Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]
<< Honzlová | Neviditelný >>
Sylvie Germain, Vlad Troitskyi, Simona Petrů
Kniha nocí
Premiéra: 22.6.2024
Dramaturgie: Simona Petrů, Anna Turlo. Výprava: Vlad Troitskyi, Ruslana Basenko. Hudba: Vlad Troitskyi, Veronika Pozniak. Pohybová spolupráce: Diana Toniková. Režie: Vlad Troitskyi.
Julie Goetzová, Veronika Janků, Veronika Pozniak, Tomáš Dalecký, Petr Konáš, Radek Melša, Pavol Smolárik, Orest Pastuch, Diana Toniková, Simona Petrů
Mnohohlasá hymna života na motivy mnoha cenami ověnčené knihy významné současné francouzské spisovatelky, která prožila několik let i v Praze. Drama osudem rozervaných životů a lásek. Drama vzdoru a vzpoury, naprostého odevzdání, samoty, sobectví, nepřiznané viny. Drama zločinu, krutého násilí a smíření, drama krajností. Magicko realistická výprava do tajemné Černozemě, kde povstává rod Pénielů. Mystická cesta po vodě i po zemi nazpátek dějinami, krajinou mlhavých hranic, mýtů a kouzel.
Neustále se opakující širá noc předků, kteří se v ní pokolení za pokolením rodí, křičí, milují, bojují, zraňují, uléhají a umlkají...
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
62 %
Hodnocení redakce
Kateřina Vodáková 50 %
Kateřina Vodáková 50 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
24.3. | Po | 19:00 | MĚSÍC UKRAJINY; + LEKTORSKÝ ÚVOD | vstupenky | |
16.4. | St | 19:00 | PŘEDPLATNÉ PRO SKUPINU V; + LEKTORSKÝ ÚVOD | vstupenky |
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (14)
HODNOCENÍ REDAKCE
Kateřina Vodáková 50 %
18.1.2025 | 12 hodnocení
Márquezovský příběh v příběhu, do kterého autorka S. Germain vetkla svou auru a pohlíží na osudy jedné obrovské rodiny květnatě a optikou všudypřítomné války. Ta ničí lidský klid a devastuje přírodu. Daří se jí pronikat do povah postav, zabývá se mnohovrstevnatostí lidského vnímání a hledáním dobroty a lásky. Režisér V. Troitskyi přináší na jeviště české a ukrajinské lidové motivy, lehkost, světlo, hudbu čistou, i přes hutnou tematiku radostnou, vzniklou i z herecké improvizace. Kniha nocí je vizuálním a hudebním počinem s výrazným triem talentů - R. Melša, T. Dalecký a P. Konáš, ale dramaturgicky je úhybem, který divák jen těžce rozklíčuje.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Nikoss 40 %
4.12.2024 | 131 hodnocení
+ souhlasím
Divák vyzbrojen imaginací (očekávající dramatizaci literární předlohy Sylvie Germain) při představení zjistí, že ji vlastně nepotřebuje. Žádná magicko realistická výprava dějinami se nekoná (dramaturgická reklama MDP dost přestřelila) a rozhodně ji nenahradí poněkud prvoplánové filmové projekce. Francouzský venkov je přenesen do jakéhosi stylizovaného slovanského folklóru s fragmenty z knihy autorky, ale postrádající její až psychedelický magický účinek. Pokud to ale pojmeme jen jako audiovizuální performanci na téma lidového vypravěčství, tak to není tak nezdařilé a je třeba ocenit um učinkujících.
Braddy 40 %
4.12.2024 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Výtvarně a hudebně jde o velmi zajímavý počin. Pokud by se celá "hra" vzala, nechala se jen hudební a taneční čísla a předvedlo by se to takto na nějakých venkovních slavnostech, tak budu nadšený. Na jevišti v divadle už to příliš nefunguje, zvlášť když prakticky vše je jen odvyprávěno jednotlivými herci a dějově se okamžitě ztratíte.
DivadelniFan 70 %
26.10.2024 | 402 hodnocení
+ souhlasím
Lektorský úvod pomohl, ale i tak jsem se sem tam neorientoval. V tomto případě to ale příliš nevadilo, protože se po vizuální a hudební stránce jednalo o výjimečnou podívanou. Všichni z účinkujících měli dostatek prostoru a ukázali svou multifunkčnost (herectví, zpěv, hra na hudební nástroj, pohyb). Příjemná je také délka 1:20, která je u této inscenace tak akorát.
Karolina Such 20 %
30.9.2024 | 30 hodnocení
+ souhlasím
V inscenaci Vlada Troitského je až moc patosu, považuji ji za dost nemoderní, a to hudebně i výtvarně. Neznám románovou předlohu, ale nechápu, jak inscenace mohla mít dvě dramaturgyně Simonu Petrů a Annu Turlo, když nedává valný smysl, textu je málo, není srozumitelný a propojený. Herecky (až na Oresta Pastucha a Veroniku Janků) a tanečně je to slušné, hudebně moc ne.
RaB 10 %
25.6.2024 | 409 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Forma nad obsahem (není to divadelní představení ale spíš performance hodna Jatek).
Monologů ani dialogů tam mnoho není a když už jsou, tak vlivem světel ani nevidíte hercům do obličeje. Tedy vůbec nelze hodnotit herectví, jen audio-vizuální stránku (vizuální je zdařilá, audio je už horší - o dost).
O. Pastukh velice amatérský výkon.
Monologů ani dialogů tam mnoho není a když už jsou, tak vlivem světel ani nevidíte hercům do obličeje. Tedy vůbec nelze hodnotit herectví, jen audio-vizuální stránku (vizuální je zdařilá, audio je už horší - o dost).
O. Pastukh velice amatérský výkon.
VerkaPatrna 90 %
24.6.2024 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Krasne propojojeni Ceske a svetove kultury. Moc dekuji :)
J.anek 100 %
22.6.2024 | 526 hodnocení
+ souhlasím
Divadlo poezie, poetismus, magický realismus, lidové písně - ukrajinské i české.
Ostré světlo se prodírá mlhou a krade hercům tváře - zbývají siluety. Siluety lidí, siluety příběhů, siluety pocitů.
Projekce, jaké jsem ještě nikdy neviděl, igelit vlající ve větru, souhra a dokonalé soustředění. Fragmenty lidských osudů, které zrodila noc.
Metafory, střípky textů, pomalé plynutí času střídají prudké poryvy energie.
Nádherně zpívají kompletně všichni. Žasnu, s jakou bravurou to všechno zvládá T. Dalecký, a jsem šťastný, že se na jeviště vrátila D. Toniková.
90 minut příběhu, který si každý musí poskládat sám. 90 minut bolesti i krásy.
Ostré světlo se prodírá mlhou a krade hercům tváře - zbývají siluety. Siluety lidí, siluety příběhů, siluety pocitů.
Projekce, jaké jsem ještě nikdy neviděl, igelit vlající ve větru, souhra a dokonalé soustředění. Fragmenty lidských osudů, které zrodila noc.
Metafory, střípky textů, pomalé plynutí času střídají prudké poryvy energie.
Nádherně zpívají kompletně všichni. Žasnu, s jakou bravurou to všechno zvládá T. Dalecký, a jsem šťastný, že se na jeviště vrátila D. Toniková.
90 minut příběhu, který si každý musí poskládat sám. 90 minut bolesti i krásy.
Koryslava 60 %
4.12.2024 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Hudba skvělá, ikdyž jsem nechápala proč tam jsou české lidovky. Efektní vizuály, ale zase... promítání na plátno je podle mě hrozně líný a až moc doslovný způsob, jak něco sdělit. Jakože ano, chápu, je válka, nemusím vidět obrázky rozbitých domů a ohně.
Bavilo by mě to víc, kdyby to bylo víc založené na dialogu, ne jen na vyprávění. Takové trochu Fancy táborové stínové divadlo s vypravěčem. (A lidmi, co reálně umějí zpívat a hrát na nástroje.)
Příběh? Jaký příběh?
Bavilo by mě to víc, kdyby to bylo víc založené na dialogu, ne jen na vyprávění. Takové trochu Fancy táborové stínové divadlo s vypravěčem. (A lidmi, co reálně umějí zpívat a hrát na nástroje.)
Příběh? Jaký příběh?
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.