Divadlo v Dlouhé
Tereza Boučková
Sodoma komora
Premiéra: 1.5.2023 | divadelní kavárna | 1:00x
V rámci cyklu „Krátká Dlouhá“.
V rámci cyklu „Krátká Dlouhá“.
Podle povídky Johannese Urzidila „Poslední zvonění“. Překlad: Anna Nováková, Jindřich Buben. Dramaturgie: Štěpán Otčenášek. Scéna: David Marek. Kostýmy: Magdalena Zimová. Hudba: Ondřej Rychlý a citace. Režie: Hana Burešová.
Eva Hacurová, Berenika Anna Mikeschová, Marie Turková, Samuel Toman, Miroslav Zavičár, Ondřej Rychlý
Komorní divadelní hra odehrávající se za doby protektorátu, kdy v nacisty okupovaném území byli Židé nuceni opouštět své domy a byty s veškerým vybavením i úsporami. Jeden takový byt spadne nečekaně do klína Mařce, která v něm dosud jen sloužila a nyní má možnost využít ho pro sebe se všemi benefity ke zdánlivě bezstarostnému životu. I když se Mařka nezajímá o politiku, nemůže zůstat stranou dění a komplikace na sebe nenechají dlouho čekat...
Termíny představení
Volby
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
13.6.2023 | 1939 hodnocení
+ souhlasím
Ursidilovu povídku adaptoval např. D. Jařab v inscenaci „Kvartýr“, komornější zpracování T. Boučkové vzniklo a mimo Prahu bylo uvedeno ještě dříve. Lze polemizovat o autorském řešení úvodu s rychlou zmínkou okolností odchodu majitelů bytu. Záhy se však rozběhne příběh obyčejné služky, která se pouhou nerozvážností ocitla na scestí, odkud se těžko hledá cesta ven. Režisérka H. Burešová společně s herci po počátečním odlehčení pečlivě dávkuje pozvolna se stupňující napětí. V dobře přizpůsobeném prostoru foyer, v blízkosti herců, s drobnou interakcí a klavírním doprovodem se odehraje působivé drama, jehož poselství neuvízlo v době protektorátu.
Jan Pařízek 70 %
1.5.2023 | 868 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Opravdu příjemná, dobře napsaná, jednoaktovka. Pohled na nelehkou dobu očima jedné, vcelku prostší, dívky, která neřeší politiku, není hrdinka a chce prostě jen žít pokud možno pohodlný spokojený život. Trochu nečekaně hodně vtipné, dobře odlehčené. Až sem si říkal, zda dojde i na vážnější notu, ale naštěstí došlo a bylo to dobře uchopeno, vtip se neztratil a krutost dané doby trefně dotváří samotný příběh. Velmi dobrá E. Hacurová, jíž moc pěkně sekunduje neméně skvělá B. A. Mikeschová. To vše v doprovodu krásné živé hudby na klavír hrajícího O. Rychlého. Určitě dobře strávený večer.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Radarrius 50 %
4.7.2023 | 59 hodnocení
+ souhlasím
S touto hrou jsem se téměř úplně minul. A nebylo to rozhodně díky hereckým výkonům. Naopak. Obzvláště Eva Hacurová byla opravdu přesvědčivá v budování nesympatičnosti hloupoučké hlavní postavy, která nedohlíží následků svých činů. Obdobně bravurní bylo podání její zrůdné sestry ze strany Bereniky Any Mikeschové. Ovšem díky režijnímu vedení bylo nacistické zlo podáno značně šablonovitě až kýčovitě. Tedy až na scénu útoku SSáka na klavíristu za to, že neumí zpaměti Horst-Wessel-Lied. Tahle jediná scéna z celé hry obsahovala opravdu silné emoce.
Vorisek 70 %
16.6.2023 | 65 hodnocení
+ souhlasím
Komorně pojatý poměrně silný dramatický příběh se skvělou Evou Hacurovou a Berenikou Mikeschovou.
Nicméně nemohu si pomoci, ale na konci padesátiminutového představení jsem byl trochu divácky nedopečený. Příběh i nápady zkušené režisérky si zasloužily robustnější pojetí.
Nicméně nemohu si pomoci, ale na konci padesátiminutového představení jsem byl trochu divácky nedopečený. Příběh i nápady zkušené režisérky si zasloužily robustnější pojetí.
Viktorie 70 %
2.5.2023 | 39 hodnocení
+ souhlasím
Silné herecké výkony a děj, ale ocenila bych uzavřenější konec.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.