Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]
<< Polonéza Ogińského | Poslední pomazánka >>
Jan Mikulášek, Dora Viceníková
Posedlost
Premiéra: 30.4.2016 | 1:30x
Dramaturgie: Dora Viceníková. Výprava: Marek Cpin. Režie: Jan Mikulášek.
Poslední uvedení: březen 2022.
Poslední uvedení: březen 2022.
Dita Kaplanová, Jana Plodková, Anežka Kubátová / Barbora Bočková, Miloslav König, Stanislav Majer / Vojtěch Vondráček, Jiří Vyorálek, Leoš Noha / Petr Čtvrtníček, Johana Matoušková / Kateřina Císařová
Původní autorská inscenace, která se snaží podívat z různých úhlů (hlediskem několika autorů) na cit lásky, která hraje ústřední roli v literatuře, populární hudbě, výtvarném umění...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
67 %
Uživatelé
69 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Kateřina Jírová 70 %
Lukáš Holubec 70 %
Michal Novák 70 %
Anežka Kotoučová 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Helena Grégrová 60 %
Jan Pařízek 60 %
Jiří Landa 70 %
Jiří Koula 60 %
Kateřina Jírová 70 %
Lukáš Holubec 70 %
Michal Novák 70 %
Anežka Kotoučová 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Helena Grégrová 60 %
Jan Pařízek 60 %
Jiří Landa 70 %
Volby
Hodnocení (55)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
19.9.2016 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Šel jsem na trio Mikulášek - Viceníková - Cpin a přesně to jsem dostal (samozřejmě plus herce, kteří odvedli svou práci tak, jak to umějí). Vítězem pro mě je Marek Cpin, dvouúrovňová scéna působivě rozšířila prostor, v němž se mohlo hrát, naopak zbylým dvěma vytýkám, že tento sled scének mohl být o polovinu kratší či delší a vyšlo by to nastejno.
Kateřina Jírová 70 %
15.9.2016 | 348 hodnocení
+ souhlasím
Příjemná podívaná, většinou se jedná o pantomimu. Střídání scének připomíná trojrozměrný veselý komiks. Některé scény jsou drastické (stařenka žádá o zavěšení telefonu, ale pečovatel to poplete a pověsí na zeď stařenku).
Lukáš Holubec 70 %
1.8.2016 | 754 hodnocení
+ souhlasím
Kontinuálně navazuje trojice Mikulášek, Viceníková, Cpin na Požitkáře a Hamlety. Tentokráte shlédnete pásmo scének na téma partnerské vztahy. Tedy jistě vděčné téma. Co mne na Posedlosti velmi zaujalo byla především skvěle zvolená scéna, a pak také minimum slov. Většina scének jsou němé přehlídky bezvýchodnosti soužití za podkresu již tradičně vhodně zvoleného hudebního doprovodu. A protože je tento tým již velmi sehraný, a režisér věděl přesně co a jak říct, myslím, že je Posedlost skutečně povedená. Janu Plodkovou vyzdvihávám vždy, teď bych rád zmínil i Miloslava Königa.
Michal Novák 70 %
8.7.2016 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Variování téhož poněkolikáté. Tentokrát na téma vztahů (včetně komplementárních souputníků, jako jsou samota, úchylky či trapnost). Mnozí již zdvíhají obočí, postrádajíc rozvíjení stylu. Divák však ani v tomto případě neodejde zklamán. Duo Viceníková – Mikulášek namíchalo barvitý koktejl živoucích momentek, komický i hořký, s cynickým přístupem, jenž podtrhne absurditu předložených situací. Bavilo mě i míchání banalit s „vyššími“ idejemi. Skvělí herci v přísné stylizaci předvádějí víc než skeče, metoda se však vyčerpává. Skutečně překvapí jen další příval invence scénografa Marka Cpina.
Anežka Kotoučová 70 %
21.6.2016 | 231 hodnocení
+ souhlasím
Další ze série inscenací stvořených ze sledu improvizovaných minipříběhů. Scénky jsou tématicky dost nejednotné a s láskou často souvisejí jen velmi vzdáleně. Jejich kvalita je rovněž nevyrovnaná, některé příběhy byly zajímavé, některé vyzněly trochu lacině. Každopádně výborná je (opět) Jana Plodková, jejíž komediální talent je skutečně obdivuhodný. Osobně mě Posedlost bavila více než Hamleti, ale na Požitkáře nemá. A Mikulášek a spol. by na příští sezonu měli vymyslet zase nějaký nový koncept. Nejsem si jistá, jestli je rozumné vstupovat třikrát do téže řeky.
Lukáš Dubský 70 %
19.6.2016 | 1221 hodnocení
+ souhlasím
Podobně jako u Hamletů a Požitkářů je Posedlost volným pásmem scének, tentokrát na téma lásky v jejích různých podobách. Některé scény se skutečně povedly a dokázaly být nesmírně vtipné (darovaná kytka), ale i dost mrazivé (J.Vyorálek platící za každé objetí). Tradičně skvělá je dvoupatrová scéna M. Cpina a daří se i výběr hudby. Herecky slušné, tradičně skvělí Plodková a Vyorálek, v Posedlosti se mi hodně líbili i König a Kubátová. Je to zkrátka inscenace, která ničím moc nepřekvapí, ale přesto divák odchází spokojený.
Helena Grégrová 60 %
16.5.2016 | 1731 hodnocení
+ souhlasím
65 %. Svébytně originální jevištní řeč tvůrčího týmu D. Viceníková + J. Mikulášek + M. Cpin počíná, zdá se mi, být ohrožena syndromem kolovrátkové únavy materiálu. Jakkoli mě Posedlost svedla divácky oslovit, nedovedla jsem se místy zbavit pocitu jisté inscenační bezradnosti. Přála bych si, aby můj dojem byl lichý a nedočkali jsme se v dohlednu sopky, která neustálým variováním vpodstatě téhož zasype sebe samu.
Jan Pařízek 60 %
3.5.2016 | 933 hodnocení
+ souhlasím
Opět výborný výběr hudby od J. Mikuláška. Prakticky ve všech obrazech měla u mě hlavní podíl na navozené atmosféře i vnímání dané scény. Také vydařená výprava M. Cpina, která zde velmi dobře funguje. Z obsahového hlediska však lehce rozporuplné. Několik scén mi přišlo určitě geniální, ale bylo dost i takových, jejichž význam či užitečnost v celé hře, úplně nechápu nebo mi přišly vůči jiným až příliš slabé. Herecky však určitě nikdo nezklamal a naopak skvělý výkon předvedla hlavně J. Plodková.
Jiří Landa 70 %
2.5.2016 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Nemohu si pomoci, ale i přesto, že inscenace DNZ drží stále stejný styl, dokáží mě svým způsobem překvapit, pohltit a oslovit. Tvůrčí tým totiž umí jednoduchou zkratkou v několikaminutové scéně říci to, co některým autorům vystačí na celovečerní hru. Ne všechny scénky, hrané ve dvoupatrové výpravě, mají stejnou úroveň, nikdy však nepadají pod úroveň slušného průměru. Jevišti dominuje J. Plodková, i ostatní si však drží vysoký herecký nadstandard. Pěkný výběr hudby. Jen mám dojem, že by celkové vyznění působilo intenzivněji, kdyby byl vypuštěn poslední obraz.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Brbla z Olomóca 70 %
24.3.2022 | 75 hodnocení
+ souhlasím
Viděno dne 19.03.2022 - DNz, Praha, derniéra:
Gimli35 70 %
12.2.2022 | 326 hodnocení
+ souhlasím
65 %. Tohle mne bavilo o něco více než Požitkáři a Hamleti - více temnoty a méně slov, zdá se, tandemu Mikulášek-Viceníková sluší. Výborná scénografie M. Cpina.
Lelka111 60 %
9.2.2020 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavý divadelní počin, jedno z lepších představení souboru, nevýhodou je nově přestavěný balkon, který zadním řadám neumožňuje vidět téměř polovinu patra domu na scéně.
Slamajak 80 %
24.1.2020 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Má první návštěva DNZ mě rozhodně nezklamala. Skvělá scéna, moc fajn herci, vynikající zvuk. Nepřijde mi, že by inscenace nedržela pohromadě, jak tu někteří komentují, jenom prostě divákovi není všechno superexplicitně naservírováno pod nos. To, kolik času postavy stráví expresivním mlčením, pak pro mě dodalo sílu scénám, kdy se najednou mluvilo ? v první polovině mě obzvlášť dostalo to, když všechny postavy postupně začínaly číst vzkazy z lepicích lístečků. Místy jsem se smál, místy jsem měl husí kůži, jednou až dvakrát jsem měl stažené hrdlo, spokojenost. Možná budu potřebovat vidět znovu :)
Vaklav 50 %
11.11.2017 | 283 hodnocení
+ souhlasím
První půlka mě takřka nudila, druhá byla už zajímavější, alespoň mně začaly scénky dávat trochu smysl a zaujaly mě, protože se víc hrálo. Nicméně mi to přišlo jako až na hraně toho, co někdo nazve super uměním a jiný "intoušovinou". No, ještě to podle mě tu hranici nepřekročilo, ale bylo to jen tak tak.
Denisa H. 50 %
4.6.2017 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Jak se mi podobné variace "skečů" na určité téma z dílny DNz líbí (Požitkáři, Hamleti nebo Anamnéza), u Posedlosti je tomu naopak... Zkraje mě trochu zklamalo zaměření pouze na posedlost láskou, čekala jsem širší škálu různých posedlostí. Pár scének se vydařilo, význam jiných mi uniká doteď... Herci jsou výborní, utkví asi zejména J. Plodková nebo L. Noha. A nesmím zapomenout na jak jinak než výborné kulisy M. Cpina!
Janis 50 %
13.11.2016 | 297 hodnocení
+ souhlasím
Zvláštní, jak často šla hudba proti tomu, co a jak se hrálo...
A to ostatní: ano, jak už bylo řečeno - několikátá variace téhož. Takže kdyby vám předem neřekli, že to je o lásce, vůbec to nerozpoznáte....
A to ostatní: ano, jak už bylo řečeno - několikátá variace téhož. Takže kdyby vám předem neřekli, že to je o lásce, vůbec to nerozpoznáte....
Ba-jo 70 %
16.5.2016 | 242 hodnocení
+ souhlasím
I když celé představení nedrželo úplně pohromadě, i když mi někdy unikal smysl některých "skečů", i tak jsem se bavil a představení mi rychle utíkalo. Dopomohla tomu zejména dobrá hudba, skvělá scéna, rozdělená na 2 podlaží, která se střídala a dodávala hře tempo, a pak i herecké výkony, za které bych podtrhnul ten Jany Plodkové a Miloslava Koniga...
Bernardblack 80 %
13.5.2016 | 329 hodnocení
+ souhlasím
75% Marek Cpin se zde překonává(geniální řez domečku pro"živé panenky":), Plodková, Vyorálek, Noha atd jsou klasicky výborní a několik scének nezapomenutelných(s kytkou, dušením či přípravou hnízdečka lásky:)
Monulinka 40 %
4.5.2016 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Po delší době jsem odcházela z DNz nespokojená, ta hodina a půl byla dlouhá.. Pár scén se opravdu povedlo, ale spoustu výstupů jsem jednoduše nepochopila a nějaké sdělení mi taky unikalo. Nevím, jestli to bylo tím, že hra vznikala a měnila se na poslední chvíli (viz fota v programu, reportáž ČT či odložení premiéry). Jako obvykle ale musím pochválit scénu M. Cpina, hercům v čele s J. Plodkovou také není co vytknout, bohužel jsem se s duem Mikulášek & Viceníková tentokrát nepotkala.
Timoteus 100 %
6.5.2018 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Mnohými nedoceněná a nepochopená hra.
Fragmentální - zajímavě satirické a ironizující - výjevy našich životů vyplněné niterními posedlosti a archetypy zažitého chování. A ty se jedna přes druhou nesouvisle střídají do úmru. Stejně jako náš život, který líně plyne, aniž za sebou zanechá stopu nebo vzpomínku, dokud přestane.
Scéna zajímavě členěná. Mnohé scény výborně podané a zahrané. Oceňujeme skvělou symboliku (vytírání podlahy ženskou; rozhovory pečovatele se starou babičkou aj.), která - pravda - byla někdy málo pochopitelná, ale když se rozležela v hlavě, člověk ji musel docenit.
Fragmentální - zajímavě satirické a ironizující - výjevy našich životů vyplněné niterními posedlosti a archetypy zažitého chování. A ty se jedna přes druhou nesouvisle střídají do úmru. Stejně jako náš život, který líně plyne, aniž za sebou zanechá stopu nebo vzpomínku, dokud přestane.
Scéna zajímavě členěná. Mnohé scény výborně podané a zahrané. Oceňujeme skvělou symboliku (vytírání podlahy ženskou; rozhovory pečovatele se starou babičkou aj.), která - pravda - byla někdy málo pochopitelná, ale když se rozležela v hlavě, člověk ji musel docenit.
Hutututu 50 %
27.3.2018 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Ve fragmentech a některých hereckých výstupech(Jana Plodková a její bušící srdce, Stanislav Majer a mlčení,Jiří Vyorálek..) opravdu poutavé, avšak jako celek jen do té doby, dokud si divák definitivně neuvědomí, že tohle žádný zásadní vývoj a gradaci mít nebude. Myslím že ve filmu by takovýhle sled ne zcela spojitých scének - mikropříběhů na téma 'láska' fungoval lépe. Co se rozhodně musí ocenit je nápaditá dvoupatrová scéna.
Polak 60 %
1.10.2016 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Třetí z trilogie, stále velmi kvalitní. Výborní herci, krásná scéna a skvělá hudba!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.