Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]
Brian Friel
Molly Sweeney
Premiéra: 13.6.2013 | 2:25
Překlad: Ota Ornest. Dramaturgie: Věra Mašková. Výprava: Adam Pitra. Hudba: Vladivojna La Chia. Režie: Ondřej Zajíc.
Poslední uvedení: červen 2018.
Poslední uvedení: červen 2018.
Psychologické drama o slepotě skutečné i domnělé a o opravdových zázracích života. Molly jako dítě oslepla, vytvořila si svůj vlastní svět a dala svému životu smysl. Manžel osud své ženy sdílí, miluje ji, ale není schopen uvěřit tomu, že život bez očí může být plnohodnotný. Po letech čekání na „zázrak“, kdy už přestal doufat, objeví pro Molly lék. Lékař, který je schopen operaci provést, už přestal věřit sám sobě a své dovednosti. Touha dát zrak ženě oba muže spojí, všechny tři pak přiměje jít až na hranice svých možností a prozkoumat svoje vlastní meze...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
62 %
Uživatelé
69 %
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 60 %
Jiří Koula 50 %
Veronika Steffanová 60 %
Jiří Landa 70 %
Michal Novák 70 %
Helena Grégrová 60 %
Jiří Koula 50 %
Veronika Steffanová 60 %
Jiří Landa 70 %
Michal Novák 70 %
Volby
Hodnocení (40)
HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová 60 %
22.6.2014 | 1723 hodnocení
+ souhlasím
Monologická struktura a intimita textu by asi opravdu lépe slušela rozhlasovým vlnám než divadelnímu sálu, nesoustředění a klimbající diváci tudíž budiž tím, za co procenta ze zážitkoměru nelze neodečíst.
Jiří Koula 50 %
17.3.2014 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
54,99% Ne, Brian Friel je další autor, který mě zcela míjí (podobně jako Yasmina Reza), oceňuji dobře odvedenou práci inscenátorů, ale dění na jevišti mi bylo "totálně ukradené".
Veronika Steffanová 60 %
29.1.2014 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Rozhlasová hra na jevišti, lépe bych to nepopsala. Hra je to pěkná, herci vyrovnaní, oceňuji pěknou práci se světlem (a tmou). Bohužel chybí dynamika, akce, interakce mezi herci. Já chápu, že tak to autor napsal, ale tato strohá interpretace by se hodila více do rádia než na divadelní prkna.
Jiří Landa 70 %
12.9.2013 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
I když se jedná o hru, která je složena ze tří vzájemně se doplňujících monologů, výsledná inscenace i přes svoji statičnost pramenící z podstaty samotného textu dokáže naplno zaměstnat divákovu pozornost. A to především díky citlivé režii, jež se spolu se všemi třemi herci soustředila na detailní práci s mimikou, gesty a s hlasem, což vedlo k neustálé iniciaci koncentrace. Menší výhrady jen k textu, který ne vždy splňoval požadavky logičnosti.
Michal Novák 70 %
25.8.2013 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Málokdy se stane, kdy z divadla odcházíte s tak silnou iniciací mysli. Inscenace funguje jako pecka mezi oči. Nelze než ocenit odvahu, se kterou MDP sáhla po tak náročném textu, jehož monologická forma musela být pro herce obrovskou výzvou. Nabízí se srovnání s inscenací Léčitel divadelního spolku Kašpar – tentýž autor, tatáž monologická forma. Režisér Ondřej Zajíc nesrovnatelně lépe pracoval s výmluvnými „psychologickými“ detaily v hereckém projevu, a dal tak celku mimořádnou působivost. Co by to muselo být za sílu, kdyby se hrálo ještě v komornějším prostoru, z očí do očí.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vaklav 60 %
3.3.2018 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Bylo to zrovna náhradní představení za "Kdo se bojí...?", takže jsem byl ten večer naladěn na přeci jen trochu jiný zážitek, ale přesto jsem se snažil si představení užít. Nicméně mě hra samotná moc nezaujala. Bavil mě V. Fridrich. Jeho výkon hru oživil.
Vitounek 60 %
5.2.2018 | 109 hodnocení
+ souhlasím
Z mého pohledu tomu chybělo více hraní, přeci jen jsem šel na divadlo...
Lukas.cerny 90 %
12.2.2017 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Nečekané a ohromně milé překvapení. Originální pojetí hry a skvělé výkony všech tří představitelů s Danou Batulkovou v čele. Hra, která opravdu chytila za srdce.
Lucilla 70 %
2.6.2016 | 214 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Zajimave resena hra, citlive interpretovana s dojemnym zaverem. Celkova myslenka se mi moc libila, klidne tempo bylo prijemnou zmenou. Chvalim D.Batulkovou i oba pany, kteri ji zdatne sekundovali.
Eviik 70 %
31.5.2016 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Komorní inscenace sestavená z monologů tří postav. Není jednoduché udržet pozornost celou dobu, protože hra je poněkud statická, ale nicméně velmi dojemná a působivá. Pro silnější dojem by asi bylo třeba převést hru na menší scénu. Všichni tři herci zvládli své role výborně, ale samozřejmě vyzdvihnout musím zejména Danu Batulkovou v titulní roli.
Maranta 50 %
5.1.2015 | 61 hodnocení
+ souhlasím
Nesmírně statická a relativně nudná hra. Zajímavý námět, v rozhlase bych ho asi ocenila, ale zde mi bylo líto, že divadlo rezignovalo na své výrazové prostředky. Chápu, že to mělo být originálním kladem představení, já jsem ho ale nebyla s to ocenit.
Salisbury 90 %
16.10.2014 | 118 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace Molly Sweeney v divadle Rokoko mě svou vypravěčskou silou pozřela a já seděl v hledí i jen pnul slechy. Trio ve složení Batulková, Fridrich, Procházka dokázalo svou silně vyvinutou verbální intonací herecky zapůsobit aniž by proto muselo hýbnout výrazně končetinou. Příjemné psychologické drama ze světa zaslepenosti.
V.morava 50 %
23.6.2013 | 578 hodnocení
+ souhlasím
Dana Batulková herecky poměrně dobrá. Vasil Fridrich dle mého přehrávající, nebo spíše režijně ne zcela dobře uchopený. Aleš Procházka se drží svých osvědčených kreací, které se ovšem časem omrzí...Nicméně u nikoho jsem nepocítil gradaci a představení se tak stává hrozně ploché.
Režijně a výpravně jde z mojí strany opět o zklamání, jako ve většině Zajícových inscenací.
Dokázal bych si představení představit na nějaké studiové scéně, klidně v Ábíčku, zde v Rokoku mi přišlo příliš jako pěst na oko...
Režijně a výpravně jde z mojí strany opět o zklamání, jako ve většině Zajícových inscenací.
Dokázal bych si představení představit na nějaké studiové scéně, klidně v Ábíčku, zde v Rokoku mi přišlo příliš jako pěst na oko...
Monulinka 70 %
23.6.2013 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Netradičně pojatá hra, složená pouze z dlouhých monologů jednotlivých postav. Žádnou velkou akci nečekejte, takže trochu hrozí i občasná ztráta pozornosti, do sebe mě vtáhla spíš až druhá půlka. Každopádně herci jsou skvělí a pěkně se u toho přemýšlelo.
Vladimír10 70 %
22.6.2013 | 661 hodnocení
+ souhlasím
Ředitel Zajíc se bohužel nezapře. Celé představení postrádalo jakýkoliv jasný režijní výklad složitého díla B. Friela. Hra se tak stává pro diváky, ale v tomto případě i pro účinkující, poměrně nudnou vitrínou, ve které by měly být vystaveny monology v poutavém hereckém balení. D. Batulková a A. Procházka tohoto dosahují temperamentem sobě vlastním. V. Fridrich se však drží, u něj po tuto sezónu typického, modelu kašpárka, jenž mi do psychologického dramatu příliš nepasuje. Snažení svých kolegů tímto zároveň znehodnocuje. Slepota Molly byla na počátku nádherně umocněna poměrně dlouhou tmou.
Marek Příbramský 80 %
20.6.2013 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé psychologické drama s filozofickým podtextem. Postavené na náročných monolozích, které Batulková, Fridrich a Procházka zvládli s bravurou. Pro mě něco nového, jiného, zajímavého. V čase divák vidí příklady zničující pomoci a krásně předvedení tématu slepota versus zaslepenost. Je to vkusně přemýšlivé.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.