Profil uživatele

CouldWeStartAgainPlease

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jiří Landa: 24 % (5)
Michal Novák: 24 % (14)
Jan Pařízek: 25 % (12)
Helena Grégrová: 26 % (10)
Iva Bryndová: 26 % (15)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2  > 
(zadáno: 12.11.2023)
Naprostá katastrofa, nic neříkající nuda pro dospělé i děti, naprostá absence režie, opravdu nemůže režírovat každý. To, že se kniha líbí neznamená, že to bude fungovat i na jevišti. Tady je příklad toho, že tomu tak není. Místy až trapné, škoda. Upřímně nechápu ta vysoká hodnocení, leda, pokud jsou na objednávku...
(zadáno: 12.11.2023)
Jsou věci, které na jeviště Národního divadla nepatří, toto je jedna z nich. Proč dáváme prostor ruskému dramatikovi píšícímu o černoších v Americe pro Prahu? Bez humoru, trapné, celé postavené na hlavu. Obrovský přešlap činohry ND, která jde s novým vedením zcela na dno a to jsem si myslela, že to už ani nejde. Velká škoda. 10 % pouze za snahu herců a utrpení jim způsobené.
(zadáno: 12.11.2023)
Hra už několikrát přeobsazená, z původní verze tam dnes nezůstal nikdo a nic. Těžko tak může něco fungovat. Chtělo by to zkrátit a přezkoušet, tím, že budou stále naskakovat noví lidé si divadlo nepomůže (viz aktuálně F. Skopal místo M. Šimůnka, který už hrál místo D. Gránského)... Velmi průměrný až podprůměrný kus, laciné vtipy až vulgární, to, že pořád někdo na někom leží a roztahuje nohy opravdu moc vtipné není.
(zadáno: 12.11.2023)
Představení přepokládá znalost života Pavla Kohouta, jeho žen, i lidí, s nimiž přišel do styku. Bez této znalosti se budete od začátku ztrácet a tápat, zvlášť, když tu jsou Kohoutové dva. Představitel Augusta (Pavel Klimeš) v masce klauna vypadá, jakoby si odskočil z Jokera, tato maska se opravdu nepovedla. Složité, překombinované, spíše pro generaci 60+. Druhá půlka o něco lepší a srozumitelnější, než první.
(zadáno: 12.11.2023)
Velmi povedené i přesto, že se jedná o vážné a těžké téma, kterým je zneužívání dětí církví. Vše začíná v kostele, kde uvítá diváky Jiří Lábus v roli kněze a představí chlapce Martina, který krátce (a krásně) zazpívá. Poté se vše přesune do divadla, kde Jiří Lábus a Martin Dejdar čtou text hry. Čtou ale tak brilatně, že vám vůbec nevadí, že mají papír v ruce. Krásný, těžký text, kterému je přítomen i malý Martin. Po představení následuje beseda s odborníky na téma hry - zneužívání dětí. Doporučuji, silný zážitek.
(zadáno: 12.11.2023)
Povedená komedie, především díky výbornému výkonu Radka Holuba, který je tahounem celého představení. Stejně tak výborná je i Bára Hrzánová. Je vidět, že oba jsou skvělí hráči a komedii umí. Slabším článkem obsazení je jejich syn Antonín Holub, který by se potřeboval vyhrát a zapracovat na odstranění výrazných sykavek. Stejně tak si nejsem jistá obsazením Lukáše Jurka, chtělo by to staršího herce. Hrát v padesáti hluchého starce nemá zapotřebí. Jinak fajn, příjemná komedie na odreagování.
(zadáno: 12.11.2023)
Jediné, co mě napadalo je, že je mi opravdu líto herců, kteří v tomto kuse vystupují. Mám ráda Janka Ledeckého i jeho muzikály, ale tady se nepovedlo nic. Jedno horší číslo střídá druhé, nevíte, zda se máte smát nebo brečet. Rozhodně nechodit, vyhodíte peníze, které jsou za vstupenku nemalé. Absence příběhu, režie, všeho...
(zadáno: 12.11.2023)
Jeden z nejlepších muzikálů, které aktuálně v Praze jsou a jednoznačně jedno z nejlepších, do nabízí Karlín. Velmi zdařilá show po všech stránkách, které dominují skvělé herecké a pěvecké výkony ústřední dvojice anděla a čerta Ondřeje Rychlého a Marka Lambory. Ano, dalo by se krátit a lehce škrtat, ale i při téměř tříhodinové délce představení jsem se nenudila. Ideální muzikál pro celou rodinu hlavně v předvánočním čase, kdy na vás z jeviště dýchne atmosféra Vánoc. Oceňuji, že malý Ježíšek nemá sólovou písničku, protože zpěv dětí na jevišti není vždy lahodný uchu. Skvělý výkon podávají i Viktor Javořík a Roman Tomeš. Jen tak dál!
(zadáno: 12.11.2023)
Velmi zdařilá komedie, skvěle zvolený titul. Jde o zcela jinou hru, chytrou, vtipnou, situovanou do Berlína před pád zdi, kde nikdy nevíte, kdo je agentem... Velmi mě překvapily herecké výkony - především Jiří Hána, jehož ztvárnění agenta Wernera je na Thálii. Role skvěle sedí i manželům Heřmánkovým - Nikol a Karlovi. Jediným slabším článkem v obsazení byla Veronika Svojtková, myslím, že není nutné, aby hrála všude, co manžel režíruje... Každopádně jedna z nejlepších komedií, co aktuálně v Praze je.
(zadáno: 12.11.2023)
Bohužel toto se nepovedlo. Každý film nelze přenést na jeviště, zvlášť, když se v něm prakticky nic neděje. To by až tak nevadilo, kdyby to alespoň byla zábava, ale není. Vtipy jsou na hranici trapnosti, herci buď přehrávají (M. Písařík) nebo vůbec nejsou slyšet (P. Nový), postavy na sebe pokřikují svými vlastními jmény a smějí se tomu jen oni. Do toho příšerná hudba, chvílemi až trapná snaha zapojovat publikum (viz hledání královny krásy, které může divačky spíš urazit)... Nefunguje tu nic. Jediná výhoda - délka, 1,5 hodiny bez pauzy. Ano, je dobře, že přestávka není, moc diváků by po ní asi nezůstalo.
(zadáno: 24.4.2023)
Nečekala jsem to, ale za mě velmi překvapivý a pozitivní zážitek! Michal Dočekal hru zkrátil na příjemnou hodinu a půl, vše podstatné nechal, podařilo se mu vytvořit vizuálně poutavou inscenaci se zajímavým použitím hudby a principů Brechtova epického divadla. Záměru rozumím, ale osobně bych vypustila čtení scénických poznámek, divák by pochopil a dále bych neobsazovala ženu do mužské role (E. Salzmannová jako baron Krüg) a muže do ženské, přijde mi to zbytečné, i když zmíněný Brecht to dělal taky. Zajímavé spojení Galéna a Maršála do dvojrole, Miroslav Donutil příjemně překvapil. Seděli jsme úplně vzadu a rozumět mu bylo výborně. Doporučuji.
(zadáno: 24.4.2023)
Ještě nikdy jsem žádné inscenaci nedala 0%, toto je poprvé. Ale bohužel tady se nedá najít nic pozitivního. Myšlenka zajímavá, zpracování otřesné. Základem je bohužel špatně napsaná hra, s tím už ani sebelepší herec nic nezmůže. Bez vtipu, žánrově neuchopitelné, dějově o ničem. Zajímavé nebylo vůbec nic. Odešli jsme o přestávce a s námi snad polovina sálu. Nechápu, že divadlo může něco takového uvést, přece kdo text četl, musel to vědět. Škoda investovaných peněz do jistě ne levné scény s projekcemi. Možná (po přepsání) by šlo upravit na politický kabaret do komorního prostoru, v této verzi a na velké scéně je to úplně mimo.
(zadáno: 24.4.2023)
Pardon, ale jestli toto je "ambiciózní" a "povedené", tak pocházím nejspíš z jiné planety. Kdo to píše, nemůže znát Maryšu. Tato inscenace je jedna z nejhorších v ND. Jediné, co dokáže, je odradit mladé lidi od další návštěvy divadla. A tento "paskvil", nedá se to jinak říct, ještě doporučovat jako "vhodný k maturitě", je přes čáru. Proč se Maryša odehrává někde v orchestřišti a po scéně pobíhá polonahá zkrvavená Pavla Beretová, to je záhada. A ten "drobný" detail, že kdo nezná hru, nepochopí konec, to zjevně nikomu nevadí. Rychlovarná konvice a nic? Hrát to s pauzou, bude po ní poloprázdno. Nedoporučuji utrácet za vstupenku.
(zadáno: 2.4.2023)
Během představení jsem si říkala, jestli má něco takové skvělý herec, jakým je Filip Blažek, zapotřebí. Bylo vidět, jak se ve hře a především v kostýmu necítí, je mu samotnému trapně. Samotná komedie je hloupá, o ničem, ani Martin Zounar ji nezachrání. Trapnost převládá nad legrací, té je pomálu. Velmi špatný, až podprůměrný výkon M. Dittrichové. Proč uvádíme takové hry? A proč na ně někdo chodí? Nechápu.
(zadáno: 2.4.2023)
Inscenace, která vzbuzovala velká očekávání, naplnit je ale nedokázala. Režisérka Laštovková Stodolová vytvořila na scéně chaos, neustále přítomná pohybová složka ve velké většině založená na posouvání židlí či postelí ruší, i dialogy bez hudebního podkresu jsou na porty, příliš zvuků a pohybů, které narušují komorní příběh dvou bratrů. Není to nejlepší cesta k převedení Rain Mana na jeviště. Avšak chválím vynikající výkon M. Rumla a také neuvěřitelnou energii M. Písaříka.
(zadáno: 2.4.2023)
Ačkoliv nemám ráda avantgardní a moderní počiny, tato inscenace mě nadchla. Šla jsem na ni s obavami, neb patří ke znalcům Ibsenova vynikajícího textu, ale od prvního okamžiku mě Nebeského verze nadchla. Podařilo se mu vytvořit překrásné symbolistní obrazy, které nutí diváka přemýšlet, zároveň nabízí množství výkladů. Závěrečná scéna patří vůbec k těm nejsilnějším, co jsem v poslední době na divadle viděla. Skvělá hudba, dobře zvolená míra kombinace zpěvu/mluveného slovo. Vynikající výkony L. Trmíkové, I. Chmely, M. Königa i všech dalších. Jedna z nejlepších inscenací v Praze.
(zadáno: 2.4.2023)
Po delší době konečně něco, co se v Národní divadle opět povedlo. Režisér Františák s realismem pracovat umí, tvoří působivé obrazy, srozumitelné inscenace, zároveň ale s nadstavbou pro náročnější diváky. Výborné herecké výkony prakticky všech (vynikající Pavelka, Matásek, Němec, Mácha, Orozovič), pěkná výprava a povedené kostýmy. Klasika, která na jeviště ND patří, doplněná působivou hudbou. Navíc nenudí, coz je u této hry obrovský úspěch.
(zadáno: 2.4.2023)
Když čtu některé komentáře, mám pocit, že jsem byla na jiném představení. Muzikál není nejlepší v Karlíně ani omylem, naopak se řadí na druhou stranu. Nulová a nefuknční režie (už by měl konečně začít režírovat někdo jiný, než pan Procházka), Hynek Čermák bez špetky charismatu, herecký výkon tristní, měl by se přeobsadit (kolegové Nečas a Genzer ho přehráli na celé čáře). Eva Burešová průměrná, Dasha střídá několik hlasových rejstříků a vůbec nezazpívá výšky, zvláštní, zdálo by se, že je to její poloha. Kdo nezná film, v ději se ztratí, bohužel klíčové scény z filmu chybí i happyend. Nejlepší ze všeho byl přídavek.
(zadáno: 2.4.2023)
Asi nejhorší inscenace Divadla na Vinohradech. Tady bylo špatně úplně vše - zbytečný nový překlad (a zcela nepochopitelný název Vzpoura lásky, která tam vůbec nebyla, neb ji překrylo násilí), režie P. Kheka, která smíchala dohromady úplně vše, co mohla. Není čitelná doba, ve které jsme, kříže na zádech odkazují úplně jinam než masky smrti. Láska tu není, neb všude je brutalita - takový naturalismus do hry ani na jeviště nepatří, je přes čáru a vzbuzuje spíše odpor. Inscenace plná hluku, křiku, herecké výkony zanikají. Naprosto mimo je obsazení ukrajinského herce do role soudce - vrhá nás do jiné konotace. 20% jen za herce, kteří se snažili.
(zadáno: 15.11.2019)
Výborné představení, zvlášť diky vynikajícímu výkonu Daniela Krejčíka, který proměnu odkrývá postupně a velmi citlivě. Opět mám pocit, že jsem viděla jiné představení, protože dát 10% takto skvělé inscenaci, není pro znalého diváka s kulturním rozhledem možné. Jak píše kolega níže, to může jen kulturní barbar. Velmi silný příběh i podání, skvělí i další herci - Korn, Horváthová, Krejčíková. Rozhodně stojí za vidění. Bála jsem se jevištního provedení, je zdařilé a všechny složky do sebe zapadaji - scénografie, kostýmy, hudba, prostě věc, která je výjimečná a je třeba ji vidět.
(zadáno: 15.10.2019)
Vynikající a velmi inovativně, přitom funkčně, řešená první polovina (1. díl) Fausta. Úchvatný výkon Saši Rašilova (Mefisto), scény s kamionem na výbornou. Problém nastává ve druhé polovině. Druhý díl Fausta je velmi náročný a většina diváků se v něm neorientuje - pokud ho neznáte, ztrácíte se. Přesto jde o výborný počin činohry, minimálně první půlka zasluhuje za funkční modernizaci 100% hodnocení. Stojí za to!
(zadáno: 15.10.2019)
Dle mého názoru v současné době nejlepší český muzikál v Praze. Je vidět, že Ondřej G. Brzobohatý zná výborně světovou produkci, při psaní se inspiroval a vybral to nejlepší. Výborně napsané a funkční libreto, skvělá hudební čísla. S Vojtou Dykem viděno dvakrát a už napoprvé jsem měla jasno - je to na Thálii a dostal ji. Tolik poloh, co rozehrát, se málokdy vidí. Výborná paní Kretschmerová (o mnoho lepší než I. Chýlková). Dala bych 100%, ale srážím za obsazení padoucha Moriartyho - J. Sklenář nedostačující po všech stránkách, P. Vaněk dobrý herecky, ale ne pěvecky. Škoda, ale stojí to za to!
(zadáno: 15.10.2019)
Výborný výkon Jana Ciny, který zvládá všechny polohy. Hereckou, taneční, pěveckou, ukáže své schopnosti i hlasový rozsah. Představení však není určeno pro malé děti, ani pro ty, kdo neznají Malého prince, budou se ztrácet. Je třeba si uvědomit, že jde o divadlo jednoho herce, a tak pro některé diváky může být náročné. To nic nemění na tom, že ho Jan Cina rozehrál báječně.
(zadáno: 15.10.2019)
Na Letní scéně Vyšehrad ze zadních řad nedobré. Nedostatečně nazvučeno i nasvíceno, špatná viditelnost. Klasický příběh bez inovace, žádný nový prvek. Nepřesvědčivý výkon Ivana Luptáka v jedné z hlavních rolí. Možná je to i tím, že ani téma už dnes není aktuální. Možná bude lépe fungovat v klasickém divadelním prostoru.
(zadáno: 15.10.2019)
Základní slabinou je velmi špatné libreto. Naopak silou je energie všech zpěváků. Dle mého názoru by bylo mnohem lepší udělat koncert u hitů Elánu, který by dopadl na výbornou. Ne písničky doslovně šroubovat na doslovný, slabý scénář, který je v první půli zcela o ničem a ve druhé se snaží marně dohnat to, co v první zameškal. Přesto výborné výkony Honzy Kříže a jeho ženy Marušky a Romana Tomeše, který příjemně překvapil.
1 2  >