Za oponou

Nituška jako pojednání o dvojpólovosti každého z nás
Nituška jako pojednání o dvojpólovosti každého z nás
(za oponou: Studio Ypsilon, 17.1.2019)
Podruhé v ypsilonské historii se na jejím jevišti objeví „Nituška“, tentokrát prostřednictvím mistrovské parafráze slovenského básníka a dramatika Ľubomíra Feldeka, který původní Hervého nápad s převleky, nejrůznějšími změnami a dvojím životem postav dotáhl téměř do absurdních rozměrů, a vytvořil tak předpoklady pro inspirovanou kolektivní spoluhru všech protagonistů na jevišti. Večer se ponese v duchu hravosti, hudebnosti a duchaplnosti...
Nituška jako pojednání o dvojpólovosti každého z nás
(za oponou: Studio Ypsilon, 17.1.2019)
Nituška jako pojednání o dvojpólovosti každého z nás
Podruhé v ypsilonské historii se na jejím jevišti objeví „Nituška“, tentokrát prostřednictvím mistrovské parafráze slovenského básníka a dramatika Ľubomíra Feldeka, který původní Hervého nápad s převleky, nejrůznějšími změnami a dvojím životem postav dotáhl téměř do absurdních rozměrů, a vytvořil tak předpoklady pro inspirovanou kolektivní spoluhru všech protagonistů na jevišti. Večer se ponese v duchu hravosti, hudebnosti a duchaplnosti...
Lákavé nesouřadnosti proslulé černé komedie
Lákavé nesouřadnosti proslulé černé komedie
(za oponou: Studio Ypsilon, 12.4.2018)
Po řadě hudebně-tanečních titulů Ypsilonka uvede v jarní části této divadelní sezony po čase inscenaci postavenou více na textu hry, a to inscenaci dnes už klasické detektivní komedie Josepha Kesselringa Jezinky a bezinky v režii Jana Schmida. Dvě ctnostné vražedkyně si zahrají Zuzana Kronerová a Jana Synková. Za vznikem nové ypsilonské inscenace jsou i vzpomínky na vůbec první uvedení této hry u nás.
Lákavé nesouřadnosti proslulé černé komedie
(za oponou: Studio Ypsilon, 12.4.2018)
Lákavé nesouřadnosti proslulé černé komedie
Po řadě hudebně-tanečních titulů Ypsilonka uvede v jarní části této divadelní sezony po čase inscenaci postavenou více na textu hry, a to inscenaci dnes už klasické detektivní komedie Josepha Kesselringa Jezinky a bezinky v režii Jana Schmida. Dvě ctnostné vražedkyně si zahrají Zuzana Kronerová a Jana Synková. Za vznikem nové ypsilonské inscenace jsou i vzpomínky na vůbec první uvedení této hry u nás.
Ypsilonka vzdá poctu Jaroslavu Ježkovi
Ypsilonka vzdá poctu Jaroslavu Ježkovi
(za oponou: Studio Ypsilon, 15.12.2017)
Poněkud komplikovanější název nové inscenace Studia Ypsilon „Kostky jsou vrženy aneb Don Juan a hlavně pocta Jaroslavu Ježkovi“ vystihuje její podstatu a společný jmenovatel, který všichni známe a milujeme. Bude typickou ypsilonskou montáží, vystavěnou tentokrát na principu revue. Chcete zažít silvestr? S Osvobozeným divadlem? Hudebně taneční revuální večer, kterým bude seriálovým způsobem probíhat příběh dona Juana a jiné zábavné atrakce, vždy s nejrůznější hudbou Jaroslava Ježka.
Ypsilonka vzdá poctu Jaroslavu Ježkovi
(za oponou: Studio Ypsilon, 15.12.2017)
Ypsilonka vzdá poctu Jaroslavu Ježkovi
Poněkud komplikovanější název nové inscenace Studia Ypsilon „Kostky jsou vrženy aneb Don Juan a hlavně pocta Jaroslavu Ježkovi“ vystihuje její podstatu a společný jmenovatel, který všichni známe a milujeme. Bude typickou ypsilonskou montáží, vystavěnou tentokrát na principu revue. Chcete zažít silvestr? S Osvobozeným divadlem? Hudebně taneční revuální večer, kterým bude seriálovým způsobem probíhat příběh dona Juana a jiné zábavné atrakce, vždy s nejrůznější hudbou Jaroslava Ježka.
Ypsilonka oživí příběh Freda Astaira (svým pohledem)
Ypsilonka oživí příběh Freda Astaira (svým pohledem)
(za oponou: Studio Ypsilon, 11.1.2017)
Ypsilonka začne rok 2017 premiérou nové inscenace Jana Schmida Varieté Freda A. aneb Chytání větru. Autor a režisér Jan Schmid postavil text nové ypsilonské hry především na nově objevených souvislostech a v inscenaci se odrazí „montážní“ postupy či metoda kolektivní improvizace. Titulní roli ztvární a choreografii vytvořil profesionální tanečník Jan Onder.
Ypsilonka oživí příběh Freda Astaira (svým pohledem)
(za oponou: Studio Ypsilon, 11.1.2017)
Ypsilonka oživí příběh Freda Astaira (svým pohledem)
Ypsilonka začne rok 2017 premiérou nové inscenace Jana Schmida Varieté Freda A. aneb Chytání větru. Autor a režisér Jan Schmid postavil text nové ypsilonské hry především na nově objevených souvislostech a v inscenaci se odrazí „montážní“ postupy či metoda kolektivní improvizace. Titulní roli ztvární a choreografii vytvořil profesionální tanečník Jan Onder.
Hudba, ve které žije štěstí
Hudba, ve které žije štěstí
(za oponou: Studio Ypsilon, 13.1.2016)
Swing se vrací neboli o štěstí, tak zní název nové inscenace Studia Ypsilon. Swing to je pocit, je to štěstí, které stojí za to objevit. Tentokrát před objevením tedy stojí především mladá ypsilonská generace, avšak společně se stálicemi souboru. Výsledkem je hudební pásmo drobných příběhů postavených například na historii swingu jako hudebního žánru.
Hudba, ve které žije štěstí
(za oponou: Studio Ypsilon, 13.1.2016)
Hudba, ve které žije štěstí
Swing se vrací neboli o štěstí, tak zní název nové inscenace Studia Ypsilon. Swing to je pocit, je to štěstí, které stojí za to objevit. Tentokrát před objevením tedy stojí především mladá ypsilonská generace, avšak společně se stálicemi souboru. Výsledkem je hudební pásmo drobných příběhů postavených například na historii swingu jako hudebního žánru.
Příběh o člověku, který toho má dost
Příběh o člověku, který toho má dost
(za oponou: Studio Ypsilon, 28.5.2015)
Člověk, který se neštve za úspěchem, nemá očekávatelnou výkonnost, nechce soutěžit a předehnat ostatní, stává se zbytečným, stává se vlastně nepotřebným, neužitečným hmyzem. Ypsilonka a Kafka nebo Ypsilonka a Arnošt Goldflam nebo Arnošt Goldflam a Kafka jsou tři symbiotická spojení, která se vzájemně protnou v nové inscenaci Proměna aneb Řehoř už toho má dost (variace na téma).
Příběh o člověku, který toho má dost
(za oponou: Studio Ypsilon, 28.5.2015)
Příběh o člověku, který toho má dost
Člověk, který se neštve za úspěchem, nemá očekávatelnou výkonnost, nechce soutěžit a předehnat ostatní, stává se zbytečným, stává se vlastně nepotřebným, neužitečným hmyzem. Ypsilonka a Kafka nebo Ypsilonka a Arnošt Goldflam nebo Arnošt Goldflam a Kafka jsou tři symbiotická spojení, která se vzájemně protnou v nové inscenaci Proměna aneb Řehoř už toho má dost (variace na téma).
Hudební kratochvíle kolem flétny, která je kouzelná
Hudební kratochvíle kolem flétny, která je kouzelná
(za oponou: Studio Ypsilon, 13.1.2015)
Divadlo souvislostí a také objevitelské má být inscenace Sežeňte Mozarta, kterou vrcholí sada „operních“ inscenací Studia Ypsilon. Stejně jako v případě Mozarta v Praze, legendární ypsilonské inscenace z roku 1991, se i nyní bude v zásadě jednat o divadlo na divadle, operu v opeře, možná teprve o zkoušku. Diváci se mohou těšit na jedinečné hudební zpracování Miroslava Kořínka a mnoho dalšího.
Hudební kratochvíle kolem flétny, která je kouzelná
(za oponou: Studio Ypsilon, 13.1.2015)
Hudební kratochvíle kolem flétny, která je kouzelná
Divadlo souvislostí a také objevitelské má být inscenace Sežeňte Mozarta, kterou vrcholí sada „operních“ inscenací Studia Ypsilon. Stejně jako v případě Mozarta v Praze, legendární ypsilonské inscenace z roku 1991, se i nyní bude v zásadě jednat o divadlo na divadle, operu v opeře, možná teprve o zkoušku. Diváci se mohou těšit na jedinečné hudební zpracování Miroslava Kořínka a mnoho dalšího.
Realita skrz monitor
Realita skrz monitor
(za oponou: Studio Ypsilon, 28.11.2013)
Nový autorský projekt týmu kolem režiséra Braňo Holička je zprávou z nejhlubších hlubin Sítě. Reaguje na čím dál zvyšující se podíl času stráveného mladými lidmi na internetu na úkor reálného života. Vzniká inscenace, která si opět bude zahrávat s formou, inspirace světem „snížených emocí“ bude zřejmá.
Realita skrz monitor
(za oponou: Studio Ypsilon, 28.11.2013)
Realita skrz monitor
Nový autorský projekt týmu kolem režiséra Braňo Holička je zprávou z nejhlubších hlubin Sítě. Reaguje na čím dál zvyšující se podíl času stráveného mladými lidmi na internetu na úkor reálného života. Vzniká inscenace, která si opět bude zahrávat s formou, inspirace světem „snížených emocí“ bude zřejmá.
Sejdou se v jedné vile...
Sejdou se v jedné vile...
(za oponou: Studio Ypsilon, 17.4.2013)
Ypsilonka si připomíná 50 let své existence. Mimo jiné si k výročí nadělí premiéru hry Jana Schmida Škaredá středa aneb Teta z Halifaxu, zběsilé komedie o absurdnostech dnešního života. Jejím výchozím tématem je změna mentality člověka způsobená emigrací a že ono je vždycky všechno trochu jinak a že i blbost se někdy stěhuje...
Sejdou se v jedné vile...
(za oponou: Studio Ypsilon, 17.4.2013)
Sejdou se v jedné vile...
Ypsilonka si připomíná 50 let své existence. Mimo jiné si k výročí nadělí premiéru hry Jana Schmida Škaredá středa aneb Teta z Halifaxu, zběsilé komedie o absurdnostech dnešního života. Jejím výchozím tématem je změna mentality člověka způsobená emigrací a že ono je vždycky všechno trochu jinak a že i blbost se někdy stěhuje...
Kmotr, kmotříček, mafián, tunel,...
Kmotr, kmotříček, mafián, tunel,...
(za oponou: Studio Ypsilon, 4.12.2012)
Ypsilonka v inscenaci Demo Demokracie, kterou připravuje režisér Braňo Holiček, bude divákům tak trochu spílat. Nevytvořili jsme si náhodou naší pasivitou jenom demo (ne zcela funkční) verzi demokracie? Svébytný kabaret nezaútočí myšlenkovou agresí, jen se má vyznačovat otevřeností a chce pojmenovat symptomy naší nemocné společnosti.
Kmotr, kmotříček, mafián, tunel,...
(za oponou: Studio Ypsilon, 4.12.2012)
Kmotr, kmotříček, mafián, tunel,...
Ypsilonka v inscenaci Demo Demokracie, kterou připravuje režisér Braňo Holiček, bude divákům tak trochu spílat. Nevytvořili jsme si náhodou naší pasivitou jenom demo (ne zcela funkční) verzi demokracie? Svébytný kabaret nezaútočí myšlenkovou agresí, jen se má vyznačovat otevřeností a chce pojmenovat symptomy naší nemocné společnosti.
Ypsilonka nalezla v horách prvobytně pospolné místo
Ypsilonka nalezla v horách prvobytně pospolné místo
(za oponou: Studio Ypsilon, 10.5.2012)
Ypsilonka možná trochu jinak, vícegeneračně! Současně návod, jak se jinak dívat na minulost, a tím lépe chápat přítomnost. Ve Studiu Ypsilon je připravována inscenace, k níž dala impuls knížka Jana Schmida Život v závorce aneb Prvobytně pospolná místa v Čechách.
Ypsilonka nalezla v horách prvobytně pospolné místo
(za oponou: Studio Ypsilon, 10.5.2012)
Ypsilonka nalezla v horách prvobytně pospolné místo
Ypsilonka možná trochu jinak, vícegeneračně! Současně návod, jak se jinak dívat na minulost, a tím lépe chápat přítomnost. Ve Studiu Ypsilon je připravována inscenace, k níž dala impuls knížka Jana Schmida Život v závorce aneb Prvobytně pospolná místa v Čechách.
Není počítače bez člověka
Není počítače bez člověka
(za oponou: Studio Ypsilon, 14.12.2011)
Nová autorská inscenace, kterou v Ypsilonce připravuje Braňo Holiček a kolektiv herců, se pokusí o vhled do operačního systému dnešního světa. Nabídne příběh člověka toužícího po dokonalosti. Příběh, na jehož konci je chyba. iPhone, iPod, iPad...iJá.
Není počítače bez člověka
(za oponou: Studio Ypsilon, 14.12.2011)
Není počítače bez člověka
Nová autorská inscenace, kterou v Ypsilonce připravuje Braňo Holiček a kolektiv herců, se pokusí o vhled do operačního systému dnešního světa. Nabídne příběh člověka toužícího po dokonalosti. Příběh, na jehož konci je chyba. iPhone, iPod, iPad...iJá.
Náš svět i život zmenšené do divadelního vzorku
Náš svět i život zmenšené do divadelního vzorku
(za oponou: Studio Ypsilon, 5.4.2011)
Na vratkých prknech stojí nejen divadlo, ale asi i celý lidský život. Vratká prkna jsou novou hrou dramatika Arnošta Goldflama, napsal ji přímo pro Studio Ypsilon. Touto hořkou komedií se uzavírá (po Ředitelské lóži a Dámské šatně) jeho triptych her inspirovaných divadelním prostředím.
Náš svět i život zmenšené do divadelního vzorku
(za oponou: Studio Ypsilon, 5.4.2011)
Náš svět i život zmenšené do divadelního vzorku
Na vratkých prknech stojí nejen divadlo, ale asi i celý lidský život. Vratká prkna jsou novou hrou dramatika Arnošta Goldflama, napsal ji přímo pro Studio Ypsilon. Touto hořkou komedií se uzavírá (po Ředitelské lóži a Dámské šatně) jeho triptych her inspirovaných divadelním prostředím.
Deadline
Deadline
(za oponou: Studio Ypsilon, 18.1.2011)
Není večírek jako večírek. Některé večírky mají dán přesný deadline... Deadline je také název pro novou autorskou inscenaci Braňa Holička, která metodou „teamplayer“ progresivně analyzuje život up-side potential young managementu, a tak vůbec.
Deadline
(za oponou: Studio Ypsilon, 18.1.2011)
Deadline
Není večírek jako večírek. Některé večírky mají dán přesný deadline... Deadline je také název pro novou autorskou inscenaci Braňa Holička, která metodou „teamplayer“ progresivně analyzuje život up-side potential young managementu, a tak vůbec.
Studio Ypsilon slaví
(za oponou: Studio Ypsilon, 18.10.2010)
Je to 45 let, co tehdy liberecká Ypsilonka se stala profesionálním divadlem. „Pětačtyřicet“ se mohlo klidně slavit před dvěma lety (a asi se i slavilo), neboť Ypsilonka byla založena Janem Schmidem v roce 1963. Důvod k oslavě se najde vždycky, jistě je co slavit, a proto na listopad Ypsilonka chystá několik speciálních akcí.
Studio Ypsilon slaví
(za oponou: Studio Ypsilon, 18.10.2010)
Je to 45 let, co tehdy liberecká Ypsilonka se stala profesionálním divadlem. „Pětačtyřicet“ se mohlo klidně slavit před dvěma lety (a asi se i slavilo), neboť Ypsilonka byla založena Janem Schmidem v roce 1963. Důvod k oslavě se najde vždycky, jistě je co slavit, a proto na listopad Ypsilonka chystá několik speciálních akcí.
Mezi minulostí a dneškem
(za oponou: Studio Ypsilon, 7.6.2010)
Prezident Osvoboditel na jevišti Studia Ypsilon: Masaryk známý i neznámý, nové pohledy, nové souvislosti. Novou inscenaci Ypsilonky představuje Jan Schmid se svými kolegy a herci.
Mezi minulostí a dneškem
(za oponou: Studio Ypsilon, 7.6.2010)
Prezident Osvoboditel na jevišti Studia Ypsilon: Masaryk známý i neznámý, nové pohledy, nové souvislosti. Novou inscenaci Ypsilonky představuje Jan Schmid se svými kolegy a herci.
V televizi s Donem Quijotem
(za oponou: Studio Ypsilon, 20.4.2010)
Tohle znáte z televize. S kůží na buben je název autorské inscenace z prostředí zákulisí televizní talkshow. Nápad přivést Dona Quijota do televizního studia vzešel ze scénáře Petra Vacka a Jana Marka.
V televizi s Donem Quijotem
(za oponou: Studio Ypsilon, 20.4.2010)
Tohle znáte z televize. S kůží na buben je název autorské inscenace z prostředí zákulisí televizní talkshow. Nápad přivést Dona Quijota do televizního studia vzešel ze scénáře Petra Vacka a Jana Marka.
Babička vybásněná a pravdivá
(za oponou: Studio Ypsilon, 9.3.2010)
Ypsilonka se vydá ve stopách osudů postav ze Starého bělidla. Stane se tak pro tuto scénu v typické koláži, kterou připravil dramatik a režisér Arnošt Goldflam. Aneb Babička se vrací čili Dichtung und Wahrheit.
Babička vybásněná a pravdivá
(za oponou: Studio Ypsilon, 9.3.2010)
Ypsilonka se vydá ve stopách osudů postav ze Starého bělidla. Stane se tak pro tuto scénu v typické koláži, kterou připravil dramatik a režisér Arnošt Goldflam. Aneb Babička se vrací čili Dichtung und Wahrheit.
Faust na druhou
(za oponou: Studio Ypsilon, 9.4.2009)
V typické ypsilonské montáži, vycházející z mýtu o Faustovi a také života Charlese Gounoda, autora stejnojmenné opery, s odkazy na Fausta lidového, se autor a režisér Jan Schmid "inspiroval" současným stavem hodnot a morálky.
Faust na druhou
(za oponou: Studio Ypsilon, 9.4.2009)
V typické ypsilonské montáži, vycházející z mýtu o Faustovi a také života Charlese Gounoda, autora stejnojmenné opery, s odkazy na Fausta lidového, se autor a režisér Jan Schmid "inspiroval" současným stavem hodnot a morálky.
Windsurfing v Ypsilonce
(za oponou: Studio Ypsilon, 5.12.2008)
Jiří Havelka je správně posedlý zkoumáním divadelního časoprostoru. V případě nové inscenace Studia Ypsilon Kam vítr tam pláž rytmizuje, zpomaluje, fázuje, minimalizuje. Také „nakazil“ studenta režie DAMU Braňa Holička, který též se zabývá fenoménem času v inscenaci Meeting point.
Windsurfing v Ypsilonce
(za oponou: Studio Ypsilon, 5.12.2008)
Jiří Havelka je správně posedlý zkoumáním divadelního časoprostoru. V případě nové inscenace Studia Ypsilon Kam vítr tam pláž rytmizuje, zpomaluje, fázuje, minimalizuje. Také „nakazil“ studenta režie DAMU Braňa Holička, který též se zabývá fenoménem času v inscenaci Meeting point.