Divadlo Na Prádle

libreto: Jonathan Larson, David Auburn
hudba a texty písní: Jonathan Larson

Tick, tick ...BOOM!

Premiéra: 15.2.2018. Překlad: Michal Zahálka, Jan Šotkovský. Dramaturgie: Ondřej Doubrava. Výprava: Aleš Valášek. Hudební spolupráce: Kristina Brachtlová. Choreografie: Steve Josephson. Režie: Martin Vokoun.
art4rent z.s.
1:40x


Autobiografický komorní muzikál. „Bohémský život neúspěšného umělce je skvělý. Je skvělý, když je vám dvacet. Je v pohodě, když je vám dvacet pět. Ale co když je vám už třicet. Třicet - ten věk, kdy byste měli už dělat dospělá rozhodnutí.“
Divadlo Na Prádle
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
75 %
Hodnocení redakce
Michal Novák 70 %
Jan Pařízek 70 %
Jiří Landa 70 %
Helena Grégrová 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Michal Novák 70 %
(zadáno: 29.3.2018, počet hodnocení: 978)
přínosný / zajímavý komentář
Do not a libreta vetknutá autobiografická linka (autora RENTu) i univerzální poselství tohoto muzikálu nejsou jedinými důvody, proč představení navštívit. Tvůrčí posedlost a pěvecký talent Tomáš Vaňka dává tušit, že vzniká něco, co dá oficiálnímu muzikálovému proudu na frak. Komorní koncept (zato s živou kapelou) je vlastně velmi příjemný, i bez velkých gest bezprostředně vtahuje diváka do Jonových pocitů a hledání životní cesty. Za zmínku stojí i velmi zdařilý překlad díla. Výsledek tak pevně stojí na pilířích úspěchu, boj Lucie Jagerčíková s artikulací byl snad jen záležitostí premiér.
Jan Pařízek 70 %
(zadáno: 19.3.2018, počet hodnocení: 706)
přínosný / zajímavý komentář
Povedený komorní muzikál, ze kterého opravdu krásné sálá to nadšení, které muselo stát za jeho vznikem. Nemohu sice tvrdit, že mě to po hudební stránce nějak výrazně zasáhlo, ale přesto velmi oceňuji energické výkony všech tří aktérů i živý hudební doprovod. Zvláštní uznání si pak zaslouží T. Vaněk, který zde krásně ukazuje širokou paletu svého pěveckého záběru i znamenité střídání různých poloh. Od všech pak vychází hodně pozitivní energie, díky níž vás tento počin v každém případě dobře zasáhne.
Jiří Landa 70 %
(zadáno: 20.2.2018, počet hodnocení: 2787)
přínosný / zajímavý komentář
Někdy i skromný komorní muzikál může hravě strčit do kapsy velké produkce. Kdysi se to podařilo Divadlu Ungelt s Webberovým Líp se loučí v neděli (hl. role M. Kubišová), nyní se něčemu podobnému přiblížili v DNP s inscenací Tick, Tick…Boom! Na některou z cen jistě dosáhne ve všech muzikálových disciplínách suverénní T. Vaněk, na paty mu pak bude šlapat P. Pecha. Oceňuji zdařilé přebásnění a hudební (živé!) provedení, které je v pražských muzikálových končinách výjimečné. I když samotné inscenaci trochu chyběl pořádný režijní tah, nadšení pro věc tento menší deficit stonásobně vykompenzoval.
Helena Grégrová 70 %
(zadáno: 15.2.2018, počet hodnocení: 1332)
přínosný / zajímavý komentář
75 %. Dojmologické myšlenky mé divácké v chronologickém pořadí: "To jsem opravdu zvědavá, jaké krize můžou asi tak potrápit třicátníky..." "A safra, oni mě docela solidně dojímají!" "Jů! Těch songů se svébytným mikropříběhem!" "Jó! Byla jsem zase jednou svědkem divadla dělaného srdcem a se zjevnou chutí a elánem, což je na výsledku znát." "Tomáš Vaněk má zřejmě azbestové hlasivky! Tohle a takhle by bez pauzy uzpíval vážně málokdo." A abych nezapomněla: "Touhy a sny a přátelé mají moc nás povznést. Lhostejno přitom, zda a o kolik let už jsme tu třicítku minuli." ;)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
MSpa 80 %
(zadáno: 10.4.2018, počet hodnocení: 41)
přínosný / zajímavý komentář
Dovedu si představit, že tým který (pro nás) u nás, už dříve stvořil Rent hraje v lepším muzikálu. Těžko si ale představit, že by jej zahráli, zazpívali líp. Na malé scéně se opět prezentuje naše muzikálová špička. Bez fanfár a titulků v bulváru.
Není zapotřebí...Talent a zápal zúčastněných dělají z Tick Tick Boom nadprůměrný kus na české divadelní scéně.
Marcela 70 %
(zadáno: 10.4.2018, počet hodnocení: 385)
AlenaK 90 %
(zadáno: 26.3.2018, počet hodnocení: 5)
přínosný / zajímavý komentář
Ani jsem netušila, že na takovýhle kousek jsem v Praze vlastně dlouho čekala, jen jsem o tom nevěděla. Není to klasický velký muzikál, ale má vše, co mi právě na těch velkých schází - vyrovnané a sehrané obsazení (pravda v případě tří lidí je to asi snazší), výbornou hudbu (hranou živě!) a skvěle zazpívané písně, originální příběh, a... to mi v tomto případě stačilo k naprosté spokojenosti. Skvělé!!!
Rejpalka 50 %
(zadáno: 19.3.2018, počet hodnocení: 68)
přínosný / zajímavý komentář
Trochu rozporuplné pocity, přece jen je to "ten" Larson. Bohužel Tick tick BOOM nedosahuje zpěvnosti a zapamatovatelnosti pozdějšího Rentu a k hodnocení přispívá i prostor "divadla", kde naprosto chybí jakákoli organizace(pozdní vpouštění do prostor divadla a následně do sálu, mezi lidmi vlastně nevíte kdo je zaměstnanec a kdo divák případně zákazník klubu), šílený zvuk, ale skělí hlavní protagonisté, super vtipný Peter Pecha, L. Jagerčíková zazpívá jediný potenciální hit a T. Vaněk ukazuje, že J.Larson byl a je jeho vzor a dává do toho vše. Bohužel ne-divadelnost prostoru se podepsala.
VasekM 90 %
(zadáno: 19.2.2018, počet hodnocení: 137)
přínosný / zajímavý komentář
95%
Pro fanoušky Jonathana Larsona je tento muzikál opravdu skvostem naší muzikálové scény. Perfektní hudba, živá kapela, neuvěřitelné výkony všech účinkujících. Příběh, který nesmírně pobaví, ale také dojme. Pár procent strhávám jen za zvuk - občas hudba přehlušila umělce a bylo hůř rozumět. Jinak bez chybičky a všem vřele doporučuji. Bravo!
Janule 90 %
(zadáno: 16.2.2018, počet hodnocení: 4)
přínosný / zajímavý komentář
Muzikál v té surové podobě, bez davových scén a velkých tanečních čísel, (skoro) celé představení zvládají tři herci... ale bylo tam všechno! Energie z jeviště šlo tolik, že to museli cítit snad turisté na Malostranském náměstí, spousta smíchu, dojemných scén (ano, byla slzička, i dvě) a občas i zamyšlení nad vlastním životem... Takže díky za ten nápad, za skvělý překlad a hraní si se slovíčky, za režii, kapele za živý doprovod a především všem třem hercům za úžasné výkony... Je to dílo, které budete buď milovat nebo budete chtít odejít v půlce. (pssst, tajemství, nikdo v půlce neodejde) :-)
Martin21 60 %
(zadáno: 16.2.2018, počet hodnocení: 287)
přínosný / zajímavý komentář
Špatně artikulující L. Jagerčíková. Pro mě výborný P. Pecha. Zpívaná část zbytečně moc nahlas a leckdy uječená....
Teufel 60 %
(zadáno: 16.2.2018, počet hodnocení: 48)
přínosný / zajímavý komentář
Jednoznačným kladem inscenace jsou pěvecké výkony všech 3 protagonistů. Kapela šlape báječně, zvuk skvělý. Scéna chudá, ale fungující, Prádlo kusu sluší. Myšlenka komorního muzikálu je sama o sobě skvělá a nosná ale: Jonathan Larson napsal zpěvy, které jsou příliš "ukřičené" pro dané téma i pro tu autorem zvolenou komornost a k nim hudbu, která je pěkná ale jednotvárná. Mohlo to být melancholické, křehké s občasnými pasážemi hněvu a ta dynamika by diváka/posluchače nesla. Pozdější Rent je mnohem mnohotvárnější, zajímavější a o něco v něm jde. Muzikáloví nadšenci ale zřejmě zklamáni nebudou.
Fíla 90 %
(zadáno: 16.2.2018, počet hodnocení: 3)
přínosný / zajímavý komentář
Po dlouhé době na muzikálu...který navíc nadchl! Kdo by to byl řekl, že pouze 3 herci a zpěváci vám dokáží zprostředkovat daleko větší zážitek, než kdejaké, často i kvalitní, velkoprodukce. Tomáš Vaněk - TOP! Poctivě udělané divadlo, hrané mozkem i srdcem, všichni zpívají, jako o život, skvěle! A živá kapela, která dokonce při jedné ultra vtipné scéně vtrhne přímo na jeviště, hraje přímo bombově!
Ala 70 %
(zadáno: 15.2.2018, počet hodnocení: 101)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.