Divadlo Ungelt

Nadechnout se života

Premiéra: 8.1.2024 | 1:50
předpremiéry od prosince 2023
Překlad: Kateřina Hilská. Scéna: Karel Čapek. Kostýmy: Petra Krčmářová. Režie: Pavel Ondruch.
Psychologická hra britského dramatika. Manželka a milenka. Nastal čas osvobodit se od muže, který je opustil...
Divadlo Ungelt
Hodnocení inscenace
Redakce
65 %
Uživatelé
67 %
67151000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 60 %
Iva Bryndová 60 %
Jan Pařízek 70 %
Helena Grégrová 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
11.2.Út19:00vyprodáno
12.2.St19:00vyprodáno
14.2.19:00vyprodáno
7.3.19:00vyprodáno
8.3.So19:00vyprodáno
11.2.Út19:00 
vyprodáno
12.2.St19:00 
vyprodáno
14.2.19:00 
vyprodáno
7.3.19:00 
vyprodáno
8.3.So19:00 
vyprodáno

Volby

Hodnocení (19)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  60 %
7.1.2025 | 2072 hodnocení
+ souhlasím
Základní kostra komorního dramatu je poměrně tuctová, autor však napsal dvě barvité ženské postavy, jejichž střet může divákovi nabídnout jiný pohled na mezilidské vztahy. Musí ale vyvinout jisté úsilí, aby našel cestu k hrdinkám a pochopil je. Investice obou hereček si zaslouží uznání, komplikovaným a košatým postavám vtiskly uvěřitelnou tvář. Dostačující režijní usměrnění P. Ondrucha mělo rezervy jen v detailech. Přestože T. Brodská svedla vyjádřit emoce pravdivě, občas užívala prostředky vhodnější pro větší prostor; v intimním prostředí Ungeltu působil její projev místy přepjatě. Těsné blízkosti diváků se lépe přizpůsobila J. Smutná.
Iva Bryndová  60 %
28.9.2024 | 615 hodnocení
+ souhlasím
55% - Dvě ženy a jeden muž, který je obě opustil. Ta "víc" zrazená iniciuje jejich setkání a diváci se pak stávají jeho svědky. Setkání, jímž vedle již nepřítomného muže prostupují vzpomínky, výčitky a věčné vysvětlování. A setkání, které je výrazně ovlivněné odlišností těchto dvou žen, jejich životů a životních postojů a determinované nechutí a nezájmem si rozumět. Jakkoli obě herečky předvádějí silné, vydařené výkony, napojit se ani na jednu postavu jsem nedokázala a titul hry tak vnímám jako výrazně - až škodolibě - pozitivnější než celý text a všechny jeho myšlenky.
Jan Pařízek  70 %
21.8.2024 | 939 hodnocení
+ souhlasím
Milý, intimní a emoční rozhovor dvou dam, které obě spojuje společná minulost s jedním mužem. Obě jsou svým způsobem osamělé a tak trochu ztracené ve svých životech. Společným sdílením svých vzpomínek a pocitů k sobě najdou určitou cestu a dodají si sílu znovu se nadechnout. Rozdílné povahy obou postav vytvářejí příležitosti k silnějším scénám, jenž hlavně ve druhé polovině dokáží strhnout a upoutat pozornost. Moc pěkné herecké výkony a sladěnost od obou aktérek. Ale přeci jen o něco větší potlesk pro J. Smutnou za její skvěle přirozený projev. Celkově příjemná hra, která věřím vyzní ještě o něco lépe na kamenné komorní scéně.
Helena Grégrová  70 %
17.1.2024 | 1737 hodnocení
+ souhlasím
Intimní rozhovor dvou žen, manželky a milenky, které opustil stejný muž, žijící s nimi předtím v paralelním vztahu, se dotýká niterné potřeby se s nastalou situací vyrovnat, v širším kontextu pak též ji lépe pochopit, pokusit se vzepřít závaží minulosti, nahlédnout věc s odstupem a nalézt smysluplný opěrný a současně odrazový bod. Rozdílnost povah obou žen se postupně stává zdrojem potřebné inspirace, z níž mohou vzájemně načerpat nových sil a chuť nadechnout se znovu života. Uměřený, civilní herecký projev Jitky Smutné a Terezy Brodské posiluje autenticitu prožitku a koresponduje s komorním uspořádáním divadla, stejně tak i s vyzněním textu.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Anna R.  60 %
19.12.2024 | 44 hodnocení
+ souhlasím
První půlka za moc nestála. A to do té míry, že jsme pomalu zvažovali o přestávce odejít. Druhá polovina byla nesrovnatelně lepší. Takže konečný verdikt - 55%
Jhrasko  80 %
23.11.2024 | 30 hodnocení
+ souhlasím
Jitka Smutná je bohyňa????
Ledu  70 %
23.7.2024 | 44 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavá komorní hra s výbornými výkony obou hereček.
Kateřina Vodáková  60 %
21.7.2024 | 271 hodnocení
+ souhlasím
Viděno na letní scéně. Text skýtá hezké, hluboké myšlenky. Druhá polovina je znatelně herecky i dějově barevnější, svižnější. Z dua mě víc bavila T. Brodská jako Frances, její role má širší paletu emocí a odstínů než Madeleine J. Smutné. Jak bylo řečeno i ve hře - má v sobě víc, než dokáže obsáhnout román.

"S knihami je snadnější vyjít než s lidmi."
Valmez  70 %
20.7.2024 | 550 hodnocení
+ souhlasím
65%
První půlka byla trochu zdlouhavá, ve druhé se to již urychlilo a nabralo to úplně jiný rozměr.
Mora  80 %
17.7.2024 | 153 hodnocení
+ souhlasím
Herecký koncert, rozhodně stojí za návštěvu. Skoro zbytečná přestávka.
Jarmil Křemen  60 %
15.7.2024 | 295 hodnocení
+ souhlasím
pár zajímavých myšlenek, ale několik příběhových linií bych označil za zbytné a nudné
Mikika  60 %
3.4.2024 | 77 hodnocení
+ souhlasím
tohle komorní drama potěší hlavně ty, co mají rádi slovní bitvy a hry emocí. moje první seznámení s kamennou scénou Ungeltu. obě herečky výborné, kdyby to hrál kdokoli jiný, méně známý, asi by to tolik netáhlo.
Čiko  70 %
14.3.2024 | 1099 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
75%
Autor David Hare je po úspěchu Skleněného stropu sázkou na jistotu a nedivím se, že sáhl Ungelt po další jeho hře. Navíc, i když tomu tak není, v případě hry Nadechnout se života se jen těžko věří tomu, že nebyly role psány herečkám přímo na tělo.
Jitce Smutné velmi sluší poněkud drsnější skořápka, zatímco Tereza Brodská je uzlíček velmi křehkých vláken. Obě herečky podávají velmi slušné výkony.
Pěkná inscenace a třeba i možnost vidět T.Brodskou po více jak 20 letech (ke škodě nás všech) na jevišti, jistě přiláká do Ungeltu nejednoho diváka.
cadkovam  100 %
2.4.2024 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé téma, uvěřitelné situace i postoje a naprosto skvělé výkony obou!!! hereček. Paní Brodská vystřídá desítky výrazů, jemných i silných gest a emocí. Vidět ji na jevišti je velká radost a svátek - snad to porota Thálií nepřehlédne.
Tereza Rybková  40 %
22.11.2024 | 60 hodnocení
Pes baskervillský  60 %
24.8.2024 | 35 hodnocení
Will_Scarlet  60 %
23.7.2024 | 47 hodnocení
Mirek555  80 %
21.7.2024 | 20 hodnocení
Michalmusek  60 %
1.4.2024 | 329 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.