Městská divadla pražská [Divadlo ABC]
Simona Petrů
Ježek
Premiéra: 7.12.2024 | 2:10
Dramaturgie: Simona Petrů. Scéna: Jakub Peruth. Kostýmy: Zuzana Krejzková. Hudba: Jaroslav Ježek, Martin Konvička. Choreografie: Karolina Gilová. Režie: Michal Dočekal.
Radek Melša, Aleš Bílík, Tomáš Havlínek, Nina Horáková, Renáta Matějíčková, Tomáš Pavelka, Hanuš Bor, Lucie Ducháčková..., orchestr konzervatoře Jaroslava Ježka pod vedením Jana Šestáka
Hra ze života jednoho z největších skladatelů moderní české vážné i populární hudby. Zemřel jako uprchlík v New Yorku na Nový rok 1942. Osud mu vyměřil, stejně jako Mozartovi, pětatřicet let. Věčné dítě, milovník piva, hovadin i temně modrých blues, kluk ze Žižkova, který se dalekohledem díval vysoko do světel velkoměst a svůj milovaný pokoj si musel přidržovat blízko před očima. Žil a hrál vždycky naplno. Všem omezením, trápením a bolestem navzdory. A jeho hudba nepotřebuje žádné polehčující okolnosti...
Termíny představení
7.3. | Pá | 19:00 | + LEKTORSKÝ ÚVOD; + PROHLÍDKA ZÁKULISÍ | vstupenky | |
25.3. | Út | 19:00 | + LEKTORSKÝ ÚVOD | vstupenky | |
26.3. | St | 10:00 | pro školy 13+ | vstupenky | |
1.4. | Út | 19:00 | + LEKTORSKÝ ÚVOD | vstupenky | |
29.4. | Út | 15:00 | KLUB MLADÝCH DIVÁKŮ | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (28)
HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák 50 %
6.2.2025 | 1176 hodnocení
+ souhlasím
Začíná se fokusem na politický konec Osvobozeného a chvíle rozhodnutí, jak si zachránit krk. Scénář, jehož body vycházejí z emigrační anabáze velikánů naší divadelní historie, ani nemusí dlouze hledat paralely s dneškem. Divákům je dopřána i vážně pěkná etuda a la V+W, mozaikou projde pár písní, ale to už se blíží smutné datum 1.1.1942. Hra nenabídne moc vhledu do Ježkovy hudební geniality nebo emocionálního nitra, v inscenaci o Ježkovi je toho Ježka vlastně málo. Týká se to i písní, přitom máte na jevišti Radka a Ninu. Povzdechy o nevyužitém potenciálu opanovaly pak foyer. Ale hlavně jsem tentokrát nepobral výtvarnou estetiku inscenace.
Kateřina Vodáková 50 %
11.1.2025 | 12 hodnocení
55 %. Výraznými kotvami originálního textu S. Petrů o českém hudebním géniovi, milovníkovi odstínů modře a snílkovi, který odmala statečně čelil zdravotním ranám osudu i omezením v nelehké době, jsou fantastičtí R. Melša a N. Horáková a zapojení živého orchestru. R. Melša intenzivně uhrane ve druhé polovině ve scéně u klavíru, jejíž tempo a emoce bych si představovala přenést i do zbytku hry, což se ale bohužel nestalo. Divák větší měrou sleduje osobnosti Voskovce, Wericha a hrůzy, beznaděj a hlavně nesmyslnost válečné situace než životní cestu J. Ježka vyplývající z názvu. Kontroverzně na mě působila multirole T. Pavelky a některé kostýmy.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Anah 40 %
9.2.2025 | 189 hodnocení
+ souhlasím
Poté co jsem viděla v Rokoku nádherné představení - Čapek jsem se na Ježka hodně těšila, ale pro mě to bylo velké zklamání. O Ježkovi tam toho bylo opravdu málo.
Johnes 70 %
9.2.2025 | 20 hodnocení
+ souhlasím
Nechápu to nízké hodnocení. Inscenace je velmi povedená. Dobré herecké výkony, chlapci ze studentského orchestru hráli skvěle! Představitel hlavní role za jedna. Nicméně je škoda, že Ninu Horákovou nenechali téměř zpívat... Možná bych volila jiný název hry, protože hra není primárně o Ježkovi, ale spíše o životě lidí v Osvobozeném divadle, Ježek je tam jen jednou z postav. Nazvala bych jí třeba JJJ nebo JVW :o)
Braddy 60 %
1.2.2025 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Radek Melša je v roli Ježka přesný a je proto velká škoda, že inscenace téměř o Ježkovi není. Velkým plusem je živý orchestr. Dramatické pasáže z války mají také hodně silný účinek. Pánové Bilík a Havlínek coby V+W mají ve hře mnohem více prostoru a tak pokud jdete na představení s tím, že se dozvíte něco o Ježkovi, budete asi zklamání. Pokud bych měl hodnotit primárně herecké výkony tak bych dal klidně i 80%
Barcee 80 %
30.1.2025 | 29 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Povedené představení s hlavním hercem Jaroslava Ježka, velmi kladně hodnotím zpěv všech herců, zapojení písní, upozadila bych více příběh Voskovce a Wericha, zároveň některé efekty jsou v inscenaci moc moderní a přehnané, z tohoto důvodu dávám méně procent. Nicméně téma jeho osoby, přiblížení písni a doby v které J. Ježek žil jsou velmi hezky zpracovány a dokonce i s přesahem jednotlivých myšlenek.
Sip 70 %
27.1.2025 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Skvělí herci v hlavních rolích. Zajímavý, i když torzovitý, vhled do doby (tolik paralel k dnešku). Muzika, kterou mám rád. Trošku se v tom člověk hledá, jak je to seskládané, ale stojí za to vidět.
LavinieCamui 50 %
25.1.2025 | 891 hodnocení
+ souhlasím
Herci vynikající, zvláště Radek Melša, ale text nedotažený.
DivadelniFan 60 %
29.12.2024 | 402 hodnocení
+ souhlasím
O Ježkovi jsem toho bohužel moc nedostal. Je to spíše o historickém kontextu a vtipných (ve většině případů ale bohužel pro mě rádoby vtipných) výstupech Voskovce s Werichem. Je tam několik originálních nápadů, líbivá hudební čísla, mrazivá scéna Ježka u klavíru a dojemný konec. Dostal jsem zkrátka ale něco jiného, než jsem čekal. Inscenaci svým výkonem pozvedá geniální Radek Melša, který je naprosto přesný a působivý v každém svém výstupu. Líbili se mi i Nina Horáková a Tomáš Pavelka. Oživuje to živý orchestr. Za něj a za výkon představitele titulní role má v mých očích tato inscenace plusové body.
Michalmusek 30 %
29.12.2024 | 329 hodnocení
+ souhlasím
Tato hra mě nezaujala. Po hodně dlouhé době jsme odešli o přestávce. V sále většina diváků 60+ a těm se to líbilo. Na ně je asi tato hra o posledních chvílích Jaroslava Ježka cílená.
Teres 30 %
15.12.2024 | 293 hodnocení
+ souhlasím
Werichovo: To je blbé, to se bude líbit!, tady opravdu neplatí. Víc jsem se o Ježkovi dozvěděla i z inscenace Werich na Kampě a tam je Ježek okrajovou postavou.
Nepotřebuji na jevišti vidět edukativní divadlo, ale v tomto případě mohla být inscenace o komkoli a vyšlo by to nastejno, protože apel ohledně války tu hraje prim. Ježek nikoli.
Nepotřebuji na jevišti vidět edukativní divadlo, ale v tomto případě mohla být inscenace o komkoli a vyšlo by to nastejno, protože apel ohledně války tu hraje prim. Ježek nikoli.
Džejran 100 %
13.12.2024 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Silné, dojemné, působivé. Dlouhý potlesk včetně ovací ve stoje na premiéře svědčí o velké emoční náloži (záznam je i na YouTube). Převést neuvěřitelný životní příběh Jaroslava Ježka a lidí kolem něj na divadelní prkna byla jistě velká výzva pro scénáristku i režiséra a zejména nelehká úloha pro ty herce, kteří měli ztvárnit historicky zažité herecké ikony. Všichni se příležitosti chopili se ctí, byl to zážitek. Bravo. Můj hluboký obdiv má také orchestr. No a Jaroslav Ježek - Radek Melša byl naprosto jedinečný a přesvědčivý, on Ježka nehrál, on tím Ježkem byl. Doporučuji prožít na vlastní kůži. Nebudete litovat. Kapesníčky ale vezměte sebou.
Mirinda 100 %
11.12.2024 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Nádhera, nádhera, nádhera ! Naprosto úžasný pohled na životopis nejenom Ježka, však si tato premiéra naprosto zasloužila "standing ovation" téměř celého hlediště (což je pro divadla v Praze poměrně neobvyklé). Fantastické výkony všech herců, a to jak činoherně, tak pěvecky. Krásný, perfektní a perfekcionalistický výkon orchestru bez jediného zaváhání. Jasně, že se najde spousta šťouralů, jak do muzikantů, tak do herců, ale tito šťouralové většinou nerozeznají A7 od Ami a sami by nedokázali předvést před publikem zhola nic. Takže za mě, toto představení je naprostá a úžasná bomba ! Šťastné a veselé vánoce 2024.
Karolina Such 30 %
9.12.2024 | 30 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace, ve které režisér Michal Dočekal nedává divákům prostor na zamyšlení a prožití Ježkova příběhu. Ze všeho nejvíc to je estráda s písničkami a nepovedenými vtipy. Hlavním problémem je asi hra Simony Petrů, která nejde do hloubky, jsou v ní jen informace, které najdete rychlým vyhledáním na internetu. Nelíbily se mi ani kostýmy Zuzany Krejzkové, přispěly k pocitu, že se všichni snaží o moderní inscenaci, ale nejde jim to. Muzikálně dobrý je Radek Melša, Tomáš Havlínek a Aleš Bílík jsou jen průměrní, Nina Horáková je krásná a herecký nadaná, příště snad bude mít víc prostoru.
Jana.janka 90 %
9.12.2024 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Velké plus za Radka Melšu a Ninu Horákovou. Škoda, že i když se hra jmenuje Ježek, tak přímo Jaroslavu Ježkovi není věnovaný tak velký prostor. Renata Matějíčková v malé roli předvedla krásné procítěné herectví.
Suzana 40 %
8.12.2024 | 348 hodnocení
+ souhlasím
O Ježkovi skoro nic, trocha dějepisu v ryze edukativní formě pro středoškoláky; scénář stejně jako režie bez nápadu, sucharský kousek s výborným hereckým obsazením
RaB 60 %
8.12.2024 | 409 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
O Ježkovi bez Ježka.
Většinou mi vadí přílišná délka - zde bych alespoň hodinu přidal. Příliš zkratkovité, herci nemají čas se rozehrát, chybějí důležité milníky.
Herecky úžasní R. Melša a N. Horáková (i na malém prostoru) - kéž by hra byla zejména o jejich vztahu. Naopak mi vadily scény V+W, kde si pánové nedokázali sžít se svými rolemi a bylo to vidět - jako kdyby na premiéře stále hledali správnou polohu.
Většinou mi vadí přílišná délka - zde bych alespoň hodinu přidal. Příliš zkratkovité, herci nemají čas se rozehrát, chybějí důležité milníky.
Herecky úžasní R. Melša a N. Horáková (i na malém prostoru) - kéž by hra byla zejména o jejich vztahu. Naopak mi vadily scény V+W, kde si pánové nedokázali sžít se svými rolemi a bylo to vidět - jako kdyby na premiéře stále hledali správnou polohu.
Valmez 50 %
7.12.2024 | 552 hodnocení
+ souhlasím
Půl na půl. Jak výkony, tak scéna. Nejvíce mě oslovil představitel titulní role, dále Tomáš Pavelka. Mírné zklamání nad představiteli V+W, trochu bez emoce. Oceňuji živou hudbu v podání orchestru konzervatoře J. Ježka.
Viděno na veřejné generálce(6.12.2024).
Viděno na veřejné generálce(6.12.2024).
Jan Vorlíček 60 %
7.12.2024 | 102 hodnocení
+ souhlasím
Při sledování inscenace jsem si uvědomil, kolik silných témat se na životních osudech V+W+J dá najít a rozvinout. Hra se jich snažila ťuknout hodně za cenu jisté klipovitosti a nevyrovnanosti, kdy silné scény střídala hudební či komická čísla. Možná by takový koncept ani nevadil, kdyby některé scény byly emotivněji odzpívané a lépe odehrané.
Už dlouho mě v divadle tak nerušil herecký výkon jako v případě Tomáše Havlínka v roli Wericha. V komických scénách chyběla komika, ve vážnějších zase přebývala. Aleš Bílík byl jako Voskovec autentičtější.
Škoda, dojem z hry to výrazně zkazilo.
Už dlouho mě v divadle tak nerušil herecký výkon jako v případě Tomáše Havlínka v roli Wericha. V komických scénách chyběla komika, ve vážnějších zase přebývala. Aleš Bílík byl jako Voskovec autentičtější.
Škoda, dojem z hry to výrazně zkazilo.
Studený Čumáček 70 %
7.12.2024 | 446 hodnocení
+ souhlasím
75%
Bylo mu jen pětatřicet. Hudební skladatel, ten třetí z dvojice V+W. Miloval svůj pokoj v Kaprovce, jazz a modrou barvu. A Francis, ženu, o které se téměř nemluví, jako by snad ani nikdy nebyla. Jaroslav Ježek, muž, který nepřežil newyorkské přesídlení.
Školní představení...no, ne. Spíš o dost víc než jen tento typ představení. Vzácně vyvážené, každý má svůj prostor a svůj příběh. A hudba, živá, zajímavá...
Radek Melša/Ježek je skvělý. Tomáš Pavelka (Lindberg, vrchní sestra) zapnul po dlouhé době šarm i toxické ego a je k pomilování, V+W Bilík, Havlínek i vtipní, Hanuš Bor vnesl žádoucí tragiku, dámy sladké.
Bylo mu jen pětatřicet. Hudební skladatel, ten třetí z dvojice V+W. Miloval svůj pokoj v Kaprovce, jazz a modrou barvu. A Francis, ženu, o které se téměř nemluví, jako by snad ani nikdy nebyla. Jaroslav Ježek, muž, který nepřežil newyorkské přesídlení.
Školní představení...no, ne. Spíš o dost víc než jen tento typ představení. Vzácně vyvážené, každý má svůj prostor a svůj příběh. A hudba, živá, zajímavá...
Radek Melša/Ježek je skvělý. Tomáš Pavelka (Lindberg, vrchní sestra) zapnul po dlouhé době šarm i toxické ego a je k pomilování, V+W Bilík, Havlínek i vtipní, Hanuš Bor vnesl žádoucí tragiku, dámy sladké.
Koky Kokrda 10 %
9.2.2025 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Parazitování na historii. Ta hra není o Ježkovi a není o jeho životě. Ježek v celé hře prakticky jen umírá, chybí jakákoliv lehkost, prakticky chybí i jazz i humor a reálné linky Ježkova života byly nahrazeny dvěma umělými. 1.)letec Lindbergh a snaha tvůrců o komentář k válce na Ukrajině. Snaha přidat letce nefunguje i kvuli tomu, že absolutne nijak nesouvisi s Ježkem a scena, kde se Ježek s ním hádá o politice ukazuje, že tvůrci netuší, že nepsali hru o politikovi 2.)Linka s antisemitismem aneb jak nahradili linku s černošskými jazzovými bary, rasismem a Harlemem, kde Ježek je v New Yorku linkou s plynovou komorou, o ktere Jezek nemohl vedet
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.