Depresivní děti touží po penězích
Édouard Louis, Jakub Čermák
Kdo zabil mého otce
Premiéra: 17.11.2021 | 1:20x
Překlad knihy: Sára Vybíralová. Výprava: Martina Zwyrtek. Hudba: Adam Kratochvíl a citace. Režie: Jakub Čermák.
Poslední uvedení: leden 2025.
Poslední uvedení: leden 2025.
Monodrama podle knihy hvězdy současné francouzské literatury, jenž sám dílo charakterizuje jako literární zpověď, která je stručnou, ale sžíravou obžalobou francouzského třídního systému a zároveň něžným milostným dopisem. Vztah, do kterého patří stejným dílem vzájemné zraňování, neporozumění, vztek i láska. Kde zbývá byť jen nejmenší místo pro blízkost a pochopení ve světě plném chlapské pýchy, tvrdosti a strachu projevit cit? Titulní otázka „Kdo zabil mého otce?“ se dočká svého překvapivého rozuzlení...
15! Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
77 %
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 60 %
Pavel Širmer 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby
Hodnocení (37)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 60 %
17.12.2021 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
65%. Upřímná zpověď É. Louise o komplikovaném vztahu s otcem, o zraňování, ale i pochopení a odpuštění. Věrohodně popsané pocity nebudou cizí hlavně divákům, kteří se s něčím podobným střetli. Složitější může být přijmout, když se Louis pouští do kritiky systému, jeho nastavení a fungování... Režisér J. Čermák a herec D. Krejčík předávají Louisovy myšlenky a pomáhají jim vhodné a rozmanité scénické prostředky, hudba a v neposlední řadě A. Mašura v němém partu otce. Spornější je vyznění některých pasáží, v nichž Čermák s Krejčíkem kladou na autorovova slova extrémní důraz, případně do nich promítají vlastní postoje.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Janabana 80 %
7.11.2024 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé herecké výkony. Vydařené zpracování předlohy, nechyběly žádné pro mne významné pasáže. Inscenace vyšperkována tak, jak mám divadlo ráda - šťávy, krev, střepy, řev.
Kjell 70 %
30.5.2024 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Zážitek z kategorie dlouho se držících. Vysoce hodnotím režii i oba herecké protagonisty. Látka to není lehká, předloha se dramatizaci spíše vzpírá, ale tady se na to zdárně vyzrálo.
Kateřina Vodáková 80 %
26.5.2024 | 269 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Tohle uhrát prakticky sám je prostě kláda. D. Krejčík exceluje a hraje až na dřeň. Přesněji až na krev. Je naléhavý, přesný, autentický, vážný, emotivní - všeho tak akorát, aby text dolehl a vynikl plnou silou. A. Mašura hraje beze slov, přesto promlouvá. Specifický rukopis režií a výrazové/rekvizitní prostředky J. Čermáka sice nesednou univerzální divácké mase, za mě ale "Kdo zabil mého otce" určitě stojí za vidění a zanechá nemalé pohnutky a otázky. Dobré divadlo by mělo nabourávat lidem jejich představy o světě, což zde dostanete.
"Děti mění rodiče, nikoliv naopak..."
"Děti mění rodiče, nikoliv naopak..."
J.anek 60 %
25.10.2023 | 512 hodnocení
+ souhlasím
Literárně mimořádnou zpověď Édouarda Louise Kdo zabil mého otce přivedli na jeviště Jakub Čermák a Daniel Krejčík.
Vlastně mám pocit, že všechno funguje dobře. Rozumím použitým symbolům, baví mě efektní rekvizity, použitá hudba, muskulatura Adama Mašury, který je jako mrtvý i jako živý Édouardův otec hodně sexy, baví mě kostýmy.
Leč jakkoli těch 80 minut uteklo rychle, nijak mě to nezasáhlo. Snad chybí odstup, humor, nevím.
Vlastně mám pocit, že všechno funguje dobře. Rozumím použitým symbolům, baví mě efektní rekvizity, použitá hudba, muskulatura Adama Mašury, který je jako mrtvý i jako živý Édouardův otec hodně sexy, baví mě kostýmy.
Leč jakkoli těch 80 minut uteklo rychle, nijak mě to nezasáhlo. Snad chybí odstup, humor, nevím.
Betka_S 50 %
25.10.2023 | 66 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jakkoliv je nasazení Daniela Krejčíka obrovské a Adam Mašura je taky skvělý, adaptace mi nepřijde příliš zdařilá. Knihy Édouarda Louise jsou především vysoce politické a zrovna "Kdo zabil mého otce" je výborná obžaloba systému. Celá ta politická stránka je zde ale silně utlumená a zaniká ve všudypřítomném fňukání a vzteku. Zatímco knihu jsem četla jako zpověď emocionálně srovnanou, divadelní verze překypuje velmi silnými emocemi. Na jednu stranu chápu, na tu druhou mi to prostě nestačí.
Poulet 60 %
28.9.2023 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Úplně mě to neoslovilo. Jednak to na mě bylo příliš expresivní a jednak mě nebavilo téma. Rozhodně ale neotřelé představení.
JaneEyre 80 %
9.7.2023 | 117 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
V představení má prostor především výborný Daniel Krejčík, který podává naprosto strhující výkon. Rozhodně však musím zmínit také Adama Mašuru, který ač beze slov, všechny emoce zahrál svým výrazem, gesty či pohybem. Před oběma pány klobouk dolů. Děj hry rozebírá skutečně vážné téma a jde až na kost. Z tohoto důvodu oceňuji ideální délku hry, kdy na mě, jako na diváka, dolehla smršť emocí. Líbilo se mi také zapojení rekvizit (např. telefon či sklo).
(Viděno na festivalu Dream Factory v Komorní scéně Aréna.)
(Viděno na festivalu Dream Factory v Komorní scéně Aréna.)
Miroslavkoblizek 60 %
20.4.2023 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Vypjaté emoce předlohy - smutek, hněv a frustrace, zachovány díky expresivnímu, často až přepjatému herectví D. Krejčíka. Proti němu jako kontrapunkt hypermaskulinní Adam Mašura. Efektní jevištní prostředky režie - světlo, hudba, krev a střepy. + Konečně se myslí na queer diváctvo.
Neherec 90 %
19.1.2023 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Tahle hra nemůže být jednoduchá, jako nebyl jednoduchý život Édouarda Louise. Daniel Krejčík svoji roli zahrál výborně, Adam Mašura pro mě obrovské překvapení - byl vynikající! Všechno důležité z knížky se podařilo přenést na divadelní prkna, určitě si na hru zajdu ještě jednou, pro mě jednoznačně zážitek.
JirkaS 100 %
24.10.2022 | 381 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Při sledování této inscenace, jež je monodramatem živě ilustrovaným postavou otce, o němž se mluví, jenž je přítomen v prostoru, a přitom jako by tam nebyl, jsem zažíval mnoho nejrůznějších pocitů, ale převažoval smutek nořící se až do deprese. Nemohl jsem spustit zrak z absolutně uvěřitelného Dana Krejčíka, jenž byl přesně veden režisérem Čermákem k tomu nejlepšímu, co ze sebe dokáže vydat. Bylo to jako číst knihu, jen mnohem intenzivnější a opravdovější. Dan Krejčík mi svým strhujícím výkonem připomněl, proč jsem se do jeho herectví kdysi dávno zamiloval. Tohle byla čistá esence herectví! /16.10.2022 v Č. Budějovicích/
Nikoss 90 %
21.9.2022 | 123 hodnocení
+ souhlasím
Myslím velmi zdařilá dramatizace literární předlohy. Monodrama, které zvládl jak hlavní aktér, tak režisér v působivém provedení. Určitě zážitek. Stručné hodnocení je dost obtížné. Tak spíše odkazuji třeba na dost přesné recenze z Klacku nebo Divadelních novin.
Dawson321 80 %
27.5.2022 | 133 hodnocení
+ souhlasím
Velice syrová inscenace, která dobře uchopila knihu od E. Louise a zdramatizovala ji k dokonalosti. Daniel Krejčík už v několika inscenacích ukazuje, že je výborný herec.
Vendula Hegerová 50 %
26.5.2022 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Depresivní prostředí a depresivní hra. Za výkony herců bych dala 100%, ale téma se mne vůbec nedotklo. Možná, kdyby místo monologu byl veden dialog. Takto mi to přišlo jen jako ,,fňukání" syna, který se v bolesti vyžívá. Polévání všemi možnými tekutinami, jezení ,,střepů" a pití ,,krve" na mě bylo už moc. Spíše mne to znechucovalo, než umocňovalo zážitek. Ale Dan Krejčík a Adam Mašura ze sebe vydali maximum a za to jim skládám velikou poklonu.
Domi.Mac 100 %
18.11.2021 | 89 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nepopsatelné. Krejčík je pro mě zárukou silného zážitku. Často spolupracuje s režisérem Čermákem, tak i jeho tvorbu znám podrobněji. Tahle inscenace je pro mě vrcholnou synergií dvou těchto talentů. Je bolavá, smutná, násilná, mnohdy za hranou, ale zároveň tak elektrizující, že nemůžete odvrátit zrak. Krejčík mi přišel nejlepší, co jsem ho kde viděla a to i přesto, že je jeho postava tak zraňující, bolavá, zlá, přesto křehká. Mašuru beru jako nový objev. Plakala jsem, když jsem se vrátila domů. Příběh o muži, kterému v dětství nešťastně ztvrdlo srdce. Nepopsatelný koktejl emocí. Poprvé 100%.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.