Dejvické divadlo
<< Kde je ta ryba? | Nitero >>
Henry Becque
Krkavci
Premiéra: 10.3.2025 | 1:40x
Překlad: Gustav Francl. Úprava: Marta Ljubková, Jan Frič. Dramaturgie: Marta Ljubková. Scéna: Dragan Stojčevski. Kostýmy: Marek Cpin. Hudba: Jakub Kudláč a citace. Režie: Jan Frič.
Klára Melíšková, Veronika Lazorčáková, Antonie Formanová, Anna Fialová, Ivan Trojan, Tomáš Jeřábek, Lenka Krobotová, Lukáš Příkazký, Jaroslav Plesl...
Osudy čtyř žen, které se nedokážou přizpůsobit, protože se nestihnou ani nadechnout a rozhlédnout. Těžko říct, kdo je oběť a kdo je viník. Všichni jsme voyeury cizích životů - my vidíme komedii, a ona to přitom může být hořká tragédie. Rodinné štěstí, domácí pohoda a ekonomické zajištění vezme za své, když hlava rodiny nečekaně umírá. Vdova a tři dcery se musí rychle přizpůsobit situaci. Ale jak, když nikdy nespravovaly rozpočet a tlačí na ně advokát, notář, věřitelé. Co to znamená, když se vše ze dne na den změní, ale není čas truchlit, protože kola ekonomiky se nepřestávají točit dál...?
Termíny představení
28.3. | Pá | 19:30 | vyprodáno | ||
15.4. | Út | 19:30 | zadáno | ||
30.4. | St | 19:30 | vyprodáno |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (9)
HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová 70 %
15.3.2025 | 1749 hodnocení
+ souhlasím
Originální režijní optika Jana Friče ruku v ruce s kompletně vydařenou vizuální a hudební složkou zbavují hru ze sklonku 19. století nánosu letitého prachu, dodávají jí moderní šmrnc a obrací ji k dnešku. Nadto si opět můžeme plně divácky užít bezchybnou hereckou celosouborovou partneřinu, na které se tentokrát zcela přirozeně podílí i hostující Veronika Lazorčáková. Samotné drama, žel, má ovšem (alespoň pro mě) slabší dějový koncept, zejména ve druhé části se tematicky mírně repetetivně cyklí, též finální rozuzlení nevyznívá nijak překvapivě. O to intenzivnější potlesk tvůrcům, za to, v jak působivý inscenační tvar příběh dokázali poskládat.
Iva Bryndová 80 % 

13.3.2025 | 624 hodnocení
+ souhlasím
Krkavci, mladší sourozenci oceňované Vassy: Odcizenost postav a chlad světa opět dotvářejí porty zvýrazňující všechny promluvy, jakkoli směřované neosobně kamsi. Chlad evokuje i výprava, zejm.scénografie druhé části, kdy se z pološera, z nějž během party v dlouhé expozici dabovaly starý záznam filmu, postavy dostávají do prosvětlené místnosti připomínající krematorium či smuteční síň. Lačnost, promyšlená strategie, zkušenosti a obchodní zručnost se střetávají s neznalostí, neschopností se orientovat a promyšleně jednat tak výraznou, až omezuje soucit. Vše s neustávajícími humornými vsuvkami, řadou symbolů, zcizovacích vstupů a silnými výkony.
Lukáš Dubský 80 % 

12.3.2025 | 1244 hodnocení
+ souhlasím
Z expozice, která využívá projekci, jsem byl poněkud rozpačitý, ale nakonec se jednalo o velice vydařenou inscenaci. Režisér J.Frič dokázal ze staré francouzské hry vykřesat zcela současnou výpověď o světě, který ovládají peníze a spleť zákonů a nařízení, v nichž není snadná orientace. Je to vlastně docela krutá a depresivní podívaná, do které se ovšem prolamují osvěživě zábavné momenty, které vyplývají z využití současné mluvy v souřadnicích starého dramatu, ale hlavně z precizních hereckých výkonů. Nejvíce mě zaujali I.Trojan, T. Jeřábek a hostující V.Lazorčáková.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Bedrich.spesny 60 %
21.3.2025 | 69 hodnocení
+ souhlasím
Já tyhle vassovité postupy nijak zvlášť nemusím.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.