Recenze
Chyťte ho nejpozději zítra, volal mi ministr vnitra...
psáno z představení: 23.1.2008, Michal Novák
foto: Richard Kocourek
foto: Richard Kocourek





Naopak stabilní formu si již několik let drží Divadlo Kalich, kde je mj. uváděn muzikál Jack Rozparovač, jehož autory jsou všestranný hudebník Vašo Patejdl, scénárista Ivan Hejna a textař Eduard Krečmar. Rovnou však mohu potvrdit tušené - ani známý slovenský autor popových kantilén do stojatosti pražského muzikálového života nic přelomového nepřinesl.


Tuctový děj ovládají i další výstřelky, jejichž obsahem snad ani nemá cenu se zabývat. Horší je to se zákruty scénáře. Aby snad kladná postava mladého vyšetřujícího inspektora nepůsobila tak kladně a i ústřední lovestory měla svou zápletku, musí Anderson pěkně afektovaně spílat Glorii („Ty jsi mé zklamání, zplaněná zahrada...“), i když krátce před tím scénář pro ně předepisuje společný duet na romantické notě. K obratu stačí málo: mladý inspektor nepochopí oběť, kterou jejich vztahu Glorie přináší, a div se z toho nepomátne. Jiný by u dívky formátu Glorie ztratil důvěru, ne však ve schématu prostinkého příběhu pro muzikál. Do dějové mozaiky se postupem času zapojuje také postava staré pomatené prostitutky Elizabeth, která prochází uličkami s bolavou vzpomínkou, ale také vizionářským tušením („Já ty oči znám...“). V závěru se její motiv propojí s infernálním řáděním Jacka Rozparovače. Konečně – dalo by se říci – postava s pointou, avšak libretista neměl moc odvahy právě Elizabeth postavit blíže těžišti dramatické konstrukce.

Poslední poznámka míří k choreografii, která kulhá na obě nohy a malý prostor na jevišti to neomlouvá, neboť účinkující si na jevišti dělají, co chtějí. O nějaké koordinaci nemluvě. Zejména Michal Pleskot by si za své improvizované kreace zasloužil řád tančícího dřeva.
I přes šťastný happyend tady Ďábel vyhrál na celé čáře. Jack se utopil, zato chór mrtvých prostitutek ožije a zpívá se znovu ta odrhovačka o městě Londýně, které je plné dam, které jsou samý drahokam a jezdí kočárem... Jen aby navrch nezískala teze, že není třeba intonovat, když musíte dělat show bez logiky věci, aby co nejvíce diváků za podprůměrné produkce neváhalo zaplatit vstupné přímo ďábelské.
Hodnocení: 40 %
Tato recenze vyjadřuje stanovisko jejího autora, nikoli celé redakce.