Depresivní děti touží po penězích
Jakub Čermák & kol.
120 dnů Sodomy
Premiéra: 7.10.2014 | 2:45
Podle Markýze de Sade. Výprava: Radka Josková. Hudba: Dominik Zezula. Režie: Jakub Čermák.
Poslední uvedení: listopad 2022.
Poslední uvedení: listopad 2022.
Jiří Ratajík / Jakub Čermák, Jiří Novotný, Viktor Filip / Janusz Hummel, Alena Kardová, Jana Holečková, Pavel Neškudla / Jakub Čermák, Jaroslava Masopustová, Zoja Oubramová, Jakub Čermák / Jana Machalíková, Martina Flídrová / Darja Jílková / Tereza Konrádová / Veronika Maxová / Alena Julie Novotná / Barbora Šupová / Anežka Večeřová / Eva Mezihoráková / Petra Mošovská / Ilona Hrochová / Petra Šavrdová / Soňa Tichá, Robert Engst / Jakub Kříž / Michal Kubát / Lukáš Rybka / Lukáš Štěpánek / Miloslav Švihla / Pavel Betka / Dominik Dostál / Jan Kozák / Prokop Košař / Jakub Krejča / Daniel Krejčík / Jaroslav Pěnička / Lukáš Rybka / David Vedral / Vojtěch Witzany...
Divadelní oživení kdysi skandálního textu. Markýz žije mezi námi, žije v nás samých a nejvíce se vyžívá v manažerských pozicích...
18! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (40)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 50 %
4.12.2018 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
54,99 % Ukázkový případ tvorby Jakuba Čermáka. Je to vtipné, ujeté i promyšlené... Ale je to dlouhé, příliš dlouhé, protože Čermák není schopen vzdát se jakéhokoliv nápadu bez ohledu na kvalitu. Kdyby měl k ruce schopného dramaturga, mohla by to být pecka, takto pro mě jen lehký nadprůměr.
Lukáš Holubec 70 %
4.5.2017 | 726 hodnocení
+ souhlasím
Podobenství, které zobrazuje svět v korporátní firmě skrze kultovní předlohu Markýze de Sade, může v některých částech působit jistě perverzně, ale nepřesahuje současný zvrhlý svět, v němž hrstka vyvolených nejen že panuje, ale zbývající většinu šikanuje a ponižuje. Ta si to navíc pod tíhou materiální závislosti nechává líbit. Tak jako je těžké uhlídat masu zaměstnanců, nebylo lehké zvládnout velké množství herců, ale Jakub Čermák to zvládl nad očekávání dobře, přičemž kvůli pojetí, řadě aktuálních myšlenek a celkové atmosféře, musím inscenaci doporučit. Tak vzhůru do nového zaměstnání otroci!
Pavel Širmer 70 %
29.10.2014 | 1939 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
65%. Praktiky popsané Markýzem de Sade byly přesunuty do současnosti, do prostředí velké firmy, v níž jsou zaměstnanci vystavováni sadismu středního i vyššího managementu. Citlivé zacházení s nahotou, civilní projev vhodně vybraných aktérů. Přesvědčivosti sdělení trochu ublížilo časté opakování již vyřčeného, tvaru by prospělo krácení a oproštění od méně důležitých odboček. Nejpodstatnější ovšem je, že inscenace má záslužnou vypovídací hodnotu a přínos v mnohdy trefném přirovnávání nechutných praktik k nám tolik známým firemním strategiím, jimž se zaměstnanci více či méně ochotně podvolují.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
PavelakK 40 %
26.5.2022 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Tohle není úplně šálek mého čaje. Několikrát jsem se díval na hodinky, kdy už bude konec.
JJRock 60 %
19.11.2019 | 47 hodnocení
+ souhlasím
Mnoho vrstev a zachování komplexity, srovnatelné s králem Learem v Národním.
Jana Ka 80 %
27.5.2019 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Kdo pracuje ve velké korporaci, tak tuto hru musí milovat. Ne všichni tuto hru jsou schopní "zpracovat", ale právě ta drsná sexuální hrubost ukazuje, jak se občas s lidmi ve firmách jedná. Pro mě geniální zpracování. A chápu, že některé "citlivé osoby" může zpracování urazit. Jen teda si myslím, že představení není vhodné pro mláděž do 18let a ne 14, jak je tady uvedeno :)
MMK 80 %
13.5.2019 | 150 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé přirovnání de Sada k tomu, jak se korporace chovají ke svým zaměstnancům.
Klára Kučerová 80 %
8.3.2019 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé představení. Moje první setkání s Depresivními dětmi. Velmi zajímavé pojetí tématu, jeho aplikace na dnešní korporát a nadčasovost myšlenek. Citlivé zacházení s nahotou, nic není přehnané ani vynucené. Jakub Čermák má můj obdiv.
Ještě že v korporátu nepracuji. Doporučuji
Ještě že v korporátu nepracuji. Doporučuji
Benzin.a.petrolej 50 %
9.5.2018 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Toto představení je průměrné, spíše podprůměrné. Pokud mě mělo pohoršit či šokovat, tak mě nešokovalo ani nepohoršilo, spíše nudilo. Asi mělo představovat srovnání představy treroru 19. století a dnešního, což je zásadní chyba, protože se mělo pracovat jen s jedním z nich a takhle nevyšel najevo ani jeden. Herecké výkony také příliš neohromily, je sice hezké, že se snaží zapojit do hry diváky, ale jednak to bylo málo a také to nevyřeší všechno. Slabá byla i práce s nahotou - omlouvám se, ale i ve Výletech pana Broučka jsem viděl víc než tady. Ve zkratce: koncept fajn, realisace ale pokulhává.
Vladimír Rogalewicz 60 %
4.3.2018 | 763 hodnocení
+ souhlasím
Hlavní myšlenka je nosná a představení zůstává v akceptovatelných mezích. Trpí výraznou nevyrovnaností, první polovina je lepší, po přestávce ztrácí dech. Klobouk dolů před režisérem za to, že se mu toto obtížné téma podařilo smysluplně zpracovat, i před herci za fyzicky a jistě i psychicky náročný výkon. Přesto nedokážu hodnotit výš.
LukasLansky 70 %
8.2.2018 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Šlo se vydat dvěma směry: od literatury ke korporátu, nebo od korporátu k literatuře. Autoři zvolili první cestu, všechno je od začátku absurdně zvrácené a všechna dost explicitní přirovnání k managementu a žité zkušenosti diváctva tak vyznívají především jako vtip. Škoda!
Markéta Nedvědová 70 %
13.5.2017 | 139 hodnocení
+ souhlasím
K de Sadeho textu chovám respekt, k Pasoliniho filmu despekt. Divadelní hra je naštěstí dostatečně svébytným počinem, ve kterém si lze užít mnohé. Miluju zejména výkon Jany Holečkové a Alenky Kardové. Máte-li odvahu, zažijte tuto inscenaci.
Falos 60 %
2.2.2016 | 224 hodnocení
+ souhlasím
uzasnej ten cernoch ale nevim jak se jmenuje, ostatni taky skvely
J.anek 70 %
2.11.2015 | 433 hodnocení
+ souhlasím
Souhlasím s hodnocením Pavla Širmera. Ta neochota opustit nápad inscenaci škodí, krácení by prospělo. I závěr by pak byl působivější. Ale nápad je to vážně zatraceně dobrý.
Guildenstern 40 %
22.5.2015 | 419 hodnocení
+ souhlasím
režisér je určitě chytrý a schopný, ta základní idea myslím byla dobrá a má to silná místa, ale bohužel celkově to trpí nevyrovnaností - jednak tempa (ruší časté opakování bez zjevného smyslu) a také hereckého projevu - velmi přesvědčivý Pavel Neškudla až příliš vyčnívá, u ostatních je často problém zřetelně a včas vyslovit repliku, natož že se jedná zřejmě o studenty uměleckých oborů, bylo to na mě až moc ochotnické. někteří aktéři mají exhibicionistické sklony, celkově se ale spíše drsně mluví a dění na jevišti je poměrně krotké. zajímavý, ač trochu předvídatelný závěr.
Anex 20 %
19.2.2015 | 111 hodnocení
+ souhlasím
Asi jsem pochybila v očekáváních. Čekala jsem opravdu moderní aplikaci tématu do dnešních korporací - převod sexuálních sadismu do sadismu pracovního - nesmyslná nařízení, korporátní politika apod., ale to se nekonalo. Hovoří se velmi expresivně o všech technikách původního díla a to pro mne bylo velkým zklamáním...
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.