Městské divadlo Brno [Činoherní scéna]
Lev Nikolajevič Tolstoj, Jiří Záviš
Anna Karenina
Premiéra: 23.2.2019. Překlad románu: Taťjana Hašková. Dramaturgie: Jiří Záviš. Scéna: Emil Konečný. Kostýmy: Eliška Ondráčková Lupačová. Pohybová spolupráce: Aneta Majerová. Úprava a režie: Petr Gazdík.
3:20
3:20
Ivana Vaňková, Jiří Mach, Jan Mazák, Markéta Sedláčková, Petra Šimberová, Milan Němec / Petr Gazdík, Michal Isteník, Květoslava Ondráková, Monika Světnicová, Jana Gazdíková, Pavla Vitázková, Dagmar Hlavoňová, Eva Ventrubová, Patrik Bořecký, Eva Jedličková, Miloslav Čížek, Marek Hurák, Jakub Przebinda, Martina Severová, Vojtěch Blahuta, Sára Milfajtová / Kateřina Marie Fialová, Mária Lalková / Barbora Goldmannová, Petr Drábek, Robert Rozsochatecký, Marek Kolář (původně také Martin Havelka), Sylva Smutná, Michal Nevěčný, Jaroslav Záděra, Pavel Záruba, Iveta Černá / Kristýna Gašperáková / Barbora Musilová / Tereza Smetanová / Simona Šeligová / Hana Vašáková...
Adaptace slavného románu o hledání lásky a o totalitě bytí a vědomí, jedné z nejslavnějších psychologických sond vnímavé ženské duše a jednoho z nejpůsobivějších obrazů ženství v dějinách literatury. Příběh o skandálním poklesku „dobře provdané“ krásky, která je postavena před fatální, a přitom svobodnou volbu mezi dosavadním životem v nelásce konvenčního manželství s vysokým státním úředníkem a přirozeným právem na štěstí....
Hodnocení (23)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Cherry 80 %
(zadáno: 30.4.2019, počet hodnocení: 73)
přínosný / zajímavý komentář
Pěkné a dlouhé zpracování.
Candie254 80 %
(zadáno: 21.4.2019, počet hodnocení: 212)
přínosný / zajímavý komentář
Hra založená zejména na skvělých hereckých výkonech a pouze podtržená jednoduchou scénou... Ivana Vaňková skvělá, Jiří Mach typově přesný a výborně jí sekundoval. Návrat Milana Němce rovněž potěšil, Michal Isteník vytěžil ze své menší role maximu. Převládá spokojenost. Nicméně druhá půlka už mohla být trošku kratší.. 85 %.
Johanka17 90 %
(zadáno: 19.4.2019, počet hodnocení: 37)
přínosný / zajímavý komentář
Skvělá Ivana Vaňková i J.Mazák. Výborně typově obsazený J.Mach. První půlce dodával energii M.Isteník. Dokonale použitá hudba a dobře vymyšlená scéna. Druhá půlka představení trochu "usnula", ale chápu, že některá filozofická poselství potřebují k vyslovení trochu víc času. Přesto hodnotím celé představení jako výborné!
Čiko 70 %
(zadáno: 28.3.2019, počet hodnocení: 740)
přínosný / zajímavý komentář
75% S odstupem času smekám před Ivanou Vaňkovou, která je 3 hodiny na jevišti. I přes její monotónní tón hlasu mě její výkon zaujal. Adaptovat Annu Kareninu je dost velká odvaha a není to pro každého. Tato inscenace se zdařila a v činohře MěDB patří k tomu lepšímu.
Eva123 60 %
(zadáno: 4.3.2019, počet hodnocení: 134)
přínosný / zajímavý komentář
Režisér Petr Gazdík zdůraznil ve 3 a čtvrt-hodinové inscenaci filozofování o smyslu života a sám zde velmi dobře ztvárnil autorovo alter ego, Konstantina Levina.
Lenka1211 70 %
(zadáno: 3.3.2019, počet hodnocení: 24)
přínosný / zajímavý komentář
(+1)
První polovině nemám co vytknout ? skvělé zpracování poměrně známé látky, vizuálně tradiční, ale přesto střídmé a nepřeplácané. Navíc vše v jedněch kulisách, prostředí se střídá pomocí projekce. Skvělé herecké výkony, dojemné scény, krásná hudba... Druhá polovina se podle mě trochu táhla, nicméně Ivana Vaňková v titulní roli skutečně exceluje.
Luisa 80 %
(zadáno: 1.3.2019, počet hodnocení: 18)
přínosný / zajímavý komentář
Ráda jsem představení viděla, ráda si i přečetla dramatickou úpravu textu, ale nešlo pod kůži tolik jako jiná jevištní zpracování tohoto románu. Tolstáho Anna Karenina není jen love story, ale rozumím, že to z celého románu osloví nejlépe široké publikum.
Desplat 60 %
(zadáno: 24.2.2019, počet hodnocení: 23)
přínosný / zajímavý komentář
Po shlédnutí jiné brněnské inscenace na stejné téma trochu zklamání. Ale určitě v současném repertoáru divadla lepší průměr, což vychovaní diváci Městského divadla ocenili, jako na každé premiéře, potleskem ve stoje...
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.