Východočeské divadlo Pardubice [Městské divadlo]
<< Kdo se bojí Beatles? | Maryša >>
libreto: Petr Abraham
hudba: Ondřej Soukup
texty písní: Gabriela Osvaldová
Makropulos musical
Premiéra: 22.10.2022 | 2:20
Podle hry Karla Čapka „Věc Makropulos“. Dramaturgie: Anna Hlaváčková. Scéna: Ivo Žídek. Kostýmy: Roman Šolc. Hudební nastudování: Radek Škeřík. Choreografie: Petra Parvoničová. Režie: Petr Novotný.
Petra Janečková, Martin Mejzlík, Tomáš Lněnička, Karolína Šafránková, Radek Žák, Josef Pejchal, Matěj Štrunc, Zdeněk Rumpík, Ludmila Mecerodová, Ladislav Špiner, Vladimír Chmelař, David Kopecký, Eliška Jechová, Barbora Haláková, Dagmar Nárožná, Anna Kafková / Zuzana Mejzlíková / Petra Mori / Monika Němcová / Michaela Novotná / Magdaléna Perná, Petr Červený / Michal Lavrovič...
Muzikálová adaptace známého dramatu Karla Čapka o touze po věčném mládí, o lásce, samotě, slávě i krachu unavené duše. Píše se rok 1922, za dvě hodiny nastane půlnoc. V čerstvě otevřené pražské Lucerně začíná silvestrovská show, jejíž hlavní hvězdou je excelentní zpěvačka Emilia Marty. Než přijde Nový rok, dokáže tato záhadná femme fatale obrátit život naruby prakticky každému, s kým se setká. Tentokrát ale nekompromisně sleduje svůj vlastní zájem, díky němuž je naživu už tři sta let – Věc Makropulos. Jak skončí honba za elixírem mládí? Co se stane, když porušíme přírodní zákony? Jak moc je krása lidského života ovlivněná tím, že nejsme nesmrtelní...?
Anketa 2022/23
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2022 do srpna 2023, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 11. prosince 2023.
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2022 do srpna 2023, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 11. prosince 2023.
Termíny představení
18.10. | St | 19:00 | vstupenky | ||
4.11. | So | 19:00 | Jaroměř | ||
22.11. | St | 18:00 | V | ||
25.11. | So | 19:00 | Praha (Divadlo pod Palmovkou) | ||
31.12. | Ne | 18:00 |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (10)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 70 %
15.1.2023 | 2993 hodnocení
+ souhlasím
Činoherní inscenace s dopsanými hudebními výstupy (v tomto případě bych nehovořil o muzikálu) je v herecky jinak vyrovnaném obsazení přece jen jedním velkým sólem P. Janečkové. Z dalších herců bych nerad zapomněl na "kabaretiéra" L. Špinera, ale ani na pečlivé hudební provedení pěkných songů z dílny Soukup-Osvaldová.
Lukáš Dubský 60 %
18.12.2022 | 1066 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace našla vhodnou E.M. v Petře Janečkové, zvlášť její závěrečný monolog je velice silný. První polovina je zdlouhavější, ale s tím nejspíš u takřka detektivního příběhu, u něhož člověk zná pointu, asi je nutné počítat. Ondřej Soukup pro pardubickou adaptaci Čapkovy hry vytvořil příjemné šansonové melodie, které v Janečkové a L.Špinerovi, který ztvárnil připsanou roli kabaretiéra, našli vhodné interprety. Problémem ovšem je, že se činoherní a hudební složka moc neprolínají a písně stojí vyloženě samostatně, navíc nijak nerozvíjí děj. Podařená je scéna I.Žídka v podobě velkého hodinového stroje zdůrazňujícího téma uplývajícího času.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Miysak 90 %
17.9.2023 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Držím palce, ať se nominace na thálii pro Petru Janečkovou promění v sošku. Pro Elinu jako by se narodila. Obvzáště při Zelené lásce mi lezl mráz po zádech!
Rozumím recenzentům předemnou, že mají pocit, že nejde o klasický muzikál, jen o doplnění textu nesouvisejícími písněmi. Při řešení, kdy posouváte děj ze dvou dnů, do jediné Silvestrovské noci, a chcete ukázat oddělený svět toho, co se děje v zákulisí, a co se děje na jevišti Pražské Lucerny, skvělé řešení, které se ale v závěru přesně potká! Já osobně děkuji! Pro mne krásný večer, strávený v mimořádné společnosti. Děkuji.
Rozumím recenzentům předemnou, že mají pocit, že nejde o klasický muzikál, jen o doplnění textu nesouvisejícími písněmi. Při řešení, kdy posouváte děj ze dvou dnů, do jediné Silvestrovské noci, a chcete ukázat oddělený svět toho, co se děje v zákulisí, a co se děje na jevišti Pražské Lucerny, skvělé řešení, které se ale v závěru přesně potká! Já osobně děkuji! Pro mne krásný večer, strávený v mimořádné společnosti. Děkuji.
Ady_111 60 %
12.6.2023 | 53 hodnocení
+ souhlasím
Úplně zbytečné písně, které děj nijak nerozvíjejí a existují si tak nějak mimo příběh.
Čiko 70 %
19.4.2023 | 1011 hodnocení
+ souhlasím
75%
Do Východočeského divadla jezdím už mnoho let a úroveň tamních inscenací se poslední dobou velmi zlepšila. Nejinak je tomu i u Makropulos musicalu.
Petra Janečková se pro Emilii Marty narodila. Je výborná herecky i pěvecky. Připsaná role kabaretiéra sedla Ladislavu Špinerovi a v celkovém konceptu na mě vlastně připsaně nepůsobí. Výborní jsou i ostatní herci.
Velmi diskutovaná je hudba a songy dvojice Soukup - Osvaldová. Pro mě je akceptovatelné, že jsou písně spíše oživením a tak trochu mimo děj a nevadí mi to. Povedené jsou i kostýmy R.Šolce a scéna I.Žídka.
Do Východočeského divadla jezdím už mnoho let a úroveň tamních inscenací se poslední dobou velmi zlepšila. Nejinak je tomu i u Makropulos musicalu.
Petra Janečková se pro Emilii Marty narodila. Je výborná herecky i pěvecky. Připsaná role kabaretiéra sedla Ladislavu Špinerovi a v celkovém konceptu na mě vlastně připsaně nepůsobí. Výborní jsou i ostatní herci.
Velmi diskutovaná je hudba a songy dvojice Soukup - Osvaldová. Pro mě je akceptovatelné, že jsou písně spíše oživením a tak trochu mimo děj a nevadí mi to. Povedené jsou i kostýmy R.Šolce a scéna I.Žídka.
RaB 40 %
22.10.2022 | 326 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Muzikál, na kterém jsou nejslabšími částmi hudební a taneční čísla. Kdyby se vyškrtla, jednalo by se o velice povedené činoherní představení.
Ona muzikálová čísla vůbec neposouvají děj, jsou jen výplní a v drtivé většině i zbytečná. Když se k tomu připočte rýmování G. Osvaldové (stylu receptu na kulajdu) a stepařské číslo bez stepařských bot, jedná se o promarněnou příležitost na dobré představení. Pozitivem je, že O. Soukup nevykradl sám sebe ani jiné autory - hudba je opravdu originální.
V hlavní roli září Petra Janečková, která svým výkonem strčí všechny pražské muzikálové zpěvačky své kategorie do kapsy - kvůli ní stojí za vidění.
Ona muzikálová čísla vůbec neposouvají děj, jsou jen výplní a v drtivé většině i zbytečná. Když se k tomu připočte rýmování G. Osvaldové (stylu receptu na kulajdu) a stepařské číslo bez stepařských bot, jedná se o promarněnou příležitost na dobré představení. Pozitivem je, že O. Soukup nevykradl sám sebe ani jiné autory - hudba je opravdu originální.
V hlavní roli září Petra Janečková, která svým výkonem strčí všechny pražské muzikálové zpěvačky své kategorie do kapsy - kvůli ní stojí za vidění.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.