Recenze
Není Pán z Prasečkova vlastně pozapomenut právem?
psáno z představení: 10.12.2012, Lukáš Dubský
foto: archiv Národního divadla
foto: archiv Národního divadla




Příběh je jednoduchý – mladý milenecký pár Erast a Julie se právě dostal do složité situace. Juliin otec chce svou dceru provdat za movitého venkovského šlechtice z Limoges. Erast se tomu snaží zabránit s pomocí svých kumpánů, profesionálních intrikánů Neriny a Sbriganiho. A tak nebohého venkovana čeká po příjezdu do Paříže jedna prekérní situace za druhou. Cíl je jediný: aby se pán z Prasečkova vrátil tam, odkud přišel, a mladým milencům tak nic nebránilo ve štěstí.

Původně se Pán z Prasečkova hrál jako komedie-balet, což je v dnešní době žánr vyhynulý. Hana Burešová se ho pokusila oživit, ale ve stylizaci tentokrát není důsledná. První scéna sice naznačuje výraznější využití hudby a pohybu, postupně se ale dostává do popředí klasicky pojatá fraška.

Kladem je určitě živá kapela, která přímo na jevišti reprodukuje fragmenty hudby Molièrova spolupracovníka, hudebního skladatele Lullyho. Scéna Martina Černého je jednoduchá, neruší, ale ani nijak zvlášť neslouží příběhu. Pěkné jsou kostýmy, zvlášť ten, do kterého je oblečen Václav Postránecký se povedl.
Haně Burešové se opět podařilo stvořit netradiční inscenaci, která vychází z poetiky předlohy. Člověk se ale při sledování nedokáže zbavit dojmu, že tento Molièrův kus je zapomenutý zcela právem.
Tato recenze vyjadřuje stanovisko jejího autora, nikoli celé redakce.
Další recenze
Snová cesta do černého vigvamu
(Pomezí: Musí se žít, 5.12.2022)