Divadlo pod Palmovkou [velká scéna]
<< Sám na dva šéfy | Sex noci svatojánské >>
Caryl Churchill
Sedmé nebe
Premiéra: 17.10.2018 | 2:35
Překlad: Petr Palouš. Dramaturgie: Iva Klestilová. Výprava: Eva Rácová. Hudba: Martin Burlas. Režie: Eduard Kudláč.
Poslední uvedení: červen 2019.
Poslední uvedení: červen 2019.
Barbora Kubátová, Kamila Trnková, Ivana Wojtylová, Filip Březina, Milan Mikulčík, Jan Teplý ml., Radek Valenta
Skandálně zábavné, skrz naskrz provokativní a srdceryvné mistrovské dílo přední feministické autorky. V Africe za viktoriánské éry žijí v domě Betty a Clive se třemi dětmi. Clive je koloniální úředník jmenovaný královnou, Betty je vzorná manželka a matka, která však má také své utajené touhy. Jejich syn Edward je ještě dítě, ale snaží se působit dospěle, Joshua je sluha chorobně hladovějící po moci, Ellen je guvernantka lesbické lásky. A všichni hledají sami sebe. Příběh započatý v dávných dobách končí v současném Londýně. Některým se jejich sny splnily, pro ostatní komplikace teprve začínají. Otázka „kdo jsem a kolik mně stojí přiznání identity“ zůstává...
15! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (20)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
25.3.2019 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Caryl Churchill ve svých hrách někdy situovala dvě části do jiných časových rovin. Kontrast funguje i v případě Sedmého nebe, v němž se autorce podařilo zprostředkovat významné postřehy a dobrat se cenných myšlenek. Herci mají v obou částech hrát odlišné role, navíc by měly být v řadě případů záměrně obsazeny proti typu, věku, barvě pleti či dokonce pohlaví. Tento záměr byl v inscenaci DpP režisérem a herci náležitě zužitkován, výmluvnost vyznění byla posílena. Náročnější titul se asi nemohl stát diváckým hitem, přesto by DpP by mělo nadále nabízet i počiny tohoto typu, protože jsou potřebné.
Jiří Landa 70 %
4.2.2019 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Skandálnost, naléhavost a aktuálnost hry již dávno odnesl čas, naše společnost od doby jejího vzniku už přece jen ušla další kus cesty, nicméně dramaturgické zařazení textu do repertoáru DpP je opodstatněné. Režisér E. Kudláč totiž svou jemně stylizovanou koncepcí, s níž si herci umně pohrávali, vytvořil lehce komediální inscenaci, díky jejíž nenásilné formě se může každý divák zaměřit na témata, na která autorka upozorňuje. V současném repertoáru libeňské scény se dle mého názoru nenajde inscenace, která by byla herecky naplněnější a sehranější. Kontrast obou částí mi přišel smysluplný.
Lukáš Dubský 70 %
23.1.2019 | 1206 hodnocení
+ souhlasím
65%. Povedená první polovina, kde jsou tvrdě patriarchální řád a přísná morálka ve střetu s přirozenými lidskými (nejen sexuálními) tužbami. Dostávají se tu na povrch pokrytectví, rasismus, šovinismus... Druhá půlka už tak zřetelné téma nemá, odehrává se v době, kdy už sešněrovanost pravidly zmizela, na lidské štěstí v partnerských vztazích to ale žádný blahodárný vliv nemá. Obě části spolu bohužel komunikují jen minimálně a tematická provázanost je poněkud nezřetelná. Herecky podařená inscenace - nejvíce zaujmou M.Mikulčík jako despotický Clive a K.Trnková jako mladý Edward i upjatá Betty.
Jan Pařízek 80 %
28.11.2018 | 929 hodnocení
+ souhlasím
Z mého pohledu velmi dobře pojatá a trefně vystižená problematika vztahu jedince vůči společnosti, rodině a blízkému okolí. Výborná obzvláště první polovina popisující všemožné předsudky, přetvářky a svazující role na pozadí viktoriánské Afriky. V ostrém kontrastu s ní je potom část druhá, na které je dobře vidět, že ani příliš volnosti a rovnosti nezpůsobí samo o sobě lepší společnost. Celé je to zabaleno do výtečného formátu jakési absurdní komedie, která tomu dodává ten správný rozměr. Nelze také pominout skvělý herecký výkon všech aktérů, zvláště výteční M. Mikulčík a K. Trnková. Bravo!
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Ivo Železný 20 %
7.11.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Ve své době hra v USA nepochybně provokovala.V dnešní době a tady snad jedině Piťhu. Jen dvě nejstarší postavy jsou totiž heteráci.
Zkoumat, ctchbř nehodlám. Tenkrát to nepochybně parodie nebyla, dnes patrně ano. Ale smysl to totálně postrádá.
Přece jen mě pan režisér Eduard Kudláč něčím obohatil. Už nejsem divák, ale perceptor. No, našel jsem to v češtině jen ve významu smyslový orgán, tak doufám, že jen tápe, a neskrývá se pod tím hlubší význam z klasického fóru, proč říkáme policajtům orgáni.
Zkoumat, ctchbř nehodlám. Tenkrát to nepochybně parodie nebyla, dnes patrně ano. Ale smysl to totálně postrádá.
Přece jen mě pan režisér Eduard Kudláč něčím obohatil. Už nejsem divák, ale perceptor. No, našel jsem to v češtině jen ve významu smyslový orgán, tak doufám, že jen tápe, a neskrývá se pod tím hlubší význam z klasického fóru, proč říkáme policajtům orgáni.
Srna 30 %
21.5.2019 | 94 hodnocení
+ souhlasím
Jen zvědavost, jak to bude pokračovat, mě udržela v divadle i po přestávce. A mohla jsem si tu hodinu klidně ušetřit...Křečovitá snaha o moderní formu, záměrné nesmyly, které opravdu smysl nemají, no prostě nic pro mě, zklamání.
Veronika86 30 %
14.3.2019 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Tato hra pro mne byla velkým zklamáním. Dávám 30% za herecký výkon Radka Valenty.
Zorro 10 %
17.2.2019 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Velké zklamání, bohužel je celá hra divná, bez děje. Vysoké hodnocení je zcela nepochopitelné. O přestávce odchází minimálně třetina diváků, čemuž se nelze divit.
Vladimír Rogalewicz 80 %
13.2.2019 | 823 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
V první polovině autorka drsně zbavuje britskou koloniální minulost veškerých zbytků oslavné nostalgie. Po skvělé první polovině následuje výrazně slabší druhá část zobrazující naprosté uvolnění morálky v současné době. Přesto toto nerovné spojení nese silnou výpověď o dnešní době, kdy absence dříve svazujících konvencí nepřináší automaticky štěstí a spokojenost. Režie využívá značnou stylizaci, která při dokonalé vzájemné souhře všech herců působí mimořádně svěže.
R.JELEN.21 60 %
13.2.2019 | 256 hodnocení
+ souhlasím
První část je o stupínek výše než ta druhá, ale představení je dobré. Otázka kam ho zařadit, v porovnaní s jinými soubory a scénami je dobré. Porovnání se souborem Palmovky je to slabší průměr, neurazí to ale vidět znovu to nepotřebujete. Já osobně radši půjdu na tohle, než znovu vidět Něco za něco, ale je to o úhlu pohledu a osobním pohledu každého diváka.
K výkonům herců: pan Valenta je i jako žena i s knírem pořád krásnější než já :// :D Hra na něm stojí, bez něj by to bylo dost suché.
K výkonům herců: pan Valenta je i jako žena i s knírem pořád krásnější než já :// :D Hra na něm stojí, bez něj by to bylo dost suché.
Patrik2709 90 %
29.11.2018 | 39 hodnocení
+ souhlasím
Tak a je to vonku. Trefa priamo do cierneho. Nastavene zrkadlo ludskej spolocnosti v stereotypoch, ktore su obdobne uz cele starocia. Excelentne napisana hra - miestami mimoriadne vtipna a vzapati `knedlik v krku` - pojednava netradicnym sposobom snad o vsetkych farbach zivota vratane farieb duhy. Skvely Milan Mikulcik (pre mna buduci Jack Nicholson) a obdivuhodna sirokospektralna Kamila Trnkova. Kazda rodina ma svojho `kostlivca v skrini` asi len okrem tych, ktori cez pauzu teatralne odisli:-) Comment: "Tato hra nie je pre vsetkych." podla mna neplati. Naopak - mali by ju vidiet vsetci. Vdaka
Lovin 50 %
6.11.2018 | 280 hodnocení
+ souhlasím
Zpracování na mě až příliš oplzlé, perverzní a to nejsem zrovna puritánka.
Babitch 70 %
5.11.2018 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Škoda druhé poloviny. Je slabší. Téma je hry je hodně silné. Režisérsky zpracované lehce absurdně. Bavilo.
Výkony herců z DPP opět úžasné!
Výkony herců z DPP opět úžasné!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.