Divadlo J. K. Tyla Plzeň [Malá scéna]
David Lindsay-Abaire
Králičí nora
Premiéra: 9.9.2021 | 2:15
Překlad: Markéta Kočí Machačíková. Dramaturgie: Zdeněk Janál. Výprava: Agnieszka Pátá-Oldak. Hudba: Petr Zeman. Režie: Adam Doležal.
Jana Ondrušková, Klára Krejsová-Kuchinková / Eliška Vocelová, Martin Stránský, Jana Kubátová, Kryštof Švehlík / Marek Frňka / David Kubát
Emočně silné rodinné drama o manželství, které prochází zásadní životní zkouškou. Becca a Howie se vzájemně odcizují. Postihla je totiž jedna z největších rodinných tragédií, jakou si lze vůbec představit...
14! Termíny představení
Volby
Hodnocení (8)
HODNOCENÍ REDAKCE
Anežka Kotoučová 70 %
13.1.2023 | 217 hodnocení
+ souhlasím
Lehce nadprůměrná inscenace o vyrovnávání se se ztrátou. Navzdory tématu se nejedná o těžkou depku, nýbrž o civilní komorní drama odlehčené neustále konzumující sestrou hlavní postavy. Velmi dobré herecké výkony.
Lukáš Dubský 70 %
17.9.2022 | 1007 hodnocení
+ souhlasím
Velice zručně napsaná hra, která dokáže na vážné téma pohlédnout bez sentimentality a s osvobozujícím jemným humorem. Herci dokázali vytvořit živoucí postavy, jimž člověk zármutek nad ztrátou dítěte věří, i když na jevišti neprolévají potoky slz. Vedle ústředního manželského páru J.Ondruškové a M.Stránského si pozornost získává také K.Kuchinková ve skvělém, živelném ztvárnění prostořeké sestry hlavní hrdinky. Ve druhé části již tempo trochu upadá, ale přesto se jedná o velice zajímavý dramaturgický objev (plzeňské divadlo uvádí toto broadwayské drama v české premiéře).
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko 70 %
17.9.2022 | 916 hodnocení
+ souhlasím
Silné a citlivé téma, umocněno komorním prostorem malého jeviště.
Zvláštní je, že inscenace začíná jako konverzačka a postupně odkrývá kumulující se problémy.
Herci tak dostávají zajímavý prostor ve velmi vypjatých situacích a dění na jevišti graduje. Svých postav se zmocnili výtečně, jde o herecky silnou inscenaci. J.Ondrušková je od začátku do konce velmi přesvědčivá a uvěřitelná. K.Kuchinková je jí tak trochu protipólem, její poloha je civilnější, působí rozvážně a uklidňujícím dojmem. Mile překvapil i M.Stránský, zejména v emočně vypjatých scénách.
Je to poctivá činoherní inscenace, která stojí za vidění.
Zvláštní je, že inscenace začíná jako konverzačka a postupně odkrývá kumulující se problémy.
Herci tak dostávají zajímavý prostor ve velmi vypjatých situacích a dění na jevišti graduje. Svých postav se zmocnili výtečně, jde o herecky silnou inscenaci. J.Ondrušková je od začátku do konce velmi přesvědčivá a uvěřitelná. K.Kuchinková je jí tak trochu protipólem, její poloha je civilnější, působí rozvážně a uklidňujícím dojmem. Mile překvapil i M.Stránský, zejména v emočně vypjatých scénách.
Je to poctivá činoherní inscenace, která stojí za vidění.
Bišu 80 %
2.3.2022 | 203 hodnocení
+ souhlasím
Smutné téma, ale výborné představení i ve srovnání s filmem !!
J.anek 80 %
1.10.2021 | 407 hodnocení
+ souhlasím
Mám radost. Ne ze smutného příběhu, ale z poctivé inscenace. Přiznávám, že nemám srovnání s filmem, nicméně v plzeňské Králičí noře sedí světla, hudba, scéna, která nese řadu významů, kostýmy, všechno. Nejvíc mě těšila energie Kláry Kuchinkové. Přinášela optimismus, odstup, naději. Víc takových inscenací.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.