Divadlo v Dlouhé
Victor Haïm
Valčík náhody
Premiéra: 29.3.2023 | divadelní kavárna | 1:30x
V rámci cyklu „Krátká Dlouhá“.
V rámci cyklu „Krátká Dlouhá“.
Překlad: Zuzana Ježková. Výprava: Marek Cpin, Katarína Hollá, Gabriela Páralová. Hudební spolupráce: Michal Novinski. Režie: Michal Vajdička.
Poslední uvedení: červen 2024.
Poslední uvedení: červen 2024.
Komorní hra francouzského dramatika o životě samotném. V neobvyklém prostoru se potkávají žena a muž. Ona je zmatená a unavená. On nekompromisní rozhodčí s řadou otázek a úkolů. Začínají hrát hru, která je postupně sbližuje. Ale o co se vlastně hraje? Společně se roztáčejí ve zběsilém valčíku otázek a odpovědí plných ironie a nadsázky...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (31)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 60 %
16.6.2023 | 578 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
65% Zajímavý koncept posmrtné hry a posuzování pozemského života táhnou vzhůru výborné herecké výkony obou obsazených. Klára Sedláčková výborné ztvárňuje zmatenou zemřelou usilující o postup vzhůru, emotivně vyprávějící vlastní příběh se všemi jeho vzlety i pády a marně se pokoušející pochopit pravidla hry. Jan Sklenář pak neméně výtečný výkon podává jako nelidský, poněkud robotický posuzující. Bohužel přílišná délka a zacyklenost druhé poloviny inscenace sráží celkový výsledek. Prospělo by buď zkrácení, nebo nějaký výraznější, katarznější závěr.
Helena Grégrová 70 %
26.5.2023 | 1700 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Co nás čeká bezprostředně po smrti na onom světě? Zahrajeme si o domnělou spásu a pokoj vlastní duše? Pochopíme regule a podstatu? A jaký význam má naše pozemské počínání? Ptáme se vůbec někdy po nějakých pravidlech? Pokud ano, do jaké míry je vlastně respektujeme? Tyto otázky otevírá komorní hra, v níž se dvou předepsaných hereckých partů opravdu bravurně, s puncem maximální přesvědčivosti zhostili Klára Oltová a Jan Sklenář. Škoda, že samotný průběh děje se místy poněkud cyklí, celku to přece jen ubírá na dynamičnosti. Z kýžených 100 bodů tedy odečítám mínus 30. ;)
Pavel Širmer 60 %
16.5.2023 | 2036 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Téma posmrtného zúčtování se životem pojednal francouzský dramatik jako hru s nejasnými pravidly a zamyslel se nad volbami životních cest. Autorovu vizi může divák přijmout, odmítnout, ev. přijmout s výhradami. Přestože opakování podobných situací má své opodstatnění, užití menšího počtu slov by sdělení neublížilo a dá se rovněž pochybovat o účelnosti některých motivů. Inscenace stojí za vidění kvůli výtečnému hereckému duelu, niterný prožitek K. Oltové skvěle kontrastuje se zvládnutou stylizací J. Sklenáře. Režisér však s herci mohl ještě hledat zřetelnější zachycení vývoje a také vhodněji vymyslet znázornění započítávání bodů.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
TerJan 80 %
28.3.2024 | 54 hodnocení
+ souhlasím
Vůbec mě nerušilo, že dějová linka není nijak souvislá. Naopak to, že jsme zmatení jako hrdinka a neorientujeme se, jen posiluje napětí. Tenhle kousek je za mě must see hlavně kvůli oběma hercům, kteří 90 minut nevydechnou předvádí stejně silné výkony. /viděno 15.3.2024/
Kateřina Vodáková 40 %
15.3.2024 | 232 hodnocení
+ souhlasím
Působivé jevištní řešení v prostoru ve foyer, kde dvojice hraje velmi blízko u diváků. Zborcená hranice vzdálenosti je sama o sobě nevšedním a intenzivním prvkem. Upoutá hlavně výrazné herectví všestranného J. Sklenáře, který dokáže měnit mimiku a polohy role hladce ze vteřiny na vteřinu. Ač je ve Valčíku náhody nasazení a soustředění K. Oltové a J. Sklenáře obrovské, nesedl mi kolotoč křiku, úpění, hysterie a zvukově otravného, neustálého bodování na její záda. Se hrou jsme se nepotkaly a hodinky jsem bohužel sledovala docela záhy po začátku. Prospělo by zkrácení o třetinu a proměnlivější děj. Talent J. Sklenáře je zajímavější než celá hra.
Skubanek 70 %
22.10.2023 | 82 hodnocení
+ souhlasím
Velice oceňuji herecké výkony obou herců. Hra je milá, ale časem mě začala trochu nudit kvůli opakujícím se situacím s bodovacím systémem. Měla jsem pak pocit, že se děj už moc dále neposouvá a nemá kam jít dál což pak završil otevřený konec. Hra není špatná, ale za mě to jsou převážně herecké výkony které ji pozvedávají z průměru. Hra díky nim rozhodně stojí za shlédnutí. Za mě 75 %.
Zzzz 80 %
15.9.2023 | 110 hodnocení
+ souhlasím
Možná jsem očekávala text o trochu poetičtější, a tudíž mě nezasáhl tak hluboko. Rozhodně ale pěkný komorní divadelní počin stojící převážně na profesionalitě a bezchybnosti obou herců.
Kevinator 100 %
13.9.2023 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Nenápadný klenot Divadla v Dlouhé. Herecký koncert dvou herců. Silné výkony. Na malé ploše tak silné drama.
Vladimír Rogalewicz 70 %
23.6.2023 | 812 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Hra, která se s narůstajícím časem stává nudnou. Příběh, který žena vypráví, je naprosto tuctový a nezajímavý. Nicméně Klára Oltová a Jan Sklenář jsou ve svých rolích natolik okouzlující, nikde nevypadnou ze svých stylizací a hrají tak přesvědčivě, že jen to stojí za návštěvu.
R.JELEN.21 60 %
25.5.2023 | 251 hodnocení
+ souhlasím
Motiv započítávání bodů je konci už spíše otravný. Hra rozhodně stojí za vidění. Klára S. O. své roli dává přesně co je třeba. Jan Sklenář je pro mě velkým zjevem divadla v Dlouhé, kterého baví sledovat. Děkuji
Radarrius 80 %
22.4.2023 | 73 hodnocení
+ souhlasím
O co budeme hrát po naší smrti? Jaká jsou pravidla hry? A máme jí vůbec vyhrát? Strhující herecký duel, který nedá na chvíli divákovi odpočinout. Zároveň nutí klást si otázky o smyslu života i našeho usilování zde v našem bytí. Škoda jen, že ke konci hra ztrácí tempo a točí se v kruhu. Nepřichází žádná katarze, vyvrcholení či závěr. Tedy nepočítáme-li hodně plytké prohlédnutí hrdinky, že za její zpackaný život mohou ti hrozní muži. A to je hodně nedostačující odpověď na zajímavá témata, která hra uvnitř diváka nastoluje. Škoda.
pavla.kubalkova@seznam.cz 90 %
15.8.2024 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Ufff, silné a dojemné... Snad představení obnoví!
Aneri 90 %
31.3.2023 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Herecký koncert obou hlavních představitelů, zajímavá hra
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.