Státní opera
libreto a texty písní: Michal Horáček, hudba: Petr Hapka
Kudykam
Premiéra: 22.10.2009
Výprava: Michaela Hořejší. Hudební spolupráce: Ondřej Brzobohatý. Choreografie: Pavel Strouhal. Režie: Dodo Gombár.
Poslední uvedení: leden 2011 (v Praze), listopad 2011 (na zájezdě).
Poslední uvedení: leden 2011 (v Praze), listopad 2011 (na zájezdě).
Vojtěch Dyk / Csongor Kassai / Karel Dobrý / Jan Sklenář, Ondřej Ruml / Jan Maxián / Marek Holý, Petra Hřebíčková / Hana Holišová / Jana Stryková / Lucia Šoralová, Gustav Řezníček / Jan Sklenář / Filip Čapka, Věra Nerušilová / Hana Seidlová / Nina Divíšková, Jaromír Dulava / Václav Svoboda / Pavel Zatloukal, Naďa Válová / Lucia Šoralová, František Segrado, Jaroslav Synek / Vojtěch Gajda, Jan Bursa / Zbyněk Fric / Michal Kavalčík / Václav Muška / Petr Novotný / Viktor Polášek / Denny Ratajský / Oldřich Smysl / Petr Šudoma, Barbara Chybová / Soňa Jányová / Kristýna Kudrnáčová / Tereza Martinková / Kateřina Nováková / Alžbeta Stanková / Linda Fikar Stránská / Kateřina Šildová / Veronika Veselá / Lucie Žďárská-Novotná...
Písňový lyrikál. Děj je duchovní cestou hrdiny Martina, jehož na počátku potkáváme v jeho pokojíku „Penziónu Svět“. Má se spokojit se svým „jistým“, anebo se vyklonit do nejistoty a do víru příležitostí i hrozeb, který správně tuší za dveřmi svého pokoje? Má následovat strýce, který se na takovou cestu kdysi údajně vydal a prý dospěl z pátého suterénu až kamsi nezměrně vysoko, možná až do přízemí? A má-li se k tomu odhodlat, bude vědět kudy kam?
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
40 %
Uživatelé
70 %
kontroverzní inscenace (181.)
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 60 %
Jiří Landa 30 %
Helena Grégrová 30 %
Lukáš Dubský 50 %
Michal Novák 30 %
Iva Bryndová 60 %
Jiří Landa 30 %
Helena Grégrová 30 %
Lukáš Dubský 50 %
Michal Novák 30 %
Hodnocení (26)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 60 %
5.10.2013 | 441 hodnocení
+ souhlasím
Moc dobré výkony, výborná výprava, skvělá hudba i texty... Jen to chvílemi bylo příliš dlouhé a zdlouhavé.
Lukáš Dubský 50 %
5.2.2012 | 1039 hodnocení
+ souhlasím
Viděno v TV záznamu. Celkem nudné, kladem jsou dobrá hudba a herecké výkony Holišové a Kassaie.
Michal Novák 30 %
11.9.2011 | 1124 hodnocení
+ souhlasím
Kýč vysoké ondulace. Nebýt výkonu Hany Holišové, šel bych s hodnocením ještě níž.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Rejpalka 50 %
20.10.2017 | 182 hodnocení
+ souhlasím
Viděno třikrát v různých alternacích. Plus určitě skvělá hudba, na tu dobu invenční scéna i kostýmy. Minusy: délka, obsazení něktěrých účinkujících, zbytečné taneční postavy. Šla bych znova: ano, ale hlavně kvůli hudbě a ne kvůli příběhu.
Kateřina Vodáková 100 %
24.2.2016 | 158 hodnocení
+ souhlasím
Kus, který budete buď nenávidět nebo milovat... Patřím do druhé skupiny. Za mě životní zážitek!!!
Katerian 50 %
31.1.2014 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Zklamáním pro mě bylo, že asi jen polovina písní je nových. Zbytek poslepovaných z minulé tvorby.
Kateřina Lužná 100 %
16.1.2014 | 30 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Poezie převedená na jeviště v dosud nevídaném rozměru, skoro až drze nevídaném. Chce se mi napsat, že tenhle lyrikál poněkud předběhl svou dobu. Poezie ve všech možných formách - přednášená, zhudebněná, vtipná, dojímavá, povznášející, burcující, lehká i nesrozumitelná, alespoň na první poslech. Je na každém, jak si vybere. Zřejmě jedna z oněch inscenací, které můžete buď milovat anebo nesnášet - nic mezi tím.
Hojojicek 70 %
27.2.2012 | 94 hodnocení
+ souhlasím
Prapodivná onanie pana Horáčka, na kterou se ale kupodivu dalo celkem koukat, díky v rámci možností kvalitní režii, výpravě a výkonům...
Ruml, Kassai, Sklenář, Seidlová, Svoboda, Šoralová, Segrado a zřejmě Holišová?
Ruml, Kassai, Sklenář, Seidlová, Svoboda, Šoralová, Segrado a zřejmě Holišová?
Guildenstern 30 %
26.1.2012 | 406 hodnocení
+ souhlasím
Největším přínosem jsou zřejmě nové aranže starších písní a jejich interpretace, CD se poslouchá dobře. Bohužel na jevišti to moc nefunguje už z podstaty věci, chybí dramatické situace a potažmo i příběh, recitovaná poezie působí plytce, výprava je zvláštní. Neříkám, že Horáčkovy texty jsou vyloženě špatné, ale jsou dost nezpěvné a těžké, nejvíc ale dráždí jeho zahleděnost do sebe a neschopnost odhadnout míru (uvádění v opeře, lpění na názvu lyrikál, výpis alternací s jeho vlastním komentářem, CD s jednou písní v x různých podáních). Bohužel jsem byl na derniéře, což bylo o to horší.
Popelka 40 %
4.1.2012 | 35 hodnocení
+ souhlasím
unavené, utahané, místa až nudné, kdy člověk jenom doufal, že neusne. Kladně hodnotím hudbu a pěvecké výkony.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.