Klicperovo divadlo Hradec Králové [hlavní scéna]
William Shakespeare
Král Lear
Premiéra: 5.10.2024 | 2:40
Překlad: Jiří Josek. Dramaturgie: Martin Satoranský. Výprava: Adriana Černá. Hudba: Jindřich Čížek. Pohybová spolupráce: Ondřej Jiráček. Úprava a režie: Michal Hába.
Filip Richtermoc, Natálie Holíková, Štěpánka Todorová, Martina Czyžová, Vojtěch Říha, Petr Kult, Jiří Zapletal, Jan Vápeník, Martin Klapil...
Tragikomická freska o rozpadu světa, tak jak ho známe. Pohádka a zároveň obraz zkázy. Hra, kde blázen vede slepého, kde se všechno převrací ve svůj opak, kde staré umírá a nové se ještě nezrodilo. Lear se zbavuje moci, aby si už jen užíval – a moc ho dožene k šílenství i poznání...
15! Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
73 %
kontroverzní inscenace (61.)
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
18.12. | St | 17:30 | Hlavní scéna | Senioři 1; Autobusová linka; 15+; pro předplatitele autobusová linka zdarma | vstupenky | |
8.1. | St | 19:00 | Hlavní scéna | Středy; 15+ | vstupenky | |
16.1. | Čt | 17:30 | Hlavní scéna | Senioři 3; Autobusová linka; 15+; pro předplatitele autobusová linka zdarma | vstupenky | |
21.1. | Út | 19:00 | Hlavní scéna | Úterky; 15+ | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (12)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
10.10.2024 | 1206 hodnocení
+ souhlasím
65%. Inscenace disponuje smysluplným výkladem, ale sráží ji přemíra zcizovacích efektů, která místy děj příliš tříští. Režisér M.Hába se zaměřil na vykreslení světa, v němž dochází k rozpadu základních hodnot. Stávající systém se zdá neudržitelný, ale žádný jiný, lepší není v dohledu. Naopak všechny indicie budí podezření, že nové pořádky přinesou ještě více utrpení. Zlo se v Hábově inscenaci neskrývá, nebylo by obtížné ho demaskovat, ale postavy odmítají vidět všechny varovné signály. Herecky se jedná o zdařilý kus, hradečtí herci dokážou dobře vyhovět režisérovu expresivnímu pojetí.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
HMLT 90 %
6.11.2024 | 49 hodnocení
+ souhlasím
Bravo, Michale Hábo! Přesně takto si představuji moderní divadlo. Režisér nám nápaditým způsobem ukázal, že ani Will Shake nemusí být nuda. Divadlo by mělo reagovat na politické situace, provokovat, vyvolávat emoce, což toto pojetí Krále Leara vrchovatě splňuje a já za to děkuji! Herecky mě nejvíce zaujala N. Holíková a vyzdvihuji také originální hudební složku J. Čížka.
Stepan.chalousek 100 %
25.10.2024 | 59 hodnocení
+ souhlasím
Jízda, kde se ze zaprášeného Shakespeara stává moderní cesta k divadlu. Hra, která sděluje a neodkazuje pouze k autorovi.
Byl jsem asi jediný stařec, který neodcházel pohoršen. O téhle inscenaci se bude dlouho povídat.
Byl jsem asi jediný stařec, který neodcházel pohoršen. O téhle inscenaci se bude dlouho povídat.
Jaroslavz 100 %
13.10.2024 | 96 hodnocení
+ souhlasím
Hába je jednička s hvězdičkou. Ta hvězdička znamená nevhodné pro konzervativce a staromilce, pro odpůrce autorských zásahů do textů, pro vyznavače neškodného apolitického divadla.
RaB 50 %
6.10.2024 | 396 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Totální zvěrstvo a rozporuplné pocity.
M. Hába zasáhl do textu opravdu extrémně, což si Král Lear nezasloužil. Paradoxně to většinu inscenace celkem funguje. Rapující sestry, dicokoule, obrovské množství explicitních sexuálních scén a vulgarismů.
Jako moderní divadlo skvělé! Nicméně obrovská neúcta k původnímu textu.
Herecký vyniká M. Klapil.
M. Hába zasáhl do textu opravdu extrémně, což si Král Lear nezasloužil. Paradoxně to většinu inscenace celkem funguje. Rapující sestry, dicokoule, obrovské množství explicitních sexuálních scén a vulgarismů.
Jako moderní divadlo skvělé! Nicméně obrovská neúcta k původnímu textu.
Herecký vyniká M. Klapil.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.