Masopust
<< Deník zloděje | Hlad >>
Pedro Calderón de la Barca
El Príncipe Constante (Vytrvalý princ)
Premiéra: 15.9.2012 | 1:30x
Překlad: Vladimír Mikeš. Úprava a dramaturgie: Tereza Marečková. Scéna: Andrej Ďurík. Kostýmy: Tereza Šímová-Beranová. Hudba: Jakub Kudláč. Režie: Štěpán Pácl.
Poslední uvedení: únor 2015.
Poslední uvedení: únor 2015.
Miloslav König, Pavla Beretová / Magdaléna Borová, Patrik Děrgel, Jiří Panzner, Radovan Klučka, Richard Fiala / Matěj Anděl, Lukáš Příkazký / Matěj Anděl
Drama o cti, strachu i jeho překonání a důstojnosti člověka ve společnosti nemocné touhou po okamžitém uspokojování.
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
66 %
Uživatelé
78 %
Hodnocení redakce
Jiří Landa 70 %
Kateřina Jírová 70 %
Pavla Haflantová 80 %
Jan Pařízek 70 %
Anežka Kotoučová 10 %
Veronika Steffanová 60 %
Jiří Koula 70 %
Michal Novák 60 %
Veronika Boušová 100 %
Pavel Širmer 70 %
Jiří Landa 70 %
Kateřina Jírová 70 %
Pavla Haflantová 80 %
Jan Pařízek 70 %
Anežka Kotoučová 10 %
Veronika Steffanová 60 %
Jiří Koula 70 %
Michal Novák 60 %
Veronika Boušová 100 %
Pavel Širmer 70 %
Volby
Hodnocení (26)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 70 %
14.1.2013 | 3002 hodnocení
+ souhlasím
Výborný překlad V. Mikeše, skvělý M. König v hlavní roli a milé zjištění, že mě režie Š. Pácla přece jen také dokáže oslovit.
Kateřina Jírová 70 %
12.1.2013 | 343 hodnocení
+ souhlasím
75% Několik repríz po premiéře je hra usazená, herci na sebe reagují, barokní verš zvládají. Občas je hra zkrácena tak, že divák chvíli tápe, kde v ději zrovna jsme, naopak některé motivy jsou v akci srozumitelnější, než u Mikeše. Ale proč si Muley tu holku nevzal?
Pavla Haflantová 80 %
6.12.2012 | 355 hodnocení
+ souhlasím
75%
Hra se usadila, herci se sžili s veršovaným textem a já s radostí hodnotím vysoko. Miloslav König se pro takové role snad narodil!
Hra se usadila, herci se sžili s veršovaným textem a já s radostí hodnotím vysoko. Miloslav König se pro takové role snad narodil!
Jan Pařízek 70 %
5.12.2012 | 868 hodnocení
+ souhlasím
Bezesporu zajímavá inscenace. Pěkně zveršované, herecky dobře zahrané. Nejvíce zaujal určitě M. König. Místy lehce nejasný děj, ale celkově je příběh určitě srozumitelný a dobře ztvárněný. Hlavní klad vidím v dobré scénografii, výborné využití světel a stínů a k tomu doprovodná hudba či využitích různých zvuků k navození té správné atmosféry. Funguje to velmi dobře.
Anežka Kotoučová 10 %
12.11.2012 | 229 hodnocení
+ souhlasím
Tak tohle tedy ne. Tak starý a kvalitní autor jako Calderón bezpochyby potřebuje aktualizovat, ale nikoli zneuctít. Nejsem nijak prudérní, ale zcela bezúčelná scéna s od pasu dolů nahým a exhibujícím M. Konigem mě naprosto a totálně znechutila. Možné vhodné odkazy na společenské vady byly eliminovány nánosem většinou nesmyslných inscenačních prostředků. Po zvukové stránce příšerné. Hodnocení dávám pouze a jen za sympatický výkon Patrika Děrgela a mojí oblíbené Pavly Beretové.V duchu jsem obdivovala katolického biskupa a řeholníka v hledišti, kteří během hry neodešli. Never more.
Veronika Steffanová 60 %
10.10.2012 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Bezesporu aktuální zpracování, které je plné narážek na negativní jevy v současné společnosti. Dobře řešená scéna, slušní herci, přesto ve mně představení nevyvolalo žádný hluboký pocit, na který bych vzpomínala déle než pár dní. Nejvíce mi chyběl závěr, který po předchozí smršti myšlenek a narážek vyzněl jaksi naprázdno a dokonce mi chvíli trvalo, než jsem vůbec pochopila, že princ už svou úlohu dohrál.
Jiří Koula 70 %
20.9.2012 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
74,99% Náročný text, který se ale Štěpánu Páclovi podařilo přiblížit dnešnímu divákovi, promluvu Miloslava Königa k otrokům bez váhání zařazuju do soukromého zlatého fondu monologů.
Michal Novák 60 %
16.9.2012 | 1139 hodnocení
+ souhlasím
Je neuvěřitelné, kterak z této moralistní staré hry španělského „zlatého věku“ pomrkává shnilá současnost. Z dnešního pohledu trapní jsou všichni, tedy včetně idealistického prince. Tolik asi zásadní dramaturgický posun ve vyznění. Inscenace je dobře mířenou fackou proti pocitu bezvýchodnosti. Po všech stránkách moderní a režijně pevně vedená inscenace mi však osobní zážitek nepřináší. Respektuji režijní styl a shledávám ho funkčním, přesto mám problém s přijetím např. nekonečné řady scénických ilustrací právě vyřčených slov. Herci výborní i horší – deklamace veršovaného textu věc nesnadná...
Veronika Boušová 100 %
16.9.2012 | 277 hodnocení
+ souhlasím
I tato inscenace o.p.s. Masopust se svým zpracováním blíží modernímu evropskému pojetí divadla, které na pražských scénách stále citelně chybí. Je pravdou, že milovník tradiční klasiky tu může zažít zásadní posun a nebo naopak malý šok. Na minimalistické scéně staví historickou hru a charaktery postav do současnosti, se kterou obojí nekompromisně koresponduje. Výkon Miloslava Königa v hlavní roli byl při premiéře strhující, někteří se naopak musí s Calderónovými verši ještě více sžít. Režijní pojetí nutí svou symbolikou diváka k přemýšlení a přemýšlivý divák se bude rád vracet (viz recenze)
Pavel Širmer 70 %
27.7.2012 | 1939 hodnocení
+ souhlasím
Na předpremiéře jistě nebyla inscenace „hotová“, ale přesto si ji troufám hodnotit jako slibnou a vlastně i pozoruhodnou (obdobně jako Brand / Oheň). Hra samotná není lehce stravitelná, zvlášť z pouhého „vidění na jevišti“. Ale stojí za to se zabývat tématem i morálním poselstvím. Inscenační řešení Š. Pácla nese rysy jeho rukopisu, který mně osobně zcela nevyhovuje, ale musím uznat jeho zajímavost a přínosnost. S jistými prvky a postupy použitými v této inscenaci jsem se neztotožnil ani tentokrát, ale byly smysluplně užívány. Zajímavá práce se scénou. Mladí herci zvládli nelehké úkoly dobře.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Amaldea 90 %
21.1.2015 | 37 hodnocení
+ souhlasím
-5% za opičí zvuky
-5% za neúplný konec (svatba, pohřeb)
-5% za neúplný konec (svatba, pohřeb)
Pid 50 %
26.3.2013 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Bezesporu inteligentní inscenace s několika pěknými nápady zaměstná mozek diváka, ale nedokáže navodit intenzivní zážitek. Je to jako s konceptuálním výtvarným uměním - člověk racionálně ocení způsob vyjádření vloženého významu, ale zážitek se nekoná. Pohled na konceptuální instalaci vás zajímá jen do té chvíle, než rozklíčujete její obsah, drhuhý den už o tom nevíte. Zatímco třeba Výkřik Edvarda Muncha ve vás zanechá trvalou stopu. A navíc tyhle aktualizace klasiků už začínají být poněkud otravné.
Vladimír Rogalewicz 40 %
5.12.2012 | 761 hodnocení
+ souhlasím
Představení mě neoslovilo, sledoval jsem ho jakoby zvenku, bez jakýchkoli emocí. Řada zajímavých režijních nápadů, dobře zvládnutá úprava textu, nadprůměrné herecké výkony. Překvapilo mě zcela prázdné jeviště. Celkově to spíš vypadá jako studentská etuda (i když devadesátiminutová!) než jako plnohodnotné představení.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.