Profil uživatele

IlDivino

Volby

Blogy

O tomhle se bude mluvit více než pět hodin ve vůkolí aneb Naši furianti v Dlouhé
Naši furianti Ladislava Stroupežnického jsou důkazem toho, že divadelní hra může velmi jasně ukazovat rysy našeho národního charakteru a silně pojmenovávat dobu, ve které žijeme. Zvláště pokud se hry ujme skutečně kvalitní a tvůrčí inscenační tým. Léblovo nastudování z roku 1994 akcentovalo novou situaci, do které se Češi dostali po sametové revoluci. Miroslav Macháček v roce...
Muži ve zbrani aneb Na půli cesty
Hodnocení skvělého představení divadelní inscenace nepředstavuje pro člověka nikterak palčivý problém. Stejně tak tomu bývá v naprosto opačném případě. Zdaleka nejsložitější je ovšem hodnocení inscenací, které ani neučarují, ani přímo neiritují. Prostě nezanechají ten silný působivý dojem, který Vás neustále nutí myslet na to, co jste to vlastně viděli. V tomto posledním p...
Král Grossman a šašek Ubu v Divadle Na zábradlí pod dohledem apelativního Brechta
Na začátku 60. let přichází do divadla Na zábradlí na pozici uměleckého šéfa činohry Jan Grossman. Tento teoretik, dramaturg, a režisér dává doposud improvizovanému chodu divadla pevný řád a od malých žánrů ho přeorientovává k modernímu dramatu. Jan Grossman byl už tehdy vyhraněnou osobností. Nepřicházel jako někdo, kdo hledá nebo nachází skutečnosti. Nebyl to člověk, který by...