Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]
Václav Havel
Asanace
Premiéra: 13.1.2012 | 2:25
Dramaturgie: Lucie Ferenzová, Ivana Slámová. Scéna: Tomáš Bambušek. Kostýmy: Andrea Králová. Hudba: Ivan Acher. Režie: David Czesany.
Poslední uvedení: prosinec 2014.
Poslední uvedení: prosinec 2014.
Kristina Maděričová, Jiří Ornest / Ivan Řezáč, Ondřej Veselý / Stanislav Majer, Igor Chmela, Ivan Lupták, Natália Drabiščáková, Natálie Řehořová, Ondřej Mataj, Ladislav Hampl, Miloslav Mejzlík, Jan Dvořák, Ivan Voříšek, Hana Pilná / Ivana Slámová / Doubravka Svobodová...
Tragikomedie kritizující byrokratickou aroganci a ničení přirozeného lidského světa. Skupina architektů připravuje demolici středověkého malebného městečka v podhradí, na jehož místě má být vystavěno panelové sídliště pro dva tisíce obyvatel...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
58 %
Hodnocení redakce
Jan Pařízek 60 %
Lukáš Dubský 60 %
Pavel Širmer 30 %
Jiří Landa 40 %
Kateřina Jírová 60 %
Jiří Koula 50 %
Jan Pařízek 60 %
Lukáš Dubský 60 %
Pavel Širmer 30 %
Jiří Landa 40 %
Kateřina Jírová 60 %
Jiří Koula 50 %
Volby
Hodnocení (42)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jan Pařízek 60 %
23.10.2012 | 916 hodnocení
+ souhlasím
Z této inscenace jsem trochu rozpačitý. Na jedné straně jistě zajímavé téma, vtipné momenty, několik povedených scén, jak z hlediska dialogů tak hereckých výkonů. Na straně druhé jsem nepociťoval nějaký zápal a větší vtažení do příběhu. Chyběl mi zájem o to co bude dál a jak to vlastně celé dopadne. Herecky zaujal pouze J. Ornest a pak v menších rolích L. Hampl a M. Mejzlík. Celkově jsem odcházel s pocitem, že to nebylo špatné, ale kdybych to neviděl, o mnoho bych nepřišel.
Lukáš Dubský 60 %
20.5.2012 | 1171 hodnocení
+ souhlasím
Vůbec to nebylo tak špatné, jak jsem se obával. Určitě potěší J.Ornest a tradičně I.Chmela, bohužel je pravdou, že pojetí některých postav není až tak šťastné (hlavně O.Veselý). Celkově ale Asanace nenudí, i když ani nepřináší nějaký osvěžující výklad.
Pavel Širmer 30 %
12.3.2012 | 2036 hodnocení
+ souhlasím
35%. Hra podle mého názoru nepatří k vrcholům Havlovy tvorby. Do značné míry je spjatá s dobou, v níž vznikla. Režisér se pokusil o aktualizaci, ale nevyšlo mu to. Z Havlovy typické poetiky a nadhledu zůstalo jen málo, tento typ zesoučasnění s realistickými prvky se textu přímo příčil. Inscenace se nestala přínosným pohledem na hru, dramaturgicky i režijně se s ní minula a výsledkem byla divná změť. Představení jsem protrpěl, nebavilo mě, postupně jsem stále více ztrácel chuť zabývat se tím, o co v inscenaci i ve hře jde. Do DNZ poslední dobou chodím se stále menší chutí.
Jiří Landa 40 %
12.3.2012 | 3035 hodnocení
+ souhlasím
Při pohledu na Czesanyho verzi Asanace mě hned několikrát napadlo úsloví: každý pes jiná ves. A to se týká nejen jednotlivých složek inscenace, ale především vedení herců. Postavit vedle sebe grostesknost, realismus, vysloveně niterné herectví a kdo ví co ještě, je podle mě především u Havlova textu s odpuštěním pitomost. Kdyby byli všichni herci vedeni podobně jako J. Ornest a I. Lupták, mohla vzniknout zajímavá inscenace. Bohužel. Bylo by fajn, kdyby si někdo už konečně všimnul, kam se DNz řítí...
Jiří Koula 50 %
21.1.2012 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
54,99% Kombinací začlenění moderních prvků (rámový detektor kovů, automat na kávu) a převzetí textu, jenž nekompromisně odkazuje na dobu svého vzniku, se z inscenace vytratil potenciál nadčasovosti či aktuálnosti a zůstalo jen jakési podivné bezčasí.
Lucie Ferenzová vyměnila Romana Zacha za Ivana Achera ze stejné stáje a výsledek není nepodobný Kolonii - to nejlepší je hudba. Nicméně, v tomto případě text dává alespoň některých hercům možnost prokazatelně hrát.
Lucie Ferenzová vyměnila Romana Zacha za Ivana Achera ze stejné stáje a výsledek není nepodobný Kolonii - to nejlepší je hudba. Nicméně, v tomto případě text dává alespoň některých hercům možnost prokazatelně hrát.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Denisa H. 70 %
20.11.2018 | 385 hodnocení
+ souhlasím
"Jsem sice novej, ale fakt nejsem úplně blbej!" Milovala jsem výstup L. Hampla :-). V podstatě jsem časem chodila (- viděla jsem totiž inscenaci minimálně 10x...) hlavně kvůli výše uvedené replice a roli 1. inspektora. Výborná ve své roli byla i K. Beranová. Líbil se mi zpěv N. Řehořové. Obdivovala jsem pana Ornesta a K. Beranovou za to množství někdy krkolomnějšího textu, který si zapamatovali a uměli zcela přirozeným způsobem přednést.
Nikki123 70 %
6.12.2014 | 172 hodnocení
+ souhlasím
Z představení mám smíšené pocity, na jedné straně mě představení bavilo, příběh ale postrádá nějaký hnací motor, zdál se mi rozvláčný.
Monulinka 70 %
31.10.2014 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Měla jsem obavy, člověk se musí na ten příval slov a myšlenek soustředit, ale nakonec se mi to líbilo, pár zajímavých nápadů, i když konec jsem asi úplně nepochopila. Mám radost především z J. Ornesta, který se do hry vrátil, a také výstup L. Hampla pobavil. A lituju především O. Mataje, který se poměrně naběhá :D
Eviik 70 %
7.4.2013 | 289 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
S příchodem Stanislava Majera (v Asanaci se alternuje s Ondřejem Veselým) do Divadla na zábradlí dostala tato hra zcela nový rozměr. Velmi se mi zalíbila Majerova živelnost. Nezapomenutelný je také krátký výstup Ladislava Hampla. Ovšem celkově musím vyzdvihnout především Jiřího Ornesta. Havlovský text může pro někoho působit poněkud těžkopádně, ale pokud divák udrží pozornost, je pro něj toto představení poměrně silným zážitkem.
KaVa 30 %
28.3.2012 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Snad jen J.Ornest má ponětí o tom, jak hrát Havla. Ostatní a hlavně pan režisér jsou úplně mimo. Všechny body tak patří J.Ornestovi!!!!!
Betka 50 %
13.3.2012 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Nikomu jsem skoro nic nevěřila. Dáma hrající "sluníčko" mi vadila od úplného prvopočátku a Ondřej Veselý pro mě zůstane vždycky Jarda Franc. Jediné výrazné plus bych věnovala Igoru Chmelovi, ze kterého sálalo možná i víc než "velké divadlo".
L. Janáková 70 %
6.3.2012 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Ano, pokud bychom porovnávali zábradlí s časy Lébla,...podle mě tato inscenace nabízí vynikající herecké výkony, vyzdvihla bych I. Chmelu, a typický havlovský humor, jehož zpracování funguje.
Kuba_r 30 %
28.2.2012 | 100 hodnocení
+ souhlasím
Zklamání. S výjímkou Ornesta se herci míjí s Havlovou poetikou, tristní je to u O. Veselého, který je vše, jen ne "havlovský" herec. Na Zábradlí zarazí laciný humor, vzhledem k tomu, že autorem scény je přeceňovaný Bambušek, nepřekvapí odpudivost a impotentní řešení scénografie. Kdeže jsou časy Lébla, Pitínského, nebo aspoň Pokorného. Katastrofální úpadek Zábradlí je už evidentní
Miracle85 90 %
21.2.2012 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Chytrá hra. Jako celek působí mnohem lépe než jednotlivé detaily (např. Igor Chmela je fascinující, ale jeho hra na "hudební nástroj" mě neskutečně iritovala). Domnívám se, že nadčasovost tématu přežívá i pod tíhou moderního rámce. Určitě ale stojí za to vytvořit si vlastní názor:-)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.