Činoherní klub

Paní Warrenová

Premiéra: 6.11.2014 | 2:05
Překlad: Břetislav Hodek. Dramaturgie: Roman Císař, Vladimír Procházka. Scéna: Karel Glogr. Kostýmy: Simona Rybáková. Úprava a režie: Ladislav Smoček.
Poslední uvedení: listopad 2017.
Výrazná úprava hry G. B. Shawa „Živnost paní Warrenové“, kterou kdysi v Anglii povolila cenzura uvést až třicet let po jejím vzniku. Mladá Vivie nečekaně odhalí tajemství o minulosti a původu bohatství své matky, která právě díky blahobytu mohla dceři dopřát i studium na prestižní univerzitě. Vztah matky a dcery projde náročnou zkouškou, při níž se obě musí zamyslet nad tím, co člověk má nebo nemá právo udělat pro vlastní spokojenost...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Činoherní klub
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
54 %
54271000
Volby

Hodnocení (32)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa  70 %
3.2.2015 | 3026 hodnocení
+ souhlasím
Časem zaprášená hra našla v ČK tým, který ji dokázal pořádně opečovat, potlačit levicové smýšlení autora a nastudovat v divácky přitažlivém hávu. V mimořádně silném hereckém obsazení není skulina, kterou by pronikl slabší než nadprůměrný výkon. Ať už se jedná o Z. Stavnou v nejrozporuplněji napsané roli dcery hlavní hrdinky, která je nucena během několika chvil vystřídat různé emoční stavy, nebo o I. Chýlkovou. Ta se po rozpačitých výkonech ve Studiu Dva opět vrátila k pořádnému herectví a je radost vidět, že ještě stále umí vytvořit tak zajímavou figuru. Dále zaujali V. Kotek a J. Hájek.
Jiří Koula  60 %
27.12.2014 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Jsem rád, že tato inscenace vznikla, protože mi zprostředkovala text, k němuž bych se asi jinak nedostal. Je-li to ale její hlavní klad, nabízí se otázka, proč vlastně vznikla, kvůli líným amatérským teatrologům sotva. Jistě existují texty, na něž sedá prach, ač mají i dnes co říct, tento k nim ale tak docela nepatří, umím si představit, že by se jeho základní myšlenky mohly objevit v současné inscenaci, jenže k tomu by Shawův text potřeboval radikální přepsání.
Helena Grégrová  60 %
29.11.2014 | 1656 hodnocení
+ souhlasím
65 %. Téma hry v původní podobě má dnes pramalou šanci rezonovat, posuny v ději a době jsou patrné, ale nenapomohly až tak zcela - ono našlapování kolem problému namísto adekvátního tnutí do něj vystihl P. Širmer ve svém hodnocení naprosto trefně. Na repríze 17.11. jsem se každopádně dočkala bez výjimky vyrovnaných, velice solidních hereckých výkonů. Závěrečný dialog beze slov, v němž I. Chýlková se Z. Stavnou svedly prostřednictvím pohledů pokořit (nejen) vzájemný vztahový vesmír, si budu pamatovat hodně dlouho a zařazuji ho do žebříčku mých nejemotivnějších diváckých prožitků.
Jan Pařízek  50 %
10.11.2014 | 897 hodnocení
+ souhlasím
Toto provedení mi nepřišlo nijak zdařilé. Působilo to na mě příliš odtažitým dojmem a dramatické vyznění nezanechalo hlubší stopu. Nejen zpracovaní, ale i herecké výkony obou hlavních představitelek působily poněkud nepatřičně. Oba jejich hlavní dialogy, na kterých inscenace svým způsobem stojí, byly bez náboje a nijak mě nezasáhly. Bohužel hlavně Z. Stavná mi zde přišla slabší. Za nejlepší tak považuji výkon V. Kotka, jehož přítomnost tuto inscenaci nejvíce oživila a vyvolala alespoň nějaké emoce. 45%
Pavel Širmer  60 %
9.11.2014 | 2000 hodnocení
+ souhlasím
V ČK se hru pokusili zbavit prvků, které jsou svým způsobem tendenční pro dobu jejího vzniku; při vší úctě k autorovi bylo vyznění částečně změněno. Přetrvalo však úskalí, že se spíše opatrně našlapuje kolem problému, aniž by do něj bylo tnuto. Režisérovi a hercům se podařilo dát postavám současnější rozměr, ale u Vivie to úplně nevyšlo, nepůsobila věrohodně. Jednoznačně kladný dojem inscenace nevzbuzuje, ale důvod je spíše v textu. Pokus o „rehabilitaci“ u nás dnes již takřka neuváděné hry je přesto smysluplný a podobně pečlivá realizace není v českých divadlech běžně k vidění.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
J.S.  30 %
2.4.2017 | 148 hodnocení
+ souhlasím
Příběh dcery, která zavrhne svou bohatou matku, když zjistí nečestný původ jejího majetku. Text možná není sám o sobě až tak zastaralý, ale inscenátoři k němu nedokázali najít správný klíč. Představení vázne od samého počátku a diváka se po celou dobu nepodaří vtáhnout do děje. Ani herecké výkony nejsou přesvědčivé (s výjimkou správně floutkovského V. Kotka), což na věrohodnosti předváděných situací nepřidá. Inscenace patří v ČK k těm slabším.
Hanyzka89  50 %
2.11.2016 | 26 hodnocení
+ souhlasím
Nejsympatičtějším výkonem pro mě byl výkon Vojty Kotka, který hru oživil.
Strom-z  10 %
9.9.2016 | 43 hodnocení
+ souhlasím
Hrůza, málem jsem nepřežil..
Plšík  70 %
4.4.2016 | 755 hodnocení
+ souhlasím
65%
Ba-jo  50 %
16.2.2016 | 241 hodnocení
+ souhlasím
Nevím zda to bylo mou únavou, nebo momentálním mentálním rozpoložením, ale ani jednou se mi za ty 2 hodiny nepodařilo do této hry nějakým způsobem proniknout. Nevyvolala ve mně žádné emoce (krom asi 2-3 pousmání) ...připadal jsem si, že se koukám na jeviště přes nějaké zapatlané plexisklo a někde v dálce slyším nějaké dialogy ...a po představení jsem si kladl jedinou otázku: Proč? Věřím, že herecký potenciál dobře obsazeného představení najde příložitost v nějaké povedenější hře v podání ČK.
Kveta Dvořáková  50 %
6.8.2015 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Představení se mi líbilo, ale kdybych měla doporučit cokoli z Činoheráku, tak to toto představení nebude.
Monulinka  60 %
21.1.2015 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě největší kámen úrazu v textu, který mě teda moc neoslovil a v dnešní době mi přišel docela mimo a některé scény nevěrohodné. Nechápu, proč byla scéna prakticky holá, nefungovalo to. Hodně mě bavil V. Kotek, který do hry vnesl trochu života, dámy podaly solidní výkon.
Sendy  60 %
21.1.2015 | 153 hodnocení
+ souhlasím
65%
Vladimír10  60 %
19.1.2015 | 617 hodnocení
+ souhlasím
Pakliže je jakýkoliv titul založen pouze na příběhu, u něhož je každému divákovi předem jasné, jak dopadne, jsou zbylé scény a mnoho povídání okolo naprosto k ničemu. Je bez debat, že L. Smoček vytvořil mnoho pozoruhodných inscenací, ale tato mezi ně rozhodně nepatří. Zdlouhavé a neopodstatněně protahované prodlevy mezi všemi dějstvími, tragické neherectví hostujícího P. Křiváčka, ale také naprosto mdlé dějové zvraty mě přinutily kouknout se na hodinky vícekrát, než je nutné při zajímavějším představení. Závěrečný výstup I. Chýlkové byl snad jediným okamžikem, jež mě výrazněji zaujal.
Podusak  50 %
11.11.2014 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Představení mi přišlo dost nevyrovnané, chvílemi laciný humor, chvílemi vážné mezigenerační střety. Téma samotné je zajímavé, ale hra z něj těží hrozně málo. Text není příliš povedený a režie je slabá, občas jsou ve hře vyloženě hluchá místa, některé scény vyznívají trapně a někdy jsou v představení skoro až komické chyby. Na druhou stranu představení rozhodně neurazí, člověk se při něm nenudí. Znovu už bych na to ale nešel a doporučit to ostatním nemohu. Jiná představení v Činoheráku mi přijdou výrazně povedenější.
Chupetica  40 %
22.6.2019 | 151 hodnocení
Michalmusek  80 %
7.7.2018 | 312 hodnocení
Suzana  30 %
19.10.2017 | 333 hodnocení
Addk  80 %
11.10.2017 | 134 hodnocení
Nakafishie  50 %
7.5.2017 | 29 hodnocení
Petr-sima  40 %
27.1.2017 | 116 hodnocení
Mary  60 %
6.12.2016 | 81 hodnocení
Kytkap  50 %
25.2.2016 | 5 hodnocení
Capinka  70 %
28.1.2016 | 83 hodnocení
Slavek53  50 %
28.5.2015 | 90 hodnocení
Quincampoix  40 %
1.4.2015 | 55 hodnocení
Čiko  60 %
3.2.2015 | 1079 hodnocení
Lumca  60 %
27.1.2015 | 361 hodnocení
Martin21  60 %
20.1.2015 | 456 hodnocení
Lisarah  60 %
16.12.2014 | 78 hodnocení
Klaram  60 %
8.11.2014 | 82 hodnocení
EvaChon  80 %
25.11.2015 | 2 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.