Divadlo Letí

Greta

Premiéra: 7.7.2020 | 1:35x
Úprava a dramaturgie: Marie Špalová. Scéna: Petr Vítek („recyklace“ dekorace z inscenace Bang). Kostýmy: Marián Amsler, Eliška Zemanová. Hudební spolupráce: Přemysl Ondra. Režie: Marián Amsler.
Poslední uvedení: červen 2022.
„Roadtrip na konec světa.“ Je rok 2028, Evropská Unie se proměnila v PR agenturu a planeta Země je na pokraji ekologického kolapsu. Mladá dívka a její přítel, představitelé generace Grety, se vydávají na výlet do Zelené země. V letadle duchů se potkávají s tajemným panem Jonášem, bývalým príma ministrem, který prchá před svou minulostí, a starší dámou Pěvkyní, která nepřestává doufat, že na severu najde svou ztracenou dceru...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo Letí
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
59 %
5991000
Ke zhlédnutí online naDramox

Volby

Hodnocení (14)

HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák  50 %
26.9.2022 | 1103 hodnocení
+ souhlasím
Poněkud neujasněná fantasy z blízké budoucnosti. Žánrové zakotvení hry i postoj autora ke klimatickému aktivismu z nesourodé mozaiky až tak zřejmé nejsou. Hra je vedle fantazírování „co bude až…“ napěchovaná faktografií a apelativními citacemi. Vnitřní logika hry nulová, ale díky herecké dynamice se nakonec docela dobře bavíte. Kde jsou konspirace a agitace, k tomu popkulturní odkazy, grotesknost se nejspíše dostaví tak nějak sama. Bravurně podaná hysterická tenze dívky Cívky, nebezpečný charakter Jonáše nebo tajuplnost Pěvkyně jsou vsazeny do divadelně účinných zkratek, jakož i celá apokalyptická nálada. Zatím se tomu smějeme…
Lukáš Holubec  60 %
11.11.2020 | 707 hodnocení
+ souhlasím
--- Nicota přichází --- (více v článku na blogu)
Pavel Širmer  60 %
30.10.2020 | 1836 hodnocení
+ souhlasím
Autor a režisér M. Amsler zpracoval v současné době hojně probírané téma ekologie a zacházení s naší planetou a možné důsledky se snažil domyslet situováním do nedaleké budoucnosti. Snažil se zabývat i dalšími více či méně souvisejícími problémy, ale ty spíše naťuknul. Chvílemi se daří vybízet k zamyšlení, polemice, popř. diskuzi. Na neuspořádaném textu, s nímž mnoho nezmohla ani dramaturgyně, se však mělo ještě pracovat, aby měl adekvátní apel. Některé nedostatky zmírnili herci svým vkladem.
Lukáš Dubský  70 %
20.7.2020 | 982 hodnocení
+ souhlasím
Psychedelická fantasy se sci-fi prvky. Marián Amsler dokáže o vážných věcech vyprávět zábavně, apokalyptickou atmosféru tak střídají lehce absurdnín dialogy doplněné nenásilným situačním humorem. Inscenace je aktivistická, ale není ideologicky jednorozměrná, tvůrci se nedopouští plakátového vidění světa. Je to postmoderní mix vypomáhající si popkulturními odkazy, stejně jako reminiscencemi na Bibli. Jediným problémem je, že tvůrci občas „bojují na příliš mnoha frontách“, a žánrová a stylová nekonzistentnost snižuje vypovídací hodnotu celku.
Helena Grégrová  60 %
16.7.2020 | 1524 hodnocení
+ souhlasím
Apokalyptická fantasy vize nebo poměrně uvěřitelná verze let blízko budoucích? Zamrazilo mě, jak jsem se ve finále svedla přiklonit k druhé z variant. Hraje se o aktuálních problémech, vše plyne na vlně účelné nadsázky, přitom výpověď neztrácí na apelativnosti. Ekologické hrozby, zplundrovaná planeta, pandemický virus jako válečná zbraň hromadného ničení a současná společnost, která se zdá být už nadobro ztracená. Herecký čtyřlístek podává vyrovnané výkony, svým postavám propůjčují všichni odzbrojující energický drajv. Škoda jen, že se inscenace místy poněkud repetetivně cyklí, mírné zkrácení by celkovému vyznění prospělo.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Studený Čumáček  50 %
7.9.2021 | 346 hodnocení
+ souhlasím
Jako když se člověk ve dvojkové soustavě pokouší zapsat sedmičku, ale má k dispozici jen sadu třináctek. A Greta k tomu dodala jen trademark, pláštěnku a copy. O chlup lépe jsou na tom herecké výkony.
Příliš mnoho uměleckého záměru, příliš málo duše.
Vladimír Rogalewicz  50 %
18.6.2021 | 716 hodnocení
+ souhlasím
Totální slepenec, naivní a aktivistická splácanina nejrůznějších a nejbizarnějších informací, názorů a zavádějících teorií, s nimiž jsme se mohli v posledních letech setkat. S každým budou některé z nich rezonovat. Jako takové to nenudí, má to jistou dramatickou linku a dramatické vyvrcholení. Vespod je ale cítit záměrně jednostranný, totálně nevyvážený výběr fakt, který má fanaticky environmentální podtext. Nejsem si jist, jestli taková agitka podprahově neškodí. (Ze záznamu, DRAMOX)
Michal1982  60 %
8.7.2020 | 124 hodnocení
+ souhlasím
Psychedelické, snové, trochu scifi, tak trochu výpověď o Grétě a tak trochu o dnešní mladé generaci. Co je snem, co skutečností? Přijde konec, nebo je to jen začátek něčeho nového? Herci se snaží, mluví, co jim síly stačí, víceméně vyrovnaně, možná bych vyzdvihl komediální talent N. Drabiščákové a M. Bednáře. Ti měli super momenty! Bastiene musíš vyslovit mé jméno.Putin, Willy, Jonáš, Kamenožrout a další podobná sebranka pod mostem. Celkově pel mel všeho. Za mě.. No dobrá, oukej :-)
J.anek  70 %
7.7.2020 | 404 hodnocení
+ souhlasím
Psychedelický sen o konci (či novém začátku) světa se zdá Gretině matce - operní zpěvačce - a odehrává se v kulisách roku 2028. Inscenace se Gretě nevysmívá, adoruje ji jako vizionářku. Jestli se něčemu vysmívá, jsou to politici a ztracená generace závislá na sociálních sítích, generace lidí, kteří nejedí maso a nedělají nic užitečného.
Inscenace je to herecky silná a vyrovnaná. Venku se hraje evidentně jen proto, že je léto - prostor pod mostem úplně ignoruje. Obrovské množství textu zprostředkovávají mikroporty - bez nich by musela inscenace trvat dvakrát déle a herci by přišli o hlas.
Jan Ledovka  60 %
4.11.2022 | 26 hodnocení
Braddy  70 %
4.6.2022 | 82 hodnocení
Plšík  50 %
3.11.2021 | 713 hodnocení
Unionboy  50 %
28.7.2021 | 338 hodnocení
Snekac  70 %
28.7.2021 | 201 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.