Divadelní společnost Masopust
<< Antieva | Lidový kousek >>
Jean Genet, Bedřich Bridel, Miloslav König
Deník zloděje
Premiéra: 12.5.2017. Námět: Tereza Marečková. Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Martin Dohnal (použity citace a motivy z děl Johanna Sebastiana Bacha). Scéna a režie: Jan Nebeský.
1:35x
1:35x
Zvláštní a odvážné propojení deníků „prokletého“ dramatika, spisovatele a recidivisty Jeana Geneta, v nichž popisuje svou jedinečně sebedestruktivní filozofii zločinu a krásy, s významnou českou básnickou skladbou z doby baroka autora Bedřich Bridela „Co Bůh? Člověk?“. Současná imaginace z okraje společnosti s imaginací barokní nabízí provokující směs a nečekané vazby. Narcistní a bezohledně infantilní deník plný rozkoše, strachu a vzdoru proti jakékoli autoritě, se překvapivě ladně vine k prudkému a horkokrevnému vyznání a zanícení Bridela, který leží u nohou svého Boha, jako Genet leží pod nohami toho kterého milence...
15! 
Cena divadelní kritiky: Inscenace roku 2017
Miloslav König: Cena divadelní kritiky za nejlepší mužský herecký výkon roku 2017
Martin Dohnal: Cena divadelní kritiky za nejlepší hudbu roku 2017
anketa portálu i-divadlo.cz...
Miloslav König: nominace - Nejlepší mužský herecký výkon roku 2017 (činohra) - redakční volba
Martin Dohnal: nominace - Jiný umělecký počin roku 2017 (hudba) - redakční volba
Miloslav König: Cena divadelní kritiky za nejlepší mužský herecký výkon roku 2017
Martin Dohnal: Cena divadelní kritiky za nejlepší hudbu roku 2017
anketa portálu i-divadlo.cz...
Miloslav König: nominace - Nejlepší mužský herecký výkon roku 2017 (činohra) - redakční volba
Martin Dohnal: nominace - Jiný umělecký počin roku 2017 (hudba) - redakční volba
Hodnocení (37)
HODNOCENÍ REDAKCE:
Helena Grégrová 70 %
(zadáno: 18.3.2018, počet hodnocení: 1434)
+ přínosný / zajímavý komentář
75 %. Velmi svérázně namixovaná "jevištní báseň", během níž společenský vykořeněnec vede neúnavnou polemiku s Bohem, resp. tím, co člověka přesahuje, a dává tak zároveň všanc své niterné (po)city. Naprosto excelentní, dechberoucí výkon Miloslava Königa přínosně podporuje empatický vklad hudebníka Martina Dohnala. Svého druhu nebývalý divácký zážitek.
Pavel Širmer 70 % 

(zadáno: 1.2.2018, počet hodnocení: 1639)
+ přínosný / zajímavý komentář
Scénář nápaditě propojuje Genetovy deníky, líčící niterné pocity (výstředního) homosexuála a prostituta, s duchovní Bridelovou básní. Klíčovou roli hraje hudba M. Dohnala, doprovázející zpěv M. Königa disponujícího mimořádným hlasovým rozsahem. Ten představení utáhne téměř sám a podává fascinující výkon. Režisér J. Nebeský nepřekvapil užitými postupy, jimž dominuje extravagantní výprava a potírání postupně odhalujícího se hercova těla různými hmotami, což naštěstí tentokrát s vyřčeným svým způsobem souzní. Škoda, že ke konci je inscenace zbytečně nastavovaná a trochu ztrácí dech.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Marcellina 80 %
(zadáno: 30.1.2019, počet hodnocení: 15)
přínosný / zajímavý komentář
Pan König podává pozoruhodný výkon, do své role evidentně dává vše, takže se těším, až zase někde bude hrát. Představení je silný zážitek, zajímavé je propojení poezie Bedřicha Bridela a hudebního doprovodu. Hraje se bez přestávky, kterou bych už ke konci byla uvítala.
Monulinka 80 %
(zadáno: 1.11.2018, počet hodnocení: 386)
přínosný / zajímavý komentář
Je dobré dopředu aspoň trochu vědět, do čeho jdete, ať nejste v takovém šoku, inscenace rozhodně nemusí sednout každému. Oceňuji informace v programu. Neříkám, že jsem porozuměla všemu a že mi nepřišly některé pasáže zdlouhavé, vše je ale vyváženo po všech stránkách vynikajícím výkonem M. Königa. Intenzivní divadelní zážitek.
Denisa H. 80 %
(zadáno: 10.6.2018, počet hodnocení: 307)
přínosný / zajímavý komentář
Z fotek, co jsem před zhlédnutím hry viděla, jsem měla mírné obavy, aby mě představení neminulo... Naštěstí se tak nestalo a byť to nebyl typ provedení, který vyhledávám a kterému zcela rozumím, inscenace mě oslovila a pohltila. Nebo především výkon M. Königa, ten je totiž opravdu neuvěřitelný!
Vzpomněla jsem si na Po Fredrikovi...
Vzpomněla jsem si na Po Fredrikovi...
Brbla z Olomóca 90 %
(zadáno: 18.5.2018, počet hodnocení: 69)
přínosný / zajímavý komentář
Viděno dne 18.5.2018 Olomouc S-klub:
+ koncert Miloslava Königa, dostal se až na hranu toho,
co divák může ještě v divadle očekávat. Hrát a zpívat
v tak nekomfortní pozici je neskutečné
+ další dimenze - útok na smysly a případné fóbie diváka
+ souboj světů 2 osobností - barokního misionáře Bedřicha
Bridela a prokletého dramatika Jeana Geneta. Jeden znázorňuje
ušlechtilost a druhý její negaci přičemž postupně padá na
úplné lidské dno. Naturálnost inscenace zasáhne každého.
+ hudba - Martin Dohnal, někdejší mozek brněnského undergroudu
Pro pocit jistoty
--------
- 0
+ koncert Miloslava Königa, dostal se až na hranu toho,
co divák může ještě v divadle očekávat. Hrát a zpívat
v tak nekomfortní pozici je neskutečné
+ další dimenze - útok na smysly a případné fóbie diváka
+ souboj světů 2 osobností - barokního misionáře Bedřicha
Bridela a prokletého dramatika Jeana Geneta. Jeden znázorňuje
ušlechtilost a druhý její negaci přičemž postupně padá na
úplné lidské dno. Naturálnost inscenace zasáhne každého.
+ hudba - Martin Dohnal, někdejší mozek brněnského undergroudu
Pro pocit jistoty
--------
- 0
Michvon 70 %
(zadáno: 11.5.2018, počet hodnocení: 175)
přínosný / zajímavý komentář
Zcela se ztotožňuji s hodnocením H. Grégrové a P. Širmera.
J.anek 90 %
(zadáno: 1.5.2018, počet hodnocení: 323)
přínosný / zajímavý komentář
Koník a Kuchyňka v dokonalé (dis)harmonii. Velkolepost baroka proti lidské...malosti, velkoleposti? Možná obnažené přirozenosti. Miloslav König, ve skle der Honig, trocha mouky na zaprášení - a je před námi Kaliban. Krásný a děsivý zároveň. Jevištní báseň, metafora žití, v níž se kouří od diváků (jsou-li pohotoví a štědří jako Matěj Nechvátal) vysomrované cigarety. Vznešenost a nízkost se střídají takovým tempem, že se z toho motá hlava.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.