Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]
Carlo Goldoni
Mirandolína
Premiéra: 4.10.2019 | 2:10
Překlad: Tereza Groszmannová. Dramaturgie: Hana Hložková. Scéna: Michal Syrový. Kostýmy: Tomáš Kypta. Hudba: Mario Buzzi. Pohybová spolupráce: Jiří Bilbo Reidinger. Režie: Peter Gábor.
Tereza Groszmannová, Vojtěch Blahuta (alternoval také Ivan Dejmal), Michal Bumbálek, Petr Bláha, Jana Štvrtecká / Petra Lorencová, Hana Tomáš Briešťanská, Roman Blumaier, Viktor Kuzník / Tomáš Chudoba...
Jedna z vrcholných komedií Carla Goldoniho. Majitelka hostince Mirandolína, jejž (přes všechnu jeho počestnost) vyhledávají hlavně muži, neboť by se rádi zabydleli nejen v jeho pokojích, ale i v srdci paní hostinské. Mirandolína je si své přitažlivosti vědoma stejně dobře jako toho, že čím déle bude pány udržovat v naději, tím více v jejím hostinci projedí a propijí. Až se jednoho dne objeví mizogynní pan hrabě, kterého šarm paní hostinské nechá zcela chladným. Mirandolína, uražena ve své pýše, to tak nemíní nechat, aniž ještě tuší, že chystanou výchovnou lekci udělí především sama sobě...
Termíny představení
Volby
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Petikakika 80 %
4.5.2022 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Commedia dell arte ako má byť. Asi najviac ma pobavili Hana Briešťanská a Roman Blumaier, ale aj zbytok hral ako o dušu a pôsobil ako zohratý celok, ktorý si to predstavenie vyslovene užíva. Terezku treba pochváliť za preklad, myslím že aj u Bruzlovej by to bolo za A.
JirkaS 90 %
14.3.2022 | 299 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace se zcela jednoduchou zápletkou, kterou mistr Goldoni v polovině 18. století dokázal skvěle rozehrát a Národní divadlo Brno přenést na současné jeviště s lehkostí a půvabem, jaké se zas tak často nevidí. Na jevišti se krásně mísí dobový děj se současností a inscenace respektuje i žánr, který je přímo založen na přehrávání a herectví dovedeném až do absurdna. A právě z přehrávání zde vzniká řada divácky vděčných humorných situací. Chválím především Petra Bláhu, který podává heroický výkon. Bylo mi ctí se pobavit ve společnosti Mirandolíny! /12.3.2022 v Táboře/
VeronikaB 100 %
13.1.2022 | 21 hodnocení
+ souhlasím
Viděla jsem už podruhé, skvělá inscenace s výbornými hereckými výkony, na prvním místě Tereza Groszmannová v titulní roli. Perfektní režie, člověk vůbec nemá pocit, že se dívá na kus napsaný před třemi stoletími.
Luisa 90 %
12.1.2022 | 21 hodnocení
+ souhlasím
Příjemně, inteligentně, vtipně a precizně v detailech zpracovaná jednoduchá fraška. Výborné herecké výkony. A zůstává víc než jen salvy smíchu.
Annikka 70 %
5.10.2020 | 133 hodnocení
+ souhlasím
Velmi kvalitní Groszmannová, Bláha i herečky Štvrtecké a Briešťanské. Pokud máte rádi komedie, které se zabývají vztahy mužů a žen, bude vás tenhle klasický kousek bavit.
Metro 40 %
29.9.2020 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Pitomoučké libreto, pořád stejná Grossmanová, nesjednocený herecký styl. Příjemně v té bídě potěšili Bláha a Briešťanská. Myslím, že Reduta by si zasloužila náročnější dramatiku.
Candie254 70 %
4.9.2020 | 222 hodnocení
+ souhlasím
Mám pocit, že se konečně NdB začíá stávat více divácky přístupnějším divadlem. Opravdu vydařená komedie, kde by sice méně přehrávání neuškodilo, ale jinak jsou herecké výkony všech protagonistů skvělé a podařilo se jim vykreslit bohaté panoptikum hostů všeho druhu. Z herců zaujal hlavně Petr Bláha! Tereza Groszmanová stabilně dobrá. 65 %
Eva123 60 %
2.1.2020 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Nemám nic proti fraškám, ale Mirandolína byla inscenována tak, že nápadníci se schválně co nejvíce pitvořili (bylo to už v maskách) a to nemám ráda. Mirandolína měla jednak hrát a jednak to zvenčí komentovat, což dělala, ale chtělo by to nápadnější předěly, protože když přecházela plynule z jedné polohy do druhé, člověk nejprve nechápal, že už to není role ale její komentář. - Dvě "herečky" se sice také pitvořily, ale Hana Tomáš Briešťanská udělala z malé role maximum.
LenkaF 90 %
13.10.2021 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá Tereza Groszmannová! Celý večer jsme se bavili a o to šlo:-)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.