Komorní činohra
<< Kráska z Leenane | Miriam >>
Charlotte Keatley
Máma říkala, že bych neměla
Premiéra: 13.11.2018 | 1:50
Překlad: Dana Hábová. Úprava: Diana Šoltýsová, Pavel Fára. Dramaturgie: Lenka Smrčková. Výprava: Agnieszka Pátá-Oldak. Hudba: David Hlaváč. Pohybová spolupráce: Irena Kristeková. Režie: Diana Šoltýsová.
Poslední uvedení: listopad 2021.
Poslední uvedení: listopad 2021.
Hra, která se smíchem i skřípěním zubů vypráví příběh čtyř generací jedné rodiny. Příběh rodičů a dětí, příběh matek a dcer...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
80 %
Uživatelé
83 %
Hodnocení redakce
Jiří Landa 70 %
Helena Grégrová 80 %
Pavel Širmer 70 %
Pavla Haflantová 80 %
Lukáš Holubec 80 %
Jiří Koula 100 %
Jiří Landa 70 %
Helena Grégrová 80 %
Pavel Širmer 70 %
Pavla Haflantová 80 %
Lukáš Holubec 80 %
Jiří Koula 100 %
Volby
Hodnocení (24)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 70 %
29.1.2020 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
75 % Inscenace D. Šoltýsové stojí za vidění už jenom kvůli tomu, jak dokázala pracovat se čtyřmi začínajícími herečkami. Pod jejím vedením se ani nechce věřit, že se jedná o jejich první regulérní profi inscenaci. Sice ne vždy se jim adekvátně podařilo přecházet do jiné časové roviny a jejich občasná ukřičenost by byla dle mého názoru zbytná, nicméně i přes tyto menší výhrady jde o inscenaci, která rozhodně stojí za pozornost a má divákovi co nabídnout. Navíc přesně zapadá do náročného repertoáru Komorní činohry zakládající si na uvádění kvalitních textů.
Helena Grégrová 80 %
9.10.2019 | 1718 hodnocení
+ souhlasím
Empatický drobnohledový jevištní průvodce zákoutími ženské duše - doslova a do prožitku od prvních říkanek až po věci poslední. Co matky jen sotva kdy vysloví nahlas a dcery obtížně kdy doopravdy pochopí a docení, i poté, co samy dojdou k mateřství? Být dítětem a být matkou, dva póly natolik blízké a vzdálené zároveň. Citlivé téma plné jímavých i nemilosrdných otazníků a vykřičníků, které v případě této režijně i herecky poctivě naplněné inscenace výstižně uzavírá působivá katarzní tečka.
Pavel Širmer 70 %
29.5.2019 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Hra o čtyřech ženách ze čtyř generací jedné rodiny je pozoruhodná sama o sobě. Herečka D. Šoltýsová si v ní před lety sama zahrála a nyní ji nastudovala se svými absolventkami jako režisérka. Pečlivá práce se zatím nezkušenými herečkami se na výsledku odrazila, inscenace má silné momenty a hlavně na konci se dostaví katarze. Ku škodě je občas niternost prožitku přebíjena vnějšími a ne vždy ukočírovanými emocemi. Také se úplně nezdařily přechody mezi scénami a odlišení časových rovin, část diváků může být zmatena. Hra však za poznání stojí a zde můžete vidět povedené zpracování.
Pavla Haflantová 80 %
6.2.2019 | 356 hodnocení
+ souhlasím
Je to více než rok, kdy jsem tři ze čtyř hereček Mámy viděla naposledy. Proto jsem nyní zcela ohromena. Takto zvládnuté ryze herecké divadlo je klenot, malý zázrak.
Tragická sága jednoho rodu, ve které všechny matky chtějí pro své děti lepší život, než jaký poznaly samy. Ale tak nějak jim v tom brání... mateřství.
Tragická sága jednoho rodu, ve které všechny matky chtějí pro své děti lepší život, než jaký poznaly samy. Ale tak nějak jim v tom brání... mateřství.
Lukáš Holubec 80 %
30.1.2019 | 745 hodnocení
+ souhlasím
--- Dcery, mámy, babičky, vnučky... ženy! --- (více v článku na blogu)
Jiří Koula 100 %
28.11.2018 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
Nekompromisní divadlo co do obsahu i formy, divadlo chudé a kruté, temné hlubiny ženskosti servírované s mužskou soustředěností, každé slovo i gesto naplněné významem, oáza v poušti i duševní waterboarding, modlitba, sen a pád na tvrdou dlažbu reality. Divadlo, jež vás nutí instinktivně stavět obranné valy kolem vlastního ega, protože když se mu otevřete, rozloží vás na prvočinitele... A proto to za to stojí. Více viz blog.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
MMK 90 %
10.11.2021 | 192 hodnocení
+ souhlasím
Velmi působivé zpracování zajímavého textu. Smekám před herečkami.
Michvon 90 %
29.1.2020 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Další perla z repertoáru Komorní činohry. Jako vždy minimalistická, v podstatě žádná výprava, o to víc se divák soustředí na to, co se hraje, jak se to hraje. Představení se čtyřmi výtečnými mladými dámami, které má ohromnou sílu a emocionální zásah. Z celého srdce doporučuji!
AdelOne 100 %
21.1.2020 | 27 hodnocení
+ souhlasím
S dovolením si vypůjčím větu, kterou použil redaktor Jiří Koula ve svém blogu. "INU,DIVADELNÍ MAGIE. A ŠOLTÝSOVÁ"
Představení se silným ženským tématem, poselstvím a katarzí.
Obdivuhodně pravdivé a vyrovnané herecké výkony.
Představení se silným ženským tématem, poselstvím a katarzí.
Obdivuhodně pravdivé a vyrovnané herecké výkony.
Barčí 100 %
18.1.2020 | 44 hodnocení
+ souhlasím
Smekám klobouk jak před mladými herečkami tak před režií. Slova jsou zbytečná.
Slavík 80 %
24.8.2019 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Zachycení 4 generací v rozmezí od 30. - 70. let min. století, kdy se čas prolíná ve smyčkách jakožto kulisa k různým obdobím v životě ženy... jde o nesentimentální pohled, od zachycení dětství se vší jeho nevinností i krutostí, po smrt, jež nepřináší vykoupení... protagonistky tu dostávají možnost vyniknout v rámci vlastního monologu (vztah k manželovi, dítěti, matce, předsmrtná bilance) a dokládají nesporný talent, zároveň však pracují pro tým (neustálá akce na jevišti v pozadí)... režisérsky jasná vize, díky citlivému nasvícení působí jednoduchá scéna jako dokonalý prostor pro imaginaci...
Vladimír Rogalewicz 100 %
17.6.2019 | 819 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá čtveřice mladých hereček ve skvělé hře. Malý zázrak.
Carevic 80 %
15.4.2019 | 21 hodnocení
+ souhlasím
Silná inscenace pro každého, koho zajímal rodinná historie.
Filip.vojtisek@gmail.com 90 %
22.1.2020 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Velmi zajímavý námět, skvělé herecké výkony. Musím říct, že uhrát ve čtyřech téměř bez rekvizit takové téma je z mého pohledu úžasný počin.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.