Za oponou

1 2  > 
Stáří je nemilosrdné a dává na frak všem iluzím
Stáří je nemilosrdné a dává na frak všem iluzím
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 18.3.2015)
Divadlo v Dlouhé uvede nejvýznamnější divadelní hru originálního, ve své době nedoceněného českého filozofa a literáta Ladislava Klímy (1878 – 1928). Lidská tragikomedie, groteskní filozofické drama, ve kterém se pět spolužáků setkává na oslavě maturity, poté po třiceti a znovu po pětadvaceti letech, je satiricko-ironickým podobenstvím o ztroskotání velkolepých mladických snů v přízemní šedi života. Inscenace vzniká pod vedením režisérky Hany Burešové.
Stáří je nemilosrdné a dává na frak všem iluzím
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 18.3.2015)
Stáří je nemilosrdné a dává na frak všem iluzím
Divadlo v Dlouhé uvede nejvýznamnější divadelní hru originálního, ve své době nedoceněného českého filozofa a literáta Ladislava Klímy (1878 – 1928). Lidská tragikomedie, groteskní filozofické drama, ve kterém se pět spolužáků setkává na oslavě maturity, poté po třiceti a znovu po pětadvaceti letech, je satiricko-ironickým podobenstvím o ztroskotání velkolepých mladických snů v přízemní šedi života. Inscenace vzniká pod vedením režisérky Hany Burešové.
407 gramů
407 gramů
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 27.11.2014)
Inscenace založená na principu vyprávění, takový byl cíl, který si dali Jan Borna a Miroslav Hanuš při přípravě koláže vycházející z díla velikána české literatury, Bohumila Hrabala. Nevznikla kompilující řezničina, scénář je svébytným autorským dílem. Setkání s hrabalovskými postavami ve sběrně starého papíru proběhne v Divadle v Dlouhé při netradičním uspořádání hracího prostoru.
407 gramů
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 27.11.2014)
407 gramů
Inscenace založená na principu vyprávění, takový byl cíl, který si dali Jan Borna a Miroslav Hanuš při přípravě koláže vycházející z díla velikána české literatury, Bohumila Hrabala. Nevznikla kompilující řezničina, scénář je svébytným autorským dílem. Setkání s hrabalovskými postavami ve sběrně starého papíru proběhne v Divadle v Dlouhé při netradičním uspořádání hracího prostoru.
Drama o tom, co nechceme být, a jsme
Drama o tom, co nechceme být, a jsme
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 5.9.2014)
S divadelními adaptacemi knižních předloh (a zvláště když více než předloha je všeobecně zafixovaná její filmová podoba) je to vždy ošemetné. Nejinak je tomu v případě dramatizace románu Vlčí jáma Jarmily Glazarové, kterou uvede Divadlo v Dlouhé. Tvůrci spolu s herci se pokusí toto úskalí překlenout tím, že divadelní inscenaci vystaví na náladě, atmosféře, barvě, zvuku a samozřejmě hereckém výkonu – pro hlavní roli byla oslovena Helena Čermáková.
Drama o tom, co nechceme být, a jsme
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 5.9.2014)
Drama o tom, co nechceme být, a jsme
S divadelními adaptacemi knižních předloh (a zvláště když více než předloha je všeobecně zafixovaná její filmová podoba) je to vždy ošemetné. Nejinak je tomu v případě dramatizace románu Vlčí jáma Jarmily Glazarové, kterou uvede Divadlo v Dlouhé. Tvůrci spolu s herci se pokusí toto úskalí překlenout tím, že divadelní inscenaci vystaví na náladě, atmosféře, barvě, zvuku a samozřejmě hereckém výkonu – pro hlavní roli byla oslovena Helena Čermáková.
Mnoho povyku v Dlouhé
Mnoho povyku v Dlouhé
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 30.3.2014)
Poslední „velká“ premiéra sezony na hlavní scéně v Dlouhé patří Shakespearovi. Hru v překladu Jiřího Joska nastudovala režisérka Hana Burešová a v hlavních rolích se objeví Marek Němec, Helena Dvořáková, Jan Meduna a Klára Sedláčková-Oltová.
Mnoho povyku v Dlouhé
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 30.3.2014)
Mnoho povyku v Dlouhé
Poslední „velká“ premiéra sezony na hlavní scéně v Dlouhé patří Shakespearovi. Hru v překladu Jiřího Joska nastudovala režisérka Hana Burešová a v hlavních rolích se objeví Marek Němec, Helena Dvořáková, Jan Meduna a Klára Sedláčková-Oltová.
Nechte se inspirovat „línou“ babičkou!
Nechte se inspirovat „línou“ babičkou!
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 17.11.2013)
Nová rodinná inscenace Divadla v Dlouhé ve společné režii Jana Borny a Miroslava Hanuše vychází z dětského bestselleru spisovatelky Aleny Kastnerové. Na jeviště přichází babička, která je poněkud jiná, „líná“ co do obvyklých babičkovských povinností, ale velmi aktivní co do plnění svých snů. Dle průzkumu mít „trhlou“ babičku si přeje většina dětí...
Nechte se inspirovat „línou“ babičkou!
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 17.11.2013)
Nechte se inspirovat „línou“ babičkou!
Nová rodinná inscenace Divadla v Dlouhé ve společné režii Jana Borny a Miroslava Hanuše vychází z dětského bestselleru spisovatelky Aleny Kastnerové. Na jeviště přichází babička, která je poněkud jiná, „líná“ co do obvyklých babičkovských povinností, ale velmi aktivní co do plnění svých snů. Dle průzkumu mít „trhlou“ babičku si přeje většina dětí...
Mezi mystériem a groteskou
Mezi mystériem a groteskou
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 1.5.2013)
Dramaturgie Divadla v Dlouhé pokračuje ve vyhledávání nehraného (a možná až nehratelného), nyní sáhla po Ghelderodově hře Slečna Jairová, která spojuje pašije a karneval, krutost i grotesknost, existenciální zamyšlení a travestii. V režii Hany Burešově vzniká inscenace bohaté vizuality, podstatnou složkou bude také hudba Vladimíra Franze.
Mezi mystériem a groteskou
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 1.5.2013)
Mezi mystériem a groteskou
Dramaturgie Divadla v Dlouhé pokračuje ve vyhledávání nehraného (a možná až nehratelného), nyní sáhla po Ghelderodově hře Slečna Jairová, která spojuje pašije a karneval, krutost i grotesknost, existenciální zamyšlení a travestii. V režii Hany Burešově vzniká inscenace bohaté vizuality, podstatnou složkou bude také hudba Vladimíra Franze.
V Dlouhé o závislosti a vivisekci manželského vztahu
V Dlouhé o závislosti a vivisekci manželského vztahu
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 17.2.2013)
Dvě komorní hry, jedna v režimu „krátké Dlouhé“ (Závisláci od současného slovenského autora Viliama Klimáčka) a druhá na velkém jevišti (Eyolfek, málo uváděná hra klasika norské dramatiky, Henrika Ibsena) vnesou do Divadla v Dlouhé dvě velmi aktuální témata.
V Dlouhé o závislosti a vivisekci manželského vztahu
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 17.2.2013)
V Dlouhé o závislosti a vivisekci manželského vztahu
Dvě komorní hry, jedna v režimu „krátké Dlouhé“ (Závisláci od současného slovenského autora Viliama Klimáčka) a druhá na velkém jevišti (Eyolfek, málo uváděná hra klasika norské dramatiky, Henrika Ibsena) vnesou do Divadla v Dlouhé dvě velmi aktuální témata.
Kainar – Kainar; Borna – Hanuš
Kainar – Kainar; Borna – Hanuš
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 21.11.2012)
Na poezii, ve splašeném běhu, obvykle nemáme čas. Milovník poezie Jan Borna se svými spolupracovníky nám ji proto divadelně zpřítomní v novém poetickém kabaretu Divadla v Dlouhé. Nebude jednoduché na tuto komorní inscenaci sehnat vstupenky, bude to exklusivní záležitost...
Kainar – Kainar; Borna – Hanuš
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 21.11.2012)
Kainar – Kainar; Borna – Hanuš
Na poezii, ve splašeném běhu, obvykle nemáme čas. Milovník poezie Jan Borna se svými spolupracovníky nám ji proto divadelně zpřítomní v novém poetickém kabaretu Divadla v Dlouhé. Nebude jednoduché na tuto komorní inscenaci sehnat vstupenky, bude to exklusivní záležitost...
Mušketýři z Holečkovy ulice
Mušketýři z Holečkovy ulice
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 11.4.2012)
Režisérka Hana Burešová po brněnském Městském divadle nastudovala Tři mušketýry i ve svém domovském divadle, s herci Divadla v Dlouhé. Vrací se ke své milované látce, neboť příběhy hrdinů Dumasova románu ji provází od dětství, které prožila v Holečkově ulici na pražském Smíchově.
Mušketýři z Holečkovy ulice
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 11.4.2012)
Mušketýři z Holečkovy ulice
Režisérka Hana Burešová po brněnském Městském divadle nastudovala Tři mušketýry i ve svém domovském divadle, s herci Divadla v Dlouhé. Vrací se ke své milované látce, neboť příběhy hrdinů Dumasova románu ji provází od dětství, které prožila v Holečkově ulici na pražském Smíchově.
Když podvodníci podvedou podvodníka
Když podvodníci podvedou podvodníka
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 1.2.2012)
Icharev poprvé prohrál v kartách, ale především spadnul do pasti zinscenovaného světa bez pravidel, bez spravedlnosti, bez východiska. Poté, co si prošel různými legracemi, se může jít rovnou zabít. Ocitnout se v jeho situaci je čím dál snazší. Divadlo v Dlouhé na zoufalý stav společnosti reaguje inscenací Gogolových Hráčů.
Když podvodníci podvedou podvodníka
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 1.2.2012)
Když podvodníci podvedou podvodníka
Icharev poprvé prohrál v kartách, ale především spadnul do pasti zinscenovaného světa bez pravidel, bez spravedlnosti, bez východiska. Poté, co si prošel různými legracemi, se může jít rovnou zabít. Ocitnout se v jeho situaci je čím dál snazší. Divadlo v Dlouhé na zoufalý stav společnosti reaguje inscenací Gogolových Hráčů.
Mluvím, tedy jsem
Mluvím, tedy jsem
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 12.11.2011)
Režisér Jan Mikulášek připravuje v Divadle v Dlouhé již svou druhou inscenaci, hru Láska a peníze anglického dramatika Dennise Kellyho. Silně ironický a docela krutý text slibuje rafinovanou konstrukci a zvláštní formu vyprávění (pozpátku). Premiéra se uskuteční v den 15. výročí existence této oblíbené pražské scény.
Mluvím, tedy jsem
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 12.11.2011)
Mluvím, tedy jsem
Režisér Jan Mikulášek připravuje v Divadle v Dlouhé již svou druhou inscenaci, hru Láska a peníze anglického dramatika Dennise Kellyho. Silně ironický a docela krutý text slibuje rafinovanou konstrukci a zvláštní formu vyprávění (pozpátku). Premiéra se uskuteční v den 15. výročí existence této oblíbené pražské scény.
Takzvaná nuda tří sester má v sobě něco aktivního...
Takzvaná nuda tří sester má v sobě něco aktivního...
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 5.9.2011)
První premiérou 16. sezony Divadla v Dlouhé budou Čechovovy Tři sestry, které pohostinsky nastudoval Martin Františák, režisér a dramatik, v současné době umělecký šéf ostravského Divadla Petra Bezruče. V Praze pracuje vůbec poprvé.
Takzvaná nuda tří sester má v sobě něco aktivního...
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 5.9.2011)
Takzvaná nuda tří sester má v sobě něco aktivního...
První premiérou 16. sezony Divadla v Dlouhé budou Čechovovy Tři sestry, které pohostinsky nastudoval Martin Františák, režisér a dramatik, v současné době umělecký šéf ostravského Divadla Petra Bezruče. V Praze pracuje vůbec poprvé.
Stroupežnický je český Gogol
Stroupežnický je český Gogol
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 5.1.2011)
Divadlo v Dlouhé připravuje českou klasiku – Stroupežnického Naše furianty. Možná budete vyděšeni, jak je to aktuální hra. Jakou podobu tato česká klasika v Divadle v Dlouhé bude mít, přibližují režisér Jan Borna a herci Miroslav Hanuš (Dubský) a Miroslav Táborský (Bušek).
Stroupežnický je český Gogol
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 5.1.2011)
Stroupežnický je český Gogol
Divadlo v Dlouhé připravuje českou klasiku – Stroupežnického Naše furianty. Možná budete vyděšeni, jak je to aktuální hra. Jakou podobu tato česká klasika v Divadle v Dlouhé bude mít, přibližují režisér Jan Borna a herci Miroslav Hanuš (Dubský) a Miroslav Táborský (Bušek).
Klasika, jakou jste ještě neviděli
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 23.6.2010)
Ještě než vypukne zahájení rekonstrukce objektu, v němž sídlí Divadlo v Dlouhé, odehraje se zde premiéra nové inscenace. Jak je v tomto divadle zvykem, poslední premiéru v sezoně připravuje hostující režisér. Je jím jeden z nejvýraznějších režisérů mladé generace Jan Mikulášek, který připravil Shakespearovu tragédii Macbeth. Do titulní role jednoznačně a jednomyslně obsazen Jan Vondráček.
Klasika, jakou jste ještě neviděli
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 23.6.2010)
Ještě než vypukne zahájení rekonstrukce objektu, v němž sídlí Divadlo v Dlouhé, odehraje se zde premiéra nové inscenace. Jak je v tomto divadle zvykem, poslední premiéru v sezoně připravuje hostující režisér. Je jím jeden z nejvýraznějších režisérů mladé generace Jan Mikulášek, který připravil Shakespearovu tragédii Macbeth. Do titulní role jednoznačně a jednomyslně obsazen Jan Vondráček.
Feydeau, jak ho neznáme
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 11.3.2010)
Divadlu v Dlouhé je blízký zájem o nehratelná témata či o dosud u nás neuvedené texty. Večer dvou aktovek G. Feydeaua překvapí minimálně tím, že přesná hodinářská práce velkého komediografa není tolik o humorné zápletce, ale významným podílem obsahu obou aktovek (proti Broukům v hlavě) je „strindbergovský“ pohled na téma soužití muže a ženy. Novou inscenaci Divadla v Dlouhé představují Štěpán Otčenášek a Hana Burešová.
Feydeau, jak ho neznáme
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 11.3.2010)
Divadlu v Dlouhé je blízký zájem o nehratelná témata či o dosud u nás neuvedené texty. Večer dvou aktovek G. Feydeaua překvapí minimálně tím, že přesná hodinářská práce velkého komediografa není tolik o humorné zápletce, ale významným podílem obsahu obou aktovek (proti Broukům v hlavě) je „strindbergovský“ pohled na téma soužití muže a ženy. Novou inscenaci Divadla v Dlouhé představují Štěpán Otčenášek a Hana Burešová.
Arnošt Goldflam očkuje vtipem proti bacilu neonacismu
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 1.12.2009)
Co se dělo u Hitlerů v kuchyni, zkusil v groteskní podobě zachytit dramatik Arnošt Goldflam. V režii Jana Borny Goldflamův text o malých Hitlerech v nás a kolem nás uvede Divadlo v Dlouhé.
Arnošt Goldflam očkuje vtipem proti bacilu neonacismu
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 1.12.2009)
Co se dělo u Hitlerů v kuchyni, zkusil v groteskní podobě zachytit dramatik Arnošt Goldflam. V režii Jana Borny Goldflamův text o malých Hitlerech v nás a kolem nás uvede Divadlo v Dlouhé.
Ukradený čas v Dlouhé
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 26.5.2009)
V Divadle v Dlouhé se objevili šedí zloději času... Adaptaci známé fantazijní knížky o děvčátku s neobyčejnou empatií, která město zachrání, připravuje odborník na "čas" režisér Jiří Havelka. Tak snad to dobře dopadne, i když na diváky čeká téměř polohoror...
Ukradený čas v Dlouhé
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 26.5.2009)
V Divadle v Dlouhé se objevili šedí zloději času... Adaptaci známé fantazijní knížky o děvčátku s neobyčejnou empatií, která město zachrání, připravuje odborník na "čas" režisér Jiří Havelka. Tak snad to dobře dopadne, i když na diváky čeká téměř polohoror...
Pokrytectví s nálepkou cti
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 30.3.2009)
První uvedení v češtině Calderónovy hry Lékař své cti připravuje Divadlo v Dlouhé. Půjde o papiňák po okraj naplněný patosem a vášní, baladickou surovostí a kritikou pokrytectví ve jménu falešné cti. Pro tvůrčí tandem Hana Burešová a Štěpán Otčenášek je to již třetí setkání s tímto barokním dramatikem.
Pokrytectví s nálepkou cti
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 30.3.2009)
První uvedení v češtině Calderónovy hry Lékař své cti připravuje Divadlo v Dlouhé. Půjde o papiňák po okraj naplněný patosem a vášní, baladickou surovostí a kritikou pokrytectví ve jménu falešné cti. Pro tvůrčí tandem Hana Burešová a Štěpán Otčenášek je to již třetí setkání s tímto barokním dramatikem.
Shakespeare.zip
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 25.11.2008)
Divadlo v Dlouhé odehraje Souborné dílo Williama Shakepseare ve 120 minutách. Divadelní fastfood, který jste pravděpodobně ještě neviděli (i když kdoví...), připravil režisér Jan Borna s herci Miroslavem Táborským, Janem Vondráčkem a Martinem Matejkou.
Shakespeare.zip
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 25.11.2008)
Divadlo v Dlouhé odehraje Souborné dílo Williama Shakepseare ve 120 minutách. Divadelní fastfood, který jste pravděpodobně ještě neviděli (i když kdoví...), připravil režisér Jan Borna s herci Miroslavem Táborským, Janem Vondráčkem a Martinem Matejkou.
Těžký experiment, šílený pokus
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 4.9.2008)
Tak tvůrci charakterizují první premiéru sezony v Divadle v Dlouhé, kterým je inscenace klasické čínské hry z druhé poloviny 17. století Vějíř s Broskvovými květy v režii J. A. Pitínského. Štěpán Otčenášek představuje i další plány Divadla v Dlouhé.
Těžký experiment, šílený pokus
(za oponou: Divadlo v Dlouhé, 4.9.2008)
Tak tvůrci charakterizují první premiéru sezony v Divadle v Dlouhé, kterým je inscenace klasické čínské hry z druhé poloviny 17. století Vějíř s Broskvovými květy v režii J. A. Pitínského. Štěpán Otčenášek představuje i další plány Divadla v Dlouhé.
1 2  >