Hudební divadlo Karlín
libreto: Victor Léon, Leo Stein
hudba: Franz Lehár
Veselá vdova
Premiéra: 24.1.2019. Podle hry Henriho Meilhaca „Atašé z velvyslanectví“. Překlad: Martin Otava, Eva Bezděková. Dramaturgie: Zbyněk Brabec. Scéna: Lukáš Kuchinka. Kostýmy: Dana Haklová. Choreografie: Martin Šinták. Dirigenti: Norbert Baxa, Jiří Petrdlík. Úprava a režie: Martin Otava.
Koprodukční inscenace Hudebního divadla Karlín Praha a Divadla J. K. Tyla Plzeň.
2:30
Koprodukční inscenace Hudebního divadla Karlín Praha a Divadla J. K. Tyla Plzeň.
2:30
Gabriela Kopperová / Lívia Obručnik Vénosová, Michal Bragagnolo / Roman Hoza / Martin Štolba, Michaela Nosková / Radka Sehnoutková / Adéla Skočilová, Aleš Briscein / Tomáš Kořínek / Richard Samek, Jan Ježek / Pavel Klečka, Pavla Břínková / Eva Brabcová / Jana Foff Tetourová, Jan Ondráček / Jakub Turek, Jakub Hliněnský / Martin Matoušek, Dalibor Gondík / Dalibor Tolaš, Jiří Kubík, Andrea Frídová / Petra Šintáková, Martin Švimberský, Barbora Jindrová / Ivana Klimentová / Jana Piorecká, Miroslav Bartoš / Josef Jordán...
Jedna z nejslavnějších operet všech dob o poněkud komplikovaných námluvách mladé a bohaté vdovičky.
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
76 %
Hodnocení redakce
Michal Novák 70 %
Michal Novák 70 %
aktivovat hlídání nových termínů
Chci vidět - přidat do seznamu
Hodnocení (20)
HODNOCENÍ REDAKCE:
Michal Novák 70 %
(zadáno: 5.5.2019, počet hodnocení: 1067)
přínosný / zajímavý komentář
Elegantní provedení klasické operety, jejíž hudební čísla znáte, aniž o tom víte. Nožky tanečnic létaly proklatě vysoko, peří také bylo dost a až na drobné výjimky písňová čísla byla velkolepě odvedená. Takže vše vlastně v pořádku. Pro někoho skanzen hudebního divadla, pro jiného setkání s ryzí klasikou - tedy až na estrádní rozšíření partu Pričičové (P. Břínková) nebo „doplnění“ Offenbachem. Nepřirozeně působil projev představitelky titulní role (L. Obručnik Vénosová), jíž navíc při zpěvu nebylo rozumět, vadil silný přízvuk i operní manýra. Naopak bych vyzdvihl výkony M. Noskové a R. Samka.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
RaB 40 %
(zadáno: 18.1.2020, počet hodnocení: 81)
přínosný / zajímavý komentář
Klasická opereta, která však nebyla dotažena do konce.
Přeměny scény jsou mnohdy dlouhé a na jevišti se nic neděje, některým hercům nebyla rozumět slova. Tanečně skvělé díky souboru baletu.
Přeměny scény jsou mnohdy dlouhé a na jevišti se nic neděje, některým hercům nebyla rozumět slova. Tanečně skvělé díky souboru baletu.
Kamaela 90 %
(zadáno: 1.1.2020, počet hodnocení: 40)
přínosný / zajímavý komentář
Povedené představení, hodně výpravné, slušné pěvecké vykony. Viděno jako silvestrovské predstaveni a rozhodně důstojné rozloučení se starým rokem.
Olin 80 %
(zadáno: 14.12.2019, počet hodnocení: 9)
přínosný / zajímavý komentář
Moc se nám líbilo, obzvláště druhá polovina, nádherná hudba
Jambra 90 %
(zadáno: 2.12.2019, počet hodnocení: 7)
přínosný / zajímavý komentář
Výpravné představení, nádherná hudba, kvalitní pěvecké výkony
MMK 40 %
(zadáno: 4.11.2019, počet hodnocení: 99)
přínosný / zajímavý komentář
Kostýmy a orchestr v pořádku, ale to ozvučení... Všichni účinkující měli mikrofony, což hru dokonale srazilo. Zvuk z reproduktorů byl zkreslený (na úrovni tranzistorového rádia z 80. let) a ve srovnání s čistým zvukem orchestru to nepříjemně tahalo za uši. Když účinkující přicházel(a) ze zákulisí, nepřirozeně se z ticha ozval plný hlas (žádné postupné zesilování). Hlasově (by) dokázali bez mikrofonů zpívat L. Obručník Vénosová, R. Hoza a A. Briscein, což je na operetu opravdu málo.
Za Lehára mikrofony neexistovaly, ale současné české "hvězdy" se bez nich neobejdou, ani když orchestr nehraje.
Za Lehára mikrofony neexistovaly, ale současné české "hvězdy" se bez nich neobejdou, ani když orchestr nehraje.
Mikika 90 %
(zadáno: 11.9.2019, počet hodnocení: 28)
přínosný / zajímavý komentář
konečně klasická opereta s nádhernou výpravou a kostýmy!
J.S. 60 %
(zadáno: 21.2.2019, počet hodnocení: 126)
přínosný / zajímavý komentář
Dojem z inscenace je poněkud rozporuplný: na jednu stranu je třeba ocenit vynikající klasickou scénografii a snahu vyhnout se muzikálovým manýrám,na stranu druhou inscenaci provází řada nedostatků,které znehodnocují výsledek: ať už jde o nepřirozené ozvučení (zvuk bicích v úvodu přehlušuje zbytek orchestru),výrazné nepřesnosti jak v činoherních,tak ve zpívaných výstupech,estrádní vložky kankánu a výstupů Břínkové,vypuštění 2. sloky Vilji či nevhodné obsazení hlavních rolí (u Bragagnola a Kopperové je nedostatek zkušeností evidentní).Nosková s Kořínkem v rolích druhého páru jsou naopak výborní.
Michal Ernat 90 %
(zadáno: 19.2.2019, počet hodnocení: 27)
přínosný / zajímavý komentář
Opět po čase jedna z pěkných inscenací. Spolupráce DJKT a HDK se povedla a vzniklo milé představení. Díky.
Bišu 90 %
(zadáno: 9.2.2019, počet hodnocení: 184)
přínosný / zajímavý komentář
Klasické provedení, bez různých režijních modernizací, opět jednou slavilo úspech. Po všech stránkách vydařené představení. Velká pochvala p. Otavovi.
Divadelnik 100 %
(zadáno: 27.1.2019, počet hodnocení: 113)
přínosný / zajímavý komentář
26.1.2019 Pěkně provedená opereta, jen tak dál! Všichni sólisté (L.O.Vénosová,M.Bragagnolo,M.Nosková,R.Samek,J.Ježek,P.Břínková, D.Tolaš i ostatní),sbor i balet chválím. Doufejme, že v HDK spolupráce s Plzní bude častěji. Milovníci operety si přijdou na své - pěkná režie, nádherná scéna a kostýmy, líbivé melodie.
MIR 60 %
(zadáno: 27.1.2019, počet hodnocení: 56)
přínosný / zajímavý komentář
První část bych zrušil nebo výrazně zkrátil, druhá část byla výrazně lepší. V polovině druhé části dochází k výměně scény (cca 10 minut), která je doprovázená pouze orchestrem při zavřené oponě ... škoda, zde by mohla probíhat nějaká akce před oponou...