Divadlo na Vinohradech [velká scéna]
<< Člověk nikdy neví | Dům Bernardy Alby >>
Josef Škvorecký, Jan Vedral
Danny Smiřický (Příběhy inženýra lidských duší)
Premiéra: 27.1.2023 | 2:55
Dramaturgie: Zuzana Paulusová, Vladimír Čepek. Scéna: David Bazika. Kostýmy: Eva Kotková. Hudba: Pavel Helebrand. Pohybová spolupráce: Eliška Vavříková. Režie: Radovan Lipus.
Svatopluk Skopal, Tomáš Pavelka, Aleš Petráš, Petr Matyáš Cibulka, Karolína Knězů, Jindřiška Hanušová / Sára Rychlíková, Kateřina McIntosh, Ondřej Kraus, Jan Šťastný, Marek Holý, Pavel Rímský, Jiří Maryško, Viktor Javořík, Stanislav Moskvin, David Steigerwald, Jiří Roskot, Dominick Benedikt, Tomáš Dastlík, Barbora Poláchová, Petr Kostka, Carmen Mayerová, Andrea Elsnerová, Otakar Brousek ml., Jiří Šesták, Zdeněk Palusga...
„Scénický entrtejment z díla Josefa Škvoreckého.“ Věčně zamilovaný, dívky a ženy marně svádějící neúspěšný tenorsaxofonista a posléze autor detektivek Danny Smiřický je Škvoreckého literárním druhým já. Znamenitý vypravěč, důkladný pozorovatel, vtipný glosátor, velký empatik, celoživotní milovník jazzu, bravurní mistr českého jazyka a muž, který dokázal nepodlehnout nikdy žádné ideologii a miloval svobodu. Danny (jako teenager, mladík, zralý muž a senior) prožije řadu povrchních zamilovaností ke gymnaziálním spolužačkám, i osudovou tragickou lásku k „fabričce“ Nadě. Zúčastní se nerozvážných opovážlivostí, ale i hrdinství. Setkává se s řadou obdivuhodných lidí, ale i množstvím mravních kreatur. A česká společnost prožije dvě okupace, hrůzná 50. léta, úsilí „rozmazlenců revoluce o pražské jaro“, normalizační otupělost, kolaboraci, emigraci a disidentský odpor...
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
30 %
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 60 %
Iva Bryndová 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby
Hodnocení (6)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 60 %
3.2.2023 | 401 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace završující trilogii mapující více než sto let české historie trpí značnou nevyrovnaností. Zajímavé je rozštěpení hlavní postavy mezi čtyři herce (byli všichni výborní) - jednoho pro každou etapu života - i hudební doprovod a hudebně taneční mezihry. Nevadí skoky v čase; společně se střídáním milostných dobrodružství s realitou všedních dní, ať jí je nacistická okupace, lehce načrtnuté hrůzy režimu padesátých let či problémy následující, baví a nutí udržovat pozornost. V mnoha momentech však inscenace ztrácí tempo, výše zmiňovanými složkami úspěšně navozené, což jí značně ubližuje.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
RaB 10 %
2.2.2023 | 283 hodnocení
+ souhlasím
Další nezdařilý pokus v DnV (opravdu už by bylo potřeba vyměnit vedení nebo minimálně dramaturgy - jeden přešlap za druhým).
Hra vlastně o ničem, herecké výkony až na výjimky (Mayerová, Kostka, Petráš) zde nejsou. Scéna hrozná (a rozpadající se jako celé divadlo).
Připadal jsem si jak na besídce žáků základní školy, kteří nazkoušeli divadelní představení.
Hra vlastně o ničem, herecké výkony až na výjimky (Mayerová, Kostka, Petráš) zde nejsou. Scéna hrozná (a rozpadající se jako celé divadlo).
Připadal jsem si jak na besídce žáků základní školy, kteří nazkoušeli divadelní představení.
BloggarSumec 30 %
31.1.2023 | 64 hodnocení
+ souhlasím
Zase další z inscenací, u kterých si říkám, proč ji dramaturgie vybrala. Třeba si najde své publikum, přál bych ji to. Zcela nevyužitá živá kapela na jevišti. Herecké výkony - Pavelka, Petráš, Skopal, Mayerová, Kostka, Maryško nadprůměrné, ostatní nevýrazní až podprůměrní. Tak třeba příště.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.