Národní divadlo [Stavovské divadlo]
<< Cherry Man | Mnoho povyku pro nic >>
Maria Wojtyszko
Ještě chvilku
Premiéra: 22.2.2024 | 2:10
Překlad: Michal Sieczkowski, Lukáš Trpišovský. Dramaturgie: Nina Jacques. Scéna: Mikoláš Zika. Kostýmy: Klára Fleková. Hudba: Michal Cáb. Pohybová spolupráce: Tereza Ondrová. Režie: Anna Klimešová.
Johanna Tesařová, Jana Preissová, Šimon Krupa, Magdaléna Borová, Veronika Lazorčáková, Saša Rašilov, Pavel Neškudla, Petr Vančura, Marie Poulová, Štěpán Lustyk, Adéla Gajdošová / Naděžda Melková / Alena Novotná / Štěpánka Todorová, Tomáš Adel / Richard Janča / David Petrželka...
„Rodinný titul pro Stavovské divadlo.“ Dvě sestry, Věra a Květa, přicházejí poprvé v životě do Stavovského divadla. Ne, nejsou to holčičky, ale starší dámy z malého města, které přijely na víkend do Prahy. Z návštěvy této historické budovy mají tak trochu strach. Z nervozity se ani nedokážou včas vypravit a přicházejí pozdě. Věra nečekaně vykřikne – pozná divadlo, o kterém jim otec vyprávěl, když byly malé. Představení je přerušeno a herci čekají, až budou obě hlučné dámy z divadla vyvedeny. Jenže Věra je přesvědčena, že jejich otec, který před mnoha lety zmizel, měl se Stavovským divadlem něco společného. A pak se začnou dít kouzla...
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
51 %
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 60 %
Helena Grégrová 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (13)
HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová 60 %
23.2.2024 | 1665 hodnocení
+ souhlasím
55 %. Dvě starší divačky svým opožděným příchodem do divadla naruší začátek představení Rusalky, jejich přestřelka s dirigentem a následná jevištní akce slibně naznačí mód humorné nadsázky a hravosti. Ten ale není rozvíjen úplně důsledně, místy se poněkud vytrácí, mj. vlivem zbytečně natahovaných scén. Ocitneme se každopádně ve snu (kdo a o čem sní neprozradím), který boří pravidla reality, nahlédneme během něj do tajů divadelního zákulisí, i za nostalgického ozvuku z historie budovy. Oslovily mě herecké výkony J. Preissové a J. Tesařové, byť jejich role mají tak trochu upozaděný prostor. Inscenaci mile oživuje Hugo Haas v podání S. Rašilova.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
RaB 30 %
15.4.2024 | 364 hodnocení
+ souhlasím
Začátek slibný, pak přichází peklo... herci se snaží ale ten text je jedna velká bída - pejsek a kočička vaří dort.
Vendula Hegerová 60 %
14.4.2024 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Skvělí herci, nápad narušení představení 2 sestrami se mi líbil. Stejně tak náhled do tajů divadla. Ale postupem času jsem se spíše nudila. A z otáčivé točny se mi už točila hlava. Možná jsem se měla dojmout nad tématem smíření a hledáním... Bohužel šly emoce mimo mne. Dcera by šla domů po první polovině. Pro děti to může být náročné,téma války, RUR, Hugo Haas.
J.anek 50 %
7.4.2024 | 476 hodnocení
+ souhlasím
Dvě sedmdesátnice (no vlastně už skoro osmdesátnice) přicházejí pozdě do divadla, omylem zapnou stroj na sny a hledají svého otce. Setkají se s Hugo Haasem, který jako žid dostal výpověď z divadla během představení Čapkovy hry R.U.R., kde hrál Busmana. Haas má psa. Psa hraje Pavel Neškudla a je k sežrání.
Jinak je to celé divné, povrchní a nesourodé. Johanna Tesařová a Jana Preissová do toho jdou naplno, ale plytkost textu polské autorky jim podráží nohy.
Ale bavilo mě pozorovat Davida Petrželku. Když někdo tak výrazný a talentovaný dělá křoví, vyplatí se ho sledovat.
Jinak je to celé divné, povrchní a nesourodé. Johanna Tesařová a Jana Preissová do toho jdou naplno, ale plytkost textu polské autorky jim podráží nohy.
Ale bavilo mě pozorovat Davida Petrželku. Když někdo tak výrazný a talentovaný dělá křoví, vyplatí se ho sledovat.
Adam Zelinka 60 %
7.4.2024 | 203 hodnocení
+ souhlasím
silný základ, ale zbytečnosti okolo (příběh Haase) to shazují, i když samostatně mohou být zajímavé
J. Tesařová by měla dostávat obecně více prostoru
65%
J. Tesařová by měla dostávat obecně více prostoru
65%
Heroinaction 50 %
20.3.2024 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Viděno 21.2.2024 (veřejná generálka)
Jak mě prvních 10 minut chytlo, nadšení opadalo, až se propadlo.
Plus za využití točny, herecké výkony hlavních dvou sester a odkazy na jiné hry ze scén ND, ale obávám se, že tam končím. Pokud je inscenace skutečně myšlena pro diváka 9+ (to je pro mě jedna z těch větších záhad celého představení) určitě může vyvolat mezi dětským divákem a jeho doprovodem diskusi a to je vždycky fajn. Já sám bych se doplňujících dotazů děsil - naštěstí některé odpovědi vhodně supluje program, který chválím.
Jak mě prvních 10 minut chytlo, nadšení opadalo, až se propadlo.
Plus za využití točny, herecké výkony hlavních dvou sester a odkazy na jiné hry ze scén ND, ale obávám se, že tam končím. Pokud je inscenace skutečně myšlena pro diváka 9+ (to je pro mě jedna z těch větších záhad celého představení) určitě může vyvolat mezi dětským divákem a jeho doprovodem diskusi a to je vždycky fajn. Já sám bych se doplňujících dotazů děsil - naštěstí některé odpovědi vhodně supluje program, který chválím.
Suzana 30 %
18.3.2024 | 333 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
nadějný rámec bez smysluplného obsahu, co se vleče
Bedrich.spesny 40 %
7.3.2024 | 65 hodnocení
+ souhlasím
Já nevim, co maj teď furt v Národnim s těma hasičema. Co hra, to hasič.
LavinieCamui 60 %
2.3.2024 | 806 hodnocení
+ souhlasím
Začátek vypadal nadějně, skvěle jsem se bavila u replik divadelních postav zřejmě využívajících skutečné role herců a nešikovných techniků. V druhé polovině ale představení spadl řetěz a zredukovalo se jen na pobíhání na točně. Příběh Hugo Haase sem taky moc nepasoval. Ráda jsem ovšem viděla ve velkých rolích obě hlavní herečky.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.