Profil uživatele

Henry

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Helena Grégrová: 10 % (28)
Jan Pařízek: 10 % (23)
Lukáš Dubský: 10 % (8)
Michal Novák: 10 % (15)
Jiří Landa: 12 % (41)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 >

(zadáno: 25.12.2016)
Shirley Valentine - Městská divadla pražská: 90 %
Kdo úplně sám utáhne tak náročné představení? Kdo přinutí diváka se rozesmát, zamyslet se, být dojatý, hltat každou větu, každé slovo, neztrácet pozornost? Dokáže to - a s velkým přehledem - Simona Stašová. Herečka par excellence.
(zadáno: 25.12.2016)
Srdcový král - Divadlo Kalich: 80 %
Bude těžké navázat na Ďurovčíkovy pecky typu Horečky sobotní noci, či Osmého světadílu? Můžeme být v klidu, jde to. Pod Cabanovou taktovkou se totiž narodil svěží Srdcový král, který má tempo, švih, nechybí mu vtip a nadhled. K tomu pěkná, variabilní scéna. A alespoň tři jména: sázka na Jana Kříže (Chad) je sázka na jistotu, parádním výkonem nezůstala pozadu jeho žena Marie (Sylvia), znamenitá byla Kateřina Steinerová (Sandra).
(zadáno: 25.12.2016)
Alenka v kraji zázraků - Divadlo Hybernia: 30 %
Dětský divák reagoval jen sporadicky, dospělý se nudil. A přitom bylo zaděláno na pěkné dílko. Vždyť krásné kostýmy i masky zaslouží velké plus. Jenže k vidění byl rozvleklý děj bez příběhu, pouhý sled hudebních čísel. A přemíra postav. Dále otřesná Patrasová, nepřítomná myšlenkami i pohledem. Či Slezáček, jemuž při "zpěvu" nebylo rozumět. V ostrém kontrastu byl vynikající výkon Zenáhlíkové v roli Černé královny, či Kloboučník v podání Gránského, jenž zpíval i hrál s nesmírnou chutí. Pobavil Bublifuk a Bublifík dua Fanta, Pekárek. A nefalšované nadšení dětských herců. Toť vše. A to je málo.
(zadáno: 16.7.2016)
Mauglí - Divadlo Kalich: 80 %
Představení cílí hlavně na dětské publikum, ale nepochybuji, že do téhle džungle s velkou chutí zavítá i dospělý divák. Dobrá hudba, vtipné texty, nápaditá choreografie, pěkná výprava, zajímavé kostýmy, zdařilé masky. V akci ostřílení muzikáloví herci a zpěváci, kteří si tohle představení hodně užívají (v tomto případě Tomeš, Strenáčik, Kříž, Fric, Zonyga, Vlas, Šoralová, Kaštovský, Cmuntová, Kassai, Opava, Pavlovčinová, spolu s nimi špičková taneční company Dolinajec, Sedláček, Panský a Fernandez). Hravost a radost - motto muzikálu, který se povedl.
(zadáno: 3.6.2016)
Romeo a Julie - Divadlo Hybernia: 70 %
Kladné body rozhodně za zdařilou hudbu a stejně povedené texty, za výpravu, za kostýmy. Za záplavu znamenitých hlasů a špičkových pěveckých výkonů: Marešová, Savka (oba radost poslouchat), Slanina (hlas jak zvon, v roli naprosto uvěřitelný), Šemík, Tenkrát (oba profíci každým coulem). Za výborné tanečníky (Lhotský, Benešová). Z pódia čišelo maximální nasazení, zaujetí a prožitek. A přece nebylo všechno dokonalé. Je paradox, že se to týká ústřední dvojice (Ryšavý, Navrátilová), která z mého pohledu byla nevýrazná a chybělo jí to klíčové pro titulní roli - charizma.
(zadáno: 28.5.2016)
Božská Sarah - Divadlo Kalich: 90 %
Jedním slovem znamenité. Byl to zážitek pobýt ve společnosti té rozmarné, náladové dámy a jejího pokorného, ale i vzdorujícího tajemníka. Pestrá paleta emocí, dokonalé jiskření mezi Sarah a Pitouem. Brilantní Iva Janžurová, pro kterou nebyl Igor Orozovič pouhým "sparingpartnerem", ale dokonalým spoluhráčem.
(zadáno: 25.5.2016)
Noční motýl - Městské divadlo Kladno: 20 %
Tak tohle mi nesedlo. Bezesporu originální pojetí klasiky, ale zřejmě se ve mně probudil démon staromódnosti, který nestrávil tuhle živelnost, groteskní modernu s citacemi a pokyny ze scénáře filmové předlohy, které jsou zpočátku nezvyklé, postupem času čím dál víc iritující. Navíc s neortodoxní představitelkou Marty, v jejímž podání ovšem koncept parodie působil nedotaženě. Sama tělesná konstituce k potřebnému efektu nevede a fakt, že její postava ve mně nevyvolávala takřka žádné emoce, to jenom podtrhl.
(zadáno: 21.3.2016)
Sibyla, královna ze Sáby - Divadlo Hybernia: 30 %
Zaděláno zřejmě bylo na velký muzikál, ale ve skutečnosti je to bezbřehá nuda. Nezáživný děj, zejména druhá část je chaos. Navíc Sibyla je jen krycí název představení, ve skutečnosti to je Mělká sonda do duše krále Šalamouna. Některé postavy jsou nadbytečné a nemají co hrát (chůva), potenciál jiných je naprosto nevyužitý (písař Baltor). Těžko se ztotožnit s některou z postav, protože jejich charaktery a pohnutky stěží odhadujeme. Místy zaujme hudba, nadbytek je teatrálních gest. Za vidění a slyšení stojí výborní Eva Burešová a Peter Strenáčik, zdařilá je výprava a videoprojekce.
(zadáno: 18.3.2016)
Vražda na Nilu - Městské divadlo Kladno: 50 %
Dal by se očekávat klasický detektivní kousek, kdy případ jako vždy bravurně vyřeší Hercule Poirot, tady však není úplně zřejmé, kterým směrem se chce představení vydat. Zda to má být detektivka s jemně namíchanou ironií, nebo parodie s prvky až groteskními. Každopádně povedená je výprava i kostýmy věrně odrážející dobu, zaujaly hudební motivy, radost bylo sledovat výraznou Marii Štípkovou (jako Jacqueline de Severacová), nestárnoucí Zdenu Hadrbolcovou (Slečna ffoliot-ffoulkesová), či Petra Buchtu (William Smith).
(zadáno: 11.3.2016)
Angelika - Divadlo Broadway: 40 %
Dva opravdu skvělé výkony - výteční Alžbeta Bartošová (Angelika) a Martin Šemík (král). V jejich případě byl výběr do těchto rolí trefa. Jednotlivé scény, nebo spíše klipy, jsou za sebou nasekány v tak zběsilém tempu, že téměř není prostor pro vyznění. Variabilní scénu charakterizují chrastící kolečka, jejichž zvuk ruší. Laciný humor a trapnost čiší ze vstupů dua Geno a Stelien (křečovití Kotiš a Vyskočil), které se snaží dát představení jakýsi současný rozměr.
(zadáno: 23.2.2016)
Robin Hood - Divadlo Kalich: 80 %
Neobyčejně sympatická a příjemná podívaná. Svižná, vtipná, hravá. Ocenění zaslouží choreografie, výprava, hudba i texty. Výborné výkony Jana Kříže, Jana Karáska, Martina Pošty, vedle nich táhnou představení velmi dobří - komorná Marie Křížová, mnich Michal Pleskot, Will v podání Filipa Grögera, velice věrohodná čarodějnice Radka Pavlovčinová, atd. Vedle nich však působí jako jedna z hlavních postav Lucia Šoralová v roli Lady Mariany skromně, nenápadně a není příliš zapamatovatelná.
(zadáno: 23.2.2016)
Přízrak Londýna - Divadlo Hybernia: 60 %
Solidní záležitost. Oceňuji scénu a kostýmy, úvodní hromadný song "Šup tam s ním" muzikál dobře nastartuje, pak se příběh rozdrobí do minisérií jednotlivých postav, více či méně záživných. Atmosféra je slušně vykreslená, ovšem při odhalení vraha mi přece jen chyběl moment překvapení. Z individuálních výkonů stojí za vyzdvihnutí výborní Martina Šnytová a Lukáš Adam.
(zadáno: 17.11.2015)
Růžové brýle - Divadlo Ungelt: 70 %
Byl požitek sledovat herectví Hany Maciuchové a Zuzany Bydžovské, mezi které nenásilně a přirozeně zapadla i Sabina Rojková. Nemohu se zbavit dojmu, že oproti jiným představením tentokrát scéna volala po trochu nápaditějším řešení. Závěr představení se dostaví náhle, je sice emotivní, ale chybí mu vyznění. Celkově však velmi dobré.
(zadáno: 17.11.2015)
Mimo hru aneb Mariana?... Komu ta nedala?! - Divadlo Radka Brzobohatého: 60 %
Pohled do jedné kabiny fotbalových rozhodčích. Utkání se pod jejich vedením rozjíždí nadějně, přináší do komiky zabalenou porci nevraživosti a pokrytectví, sehranost tria baví. Škoda že dobře rozeběhnutému utkání ve druhém poločase opadá tempo, pěkných akcí už je pomálu, duel se uchýlí k celé řadě osobních soubojů a Máslo (R. Štolpa) se snaží strhnout pozornost na sebe zbytečným sólováním. Celkově však jde o dobrý mač, kde Vocas (M. Hrabě) a Básník (P. Semerád) prokazují velice solidní formu...
(zadáno: 5.10.2015)
Dvanáct rozhněvaných mužů - Divadlo Radka Brzobohatého: 80 %
Obnovená premiéra (1. říjen 2015) téhle konverzačky je povedená. Představení vyžadující pozornost a soustředění, které neztrácí tempo a nemá hluché místo. Škoda spíše deklamujícího Michala Roneše, jako jediný působil strojeně. U všech ostatních byly charaktery vykresleny přesně a jejich pohnutky i emoce podány přesvědčivě. Výteční staří bardi Petr Oliva, Antonín Hardt, Miloslav Mejzlík i Karel Hábl, výborní i jejich spoluhráči Ernesto Čekan, Přemysl Pálek, Petr Semerád... Stálo za to vidět.
(zadáno: 21.9.2015)
Cyrano - Divadlo Radka Brzobohatého: 70 %
Zajímavá atmosféra, dialogy ve verších. Příjemná a přes tragickou tečku vtipná záležitost. Věrohodný Ernesto Čekan (Cyrano), se schopností nadhledu i sebeironie, noblesní Eva Burešová (Roxana), i s naprostou lehkostí a samozřejmostí hrající a zpívající David Gránský (kadet Kristián). Trochu křečovitě působí postava v podání Petra Vágnera (hrabě De Guiche), s lacinou komikou založenou na vadě řeči a falešném zpěvu. Celkově však má představení šmrnc. Škoda horšího ozvučení, v zadních řadách v některých lyričtějších pasážích bylo složité hercům porozumět.
(zadáno: 13.9.2015)
Atlantida - Divadlo Kalich: 50 %
(viděno 9. a 12. 9. 2015) Klady? Choreografie a vizualizace. "More spí" v podání skvělé M. Blahynkové a její dlouhý duet s M. Procházkovou, "Strom" od stejně výborné A. Bartošové, či T. Löbl, jemuž role Martina padne. Zápory? Slabé libreto. P. Novotný, neboť na hlavní roli mu chybí charisma, hlas, dikce, kvalitní zpěv. Místo lyričtějších kousků místy přeřvané verze Žbirkových písní. Viz např. závěrečná Atlantida, s jejíž přepjatou gradací bojuje i jinak výtečný J. Kříž... Ačkoliv pěvecká a taneční špička dělá maximum, Atlantida nedosahuje kvalit dalších tří aktuálních Ďurovčíkových muzikálů.
(zadáno: 8.6.2015)
Tančírna - Divadlo Radka Brzobohatého: 70 %
Tancem a hudbou vyjádřený průřez českými dějinami 20. století je povedeným dílem, lidské příběhy zaujmou, pobaví i dojmou. První polovina působí ucelenějším dojmem, poetičtěji. Po pauze je k vidění čistá retrospektiva s vážnými i komickými prvky, která místy pokulhává výběrem písní i chronologií. Zkušení bardi Petr Oliva, Hana Gregorová, Antonín Hardt i Karel Hábl si představení náramně užívají. V tanečních kreacích (s úžasnou stepařskou vložkou) dominují Přemysl Pálek a Vanda Károlyi, plus zaslouží Petr Semerád a Petr Vágner, kteří role gayů pojali střídmě, bez nevkusné a laciné karikatury.
(zadáno: 2.6.2015)
Fantom opery - Goja Music Hall: 80 %
Špičková hudba, pěvecky na vysoké úrovni (Vojtko, Sommerová, Vaněk, Mátlová), český text sedl, bohatá výprava - krásné kostýmy, výrazné masky, zdařilá dekorace. Některé scény se vryjí do paměti, např. loďka v mlhavém oparu laguny, střecha s noční oblohou či ponurý hřbitov. Ve scéně s padajícím lustrem by možná chtělo více přitlačit na dramatičnosti, scéna totiž záhy vyšumí. Ale jinak výborné, muzikál pro dobrý pocit.
(zadáno: 23.5.2015)
Práskni do bot - Divadlo Na Jezerce: 70 %
To je tak, když se neobyčejně vulgární text dokáže podat zcela samozřejmě a nenásilně, když přesně zapadá do kontextu. Tragikomedie, která baví, ale i "nemilosrdně nastavuje zrcadlo"... Výborný Jan Hrušínský úspornými, ale trefnými poznámkami a minimem výrazových prostředků dal tak trochu vzpomenout na umění svého fenomenálního otce Rudolfa. Trio Sitta, Holub a Liška velice dobře sekundovalo.
(zadáno: 9.4.2015)
Já, Francois Villon - Divadlo Na Jezerce: 70 %
I těžké téma se dá uchopit lehce, stravitelně a dokonce i hravě. Malé jeviště, úsporná a přesto sugestivní scéna, dobrá hudba. Muzikál krásně plyne také díky výkonům mladíků Písaříka, Strenáčika a Vaňka, moc dobře se dívá na ostříleného hereckého barda Petra Kostku, protože prostě umí!
(zadáno: 15.3.2015)
Mýdlový princ - Divadlo Broadway: 30 %
Televizní Silvestr se přenesl na jeviště. A své publikum si jistě najde. Podbízivost a laciné fórky ocení diváci odkojení estrádní zábavou ála TV Nova. První část je nuda s minimem písní, druhá svižnější, s důrazem na muziku. Problémem je značná nevyrovnanost hudebních vstupů. Kdo potěšil? Civilním výkonem Sagvan Tofi, pěvecky průměr, ale herecky slušné. Dále Pavlína Ďuriačová, Petr Kutheil a malá Natálie Grossová, která strčila do kapsy i některé profíky na jevišti. Nejslabším článkem je Tereza Kostková. Její umělohmotné herectví a zoufalý zpěv méně otrlé jedince spolehlivě vyžene z hlediště.
(zadáno: 26.2.2015)
Cry Baby Cry - Švandovo divadlo: 80 %
Výborné. Jeden muž a pět různých ženských naturelů. Všichni hledají štěstí. Nebo jen únik od reality? Co si vlastně představují pod pojmem štěstí? Představení krásně plyne, má hlavu a patu, dialogy jsou vybroušené, charaktery přesně vykreslené. Věrohodné jsou všechny dámy, jen Jaroslav Šmíd vypadal zpočátku nejistě. Až se zvedajícími se emocemi konečně našel pevnou půdu pod nohama.
(zadáno: 6.2.2015)
Lucrezia Borgia - Divadlo Hybernia: 40 %
Hutná, těžká, specifická podívaná a není pochyb o tom, že pro mnohé těžko stravitelná. S odstupem zůstává v mysli závan zlověstně působícího představení, přičemž hudba dojem umocňovala. Taneční složka dominovala, za povšimnutí stála disproporce mezi tančící a zpívající Lucrezií, nicméně Bára Basiková pěvecky na úrovni.
(zadáno: 5.2.2015)
Pomáda - Divadlo Kalich: 70 %
Výborná zábava, dobíječ energie, zlepšovač nálady. Co taky od Pomády čekat? Na jedné straně příliš jednoduchý děj a notoricky známé melodie (s českými texty), na druhé straně skvělá choreografie a enormní nasazení. Vedle Jana Kříže excelovala např. Markéta Procházková, chuť a snaha ze sebe na pódiu vyždímat maximum však nechyběla nikomu.

Další stránky hodnocení: 1 2 >