Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]
Louis Nowra
Noc bláznů
Premiéra: 12.3.2016 | 2:25
Překlad: Dáša Bláhová. Dramaturgie: Věra Mašková. Scéna: Michal Syrový. Kostýmy: Agnieszka Pátá-Oldak. Hudba: Vladimír Nejedlý a citace. Režie: Pavel Khek.
Poslední uvedení: prosinec 2019.
Poslední uvedení: prosinec 2019.
Michael Vykus, Pavel Juřica, Nina Horáková, Veronika Gajerová, Aleš Bílík, Diana Šoltýsová, Radim Madeja / Michal Balcar, Oldřich Vízner, Stanislava Jachnická, Tomáš Novotný / Viktor Dvořák, Henrieta Hornáčková / Petra Tenorová; ze záznamu Vladimír Kroc
Divácky vděčná komedie o tom, kdo je vlastně blázen. Mladý nezkušený režisér dostává jako svou první práci úkol režírovat hru v prostorách místního psychiatrického ústavu. Divadelní sál sice vyhořel, chovanci zamýšlejí uvádět operu namísto činohry, nikdo neumí zpívat a nic není tak, jak se na první pohled zdá...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (38)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 50 %
3.11.2016 | 1939 hodnocení
+ souhlasím
55%. Komedie poskytuje solidní základ pro stvoření vděčné a zábavné podívané. Mimo jiné i režisérovi P. Khekovi se v minulosti v Pidivadle povedla svěží studentská inscenace, kterou bylo radost sledovat. O to více překvapuje, že s „hotovými herci“ stejný režisér nedosáhl zdaleka takové zábavnosti a lehkosti. Pár povedených a živých okamžiků se našlo, ale příliš zábavy diváky nečekalo, dočkali se i nemála hlušších a nudných okamžiků. Přístup herců nebyl v základě špatný, ale v jiných nastudováních se podařilo stvořit barvitější a rozmanitější figurky, zejména u postav „bláznů“. Nevyužitá výzva.
Jiří Landa 60 %
27.5.2016 | 2993 hodnocení
+ souhlasím
55% Pěkná komedie trefně popisující, jak tenká může být někdy hranice mezi bláznovstvím a normalitou. Bohužel inscenace P. Kheka působí dost nevyrovnaně. Jestliže režisér dokázal v druhé části zdařile vygradovat průběh "blázny" hrané opery, se samotnou Nocí bláznů se mu už tolik nedařilo. Některé humorné scény totiž byly z mně neznámého důvodu zbytečně oslabeny, charaktery a povahy jednotlivých klientů léčebny zůstaly v náznacích (nejvíce se svým postavám přiblížily jen D. Šoltýsová a V. Gajerová). V podobném náznaku skončila i inscenace, jíž chyběla výraznější režijně dramaturgická myšlenka.
Michal Novák 50 %
14.4.2016 | 1138 hodnocení
+ souhlasím
Po pravdě, tato hra nenabízí až tolik zábavy, jak se z anotace může zdát. Ne proto, že by nebyla zábavná, důvodem je spíše to, že jakmile dramaturgie s režií v ní jen zlehka vstoupí na tu jedinou možnou cestu k divákovi, tedy řízné akcentování paradoxu, kdo je tady v tomto světě skutečným bláznem či zkrátka outsiderem, zbude tomu jen atraktivní obálka. Do docela nevděčných pozic se tak dostaly nové herecké posily MDP a jestli někdo z herců zaujal trefou do „bláznovství“, tak to byly dámy Diana Šoltýsová a Veronika Gajerová.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Honzy 50 %
26.9.2019 | 274 hodnocení
+ souhlasím
Divadelní hra uváděná v divadle ROKOKO NOC BLÁZNU má několik nedostatků.Hlavním z nich je absence dramaturgie.Představení je nevyvážené,místy zdlouhavé.Herci se sice snaží ale jakoby neměli o čem hrát.Vcelku chudá výprava také diváka neoslní,tak zbývají herecké výkony.Ke ctí své herecké práce možno připomenout výkon Oldřicha Víznera,Veroniky Gajerové a také herecké mládí Michaela Vykuse a Aleše Bilíka.Psáno z reprízy 25.9.2019 Hodnocení 50%.
LavinieCamui 20 %
23.6.2019 | 726 hodnocení
+ souhlasím
Nevím, jestli je původní hra tak špatná nebo to bylo režijním pojetím, ale podle mě je to na rychlou derniéru.
Ivo Železný 40 %
10.4.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Komedie. K pláči. Hodně mínusovou první půli dotáhla druhá aspoň na nulu. Australský autor v roce 1992 zasadil hru do doby vietnamské války, která skončila 1975. S křížkem po čemkoli.
Kouř byl.
Kouř byl.
Michalmusek 90 %
9.4.2019 | 294 hodnocení
+ souhlasím
Velmi příjemná komedie pojednávající o Artterapii a dospění režiséra.
Sidmax 70 %
4.5.2018 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Trochu hůře se hodnotí, připadal jsem si jak na vlně - jednou super a pak moc ne. Nicméně klady převažují zápory a 10% za paní Gajerovou, proto 70%.
J.S. 40 %
27.4.2018 | 147 hodnocení
+ souhlasím
Mladý režisér získává po škole první profesní i lidské zkušenosti nacvičováním představení s pacienty v léčebně pro duševně choré. Hra s velkým potenciálem (kontrast vnějšího "zdravého" a vnitřního "nemocného" světa, divadlo na divadle,emoční zvraty atd.), který inscenátoři nevyužili. S výjimkou závěru působí představení velmi nesourodě, nahodile, dramatické situace postrádají věrohodnost a celek tempo. Herecké výkony jsou nepřesvědčivé a až amatérsky nevyrovnané. Skutečné herecké osobnosti (O.Vízner) tu spíše jen statují. Těžko říct, zda vina leží více na dramaturgii, režii či přístupu herců.
Tynyton 40 %
26.10.2017 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Za mě ztráta času. Komedie, která se snažila být zábavná, ale až tolik nebyla. První polovina se vlekla, vtip chyběl, zvažovala jsem, že odejdu. Druhá polovina dojem celkem vylepšila. Poměrně hezký konec.
Markéta Nedvědová 60 %
14.5.2017 | 139 hodnocení
+ souhlasím
Aneb Víznera viděti, dobře si požnouti. Nicméně vzhledem k tématu bych byla opatrná na výběr společníka, se kterým se do Rokoka vydáte, neb arteterapie není vždy tím nejlepším námětem na příjemně prožitý večer.
Tomkom 10 %
1.1.2017 | 89 hodnocení
+ souhlasím
Obrovské zklamání.... horší představení jsem v MDP ještě neviděl. Bohužel se jednalo o představení 31.12. Ačkoliv se herci snažili sebevíc, smích z diváků nevyloudili. Jindy skvělí Veronika Gajerová a Oldřich Vízner nemohli tento paskvil zachránit. Naštěstí mělo představení přestávku, takže jsme si vystáli frontu na kabát a stejně, jako další diváci jsme se rozhodli opustit divadlo Rokoko.
AliV 50 %
28.12.2016 | 109 hodnocení
+ souhlasím
Šla jsem na hru s velkým očekáváním a byla nesmírně zklamaná, zvláště z první poloviny, kdy jsem o přestávce přemýšlela, že z divadla odejdu. Naštěstí jsem tak neučinila a druhá polovina byla mnohonásobně lepší než ta první. Ač se jedná asi primárně o komedii, tak jsem se ani jednou nezasmála a hra mě zaujala paradoxně v dramatičtějších momentech.
Luciferie 50 %
25.10.2016 | 121 hodnocení
+ souhlasím
Zas jedna příjemná průměrná oddychovka. Nic víc, nic míň.
Petr.trep 90 %
23.6.2016 | 171 hodnocení
+ souhlasím
Náramně jsem se bavil, výborná atmosféra jak v hledišti, tak hlavně na jevišti! Určitě DOPORUČJI. Výborná V. Gajerová, P. Juřica, A. Bilík a D. Šoltýsová a vůbec všichni!!! :)
Patrik2709 80 %
16.6.2016 | 38 hodnocení
+ souhlasím
Zivy priklad toho, co dokaze citliva rezia. Situovat dej do blazinca, poslat tam mladeho rezisera, aby s vybranymi pacientami nastudoval pre rozptylenie zo stereotypu divadelnu hru a nechat ich rozhodnut, ze to bude prave opera, ked ani jeden z nich nevie spievat.. tak to je cele naozaj velmi 'tenky lad'. Kladnou indiciou pre mna bolo, ze Diana Soltysova si svoje role a hry dosledne vybera (a v kazdej exceluje). 15 minut pred zaverom mi samovolne zacali od dojatia tiect slzy a to sa mi naozaj stava len v ramci mimoriadnych divadlenych zazitkov. Malo to dusu a najma to bolo na tom to nadherne.
Vladimír Rogalewicz 10 %
30.4.2016 | 761 hodnocení
+ souhlasím
Těžko se hledá nějaké pozitivum. Asi je hodně slabá už předloha. Chybějící dramaturgie a prakticky nulová režie dokonaly dílo. Z hereckého pohledu naprostá šmíra, postavy jsou parodií samy na sebe. Druhá polovina je přeci jenom trochu lepší, ale na víc bodů to nevydá.
Marek515 100 %
16.4.2016 | 60 hodnocení
+ souhlasím
Horký kandidát na inscenaci roku. M.Vykus a A.Bilik jsou fantastická volba pro budoucnost MDP. Cely soubor nadprumer, ale Diana Soltysova a Nina Horakova naprosto dokonale.
Lenka458 60 %
9.4.2016 | 123 hodnocení
+ souhlasím
První půlka se dost táhla, ale ta druhá to vynahradila.
Blumarik 60 %
20.3.2016 | 239 hodnocení
+ souhlasím
Skvělý výkon nováčka souboru Michaela Vykuse. I ostatní herci svými výkony poměrně zaujmou. Jen hra není příliš "komedií". Možná mám však jen jiný smysl pro humor.
Horejs 10 %
30.3.2016 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Mě představení naopak zklamalo, a to co do režisérského pojetí, tak i co do hereckých výkonů. Myslím, že i samotná předloha se nepovedla. Na scéně se střídalo nepodložené třeštění s náhlými sladkobolnými monology. Velmi násilně pak vyzněl závěrečný patetický monolog Lewise. Připadalo mi to celé takové laciné, až šmírácké. Nejlepší výkon - Veronika Gajerová. Nejhorší výkon - Stanislava Jachnická.
Cejkon 90 %
15.3.2016 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Po zklamáních z předešlých divadelních představení jsem na Noc bláznů šel s minimálním očekáváním. Chtěl jsem se prostě nechat překvapit. To, co se odehrávalo na jevišti i v hledišti mne ale plně odzbrojilo. Pomalu se vypráví příběh o mladém režisérovi, který hned po vysoké škole dostane velice zvláštní pracovní nabídku ve vyhořelém divadle se skupinou chovanců. Přiznám se, že jsem se nemohl dočkat konce pauzy a těšil se na rozuzlení děje s myšlenkou, zda nastudovanou hru předvedou. Dostalo se mi podívané, kterou jsem nečekal.
Představení se mi prostě líbilo.
Představení se mi prostě líbilo.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.