se v divadle) a celkově tak inscenaci znevýraznil. Herecky a pěvecky vyčnívala dvojice R. Coufalová a zaskakující A. Slanina, dále pak T. Trapl. Milé a opravdu vtipné osvěžení v podobě taktéž zaskakujícího režiséra G. Skály v roli Fortnýřky. Na příjemně strávené rodinné odpoledne tato remakeová verze bude stačit.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Markéta Nedvědová 80 %
15.11.2018 | 143 hodnocení
+ souhlasím
Hervého Mam'zelle Nitouche je poklad. A lze ho vnímat v několika rovinách. Před válkou, v nádherném výmarském filmu z roku 1931, hrála Denisu Anny Ondráková. Pro divadlo se této operety zásadním způsobem ujal Oldřich Nový. A na Slovensku po válce hráli velmi ironický kus Play mam'zelle Nitouche. A dnes? Dnes má za sebou dvě štace tato četníkovská variace, kterou jsem sice neviděla v Brně, ale na derniéře v HDK. Ty melodie a některé písně vysloveně zbožňuji. Námět je skvělý, klasická kombinace já je někdo jiný a hra ve hře. K tomu roztomilost jisté netykavky. Jsem za toto nastudování ráda.
Robis 30 %
9.4.2016 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Velké zklamání: četnická atmosféra se nekoná, namísto toho je jen nudné a otravné představení. Nezajímavě (necharismaticky - Botiš) či pitvořivě (Beneš) zahrané hlavní role (snad s výjimkou hlavní hrdinky - Benešová).
Atribut 40 %
8.10.2015 | 92 hodnocení
+ souhlasím
nuda, nuda, nuda. tahle opereta by se mela od zakladu prepsat, aby to trochu bavilo. a za ty prachy by mohli vyrobit lepsi dekoraci nez tuhle predpotopni hruzu. marian vojtko zpivat umi, ale mel by absolvovat aspon zaklady herectvi, na ty jeho mluveny pasaze se fakt nedalo koukat. zuzana benesova dobra, kotis se moc nevytahnul, benes docela dobry.
SirThompson 60 %
23.2.2015 | 53 hodnocení
+ souhlasím
Místy lehce zdlouhavé, ale po hudební stránce bezchybné. Velice se mi líbil B. Kotiš v roli Floridora. Celkem mě pobavil i "rozjetý" Trapl v roli, v jaké jsem ho do té doby neviděl, přestože nejsem příznivcem takového typu humoru. Poměrně slušná zábava, 60% zde naprosto odpovídajících.
Viděno v únoru 2015
Viděno v únoru 2015
Čiko 40 %
29.12.2013 | 1094 hodnocení
+ souhlasím
Poměrně velká nuda, utahané, málo nápadité... Špatný B.Kotiš. Pěvecké výkony slušné. Je to bez přesahu, dalo by se to udělat humorněji. Dobrý je Vl.Beneš...
Martin21 40 %
28.12.2013 | 465 hodnocení
+ souhlasím
Za mě 40%, u představení jsem se dost často nudil, protože mu chyběl jakýsi "šmrnc a náboj" nebo něco, co by člověka zaujalo a nad čím by se dalo přemýšlet. Překvapil mě Noid a představení táhli Zuzana Benešová a Marian Vojtko, jejichž zpěv se mi opravdu líbil.
Vladimír10 80 %
17.11.2013 | 646 hodnocení
+ souhlasím
Atmosféru slavných četnických filmů s Louisem de Funésem přenáší inscenátoři na jeviště skutečně v příjemném rodinném balení. Pro HdK nebylo jistě nic jednoduššího než zkopírovat povedenou inscenaci a obsadit role zvučnými jmény. Brněnská hvězda Radka Coufalová vkládá do role Denisy celé své já. Stává se z ní nadějná operetní diva, která si hravě poradí i se složitými výškami. V. Beneš má zase roli pečlivě zpracovanou až do sebemenších grimas, jenž vyvolávají oprávněné salvy smíchu. Po všech stránkách jsou též dobře vybaveni T. Trapl a M. Vojtko. Zcela nevýrazný je B. Kotiš v úloze Célestina.
Hojojicek 70 %
15.6.2013 | 94 hodnocení
+ souhlasím
Kotiš naprostá nuda. Benešová výborná!!! Beneše jsem poprvé viděl v komediální roli a super. Představení zpočátku mírně nudné, nepříliš vtipné, trochu se to rozjede s nástupem výborné Coriny (Břínková) a potom na poč. 2. aktu, když nastoupí famózní Trapl. Vojtko je takový prapodivný (jako vždy), ale tady aspoň neiritoval. Skála (ředitel) a Bárta (režisér) ok. Sbor mohl být více sehraný (choreografie se občas mírně rozpadá). Kostýmy pěkné (jiné než klasický kýčový Šolc), scéna jiná než je v Karlíně běžné, ale pěkná. :) Perfektní orchestr (dirigent Marek) a ozvučení (na poměry HDK).
Divadelnik 30 %
1.6.2013 | 146 hodnocení
+ souhlasím
B.Kotiš jako Celestén hrozně přehrává a neumí od sebe rozlišit Celesténa a Floridora.Kdo se mi líbil z celé operety byla matka představená v podání Z.Herfortové. Trapné scény, major v podání T.Bartůňka s copánkem! Odcházel jsem dost zklamán. Myslím si,že HDK má na víc a hlavně na svou inscenaci a ne na převzatou verzi!!
honzy 60 %
31.5.2013 | 284 hodnocení
+ souhlasím
Jedna z nejúžasnějších operetek,slavná Hervého Mam´zelle Nitouche,patří k tomu nejlepšímu,co nabízí současný operetní repertoár.V HdK vlastně Nitouche přenesli z brněnského Městského divadla,kde byla na repertoáru.Z původního obsazení hraje hlavní roli držitelka Thálie,výborná Radka Coufalová-Vidlák i v pražské inscenaci.Pochválit lze herecké výkony Z.Herfortové,T.Trapla.Hlavní mužskou roli ztvárnil "plzeňský" B.Kotiš a ne každému se jeho herecké přehrávání může líbit.Jinak první polovina předst.se zdá být poněkud těžkopádná,ale po pauze se diváci chytli a byli zcela spokojeni.Hodnocení60%.
PavelK 50 %
20.5.2013 | 221 hodnocení
+ souhlasím
Tomu říkám čistá divadelní nuda. Opereta je prostě v dnešní době a zvlášť pro mladší generaci mrtvá. Humoru je na téměř 3 hodiny málo, hudba působí repetitivně a výkony zazdívá především Bronislav Kotiš, jehož projev je pro mě značně iritující. Řemeslně to je skvěle provedené, ale chybí mi nějaký "duch", elán, inovace, ... zkrátka nějaký důvod, proč by se Mam'zelle Nitouche vůbec měla v dnešní době uvádět.
Bišu 80 %
4.4.2013 | 217 hodnocení
+ souhlasím
Notoricky známou operetu docela oživil četnický humor. Inovacím klasického repertoáru normálně příliš nefandíme, ale tady se nám to líbilo. T. Trapl byl jako vždy výborný, B.Kotiš bohužel neměl svůj nejlepší den.Milovnící klasických operet si určitě přijdou na své.
Brouček 60 %
22.2.2013 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Zkraje jsem měla chuť odejít, ale poté co se k hlavnímu "hrdinovi" na scéně přidaly další postavy, tak se představení postupně rozjelo a začalo mít šťávu :) Třešničkou na dortu byly scénky s panem Traplem :)
Jirkan 60 %
30.1.2013 | 564 hodnocení
+ souhlasím
30.1. 2013: Vydařené obrazy střídají obrazy nepřesvědčivé. Kdyby se celá inscenace nesla v duchu "četnického čísla z druhé části" nebo "cesty zpět do kláštera", pak by to bylo určitě lepší. Vše začíná u výtvarného řešení, které je až moc kýčovité (na můj vkus). Některé role jsou, dle PR divadla, obsazeny jako "bonbónek". Pochválit musím Z. Herfortovou, Z. Koliandrovou. T. Trapl vzal na sebe roli komika večera - a zvládá to dobře. R. Coufalová je milé překvapení po herecké i pěvecké stránce. Drží svou Denisu na uzdě a nepřehrává. Inscenace nese laskavý i satirický humor, snad si vše sedne.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.