Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]

<< Bar | Discoland >>

Bůh v Las Vegas

Premiéra: 5.6.2024 | 1:45x
Inscenace vycházející z dobových materiálů a ze vzpomínek účastníků půlročního uměleckého zahraničního angažmá. V roce 1968 vyjíždí skupina československých hudebníků, zpěváků a bavičů do Spojených států a několikrát denně vystupují v lasvegaském hotelu v rámci show Europa ’68. Účinkuje zde československý Státní sbor písní a tanců, Černé divadlo, komické duo, Laterna Magika i tehdy devětadvacetiletý Karel Gott se svou kapelou. Pro mnohé účastníky šlo o splněný sen v podobě výjezdu do vzdálené a svobodné Ameriky, ale splnil se opravdu? Co se zde umělci naučili, co získali a co ztratili? Jak na hostující umělce reagovala americká veřejnost? S jakými představami Čechoslováci letěli přes oceán a nakolik se naplnily? Jak na samotnou událost umělci vzpomínají a co zůstalo raději zapomenuto...?
Divadlo Na zábradlí
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
67 %
67101000
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
12.9.Čt19:00vstupenky
19.9.Čt19:00vstupenky
3.10.Čt19:00
8.10.Út19:00
21.10.Po19:00
12.9.Čt19:00 vstupenky
19.9.Čt19:00 vstupenky
3.10.Čt19:00 
8.10.Út19:00 
21.10.Po19:00 

Volby

Hodnocení (11)

HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová  60 %
12.6.2024 | 1688 hodnocení
+ souhlasím
65 %. P. Erbes a B. Jedinák v inscenaci obrací pozornost retrospektivně na výjezd československých umělců roku 1968 do Las Vegas. Tuto událost nahlíží z více úhlů, přičemž posilují absurdní linku místy až bizarního pozadí celé akce. Dotýkají se též i účelově přibarvené prezentace jejího průběhu po návratu, zkoumají mj. i syndrom potřeby hledání identity - vlastní, kulturní i národní, naznačenými posuny k dnešku otevírají otázku našeho postavení ve světě jakožto trvale všeplatnou. Byť se tvůrčí důvtip místy dotýká hrany srozumitelnosti a forma tlumí obsah, sdělení se nerozmělní. Nezaměnitelný šmrnc pak celku dodává smysly pohlcující atmosféra.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Studený Čumáček  70 %
21.6.2024 | 417 hodnocení
+ souhlasím
Šůra. Antonín Šůra. Základní jednotka všeho. Herec malých a maličkých rolí, estrádní bavič lidového typu a také občasný zábavní eskamotér. Ten, který v časem mýtické show Europa 1968 nevystupoval. Přesto, tohle je jeho show.
Michal Bednář (Šůra) táhne svou hořkou roli s citem do finále, aniž by zanikly vedlejší linie, přinášející pro příběh potřebné společenské idoly Rokl (Miloslav König) , Štaidl (Vojtěch Vondráček), Bosáková (Dita Kaplanová). Ano, Karel (Kateřina Císařová) zapěje taky, ale ideální je pro mě bez zvuku, půvabně pózující (nebo dynamicky skákající) a otevírající papulku naprázdno...
Nikoss  70 %
20.6.2024 | 116 hodnocení
+ souhlasím
Pokud záměrem bylo promítnout vzpomínky protagonistů zájezdu do Las Vegas do obecné polohy hledání kulturní identity ve střetu s velkým světem showbyznysu, pak se toto téma poněkud rozmělnilo a zůstalo na pozadí. Ale nevadí. Zasazení jednání aktérů do téměř lynchovské atmosféry všudypřítomné pouště s ústředním absurdním příběhem zoufalého estrádního komika Šůry bylo i tak dost zábavné (bez ohledu na výchozí reálnou událost). Na Zábradlí se pak lze vždy spolehnout, že to bude vkusné, inteligentní, nepodbízivé s výbornými výkony herců, i když to nebude zrovna špička.
Karolina Such  80 %
20.6.2024 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Proti hrůzné inscenaci Návrat krále ve Švandově divadle je to sukces roku. Je to existencionální, je to bez pozlátka a laciných vtípků (tyhle vtipy jsou hodně ironické, trapné, dlouhé a rozhodně ne pro všechny), vlastně i bez toho Gotta to je... Není to dokonalé, ale přístup Erbese a Jedináka mi je mnohem bližší než hrubost Čermáka. A moc dobrá je Kateřina Císařová.
LavinieCamui  80 %
18.6.2024 | 842 hodnocení
+ souhlasím
Nádherná surreálná atmosféra.
Suzana  70 %
15.6.2024 | 343 hodnocení
+ souhlasím
výborní interpreti; zajímavé herecké situace např. protiklady gest a slov v anglicko-českém dialogu; nejde jen o historii
Adam Zelinka  40 %
5.6.2024 | 239 hodnocení
+ souhlasím
přetažená inscenace, tvůrcům se asi nepovedlo najít více zajímavého materiálu, takže dobré a vtipné jsou tak tři scény, jinak strašná nuda, modlil jsem se, abychom se konečně pohli dál
proč K.Císařová zpívá čtyři celé písničky Karla Gotta s autotunem jsem opravdu nepochopil
dlouhodobý problém Dnz je ten, že jsou hercům a především herečkám dávany stále stejné typy postav, takže už je to trochu rutinní
Jaroslavz  40 %
5.6.2024 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Nevyužitý potenciál slibného námětu. Proč se tvůrci upnuli na příběh zapomenutého českého herce Antonína Šůry, když mají ve hře Gotta, Rokla, Štaidla atd.? A o čem to celé je? O východě a západě? O emigraci? Bůh ví. Představení zkouší divákovu trpělivost. Takřka každá scéna je neúměrně protahovaná, tempo vázne. Herecky skvělý Vondráček (obdiv za suverénně zvládnutou nahotu) a König. Nápad s Císařovna v roli Gotta využit jen málo. Ovšem! Proč nás Zábradlí trestá panem Bednářem, nechápu, jeho herecký projev je snaživý, ale nepřesvědčivý.
Valmez  70 %
5.6.2024 | 527 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavý. Určitě půjdu znovu, abych své hodnocení ještě upřesnil.
Viděno na veřejné generálce(4.6.2024).
Vojtěch Ulrich  70 %
5.6.2024 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Po Discolandu opět povedená inscenace DNZ v režijním duu Erbes-Jedinák.
Tempo ovšem na některých místech pokulhává. Zejména ve zpívaných částech, které bohužel neposouvají inscenaci v ději významově dál. Kateřina Císařová jako Karel Gott byl dobrý nápad ovšem, se rychle vyčerpá. Výborný Vondráček, König, Sidonová.
Vypíchl bych ale linku komika Šůry (Michal Bednář) která inscenaci dodává hloubku a na konci až mrazivou tečku.
Národosolsobě  80 %
11.6.2024 | 331 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.