Letní shakespearovské slavnosti
<< Bouře | Dvaja páni z Verony >>
William Shakespeare
Dobrý konec všechno spraví
Premiéra: 26.6.2018 | 2:40
Překlad: Martin Hilský. Dramaturgie: Petr Osolsobě. Scéna: Jan Štěpánek. Kostýmy: Jana Preková. Hudba: Vladimír Franz a citace. Režie: Jan Antonín Pitínský.
Poslední uvedení: červenec 2020.
Poslední uvedení: červenec 2020.
Anna Fialová, Martin Siničák / Radúz Mácha, Marie Durnová, Ondřej Pavelka, Martin Dejdar / Oldřich Vízner, David Janošek, Anna Stropnická, Martin Matejka, Pavel Tesař, Jan Vlasák, David Novotný / Filip Kaňkovský, Kateřina Holánová, Magdalena Lážnovská, Jan Lepšík...
Méně známá, něžně melancholická Shakespearova komedie pyšného odmítání a vytrvalé naděje. Že zázraky se už nedějí? A co když chudá dcera věhlasného lékaře uvěří, že s recepty svého otce uzdraví francouzského krále a získá za manžela nedosažitelného Bertrama? Vše se ale podivně zauzlí. Paříž, Florencie, Compostela, dobrodružství milostná i válečná, k tomu věčná „obléhání“. Chvástavý voják, zrádný přítel, apokalyptický šašek, záletný manžel svedený vlastní ženou. A dobrý konec pro všechny vdané i nevdané...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
66 %
Uživatelé
45 %
kontroverzní inscenace (271.)
Hodnocení redakce
Anežka Kotoučová 70 %
Lukáš Dubský 60 %
Michal Novák 70 %
Pavel Širmer 70 %
Jan Pařízek 60 %
Anežka Kotoučová 70 %
Lukáš Dubský 60 %
Michal Novák 70 %
Pavel Širmer 70 %
Jan Pařízek 60 %
Volby
Hodnocení (42)
HODNOCENÍ REDAKCE
Anežka Kotoučová 70 %
29.7.2020 | 231 hodnocení
+ souhlasím
Na Shakespearovu velmi hořkou pozdní komedii (hlavně kvůli jejímu konci) nahlíží Pitínský prizmatem duchovna a biblických symbolů, které však v naší ateistické společnosti příliš nerezonují (většinou nepochopená žába je zde symbolem plození dětí, ryba je jasná).Navzdory strohé scéně a naopak obvyklým křiklavým kostýmům Jany Prekové se však víceméně podařilo přiblížit ducha a mentalitu Shakespearovy doby.Raně novověké duchovno a expresivita se zde produktivně snoubí.Nelze zapomínat, že námět hry pochází z Dekameronu, proto ta zdánlivá roztříštěnost. Výborná A. Fialová, M. Durnová a O. Pavelka. Určitě stálo za shlédnutí.68%
Lukáš Dubský 60 %
15.8.2019 | 1210 hodnocení
+ souhlasím
65%. Pitínský rozehrává pozdní Shakespearovu komedii velmi expresivně s prvky commedie dell´arte. Škoda, že se víc než na charaktery jednotlivých postav soustředí na všemožnou symboliku, ne vždy úplně pochopitelnou. Celkové uchopení ukazuje především mužské postavy jako neschopné a manipulativní jedince, jejichž útěkem od všedních starostí je "hra na vojáčky". Herecky vynikají především A.Fialová jako proměnlivá Helena, M.Dejdar přesně odměřující aroganci a komičnost v roli krále či důstojně působící Hraběnka M.Durnové. Příliš mi neseděla strohá výprava J.Štěpánka ani pestré kostýmy J.Prekové.
Michal Novák 70 %
27.12.2018 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Přidávám se k názoru, že jde o nejlepší inscenaci LSS posledních let. Pitínský ji staví na drobných klauniádách, herecké expresivitě…a mluví řečí symbolů a hádanek. Rozpoznáváme odkazy na středověké mirákly a křesťanskou symboliku, commedii dell´arte i vysoký styl své doby, současnost reprezentuje zlatá mládež. Čas se mění, lidé jsou stále stejní. Zápletka je upředená z archetypálních nití, proto působí tak podivně. Nezpochybnitelné jsou však herecké vklady do této inscenace, zejména Anna Fialová se obdivuhodně vypořádala s nástrahami role Heleny, učinila z role velice dynamický part.
Pavel Širmer 70 %
25.9.2018 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Nevděčné komedii se tvůrci spíše vyhýbají. Režisér J. A. Pitínský našel smysluplný a navíc moderní klíč k ději i postavám, který dokonce fungoval i v plenéru (mj. oproti loňsku mnohem lepší ozvučení zahrady). Herci se sehráli v kompaktní celek. V nespočtu zdánlivě nesouvisejících poloh se A. Fialová jedinečně zorientovala a hrála s přesností u herců běžně nevídanou. Dále si zaslouží vyzdvihnout především M. Durnová a D. Janošek. Škoda jen nevábné základní dekorace a zbytečně „přeplácaných“ kostýmů, které některé diváky odradily od přemýšlení. Pro mě nejpozoruhodnější počin LSS posledních let.
Jan Pařízek 60 %
10.7.2018 | 930 hodnocení
+ souhlasím
Z mého pohledu vcelku vydařená nenáročná komedie, která nijak výrazně nevybočuje z nastaveného standardu premiér LSS posledních let. Inscenaci by myslím pomohla trochu silnější zápletka a také výraznější záporný hrdina, takto to bylo vše až příliš přímočaré a jednoduché. Ale jinak to utíkalo slušně, nijak jsem se nenudil a určitě by se našla i řada povedených scén. Dosti pomáhá také velmi dobrý výkon A. Fialové, M. Dejdara či O. Pavelky. Naopak M. Siničák mě, přiznám, svým projevem spíše zklamal. Celkově však myslím příjemný letní večer v hradních zahradách.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Slamajak 60 %
29.7.2020 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Velké plus pro Annu Fialovou a Davida Janoška. Jinak pro mě inscenace až zbytečně moc křičela "podívejte, děláme ko-me-di-i!" a až moc se snažila být supervtipná; scénografie mi nesedla, kostýmy taky ne, dramaturgicky by textu myslím prospělo mírné proškrtání (buben? proč?) a ty náhodné zvuky, které k tomu občas hrály a občas jen zahrály, to taky nic moc. 55 %
Zma 60 %
20.8.2019 | 37 hodnocení
+ souhlasím
Bylo to zábavnější představení než Sen noci svatojánské, možná proto, že není tolik známé. Ale - první polovina lepší, po přestávce rozvleklý děj a pitvoření a podbízení. Divný mix kostýmů, divná scéna. Práce se symboly je určitě fajn, ale musí je obecenstvo aspoň trochu chápat. Ryba-křesťanství - no dobře, ale co žába? Anna Fialová v hlavní roli pozitivně překvapila.
Maruš Staňková 10 %
20.6.2019 | 44 hodnocení
+ souhlasím
Šílený sen Jany Prekové a Jana Štěpánka, v němž se utopí i citlivá režie a některé slušné výkony. PROČ?!?! V roli Heleny přeceňovaná Anna Fialová.
BaTerka45 40 %
30.10.2018 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Tohle bylo velké zklamání. Hru podržel akorát výkon Anny Fialové a Martina Dejdara.
Stan 10 %
6.9.2018 | 52 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Naprostá divadelní avantgarda, ve špatném slova smyslu, za kterou by režisérovi Pitínskému měli zakázat kulturní činnost.
Scéna a výprava: absurdní disco styl trochu jako z 80. let
Herecký projev: extrémně afektované (až travesti) přehrávání
Hudba: Vladimír Franz. Nicméně mám podezření, že to skládalo dvouleté dítě mlátící do náhodných kláves a tlačítek. Budete závidět hluchým, že to nemusí slyšet.
Bonus: Spousta WTF momentů (nevěsta v kostýmu obrovské žáby nebo obří pozlacená ovce)
Celkově: divadelní kriminální počin
Scéna a výprava: absurdní disco styl trochu jako z 80. let
Herecký projev: extrémně afektované (až travesti) přehrávání
Hudba: Vladimír Franz. Nicméně mám podezření, že to skládalo dvouleté dítě mlátící do náhodných kláves a tlačítek. Budete závidět hluchým, že to nemusí slyšet.
Bonus: Spousta WTF momentů (nevěsta v kostýmu obrovské žáby nebo obří pozlacená ovce)
Celkově: divadelní kriminální počin
Avlis 80 %
25.7.2018 | 170 hodnocení
+ souhlasím
Nám se tento "moderní" Shakespeare líbil, pobavili jsme se. Nevadili nám zvláštní kostýmy, ani to, že tam skoro chyběly kulisy. Bylo to jiné, ale to neznamená, že špatné. Z herců vynikala Anička Fialová, Ondřej Pavelka a David Janošek. Naopak Oldřich Vízner se nám nelíbil, má asi nějaké potíže s artikulací..Strávili jsme příjemný večer pod hvězdami...
Koeman2 50 %
16.7.2018 | 188 hodnocení
+ souhlasím
Pitínského zpracování méně známé Shakespearovské hry o chudé dceři věhlasného lékaře, která uzdraví nemocného krále a na oplátku si může vybrat ženicha (bohatý šlechtic), který ji však i po svatbě neustále odmítá a raději utíká do války. Hra plná bohatého jazyka, metafor a symbolů s výraznou pohybovou a hudební složkou Vladimíra France. Styl komedie dell arte, slušně zahrané (zejména Fialová, Siničák, Durnová, Pavelka a Janošek), ale chyběl mi hlubší přesah a větší konzistence postav i děje. Ani příliš vtipné, ani tragické, významově rozplizlé od křesťanské symboliky po současnost.
Ester_L 10 %
16.7.2018 | 127 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Zaváháním je už volba titulu. Ta mohla být obrácena i v geniální, kdyby produkci nenapadlo, že zvolí J.A. Pitínského, režiséra, jehož inscenace jsou velmi odlišné, než jaké snese většinový divák LSS. Vše pak korunují autoři výpravy a hudební skladatel. Ti si divákem slušně řečeno vyčistí zadek. Každý z herců pak při snažení se o hraní za sebou táhle kila výtvarného balastu, příběh se často ztrácí v něčem, co vypadá jako špatná travesty exhibice. Naprostý marasmus. On totiž i většinový divák si zaslouží dobře odvedenou práci, a v tomto případě se mu jí jednoduše nedostává.
J.anek 60 %
15.7.2018 | 518 hodnocení
+ souhlasím
Úplně blbá hra, ale velmi dobrá inscenace, v níž pitomým kostýmům navzdory září Anna Fialová. Ostatní si hlavně vydělávají na chléb. Potlesk vlažný, ale stejně všichni za rok zase přijdou. Takže tak.
Milans 20 %
14.7.2018 | 7 hodnocení
+ souhlasím
První polovina představení byla pro mě příjemným překvapením - v porovnání s jinými LSS kusy dokonce bez vulgarismu, sexismu, ... Strohá scéna dala vyznít textu a nerušila. Hudba asi měla mít blízko k formě scény, ale za mě - nepatřičná. Bohužel následovala i druhá polovina představení a ta klesala svou úrovní níže a níže, přišly i na LSS oblíbené, ale ubohé politické výkřiky. Konec vyústil až k úplné nudě. Zráta času a večera ? Těžko říct - asi stojí za to odejít po přestávce a zůstat v iluzích první poloviny.
Lenkakebulka 10 %
12.7.2018 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Bez hereckých výkonů p. Dejdara, sl. Fialové a p. Pavelky by to byla čistá nula, takhle 10%. Scéna - z roku 1975? Co ta žába? Co ty ryby? Hudba nepodbarvuje, hudba ruší.
Obecně každý další rok má premiéra daného roku klesající tendenci :-(
Obecně každý další rok má premiéra daného roku klesající tendenci :-(
Mirka_divadlo 0 %
12.7.2018 | 76 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Výprava - omyl nebo spíš naprostý výsměch, zbytek velký podprůměr, nuda za hodně peněz.
JirkaS 50 %
7.7.2018 | 382 hodnocení
+ souhlasím
Nevěděl jsem, co od neznámého titulu čekat. Dopředu jsem si ani nezjišťoval anotaci, takže jsem se spolehl na to, že budu rozumět ztvárnění v režii pana Pitínského. A chvílemi jsem měl problém porozumět. Chvílemi to dokonce vypadalo, že usnu. A chvílemi jsem se zájmem sledoval dění na jevišti. Herecky se jedná o mírný nadprůměr, vynikali O. Vízner a O. Pavelka, naprosto dokonalá byla hudba! Zaujala mě úsporná scéna, zajímavé kostýmy, a především dobrý konec! Dobrých konců není nikdy dost! Myslím, že tuto inscenaci je potřeba nechat v sobě uzrát. Děkuji za rozšíření obzorů! /6.7.2018/
Jirkan 80 %
2.7.2018 | 564 hodnocení
+ souhlasím
1.7. 2018: Méně známá hra. Najdeme v ní kousky či podobné motivy z jiných WS komedií. Co takové množství diváků vede na takový titul jít a ještě venku (a přiznejme si, že ne všichni jsou "divadlomani")? Velký prostor ubírá možnostem rozehrát některé detaily. Podařil se zvuk.
Krotký Pitínský ve své expresivnosti. Velmi zajímavé obsazení, které funguje (především Fialová, Durnová, Janošek). Podařená scéna, hudba. Mělo to spád, s chutí jsem celý děj sledoval a myšlenkami neodbíhal pryč. Nepodbízelo se to. Za mne to byl příjemný večer.
Krotký Pitínský ve své expresivnosti. Velmi zajímavé obsazení, které funguje (především Fialová, Durnová, Janošek). Podařená scéna, hudba. Mělo to spád, s chutí jsem celý děj sledoval a myšlenkami neodbíhal pryč. Nepodbízelo se to. Za mne to byl příjemný večer.
Jaroslavz 40 %
27.6.2018 | 97 hodnocení
+ souhlasím
Dobrý konec... ale kdo se ho má dočkat? Dlouhé, zdlouhavé, pomalu se to vleče, humoru jak šafránu. To že je šťavnatá renesance? Herecky jakš takš, nejvíc potěšil Dejdar jako pajdavý král, úplný Miloš. Jo, a povedená scéna a kostýmy.
Arkyja 20 %
8.7.2018 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Herecké výkony (Vízner,Fialová) vynikající,provedení velmi odvážné,moderní, obsahem místy až jinotajné :-)),občas mi unikala souvislost.Recenze "odborné" kritiky ve stylu Císařovy nové šaty. A já odvážně volám císař je nahý!!!! Tímto bych chtěla široké veřejnosti sdělit,že pokud byl původní úmysl Shaekspeara pobavit jasnou línií a srozumitelností děje,tak si po návratu z představení nastudujte na netu na čem jste to vlastně byli.A proboha co ta žába?!?!?!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.