Masopust

<< Antieva | Fredy >>

Deník zloděje

Premiéra: 12.5.2017 | 1:35x
Námět: Tereza Marečková. Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Martin Dohnal (použity citace a motivy z děl Johanna Sebastiana Bacha). Scéna a režie: Jan Nebeský.
Poslední uvedení: leden 2023.
Zvláštní a odvážné propojení deníků „prokletého“ dramatika, spisovatele a recidivisty Jeana Geneta, v nichž popisuje svou jedinečně sebedestruktivní filozofii zločinu a krásy, s významnou českou básnickou skladbou z doby baroka autora Bedřich Bridela „Co Bůh? Člověk?“. Současná imaginace z okraje společnosti s imaginací barokní nabízí provokující směs a nečekané vazby. Narcistní a bezohledně infantilní deník plný rozkoše, strachu a vzdoru proti jakékoli autoritě, se překvapivě ladně vine k prudkému a horkokrevnému vyznání a zanícení Bridela, který leží u nohou svého Boha, jako Genet leží pod nohami toho kterého milence...
15!    
Masopust
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
75 %
75451000
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 70 %
Pavel Širmer 70 % Tip Pavel Širmer
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení

Volby

Hodnocení (47)

HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová  70 %
18.3.2018 | 1526 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Velmi svérázně namixovaná "jevištní báseň", během níž společenský vykořeněnec vede neúnavnou polemiku s Bohem, resp. tím, co člověka přesahuje, a dává tak zároveň všanc své niterné (po)city. Naprosto excelentní, dechberoucí výkon Miloslava Königa přínosně podporuje empatický vklad hudebníka Martina Dohnala. Svého druhu nebývalý divácký zážitek.
Pavel Širmer  70 %  Tip Pavel Širmer
1.2.2018 | 1846 hodnocení
+ souhlasím
Scénář nápaditě propojuje Genetovy deníky, líčící niterné pocity (výstředního) homosexuála a prostituta, s duchovní Bridelovou básní. Klíčovou roli hraje hudba M. Dohnala, doprovázející zpěv M. Königa disponujícího mimořádným hlasovým rozsahem. Ten představení utáhne téměř sám a podává fascinující výkon. Režisér J. Nebeský nepřekvapil užitými postupy, jimž dominuje extravagantní výprava a potírání postupně odhalujícího se hercova těla různými hmotami, což naštěstí tentokrát s vyřčeným svým způsobem souzní. Škoda, že ke konci je inscenace zbytečně nastavovaná a trochu ztrácí dech.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Tvidatko  80 %
9.2.2022 | 55 hodnocení
+ souhlasím
Kdybych měla Deník zloděje někomu převyprávět či popsat, tak nevím, co bych řekla, ale byl to zážitek. König to celé hraje výborně, nebyla chvilka, kdy by mi utíkaly myšlenky jinam, a to i když jen sedí a kouří. To je u mě poměrně nestadard. Já se navíc velmi vidím v postavách, které se hledají v nicotě a hnusu, takže za mě doporučuji.
RaB  30 %
27.9.2021 | 265 hodnocení
+ souhlasím
Po zdejších recenzích jsem čekal mnohem více.
Námět je velice zajímavý, Miloslav König je skvělý herec (v činoherních pasážích byl dokonalý). Ale úplně se mi nelíbilo zpracování.
Proč na sebe musí 100 minut patlat med, mouku a hlínu? To nestačilo jen vyprávět příběh?
Bohužel z toho důvodu je pro mě hra totálně degradována. Nicméně chápu, že většině diváků stačilo vidět Miloslava Königa nahého (dle reakcí když se svlékal). Já šel na divadlo - činohru a té se mi příliš nedostalo.
Čiko  70 %
16.6.2021 | 909 hodnocení
+ souhlasím
Jakoby si chtěl Miloslav König odskočit od líbivé činohry. Sice jen na osmi metrech čtverečních, ale je tu jiný, extravagantní, obnažující se duševně i fyzicky, sebedestruktivní, sdělující a volající o pomoc - a přitom tak zoufale sám. To množství naturalismu je neuvěřitelné, nabalující se. Skvěle zvládnuto herecky i pěvecky. Velkou pochvalu si zaslouží i Martin Dohnal za výběr hudby a její interpretaci. Ke konci ztrácí inscenace tempo. A narážky na covid už prosím ne, sem se to opravdu nehodí..
Marcellina  80 %
30.1.2019 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Pan König podává pozoruhodný výkon, do své role evidentně dává vše, takže se těším, až zase někde bude hrát. Představení je silný zážitek, zajímavé je propojení poezie Bedřicha Bridela a hudebního doprovodu. Hraje se bez přestávky, kterou bych už ke konci byla uvítala.
Monulinka  80 %
1.11.2018 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Je dobré dopředu aspoň trochu vědět, do čeho jdete, ať nejste v takovém šoku, inscenace rozhodně nemusí sednout každému. Oceňuji informace v programu. Neříkám, že jsem porozuměla všemu a že mi nepřišly některé pasáže zdlouhavé, vše je ale vyváženo po všech stránkách vynikajícím výkonem M. Königa. Intenzivní divadelní zážitek.
Denisa H.  80 %
10.6.2018 | 348 hodnocení
+ souhlasím
Z fotek, co jsem před zhlédnutím hry viděla, jsem měla mírné obavy, aby mě představení neminulo... Naštěstí se tak nestalo a byť to nebyl typ provedení, který vyhledávám a kterému zcela rozumím, inscenace mě oslovila a pohltila. Nebo především výkon M. Königa, ten je totiž opravdu neuvěřitelný!
Vzpomněla jsem si na Po Fredrikovi...
Brbla z Olomóca  90 %
18.5.2018 | 75 hodnocení
+ souhlasím
Viděno dne 18.5.2018 Olomouc S-klub:
+ koncert Miloslava Königa, dostal se až na hranu toho,
co divák může ještě v divadle očekávat. Hrát a zpívat
v tak nekomfortní pozici je neskutečné
+ další dimenze - útok na smysly a případné fóbie diváka
+ souboj světů 2 osobností - barokního misionáře Bedřicha
Bridela a prokletého dramatika Jeana Geneta. Jeden znázorňuje
ušlechtilost a druhý její negaci přičemž postupně padá na
úplné lidské dno. Naturálnost inscenace zasáhne každého.
+ hudba - Martin Dohnal, někdejší mozek brněnského undergroudu
Pro pocit jistoty
--------
- 0
Michvon  70 %
11.5.2018 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Zcela se ztotožňuji s hodnocením H. Grégrové a P. Širmera.
J.anek  90 %
1.5.2018 | 404 hodnocení
+ souhlasím
Koník a Kuchyňka v dokonalé (dis)harmonii. Velkolepost baroka proti lidské...malosti, velkoleposti? Možná obnažené přirozenosti. Miloslav König, ve skle der Honig, trocha mouky na zaprášení - a je před námi Kaliban. Krásný a děsivý zároveň. Jevištní báseň, metafora žití, v níž se kouří od diváků (jsou-li pohotoví a štědří jako Matěj Nechvátal) vysomrované cigarety. Vznešenost a nízkost se střídají takovým tempem, že se z toho motá hlava.
Falos  80 %
26.3.2018 | 224 hodnocení
+ souhlasím
uzasnej milan konig
Anemapaul  40 %
18.11.2021 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Nevím, kam si mám přestavení zařadit, ale jako činohru bych to neoznačila. Viděla jsem pozoruhodný herecký výkon, a inscenace měla pár vtipných momentů. Bohužel asi po necelé hodině jsem jen trpěla, bylo to na mě moc dlouhé a moc ve všech jiných směrech.
Jan Kajetán  100 %
4.10.2022 | 19 hodnocení
LucieSykorova  90 %
5.4.2022 | 167 hodnocení
Mefistofela  10 %
9.1.2022 | 58 hodnocení
Birter  60 %
21.12.2021 | 171 hodnocení
Klára Matiasovitsová  70 %
12.9.2021 | 54 hodnocení
Kedy  80 %
14.10.2020 | 111 hodnocení
Bart  80 %
1.10.2020 | 5 hodnocení
Jant  70 %
13.11.2019 | 24 hodnocení
Ba-jo  80 %
16.9.2019 | 230 hodnocení
Kristián F.  80 %
28.6.2019 | 58 hodnocení
Valerius  70 %
3.4.2019 | 67 hodnocení
Xcepek  70 %
3.3.2019 | 621 hodnocení
Plšík  70 %
10.2.2019 | 713 hodnocení
Dolente  70 %
2.1.2019 | 65 hodnocení
Dramaholik  80 %
4.12.2018 | 120 hodnocení
Onsteri  90 %
14.11.2018 | 92 hodnocení
Kevinator  70 %
12.11.2018 | 193 hodnocení
Artaud  90 %
14.10.2018 | 216 hodnocení
Betka_S  30 %
30.9.2018 | 60 hodnocení
Volnicko  70 %
30.9.2018 | 46 hodnocení
Bejdule  80 %
16.9.2018 | 29 hodnocení
Janha  90 %
20.8.2018 | 130 hodnocení
Mcenole@senam.cz  90 %
16.6.2018 | 52 hodnocení
VeruS.11  50 %
30.5.2018 | 90 hodnocení
Sluha  70 %
1.5.2018 | 203 hodnocení
Lerus  70 %
22.4.2018 | 50 hodnocení
Marie friedlova  90 %
18.3.2018 | 73 hodnocení
PavelK  80 %
13.3.2018 | 221 hodnocení
Adamantino  100 %
19.1.2018 | 32 hodnocení
Kaťka chichi  70 %
15.10.2017 | 82 hodnocení
Zizkov  100 %
8.10.2017 | 18 hodnocení
Arcipes  90 %
15.6.2017 | 136 hodnocení
Nina  90 %
7.1.2022 | 4 hodnocení
Světlana Buyevich  100 %
19.1.2018 | 4 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.