Profil uživatele

Henry

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Helena Grégrová: 10 % (32)
Jan Pařízek: 10 % (28)
Lukáš Dubský: 11 % (13)
Michal Novák: 11 % (20)
Pavla Haflantová: 11 % (9)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 19.10.2022)
V Kalichu vznikla opravdu důstojná pocta Haně Zagorové. Milá, laskavá, příjemná. S pořádnou porcí skvěle vybraných písní nenásilně provázaných s příběhem. S radostí se poslouchá duo Křížová, Ochmanová, plusem je nápaditá scéna i kreace taneční company. Ale aby nebylo všechno růžové: Že Slezáček při písni Můj čas splete text, to se stane. Horší je, že jeho pěvecký výkon nesnese srovnání s ostatními na jevišti. Co se týká malých herců, dvojice Alena a Adam k sobě nepasuje. Navíc jsme z Kalichu zvyklí na kvalitněji uchopené dětské role. A speciálně na tichého Adama by zvukař měl reagovat. Ale celkově vzato - Biograf je fakt výborná podívaná.
(zadáno: 9.2.2020)
Tahle historická látka není úplně můj šálek kávy, ale po letech odkládání jsem konečně zhlédl. Vyloženě unesený nejsem, ale popravdě - je to působivé představení. Nápaditá scéna, zajímavá choreografie, vkusné projekce, pěkná hudba i texty, výtečné pěvecké výkony (Marešová, Zonyga, Kříž), znamenité taneční kreace (Štípa, J. Hájková). Takže za vidění Johanka rozhodně stála.
(zadáno: 1.1.2020)
Osmý světadíl skončil, přišla Voda. Rovnocenná, ne-li ještě o chlup lepší podívaná. Příběh slušný, zajímavé kostýmy a scéna, velice povedená choreografie i aranžmá písní, a místy až uchvacující pěvecké výkony dělají z muzikálu kousek, který s chutí shlédnu opakovaně. Opravdu vysokou kvalitu nabízí dvojice Tomeš/Kříž (například jejich duet "Dve a dve" je excelentní záležitostí!), za povšimnutí stojí i skvělí Polyáková/Křížová či Pekárek. Ale ani při dalších alternacích se člověk nesplete, vše podtrhuje mladá taneční company.
(zadáno: 1.1.2020)
Šaramantní, skvělá herečka Eliška Balzerová. Uchvátí svojí normálností, přirozeností, ani stopa po přehrávání. A je třeba podotknout, že se člověk moc dobře baví, i když není čerstvě rozvedená padesátnice...
(zadáno: 22.3.2019)
Kolik že to hlavnímu představiteli a zároveň jedinému herci je? Ano, 23 let. A sám s přehledem utáhne dvouhodinové představení. A stačí mu křeslo, lampa, deka, klavír, telefon, kulich, šála. Jan Fanta (popíjejíc na jevišti fantu v plechovce), se s nelehkým úkolem a závažným tématem popasoval skvěle. Představení krásně plyne, dvě hodiny uletí jako nic. A dostalo se nám pořádné porce zábavy, smutku, dojetí, pěkné hudby, originálních režijních nápadů (např. psaní klíčových hesel a důležitých dat na zástěnu), ale i hodně důvodů k zamyšlení.
(zadáno: 22.3.2019)
Živelný muzikál (plus) v ratejně zvané Kongresové centrum (minus). Skvělý Jan Kříž k roli Rockyho přistoupil neobyčejně poctivě, hodně ji dal, hodně pro ni udělal a na jevišti to bylo znát (viděno 2. 12. 2017). Známý příběh, zajímavá atmosféra, strhující tečka.
(zadáno: 22.3.2019)
Zdařilý, příjemný, nápaditý muzikál. Krásná scéna, kostýmy, kulisy, originální prvky, projekce. Hodně záleží na alternacích. Josef Vojtek je trefa do černého, je výtečný pěvecky, trochu překvapivě i herecky. A pokud vytvoří dvojici s charismatickým Janem Křížem, je o zážitek postaráno. Do mozaiky výborně zapadají Ivana Korolová, Dita Hořínková/Iva Marešová, Hana Křížková. Povedené jsou "baletní" postavy Hospodina a Lucifera (Jiří Minařík, Michal Máša). Škoda velice otravné role Maria Bosettiho, zejména Michal Novotný hodně tlačí na pilu nevtipnými opileckými kreacemi.
(zadáno: 25.12.2016)
Kdo úplně sám utáhne tak náročné představení? Kdo přinutí diváka se rozesmát, zamyslet se, být dojatý, hltat každou větu, každé slovo, neztrácet pozornost? Dokáže to - a s velkým přehledem - Simona Stašová. Herečka par excellence.
(zadáno: 25.12.2016)
Bude těžké navázat na Ďurovčíkovy pecky typu Horečky sobotní noci, či Osmého světadílu? Můžeme být v klidu, jde to. Pod Cabanovou taktovkou se totiž narodil svěží Srdcový král, který má tempo, švih, nechybí mu vtip a nadhled. K tomu pěkná, variabilní scéna. A alespoň tři jména: sázka na Jana Kříže (Chad) je sázka na jistotu, parádním výkonem nezůstala pozadu jeho žena Marie (Sylvia), znamenitá byla Kateřina Steinerová (Sandra).
(zadáno: 25.12.2016)
Dětský divák reagoval jen sporadicky, dospělý se nudil. A přitom bylo zaděláno na pěkné dílko. Vždyť krásné kostýmy i masky zaslouží velké plus. Jenže k vidění byl rozvleklý děj bez příběhu, pouhý sled hudebních čísel. A přemíra postav. Dále otřesná Patrasová, nepřítomná myšlenkami i pohledem. Či Slezáček, jemuž při "zpěvu" nebylo rozumět. V ostrém kontrastu byl vynikající výkon Zenáhlíkové v roli Černé královny, či Kloboučník v podání Gránského, jenž zpíval i hrál s nesmírnou chutí. Pobavil Bublifuk a Bublifík dua Fanta, Pekárek. A nefalšované nadšení dětských herců. Toť vše. A to je málo.
(zadáno: 16.7.2016)
Představení cílí hlavně na dětské publikum, ale nepochybuji, že do téhle džungle s velkou chutí zavítá i dospělý divák. Dobrá hudba, vtipné texty, nápaditá choreografie, pěkná výprava, zajímavé kostýmy, zdařilé masky. V akci ostřílení muzikáloví herci a zpěváci, kteří si tohle představení hodně užívají (v tomto případě Tomeš, Strenáčik, Kříž, Fric, Zonyga, Vlas, Šoralová, Kaštovský, Cmuntová, Kassai, Opava, Pavlovčinová, spolu s nimi špičková taneční company Dolinajec, Sedláček, Panský a Fernandez). Hravost a radost - motto muzikálu, který se povedl.
(zadáno: 3.6.2016)
Kladné body rozhodně za zdařilou hudbu a stejně povedené texty, za výpravu, za kostýmy. Za záplavu znamenitých hlasů a špičkových pěveckých výkonů: Marešová, Savka (oba radost poslouchat), Slanina (hlas jak zvon, v roli naprosto uvěřitelný), Šemík, Tenkrát (oba profíci každým coulem). Za výborné tanečníky (Lhotský, Benešová). Z pódia čišelo maximální nasazení, zaujetí a prožitek. A přece nebylo všechno dokonalé. Je paradox, že se to týká ústřední dvojice (Ryšavý, Navrátilová), která z mého pohledu byla nevýrazná a chybělo jí to klíčové pro titulní roli - charizma.
(zadáno: 28.5.2016)
Jedním slovem znamenité. Byl to zážitek pobýt ve společnosti té rozmarné, náladové dámy a jejího pokorného, ale i vzdorujícího tajemníka. Pestrá paleta emocí, dokonalé jiskření mezi Sarah a Pitouem. Brilantní Iva Janžurová, pro kterou nebyl Igor Orozovič pouhým "sparingpartnerem", ale dokonalým spoluhráčem.
(zadáno: 25.5.2016)
Tak tohle mi nesedlo. Bezesporu originální pojetí klasiky, ale zřejmě se ve mně probudil démon staromódnosti, který nestrávil tuhle živelnost, groteskní modernu s citacemi a pokyny ze scénáře filmové předlohy, které jsou zpočátku nezvyklé, postupem času čím dál víc iritující. Navíc s neortodoxní představitelkou Marty, v jejímž podání ovšem koncept parodie působil nedotaženě. Sama tělesná konstituce k potřebnému efektu nevede a fakt, že její postava ve mně nevyvolávala takřka žádné emoce, to jenom podtrhl.
(zadáno: 21.3.2016)
Zaděláno zřejmě bylo na velký muzikál, ale ve skutečnosti je to bezbřehá nuda. Nezáživný děj, zejména druhá část je chaos. Navíc Sibyla je jen krycí název představení, ve skutečnosti to je Mělká sonda do duše krále Šalamouna. Některé postavy jsou nadbytečné a nemají co hrát (chůva), potenciál jiných je naprosto nevyužitý (písař Baltor). Těžko se ztotožnit s některou z postav, protože jejich charaktery a pohnutky stěží odhadujeme. Místy zaujme hudba, nadbytek je teatrálních gest. Za vidění a slyšení stojí výborní Eva Burešová a Peter Strenáčik, zdařilá je výprava a videoprojekce.
(zadáno: 18.3.2016)
Dal by se očekávat klasický detektivní kousek, kdy případ jako vždy bravurně vyřeší Hercule Poirot, tady však není úplně zřejmé, kterým směrem se chce představení vydat. Zda to má být detektivka s jemně namíchanou ironií, nebo parodie s prvky až groteskními. Každopádně povedená je výprava i kostýmy věrně odrážející dobu, zaujaly hudební motivy, radost bylo sledovat výraznou Marii Štípkovou (jako Jacqueline de Severacová), nestárnoucí Zdenu Hadrbolcovou (Slečna ffoliot-ffoulkesová), či Petra Buchtu (William Smith).
(zadáno: 11.3.2016)
Dva opravdu skvělé výkony - výteční Alžbeta Bartošová (Angelika) a Martin Šemík (král). V jejich případě byl výběr do těchto rolí trefa. Jednotlivé scény, nebo spíše klipy, jsou za sebou nasekány v tak zběsilém tempu, že téměř není prostor pro vyznění. Variabilní scénu charakterizují chrastící kolečka, jejichž zvuk ruší. Laciný humor a trapnost čiší ze vstupů dua Geno a Stelien (křečovití Kotiš a Vyskočil), které se snaží dát představení jakýsi současný rozměr.
(zadáno: 23.2.2016)
Neobyčejně sympatická a příjemná podívaná. Svižná, vtipná, hravá. Ocenění zaslouží choreografie, výprava, hudba i texty. Výborné výkony Jana Kříže, Jana Karáska, Martina Pošty, vedle nich táhnou představení velmi dobří - komorná Marie Křížová, mnich Michal Pleskot, Will v podání Filipa Grögera, velice věrohodná čarodějnice Radka Pavlovčinová, atd. Vedle nich však působí jako jedna z hlavních postav Lucia Šoralová v roli Lady Mariany skromně, nenápadně a není příliš zapamatovatelná.
(zadáno: 23.2.2016)
Solidní záležitost. Oceňuji scénu a kostýmy, úvodní hromadný song "Šup tam s ním" muzikál dobře nastartuje, pak se příběh rozdrobí do minisérií jednotlivých postav, více či méně záživných. Atmosféra je slušně vykreslená, ovšem při odhalení vraha mi přece jen chyběl moment překvapení. Z individuálních výkonů stojí za vyzdvihnutí výborní Martina Šnytová a Lukáš Adam.
(zadáno: 17.11.2015)
Byl požitek sledovat herectví Hany Maciuchové a Zuzany Bydžovské, mezi které nenásilně a přirozeně zapadla i Sabina Rojková. Nemohu se zbavit dojmu, že oproti jiným představením tentokrát scéna volala po trochu nápaditějším řešení. Závěr představení se dostaví náhle, je sice emotivní, ale chybí mu vyznění. Celkově však velmi dobré.
(zadáno: 17.11.2015)
Pohled do jedné kabiny fotbalových rozhodčích. Utkání se pod jejich vedením rozjíždí nadějně, přináší do komiky zabalenou porci nevraživosti a pokrytectví, sehranost tria baví. Škoda že dobře rozeběhnutému utkání ve druhém poločase opadá tempo, pěkných akcí už je pomálu, duel se uchýlí k celé řadě osobních soubojů a Máslo (R. Štolpa) se snaží strhnout pozornost na sebe zbytečným sólováním. Celkově však jde o dobrý mač, kde Vocas (M. Hrabě) a Básník (P. Semerád) prokazují velice solidní formu...
(zadáno: 5.10.2015)
Obnovená premiéra (1. říjen 2015) téhle konverzačky je povedená. Představení vyžadující pozornost a soustředění, které neztrácí tempo a nemá hluché místo. Škoda spíše deklamujícího Michala Roneše, jako jediný působil strojeně. U všech ostatních byly charaktery vykresleny přesně a jejich pohnutky i emoce podány přesvědčivě. Výteční staří bardi Petr Oliva, Antonín Hardt, Miloslav Mejzlík i Karel Hábl, výborní i jejich spoluhráči Ernesto Čekan, Přemysl Pálek, Petr Semerád... Stálo za to vidět.
(zadáno: 21.9.2015)
Zajímavá atmosféra, dialogy ve verších. Příjemná a přes tragickou tečku vtipná záležitost. Věrohodný Ernesto Čekan (Cyrano), se schopností nadhledu i sebeironie, noblesní Eva Burešová (Roxana), i s naprostou lehkostí a samozřejmostí hrající a zpívající David Gránský (kadet Kristián). Trochu křečovitě působí postava v podání Petra Vágnera (hrabě De Guiche), s lacinou komikou založenou na vadě řeči a falešném zpěvu. Celkově však má představení šmrnc. Škoda horšího ozvučení, v zadních řadách v některých lyričtějších pasážích bylo složité hercům porozumět.
(zadáno: 13.9.2015)
(viděno 9. a 12. 9. 2015) Klady? Choreografie a vizualizace. "More spí" v podání skvělé M. Blahynkové a její dlouhý duet s M. Procházkovou, "Strom" od stejně výborné A. Bartošové, či T. Löbl, jemuž role Martina padne. Zápory? Slabé libreto. P. Novotný, neboť na hlavní roli mu chybí charisma, hlas, dikce, kvalitní zpěv. Místo lyričtějších kousků místy přeřvané verze Žbirkových písní. Viz např. závěrečná Atlantida, s jejíž přepjatou gradací bojuje i jinak výtečný J. Kříž... Ačkoliv pěvecká a taneční špička dělá maximum, Atlantida nedosahuje kvalit dalších tří aktuálních Ďurovčíkových muzikálů.
(zadáno: 8.6.2015)
Tancem a hudbou vyjádřený průřez českými dějinami 20. století je povedeným dílem, lidské příběhy zaujmou, pobaví i dojmou. První polovina působí ucelenějším dojmem, poetičtěji. Po pauze je k vidění čistá retrospektiva s vážnými i komickými prvky, která místy pokulhává výběrem písní i chronologií. Zkušení bardi Petr Oliva, Hana Gregorová, Antonín Hardt i Karel Hábl si představení náramně užívají. V tanečních kreacích (s úžasnou stepařskou vložkou) dominují Přemysl Pálek a Vanda Károlyi, plus zaslouží Petr Semerád a Petr Vágner, kteří role gayů pojali střídmě, bez nevkusné a laciné karikatury.