Reflexe
K pseudobiografickému dramatu ve Zlíně klíč nenašli
vydáno: 0.0.0000, psáno z představení: 25.6.2012, Lukáš Dubský
foto: archiv Městského divadla Zlín
foto: archiv Městského divadla Zlín




Na komorní scéně zlínského divadla se do realizace Enquistova textu pustila výrazně se profilující režisérka Anna Petrželková, jejíž inscenace jsou příznačné originálním výtvarným řešením a zajímavými režijními vychytávkami. U Blanche a Marie ale Petrželková vhodný inscenační klíč nenašla, režijní řešení je spíše povrchní bez nějaké vnitřní logiky.

Hlavním tématem hry je láska, kterou prožívají dvě povahově zcela rozdílné ženy. Hysterická Blanche miluje svého „mučitele“ doktora Charcota, chladná a racionální Marie zase osudově vzplane láskou ke svému ženatému kolegovi, za což ji ordinérní společnost přelomu 19. a 20. století zahrne výčitkami a opovržením. Motto hry zní Amor omnia vincit, čili Láska vítězí nad vším. Už z toho je zřejmé, že režijní interpretace textu je nutná, protože reálně hrozí skluz k sladkobolné ilustraci nešťastných lásek.
Anna Petrželková se skutečně snaží o inovativní

Blanche a Marie je ambiciózní pokus, kterých na jevišti oblastních divadel není zas tak mnoho. Jen je škoda, že jeho interpretace je spíše nevzrušivá a nekonzistentní.
(psáno z představení ve Studiu Beseda v rámci festivalu Divadlo evropských regionů)
Tato recenze vyjadřuje stanovisko jejího autora, nikoli celé redakce.
Další recenze
Zdlouhavý Anděl Páně
(Hudební divadlo Karlín: Anděl Páně, 26.10.2023)
Překvapení i zklamání Plzně 2023
(17.9.2023)
Šaldova šňůra v zahřívacím kole
(22.6.2023)
Snová cesta do černého vigvamu
(Pomezí: Musí se žít, 5.12.2022)