Jihočeské divadlo Č. Budějovice [Jihočeské divadlo]
<< Beckham | Ďáblův sluha >>
Jan Štifter, Olga Šubrtová
Café Groll
Premiéra: 24.9.2021 | 2:20
online premiéra v prosinci 2020
online premiéra v prosinci 2020
Dramaturgie: Olga Šubrtová. Scéna: Petr Vítek. Kostýmy: Aneta Grňáková. Hudba: Jan Čtvrtník a citace. Choreografie: Terézia Bělčáková (Miss Cool Cat). Úprava a režie: Martina Schlegelová.
Pavel Oubram, Teresa Schel, Dana Verzichová, Daniela Šišková, Natália Drabiščáková, Daniela Bambasová / Věra Hlaváčková, Tomáš Kobr, Jiří Untermüller, Taťána Kupcová, Kamila Janovičová / Terézia Bělčáková, Martina Nováková, Nicole Tisotová, Eliška Brumovská, Jaroslava Červenková, Jan Dvořák, Tomáš Drápela / David Krchňavý / Jan Čtvrtník / Jaroslav Kukrál / Jan Saska (původně také Dan Kranich)...
Adaptace originální novely, milostná romance. Je rok 1920 a mladý lékař Rudolf Slíva dostává na starost péči o zdraví zaměstnankyň českobudějovických nevěstinců. Osudovým se mu stane Café Groll v Kasárenské ulici, které se pyšní vyhlášenou kurtizánou Annou Václavíkovou...
15! Termíny představení
Volby
Hodnocení (17)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 70 %
11.7.2022 | 3035 hodnocení
+ souhlasím
75 % Zdařilá dramatizace O. Šubrtové útlé novely J. Štiftera. Režisérka M. Schlegelová navíc látku z prostředí kdysi nejznámějšího budějovického nevěstince uchopila velkoryse a nastudovala výpravnou inscenaci, v níž hraje prim propracovaná choreografie, stejně tak jako výprava a vyrovnané herecké výkony. Další ze zdařilých inscenací Jihočeského divadla, které divákům přibližují jihočeské reálie na pozadí skutečných nebo také smyšlených historických událostí. Kdo si oblíbil atmosféru první republiky a rád na sebe nechá dýchnout prostředí šantánu, nebude jistě zklamán. Račte vstoupit...
Pavel Širmer 70 %
27.4.2022 | 2036 hodnocení
+ souhlasím
Dramatizace novely J. Štiftera z prostředí budějovických nevěstinců přibližuje divákům tvorbu, která není širší veřejnosti příliš známá. Synopse milostné historky může zavánět tuctovostí, ale autor ji povyšuje důkladným vystižením prostředí a poměrně překvapivým koncem odehrávajícím se po roce 1948. Řemeslně zdatná dramatizace O. Šubrtové je dobrým základem, režisérka M. Schlegelová nepodcenila žádnou složku. Herecky vyvážené, ve velkorysé výpravě a kostýmech vynikají pohybově zvládnuté burleskní choreografie s výraznou živou hudbou J. Čtvrtníka. Inscenací Jihočeské divadlo navíc plní své regionální poslání.
Helena Grégrová 70 %
7.11.2021 | 1700 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Novelu J. Štiftera o zašlém šarmu a půvabu prvorepublikového českobudějovického nevěstince Café Groll se vším povrchním pozlátkem v kontrastu s vystřízlivěním společnosti v poválečné době, kdy politický zlom roku 1948 pokouší a obnažuje lidský charakter, se v inscenaci JDČB povedlo podmanivě oživit. Prostřednictvím výpravné scénografie, přiměřeně "lechtivé" choreografie i hudby J. Čtvrtníka, který současně zajišťuje i živý klavírní doprovod, šantánové kouzlo z jeviště doslova dýchá. Nelze nezmínit i vyrovnané herecké výkony a plynulé propojení střídajících se časoprostorových rovin. Velmi příjemný divácký zážitek.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Leona 60 %
26.3.2022 | 9 hodnocení
+ souhlasím
Je nutno podotknout, že asi nejsem cílovka podobných her. Přišlo mi to nedotažené, střídání dějových linek mi nepřišlo úplně šťastně řešené (zejména v druhé polovině). Scéna a kostýmy mě bavily, ubrala bych kouř. Věřím, že mužská část publika si přijde na své.:-) (Švandovo divadlo, Praha, březen 2022)
MMK 90 %
22.3.2022 | 184 hodnocení
+ souhlasím
Strhující představení o nerozhodnosti, slušnosti a pomstychtivosti. Café Groll je jen jednou z kulis pro tento příběh. Navzdory všeobecně budovanému přesvědčení se prosadila myšlenka, že lidé z "lepší" společnosti zdaleka nejsou lepší charakterově než lidé z opovrhovaných společenských vrstev.
Miysak 100 %
18.3.2022 | 48 hodnocení
+ souhlasím
Vím proč mám soubor Jihočeského divadla rád. Leč otáčko, a klasiscké divadlo je úplně jiná disciplína. Očekávání byla veliká... A výsledek ještě lepší! Bravo!!! Naprosto skvělé přestavení, plné parádních hereckých, pěveckých i tanečních výkonů. Znám i knihu, která je velmi pěkná a čtivá. Co s ní ovšem udělala Olga Šubrtová, Martina Schlegelová a ostatní.... A Hudba Jana Čtvrtníka za mně osobně geniální. Děkuji za tenhle divadelní zážitek, na který hodně dlouho nezapomenu!!!
Layer 60 %
18.3.2022 | 118 hodnocení
+ souhlasím
Inscenaci drží především scénografie a hudební složka.
Postava Ignáce je vyloženě zbytečná a její zamýšlená úloha - tedy jakýsi "přesah k divákovi", moralizování a glosování viděného celý příběh příliš shazuje.
Chybí tomu zápal, jako by převažoval sentiment. Opatrné, nevýrazné... Což je škoda. Skvělá Daniela Bambasová.
Postava Ignáce je vyloženě zbytečná a její zamýšlená úloha - tedy jakýsi "přesah k divákovi", moralizování a glosování viděného celý příběh příliš shazuje.
Chybí tomu zápal, jako by převažoval sentiment. Opatrné, nevýrazné... Což je škoda. Skvělá Daniela Bambasová.
Vladimír Rogalewicz 50 %
17.3.2022 | 812 hodnocení
+ souhlasím
Na téma nevěstinců z doby mezi světovými válkami existuje řada divadelních her a filmů a tato inscenace patří k těm slabším. Nevěrohodný příběh je inscenován způsobem, kterému chybí patřičná nálada, esprit, drajv, nostalgie. Nevýrazná nudná hudba i scéna a nepřesvědčivá režie. Nicméně herci (hlavně dámská část souboru) hrají s obrovským nasazením. (Švandovo divadlo, Praha, 17.3.2022)
Studený Čumáček 80 %
17.3.2022 | 419 hodnocení
+ souhlasím
79%
Exkluzivní. Burleskní. Až perfekcionistické, od pojetí kostýmů, scény, choreografie až po herecké obsazení. Silný příběh pomsty se kýčovitě nerochní v prostředí bordýlku, ačkoli by měl spoustu příležitostí, místy je až poeticky hrabalovský a hlavně... neskutečně funguje.
Exkluzivní. Burleskní. Až perfekcionistické, od pojetí kostýmů, scény, choreografie až po herecké obsazení. Silný příběh pomsty se kýčovitě nerochní v prostředí bordýlku, ačkoli by měl spoustu příležitostí, místy je až poeticky hrabalovský a hlavně... neskutečně funguje.
Vomibest 30 %
24.7.2023 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Nuda od začátku do konce. Taneční čísla nemají ani úroveň amatérského džezbaletu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.