Profil uživatele

Hojojicek

www.lokulicidne-septifragni.blogspot.com
Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Pavla Haflantová: 15 % (10)
Jan Pařízek: 16 % (29)
Kateřina Jírová: 18 % (9)
Jiří Koula: 20 % (47)
Pavel Širmer: 21 % (50)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 > >>

(zadáno: 11.5.2016)
Můj romantický příběh - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
Mně to přišlo hezký. Obdivuhodný zapojení publika, který hru doslova žralo a fandilo oběma hrdinům od začátku do konce. Krásně spontánní a improvizující J, Konečný, naprosto precizní a do detailu vyhraná L. Langová, nesnesitelná (v dobrém) karikatura I. Wojtylový, prímový Vlas (jako rocker i eko-šaman) i Horváthová (super!) a Valenta v celé řadě rolí. Výprava je skvěle nepopisná a funkční. Nápad s prolínáním motivů obou postav je svěží a proměna rolet na horizontu vlastně skvěle postihuje strukturu hry. Na můj vkus jen příliš vtipů z kdovíjaké cenové a trochu utahané. Závěr nicméně suprový.
(zadáno: 9.5.2016)
Othello - Divadlo pod Palmovkou: 70 %
DLOUHÉ a nepříliš objevné. Některé už tak osekané postavy (Konečný, Jiřík) chtějí škrtnout.Závěr je megadivný (uprostřed monologu Othella zastřelí Volejník v roli vojáka a je konec?) Skvělá scénografie, má to styl i atmosféru. Herecky solidní - skvělý Teplý, dále Langová, Kupka. Někteří ale mají problém s jevištní řečí (Dianiška, Sbouli) a spousta dobrých herců má roli o pár větách (Volejník, Dočkalová)? Sbouli není hrozná, ale není ani skvělá, ač chápu režijní záměr. Z Veselého stříká testosteron a charisma, ale je dost plochý. Wojtylová pobavila. Jinak Palmovka pod Langem herecky roste!
(zadáno: 9.5.2016)
Celebrity - Divadlo pod Palmovkou: 70 %
Je to celkem svěží, akční a vizuálně velmi čisté a hezké. Po stránce výkonů bez slabého místa, T. Dianiška je v tom moc roztomilý a Z. Slavíková je fakt skvělá. Hra má asi zajímavé téma, ale nemá tah na bránu a přišla mi dost roztahaná (což je na povážlivou, když vezmu jak je představení krátké). Prostřihy do televizní show jsou moc fajn a osvěžující, kompars v roli stádních obyčejných očumujících lidiček se sklenicemi mléka je super. Přijde mi skvělé, že se jedná o kus, který (soudě dle reakcí publika) snáší jak starší zvyklí na Kracíka, tak mladí - takže za mě pro Palmovku smysluplný počin.
(zadáno: 17.2.2016)
La Loba - Lenka Vagnerová & Company: 100 %
(zadáno: 17.2.2016)
SYNovial - La Fabrika: 50 %
(zadáno: 13.2.2016)
Tibet - tajemství červené krabičky - Buchty a loutky: 80 %
Čekal jsem že budu zasažen tibetskou mystikou, ale byl to mnohem spíš vtipný cestopis s typickou buchtovskou poetikou. To mě asi zklamalo. Oproti jiným představením souboru, jsou tu scény, které vysloveně nefungují (mizerný činoherní výstup s dynamitem)... Některé obrazy jsou nicméně velmi působivé (zvlášť ty očekávané mystické v Tibetu (skvěle funguje i vypouklé zrcadlo nad mandalou, kde se vše odehrává)), hezká je i stínohra (a práce se světlem obecně), projekce. Vysloveně milé jsou scény v Čechách (Vánoce, čekání na tatínka). Obecně míchání obou kultur funguje skvěle. Skvělá Z. Bruknerová.
(zadáno: 13.2.2016)
Šedá sedmdesátá aneb Husákovo ticho - Divadlo Na zábradlí: 80 %
Je to skvělý, všichni jsou výborní, je to vtipný, má to atmosféru, a švih. Ale nechápu proč, když se celou dobu naznačuje, že se za dveřmi skrývá komunistický moloch, dostaneme rozpáraného dvouocasého lva a žraní syrového masa. Druhá polovina je pro mě osobně méně přesvědčivá. Pasáž s Hepnarovou mě nijak nepobuřovala, ani mi to nepřišlo jako vyslovená obhajoba - jejím jediným problémem zůstává přílišná inteligence herečky (jejíž kreace je jinak technicky naprosto dokonalá), která nejspíš v postavě hledá hloubku, jakou by mít neměla. Skeč s volební urnou v po této scéně bych klidně oželel.
(zadáno: 13.2.2016)
K smrti šťastní - Divadlo Disk: 70 %
Co do obsahu to není nijak světoborné (dopovězení pohádek jsme již viděli hodněkrát, a tředa Into the woods je mnohem důslednější i přesvědčivější co do sdílené mylšenky). Toto je nicméně formálně vymazlené, všechno do sebe až technicky zapadá (funkční scénografie, světla, projekce, kostýmy, hudba) a všichni hrají s ohromnou chutí a jsou skvěle typově obsazeni. Půvabný je zejména pár Růženky S. Marcové a teplého prince D. Kranicha (do něho jsem se s tímto představením definitivně zamiloval), dále Sněhurka V. Popovičová nebo L. Valenová coby uražená víla - hybatelka děje (mě to vůbec nemrdá).
(zadáno: 13.2.2016)
K majáku, do strany 73 - Divadlo Disk: 70 %
Velmi zajímavý tvar, opravdu se mnohem spíš než o klasickou inscenaci jedná o sled instalací. Má to nicméně skvělou atmosféru, neskutečnou hloubku a nádherné obrazy (snoubení zvuku, světla, lidského hlasu, a rekvizit je opravdu působivé). Herci ke svým rolím přistoupili velmi pokorně a neokázale, ale za tím vším já osobně vidím velký kus práce s výchozím textem. Rozkošná je úvodní opakovaná konverzace a Lucka Valenová s Danem Kranichem coby děti bombardující tenisáky své rodiče.
(zadáno: 15.12.2015)
Rocky IX - Buchty a loutky: 80 %
Super scéna, efektní střihy (super tempo a hudba), skvělé využití všeho možného od hraček po zbraní, nové loutky pěkně hnusné. Klasické maximální nasazení herců. Tahle hra mě tolik nebavila, spíš mi přišla dost smutná, ležícího Rockyho před Pet Shopem jsem skoro oplakal (což není nic proti inscenaci, jen jsem si z toho vzal něco jiného než zbytek publika, jež se smál od začátku do konce). Škoda trochu roztříštěného a nejasného závěru. Beran exceluje jako Adriana (ale proč jí v závěru mluví Bečka?) Brukner exceluje v řadě vedlejších rolí. Některý hnusy (zvracení, hovna) zbytečný a samoúčelný.
(zadáno: 29.11.2015)
Posvícení v Hudlicích - Buchty a loutky: 90 %
Tváří se to jako parodie a přitom je to nejčistší a nejpoctivější ztělesnění toho, co to paroduje. Příběh se hraje přesně tak, jak byl dávnými mistry sepsán, ač je vyšperkován řadou vtipů a rozšířen o mnoho velice vtipných postav a zjevení. (Celkově je to megavtipné.) Výprava vypadá, jak je předepsána a je patřičně starobylá (snad až na plastového sv. Havla). Kramářské písně, opékání jitrnic i jejich konzumace o přestávce ke hře velice sedí. Perfektní výkony všech a pozoruhodné dialekty. Super nápad Kašpárka, který si vždy donese vlastní druhý portál a do něho zatahuje i některé další postavy.
(zadáno: 13.11.2015)
I motýli jsou volní - Divadlo Komorní Svět: 70 %
Průměrná komedie, klasická ochotničina, kterou pozvedají přesné a soustředěné výkony hlavních představitelů (Mikuláši Splítkovi to navíc neuvěřitelně sluší bez trika. u Inny Kartyčevy je zase perfektně využitý hereččin přízvuk a zdatně balancuje mezi "vážnou" a komickou polohou role.)

O to více je opět sráží špatný, špatný a ještě jednou zoufale špatný výkon Miroslava Pohana v roli volající po škrtu. Škoda hloupě popisné scény, které korunu nasazuje "plastová" cihlová tapeta.
(zadáno: 13.11.2015)
Komiks - Divadlo Komorní Svět: 70 %
Velmi povedené! Technicky naprosto bravurní (oceňuji živou hudbu), herecky přesná, soustředěná práce. Jednoduchá a skvěle fungující výprava účelně sjednocující jednotlivé minipříběhy. A dostat se s nejpoctivější činohrou na Šrámkův Písek je svým způsobem velmi smysluplná revoluce.
(zadáno: 10.11.2015)
Touhy - Divadlo Disk: 60 %
Skvělá výprava i výkony všech zúčastněných (vyzdvihnu L. Valenovou pro skvělou sebeironii a D. Kranicha i všechny holky pro skvělý zpěv a T. Nádvorníkovou protože jí to moc slušelo). Pohybově neskutečně náročné (klobouk dolů). Pěvecky famozní. Možná příliš moc hraní si a málo hlubinných myšlenek (třeba jsem jen čekal něco jiného než jsem dostal). Viděno představení bez S. Marcové a V. Popovičové, takže byl poměr pohlaví 3:3, což skvěle fungovalo! Výpravou i prací s hudbou mi to velmi připomínalo Po Sametu Jiřího Adámka, což nevím zda je pozitivní, negativní, či je to úplně jedno.
(zadáno: 10.11.2015)
Večer trojkráľový alebo Čo len chcete - Letní shakespearovské slavnosti: 70 %
Super! Slováci jsou super! Celý cast pohybově neuvěřitelně zdatný, skvělý pěvecky, tanečně, herecky a hlavně mají naprosto neuvěřitelný tah od začátku do konce. Škoda, že i tato hra byla postiženým klasickým syndromem LSS - první hodina divná, nesmělá a spíše trapná a potom od setmění dále skvěle fungující věc. S odstupem si nejsem jistý výpravou - v barevných neonech, které snad vždy měly ilustrovat patřičné postavy, jsem od přestávky dále měl spíš zmatek. Skvělá Eva Sakálová jako Olivie. Zapojení Čechů zajímavé a k věci, jen Špinerova Malvolia bylo občas trochu moc.
(zadáno: 10.11.2015)
Horský hotel - Buchty a loutky: 90 %
Skvělé,nápadité,hravé, a velmi, velmi zábavné (smál jsem se fakt od začátku do konce - možná za to mohla flaška piva v ruce).
Nejsem si jen moc jistý pojetím závěrečného chaosu s absurdním (a velmi Havlovským) prohazováním replik mezi postavami - zjednodušení celé pointy do jednoho skeče s bláznivými světly a zvuky je škoda. Naprosto parádní je brutální doslovnost jevištních akcí včetně projíždějícího elektrického vláčku. Perfektně obsazené veskrze hnusné loutky. Speciální pochvala za ztvárnění Ráchel a Vilémovy manželky. Maňásek-vypravěč mi přišel zbytečný a moc se nehodil k ostatnímu.
(zadáno: 10.11.2015)
Flashdance - Městské divadlo Brno: 100 %
SOP. Dílo je hrozivě rozpínavé a dlouhé, ač vlastně o ničem není. Nicméně provedení super, perfektní scéna, kostýmy, režie a výkony! Jen Vaňkové by snad prospělo větší charisma při tanci a celkově mě mnohem více bavil příběh Glorie-to je ale problém díla, ne interpretky. Dále Vitázek (škoda občasného přízvuku), Slanina, Holišová (nejlepší výkon večera, naprosto suverénní, půvabná, famozně zpívající), Bošjaková,Březinová(nejlépe udělaná blbka jakou jsem kdy na divadle viděl a přitom tak pravdivý výkon) Herfortová (super!), Junák,Ondříček, Janíková a Remišová jako sekretářka (není malých rolí).
(zadáno: 19.10.2015)
Přízrak Londýna - Divadlo Hybernia: 60 %
Dobře řemeslně odvedené, leč v první polovině to dramaturgicky úplně nefunguje-pokulhává atmosféra a rozvíjeno je moc motivů, jež jsou hned opuštěny-včetně slibované detektivky, která chybí - přesto jméno vraha překvapí. Výborné výkony ode všech (hlavně Hořínková,Šnytová,Fialová,Bábor, Ochmanová, Seidlová!) s výjimkou rozpačitě toporného Uličníka, jehož pěvecká exhibice působí rušivě. Pavločinová špatně zpívá,jinak excelentní. Dále Konečná, Petrová, Podlipská, Cina, Mejzlík, Olšovský, Kříž, Csaková, Nečas, Bajtková,... Výstup královny mi nevadil, ale zabilo ho celkovoě katastrofální ozvučení.
(zadáno: 4.4.2015)
Tramvaj do stanice Touha - Divadlo pod Palmovkou: 100 %
Hru jsem neznal, čili jsem neměl problém s typem Slavíkové-výborný výkon! Ansámbl nemá slabšího místa (vyzdvihnu Horváthovou v roli, která mohla velmi snadno sklouznout k něčemu hroznému). Svižná, vkusně a vhodně vtipná, i mrazivá, zasahující inscenace. Na derniéře v Komedii vše běželo jak má - hudba (sax), svícení. Škoda nedůsledné práce se scénou (jednou se pracuje s neexistující stěnou pokoje, potom přes ní herci prochází) a umělohmotných zvuků. Propracované kostýmy, nesoucí zajímavou barevnou symboliku (Běhounková+Havel (oba v modrém) přináší naději v závěru). Pořád o tom musím přemýšlet.
(zadáno: 28.3.2015)
Revizor - Divadlo Radar: 60 %
Slušná ochotničina. Zaujme zajímavá scéna a vtipný nápad s pánskými kostýmy (saka obrácená naruby). Jenom v druhém dějství už je toho všudypřítomného furiantství nějak moc a je to pořád o tom samém a přestává to být zajímavé.
(zadáno: 20.12.2014)
Po sametu - Národní divadlo: 100 %
Myslím, že jsem se absolutně potkal s režijním pojetím, takže nebudu moc objektivní. Hra mě bavila od začátku do konce, přesto bych uvítal drobné zkrácení i s ohledem na běžného diváka (dlouhé a navíc v jednom kuse). Výborná výprava i kostýmy, kde každý prvek zastupuje hned několik symbolů, nic není zbytečné a všechno se maximálně rozehrává (jen ten svítící rám symbolizující EU mi přišel nějak zbytečný). Poutavé vizuály (UFO, projekce na písek, uvedení jednotlivých roků). Z herců vyzdvihnu Medveckou a Rašilova (super Paroubek a Železný). Trochu mi vadil lacině parodovaný Klaus Petra Vančury.
(zadáno: 16.12.2014)
Mamma Mia! - Kongresové centrum: 60 %
Naštěstí jsem měl intonující a sehraný cast. Nejvíc zaujali Vraspírová a Šinkorová (ač nejen u ní je cítit, že se režisér víc soustředí na fajn gagy a hezké aranžmá než na kresbu postavy). Scéna nudně popisná, dlouhé přestavby. Kostýmy nejednotné, zřejmě pokupované po sekáčích, bez nápadu. Ozvučení hrůza. Texty místy stejně blbé jako originál, ale nic hrozného. Křížková hraje samu sebe a špatně, Lounová a Kotvald dělají jen blbou šarži, naštěstí to u nich zachraňuje zpěv. Kotiš a Kříž příjemní herecky i pěvecky. Bartošová,Příhodová, Foret,Hudec a Pecha - ok. Super energická company i kapela!
(zadáno: 26.10.2014)
Poslední trik Georgese Mélièse - Divadlo Drak: 100 %
Výborná stylizace postav i výpravy (vynikající Johana Vaňousová), skvěle rozehrané komické etudy Ošetřovatelka-Meliese, půvabná vizuální čísla kombinující stínohru, černé divadlo, loutkohru, kouzelnictví, projekce, apod. A hlavně výborné skvěle vycházející triky (viděno v La Fabrice), nevycházím z údivu, naprosto nad mé chápání. Prima zábava pro děti i dospělé (pro ty o něco více). Jediná výtka - nápisy v projekcích i na rekvizitách většina dětského obecenstva asi neocení.
(zadáno: 11.8.2014)
Pochyby - Divadlo SoLiTEAter: 90 %
Hodnotím je jako profesionály, pokud bych přihlédl k tomu, že jde o amatéry, tak bych asi musel přesáhnout hranici sta procent.

Více viz blog.
(zadáno: 18.7.2014)
Sen noci svatojánské - Letní shakespearovské slavnosti: 70 %
Výborní milenci (Stavná, Vagnerová, Písařík, Vančura) a fenomenální Vanda Hybnerová! Krásná scéna, hlavně magické vizuální obrazy z lesa. Řemeslníci mi zpočátku nevadili, ale závěrečné předvedení Pyrama a Thisby bylo opravdu hrozně dlouhé a nepříliš zajímavé. Spousta hezkých scénických a režiních nápadů, ale některé nejsou úplně dotažené (třeba - když už si hrajeme na mystifikaci se skutečnými novomanžely, tak proč má nevěsta hnusnou umělou kytici?). Vzhledem k příležitosti pro jakou je inscenace určena dávám hodnocení jaké dávám a všem s klidným svědomím doporučuji.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 > >>