Redakční hodnocení

Hodnocení jsou řazena v tom pořadí, v jakém byla zadána (od nejaktuálnějších po nejstarší).

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>

(zadáno: 14.12.2017, počet hodnocení: 480)
Švandovo divadlo - Ztracená čest Kateřiny Blumové  [Lukáš Holubec 50 %]
David Šiktanc zvolil formu něco mezi dokumentem a reportážním vyličováním událostí. Vzhledem k tomu, že jednu z hlavních rolí hrají v příběhu média a jejich dopad na společnost i konkrétního člověka, je to dost možná vhodně vybraná forma. Ovšem vznikla tím nemalá odtažitost inscenace od diváka a zaujetí dějem či pohlcením atmosférou se tak nekonalo. Více viz krátký blog.
(zadáno: 13.12.2017, počet hodnocení: 653)
Divadlo v Řeznické - Cock  [Lukáš Dubský 70 %]
Režisér Špaček dokázal ve hře najít témata jako manipulace v partnerských vztazích i moderní problém spočívající v nepřeberném množství rozličných možností, z nichž si člověk není schopen vybrat. Bartlettův text je vystavěn zajímavě, i když na některých místech působí množství vulgarismů trochu samoúčelně. Vydařené jsou všechny čtyři herecké výkony v čele s D. Krejčíkem, který postupně začíná být nerozhodný skutečně iritujícím způsobem. Více viz blog
(zadáno: 13.12.2017, počet hodnocení: 480)
Švandovo divadlo - Kdo je tady ředitel?  [Lukáš Holubec 70 %]
Dlouholetá vlajková loď repertoáru Švandova divadla, jež připlula od dánských břehů, aby stejně jako ve své domovině s humorem bez kudrlinek připomněla, že jak Dánové, tak Češi se rádi strefují do sebe samých a zobrazují tak vlastní naivitu, hloupost i vychytralost, je dost možná i nejvýraznější režií Daniela Hrbka. Námět velmi rychle rozehrává řadu komediálních situací, čímž je divák celou dobu na mohutné vlně, která baví. Michal Dlouhý tu jako herec ve hře bohatě uplatňuje svůj energický projev ve vzácné souhře s úsporným, ale precizním herectvím Kamila Halbicha. Přeji další a další reprízy.
(zadáno: 12.12.2017, počet hodnocení: 480)
Divadlo X10 - Cizí jazyk  [Lukáš Holubec 70 %]
Jakub Krofta se po pěti letech vrátil režírovat do ČR a hned v rámci krásného projektu, v němž byla hra Cizí jazyk postupně nastudována v celé Visegrádské čtyřce. Autorka na základě postavení kultury a umělce stvořila dílo, které rozvíjí řadu zajímavých témat. Ať už se jedná o atmosféru na filmových workshopech, smlouvání při vzniku literárního díla, a také ožijí i samotné fiktivní postavy, jež posouvají hru zase dál. Plynně a nenásilně pak přechází v témata politická a zobrazuje aktuální neutěšenou situaci v celé V4. Divadlo X10 opět nabízí pravou, poctivou alternu. Po sehrání to bude skvost.
(zadáno: 12.12.2017, počet hodnocení: 480)
Divadelní společnost Masopust - Lidový kousek  [Lukáš Holubec 50 %]
Bohužel jsem od této konkrétní trojice účinkujících čekal více. Je to svým způsobem odvážný Voice-band, rozhodně precizně secvičený a ze souhry také vzniklo vlastní vyjadřování. Navíc je hezky prezentovaná trapnost provázející komunikaci. Vlastně jsme společně strávili hodinu, která nebyla nepříjemná. Pro většinu diváků zdál se to být jistě velký zážitek, ale já si nemohu pomoct, čekal jsem, že budu více osloven, že alespoň částečně prosákne nějaké sdělení. Takhle jen prošel kousek, který toho mnoho nezanechal, což mi u těchto tvůrců bylo líto. Dle ohlasů jsem ale zřejmě v suverénní menšině...
(zadáno: 11.12.2017, počet hodnocení: 1266)
Divadlo v Rytířské - Můj nejlepší kamarád  [Helena Grégrová 70 %]
Tomu říkám trefit se do žánru bláznivé situační komedie! Inscenace má osobitý šmrnc, humor se jí daří udržet na příjemně nepodbízivé vlně a zápletku na téma opravdového přátelství a pevného partnerství obratně dovede od relativně nevinného konverzačního žonglování k nelítostným otáčkám centrifugy. Trefným hereckým výkonům dominuje Aleš Háma, jehož turbulentní drajv válcuje bránice hlediště takřka bez oddechu. Jeho sedmilháře si snad nelze nezamilovat. Ano, přiznávám, já tomu antihrdinovi vlastně do jisté míry místy i fandila. ;)
(zadáno: 11.12.2017, počet hodnocení: 480)
Experimentální prostor NoD - Sandman  [Lukáš Holubec 60 %]
Linda Dušková se v autorské inscenaci vrhla na zajímavé a svým způsobem tajemné téma spánek a s ním spojené poruchy. Překvapivě ani tak nejde o postavu Sandmana, jak napovídá název, ale spíše o zaměření se na zkoumání různorodých strachů, jež jednotlivé postavy prožívají. Ať už jde o narkoleptika, somnambula nebo dvojici žen, z nichž jedna trpí tím, že se jí sny nikdy nezdají, zatímco druhá nespí, jelikož se její sny plní. Po herecké stránce je inscenace naprosto zvládnutá. Bohužel jsou všechna témata pouze naťuklá a celek nedrží zcela pohromadě. Příjemné představení, ale potenciál nevyužit.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Divadlo Letí - Bang  [Pavel Širmer 70 %]
Mayenburg ve své novince za pomoci nadsázky, metafor a odkazů na konkrétní události předkládá svůj názor, jak mohou v demokratické a tolerantní společnosti „vyrůst“ machističtí političtí lídři; prezentuje praktiky, které před či po zvolení používají. Fakta známá jsou postavená do souvislostí, které si sami od sebe nemusíme uvědomovat. Autorův pohled stojí za zamyšlení. Režisér respektoval text a se svým týmem s ním náležitě pracoval. Málokdy se vidí herecky podobně vyrovnaná inscenace, v níž bez výjimky všichni aktéři doslova každou větu pronášejí bez zaváhání a s přesně patrným významem.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Divadlo NaHraně - Dokonalá pitomost  [Pavel Širmer 70 %]
Jevištní verze jedné z knih populární humoristické série, s přiznanou formou divadla na divadle, je koncipovaná pro tři herce, z nichž dva střídají mnoho rolí. Pro první české uvedení byl jeden z partů přepsán pro herečku. Scénické řešení v malém prostoru je vtipné už samo o sobě. Režisér Š. Dominik znovu projevil smysl pro dramatiku tohoto druhu. Trojice herců zamotanou historii sympaticky rozehrává, zvládají množství textu, suverénně přecházejí mezi rolemi, reprízy možná přinesou větší odlehčení projevu. Podařilo se zprostředkovat anglický humor, s nímž může divák strávit příjemný večer.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Městská divadla pražská - Čapek  [Pavel Širmer 70 %]
Hra přehledně shrnuje události z konce Čapkova života, zároveň se autoři snaží o zobrazení dobové politicko-společenské situace. Nemusíme vždy souhlasit s řešením, jaké zvolili autoři textu a inscenátoři (povrchnější dialogy, „dramatické šablony“, nevyužívání možností scénických prostředků apod.). Vytýkáním chyb by však zaniklo, že se především jedná o počin nesmírně potřebný, který se trefil do správné doby. Jedinečným nápadem je paralela Čapek & Havel dodávající nadčasovost a varovný signál. Dojemný závěr s jemným odkazem k současným poměrům je skoro vzorovým případem účinné katarze.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Divadlo v Řeznické - Útěky  [Pavel Širmer 60 %]
Přestože autor v jedné hře nastolil snad až přemíru témat, nakonec jejich užití obhájil spojnicemi spočívajícími v dezinterpretaci minulosti, v odlišných úhlech pohledu jednotlivých členů rodiny i v nikdy nekončícím hledání identity a kořenů. Inscenace potřebuje čas, aby herecky dozrála. Na první repríze se J. Smutná s rolí ještě zcela nesžila, Z. Velen nepřizpůsobil projev malému prostoru. Nejjistěji působil paradoxně F. Cíl, ačkoli jeho role je napsaná nejméně barvitě. Přesto hra skrze inscenaci promlouvá a vnímavý divák autorovy možné odpovědi (nebo pochybnosti) nalezne.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Švandovo divadlo - Pohřeb až zítra  [Pavel Širmer 60 %]
N. Kocábová v jedné rodině soustředila problémy, s nimiž se dnes lidé (Čechy nevyjímaje) potýkají. Vrší a předkládá různé paradoxy, aby dospěla k pointě sice relativně banální, ale ze společenského hlediska klíčové. Potenciál slibného textu s živými i vtipnými dialogy nebyl zcela dramaturgicky a režijně využit, vyznění řady situací nedotažené. Své postavy nejpřesvědčivěji vybalancovali R. Jašków a B. Kaňoková, B. Pavlíková neobsáhla Matku v celé její rozmanitosti, N. Řehořová nevěrohodná ve vypjatějších okamžicích. Efektní výprava. Osobně bych titul mezi redakční tipy nezařadil.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
MeetFactory - Jasno lepo podstín zhyna  [Pavel Širmer 80 %]
75%. Inscenace převádí na jeviště pozoruhodnou poetiku románu ve srozumitelné monodramatické podobě. Kdyby byl do role Raye obsazen typově odpovídající herec, realističtější projev by mohl svazovat vnímání a fantazii diváků a možná by skrze větší souznění nedostal do svého projevu tolik jako šťastně zvolená E. Salzmannová. Hereččino nasazení a vyvážené podání humorných a smutných prvků jsou mimořádné. Podpořena režisérkou V. Čermákovou má klíčový podíl na neopakovatelném vyjádření Rayových bolestí, radostí a v neposlední řadě i jedinečností vidění života, které „civilizovaným“ často unikají.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Alfred ve dvoře - Shadow Meadow  [Pavel Širmer 60 %]
Projekt J. Mocka přímo vyžaduje, aby jej divák zpracoval vlastními pocity a individuálním vnímáním. Smysl pohybových pasáží s dvojicí performerů si dle libosti může nebo nemusí hledat každý sám, stejně tak u jednotlivců dojde nebo nedojde k protnutí s úseky tvořenými tmou či extrémními světelnými a zvukovými efekty. Bez diskuze se však jedná o technicky výtečně zvládnutou performanci přinášející minimálně silný audiovizuální zážitek, až na samé hranici smyslové (zrakové, sluchové) snesitelnosti. Intenzivní vjem, v českém divadle málo vídaný, může doznívat ještě dlouho po skončení představení.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Divadlo Spektákl - Kronika ohlášené smrti  [Pavel Širmer 50 %]
Děj Márquezovy novely zůstal zachován. Atmosféru předlohy dotvářela jednoduchá nápaditá výprava, hudba a pohyby nenásilně vnášely modernější prvky. Režisér s dramaturgem se pokusili o vlastní interpretaci a patrně i o relativizaci žánrových specifik. Trochu navzdory původnímu ladění přidali s pomocí herců humor, na který byl někdy kladen značný důraz; jeho funkčnost však byla v kontextu celku sporná a zřetelnosti sdělení neprospěla. V Divadle Spektákl obvykle účinkující hrají „nadoraz“; tato inscenace není výjimkou, živý a výrazný projev herců dokáže diváka upoutat.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Západočeské divadlo v Chebu - Podivný případ se psem  [Pavel Širmer 60 %]
Dramatizace populárního románu byla na českých jevištích mnohokrát prověřená. Mladí čeští herci obsazení do náročné hlavní role autistického chlapce vesměs odvedli pozoruhodné výkony. S nimi lze poměřovat i chebského M. Sabadina, jenž hraje s odpovídajícím nasazením, zaujala i věrohodná K. Jägerová v roli Siobhan. Vhodné inscenační řešení Z. Bartoše. Dojem z jinak solidního zpracování bohužel částečně kazí průměrné či podprůměrné ztvárnění většiny vedlejších rolí (rutina, „šuplíky“ a přehrávání v horších případech, topení se v citech u těch lepších).
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Divadlo Hybernia - Přízrak Londýna  [Pavel Širmer 60 %]
Nové muzikálové zpracování záhady Jacka Rozparovače. V libretu není málo kostrbatějších dialogů a nevěrohodně přímočarých situací pro vnější efekt, ale tajemný příběh je patřičně vystavěný a i když vraha lze mezi podezřelými vydedukovat poměrně brzy, minimálně odhalení motivu nepostrádá překvapení. Zdařilá hudba R. Smetany. Režijně obstojně koncipované a zkoordinované. V Divadle Hybernia i díky světlu nevycházejí některé efekty. Z alternujících pěvecky vynikli především M. Nosková, O. Bábor a D. Hořínková, L. Adam využil i prostor herecký. Muzikál patří k lepším počinům původní české produkce.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Divadlo J.K.Tyla Plzeň - Živý obraz  [Pavel Širmer 60 %]
Mayenburg na chování postav své hry vůči uklízečce velmi obratně poukazuje na to, že i upřímné přesvědčení o ctění sociální rovnosti může být jen klamným zdáním, vědomou či nevědomou přetvářkou. Autorovo extrémní vyústění účel plní. Práce inscenačního týmu textu neublížila, ale zároveň ani příliš neposloužila. Nesourodé kostýmy a nahodileji se jevící práce se scénografickými prvky smysl situací významně nepodpořila. Charaktery zřetelné, ale režisér s dramaturgem se s herci mohli dobrat přesnější interpretace. Téma hry však přesto z inscenace čitelné je a návštěva má potenciál diváka obohatit.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Divadlo Kalich - Dvě noci na Karlštejně  [Pavel Širmer 50 %]
„Nekorektní“ humor P. Kolečka divák buď přijme, nebo nepřijme. Jak je u něho zvykem, utahuje si z civilizačních nánosů či hodnotových preferencí současníků, čímž baví i varuje. Autor se nezapře ani v této komedii, ale jakoby se zbytečně krotil; umí být odvážnější, údernější a trefnější. A jeho kousky dopadají lépe na klubových scénách než na velkých jevištích. Realizace solidní, herecky obstojné, ze čtveřice si s humorem nejlépe porozuměla L. Benešová. Přestože výsledný tvar zůstal v kontextu Kolečkovy tvorby na půli cesty a jeho skalní příznivce může zklamat, počin si diváky jistě najde.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
A studio Rubín - Já, mé druhé já a já a  [Pavel Širmer 60 %]
Dramatizace knihy není sama o sobě pro jevištní interpretaci příliš „nosná“, nicméně dramatická konstrukce nezvyklou formu předlohy de facto ctí. O vypovídací hodnotu vyslovovaných textů příliš nejde. Inscenace s přiznanou formou inscenovaného čtení je postavena na hraní si s významy mezi řádky, v čemž vyniká zejména M. König, ale záměrně upozaděná N. Mikulová se vedle něho rozhodně neztrácí. Zábavný, ale možná až příliš rozvolněný a „neukázněný“ tvar, je svým způsobem originálním experimentem. Za pozornost stojí, ale jeho výsledek a hodnota si nezaslouží přeceňovat.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Komorní scéna Aréna - Slyšení  [Pavel Širmer 70 %]
Víceméně zopakuji již vyřčené. Z hlediska uchopení tématu a celistvosti vyřčených faktů je Vůjtkova hra mimořádná. Bohužel text ve formě „vyprávění událostí“ už sám o sobě oslabuje jevištní účinek; s tímto problémem se inscenátoři vypořádali jen částečně. Herecky přesné a výkony jednotlivců vyvážené, nelze nejmenovat představitele Eichmanna M. Cisovského. Nezapomínejme, že divadlo má mít především společenský přínos a vzdělávat; v tomto ohledu mají hra i inscenace nespornou hodnotu.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
MeetFactory - Pohřeb sardinky  [Pavel Širmer 50 %]
Inscenační tým se pokusil interpretovat knihu alternativnějšími prostředky, slova ustoupila do pozadí. K divácké srozumitelnosti není na škodu znát základní souvislosti, popsané například v programu. Pohybově, hudebně (zvukově), světelně působivé. Zvláštní tvar každý nepřijme, ale některé diváky může inscenace svou poetikou a jistým kouzlem oslovit.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Divadelní společnost Masopust - Nevěsta  [Pavel Širmer 30 %]
Některé dílčí motivy hry potažmo inscenace jsou pozoruhodné, ale problematicky uspořádaný text přes snahu tvůrců a herců bohužel na jevišti podle mého názoru neobstál. Nevím, co napsat více.
(zadáno: 10.12.2017, počet hodnocení: 1330)
Divadlo J.K.Tyla Plzeň - Jednotka intenzivní lásky  [Pavel Širmer 60 %]
I když se Antonínovi Procházkovi povedly i lepší komedie, jeho příznivci snad nebudou zklamáni ani tentokrát a budou se bavit humorem sice nenáročným a nijak zvlášť objevným, ale naštěstí ne hloupým. Procházkovi stálí herci by ale někdy mohli opustit své osvědčené polohy, které jsme u nich už mnohokrát viděli. (Hodnoceno podle televizního záznamu.)
(zadáno: 8.12.2017, počet hodnocení: 1266)
Divadlo Disk - Žranice  [Helena Grégrová 70 %]
75 %. Opravdu výživná inscenace, která kaloriemi diváckého zážitku a ingrediencemi žánrů (utopie, sci-fi, fekální drama, komiks...) doslova plýtvá (vyjádřeno terminologií poselství). ;) Apokalypticky hororová vize blízké budoucnosti pod stále rozpínavějšími chapaly diktátu konzumní, letargické a stádní společnosti. Nežinýrujme se o pauze okusit speciální edici M.A.S.A.! Herecky také delikatesní, brusinky emoční paštice nezbytné pak dodali především Jindřiška Dudziaková a Vojtěch Vodochodský v bezchybně namleté nadsázce v rolích Ministryně a Dr. Barnarda.
(zadáno: 8.12.2017, počet hodnocení: 480)
Divadlo Minor - Libozvuky  [Lukáš Holubec 80 %]
Opusťte náš hlučný svět a buďte součástí planety, která zvuky vnímá zcela jinak. Zažijte interaktivní výlet, v němž záleží na zachycení rytmu, a na kterém uvidíte hru se světly a hlasy. Režisér Jiří Adámek stvořil v úchvatné spolupráci s hudebníkem Markem Doubravou ani ne tak inscenaci jako spíš vlastní vesmír, v němž se rozvíjejí abstraktní představy především dětí. Jsem neskonale rád, že jsem sám ještě dítě a mohl tak být plnohodnotnou součástí představení, které se dá jedním slovem nazvat kouzelným. Netřeba dalších slov, ta nejsou podstatná, důležité jsou pouze libozvuky, jež vás obklopí...
(zadáno: 8.12.2017, počet hodnocení: 653)
Činoherní klub - Americký bizon  [Lukáš Dubský 60 %]
Od režiséra Sokola už jsem viděl v ČK lepší kousky. Mametově hře poněkud schází dějový oblouk, takže se divák může bavit jen vztahy mezi jednotlivými postavami. Souhra Finger - Sokol funguje, přičemž tentokrát se víc daří Sokolovi, který má cit pro drsný jazyk Mametových her. Za zmínku stojí i V.Šanda jako nadšený mladý zlodějíček Bob. Povedla se také scéna A.Pitry, zábavné je sledovat příchody a odchody postav na obrazovce sledující přední část Donova obchodu.
(zadáno: 7.12.2017, počet hodnocení: 480)
Divadlo Minor - Nebojsa  [Lukáš Holubec 70 %]
Nádherná pohádka, ve které není ani zrnko podbízivosti. Humor, jenž spojuje účinkující s divákem (a často i dospělé) je chytrý a laskavý. Určitě není pro děti těžké se do příběhu ponořit, protože scéna, které dominuje obrovský strom, se během představení rozšíří po celém divadelním sále a všichni tak mohou putovat s trojicí mládenců, jejichž charaktery jsou pro poselství směrem k dětskému divákovi tím hlavním. Zatímco A. Polák zobrazuje načinčanou povrchnost, J. Kniha těžko definovanou podlost schovanou pod maskou humoru. Snad si děti odnesou, že neradno věřit oběma. Zážitek si odnesou určitě.
(zadáno: 7.12.2017, počet hodnocení: 480)
Divadlo D21 - Audience  [Lukáš Holubec 70 %]
Notoricky (!) známý text V. Havla pojal režisér J. Ondra velmi svižně, vtipně, a ačkoliv se od něj nijak nevzdaluje, má toto zpracování hned několik příjemných překvapení. J. Ondra se ale také obklopil těmi správnými lidmi. S výpravou spolupracoval s P. Hovorkovou a scéna, jež je tvořena bednami s lahvovým pivem Ferdinand vás hned na začátek vtáhne do prostředí pivovaru (navíc to milé spojení názvu piva a postavy). V něm pak J. Panzner předvádí intelektuála s velkou precizností a L. Šolc sládka skvěle přirozeným způsobem, čímž pak onen zvrat, zklamání a lítost na sebou samým o to více vyzní...
(zadáno: 7.12.2017, počet hodnocení: 480)
Divadlo NaHraně - Vanilková džungle  [Lukáš Holubec 70 %]
Přestože jsem v textu úplně nic převratného neobjevil, musím uznat, že je propracovaný a pro jeviště upravený precizně. Pozornost udrží přeskakování v čase, čímž si divák postupně skládá příběh dospívající dívky v nejedné nelehké životní situaci, což mě nesmírně bavilo. A samozřejmě nelze nezmínit výkon Diany Tonikové. To jak suverénním způsobem dokáže ztvárnit hlavní postavu jednou v prepubertálním věku, pak zase na prahu dospělosti, následně opět o několik let zpět, to je skutečně krásná ukázka pohotového herectví. Ovšem tuším za tím i náročnou práci režiséra Šimona Dominika. Velmi povedené.
(zadáno: 7.12.2017, počet hodnocení: 480)
A studio Rubín - Game  [Lukáš Holubec 70 %]
Bartlettův text o tom, kam až zajde mladý pár kvůli materiální jistotě ve střetu s vrstvou lidí, pro které je vzhledem k jejich ekonomickému pohodlí sociálně slabá skupina pouze lovnou zvěří, je silný sám o sobě. Jiří Pokorný navíc drží pevně v rukou stavbu příběhu i s jeho gradací. Měl bych některé výhrady ke scénickému řešení nebo k některým pasážím (obzvláště jedné taneční), ale jako celek je inscenace silná a úderná. Gabriela Pyšná hraje nesmírně energicky, Klára Trojanová dodala své postavě potřebný chlad a odstup, ale náramně dobrým tahem se ukázalo především obsazení Michala Balcara.
(zadáno: 6.12.2017, počet hodnocení: 480)
Divadelní společnost Masopust - Nevěsta  [Lukáš Holubec 60 %]
Mnohovrstevný text asi neprošel důslednou dramaturgickou úpravou. Pokud to tedy vůbec šlo. Jiný divák třeba pochytí více, ale já jsem přesvědčen, že zůstalo mnoho témat, která se na pódiu střídají se zbytečnou rychlostí. Když k tomu přidám vracející se retrospektivní scény, není věru jednoduché selektovat různé linie příběhu, zajímavé myšlenky a osudy obyvatel slovácké vesnice. Mrzí mne výše zmíněné, protože jinak se jedná o pozoruhodnou inscenaci se zajímavým scénickým řešením, solidními hereckými výkony, z nichž ztvárnění dospívající dcery Ivanou Uhlířovou je dostatečně kvalitní pozvánkou.
(zadáno: 6.12.2017, počet hodnocení: 480)
Divadlo Disk - Törless  [Lukáš Holubec 70 %]
Pro končící ročník katedry činoherního divadla ideálně zvolený text. Bílá, sterilní scéna věrohodně navozuje atmosféru uniformovaného školství a internátu. Z předlohy se podařilo zachytit to nejdůležitější, což jsou dle mě neustálé pochyby ústřední postavy o přizpůsobení se, loajalitě, poslušnosti, přínosu vzdělání, které Törlesse trápí. Vladimír Pokorný zvládl nejistou povahu ztvárnit přesvědčivě a svůj působivý výkon podtrhl důvěryhodným závěrečným monologem. I ostatní účinkující zvládli své postavy víceméně bez problémů, čemuž pomohla jistá a spolehlivá souhra, a tedy dobrá práce režiséra.
(zadáno: 6.12.2017, počet hodnocení: 480)
Lachende Bestien - Ferdinande!  [Lukáš Holubec 70 %]
Michal Hába - Václav Havel - Ferdinand Vaněk. Intenzivní One Man Show s filozofickým přesahem na téma "Jaké je postavení intelektuála v dnešní době?". Společný nepřítel je rozmělněn, žijeme v informačním chaosu. Michal Hába civilním a uvěřitelným projevem střílí i opakovaně do publika zásadní otázky a úvahy, čímž se snaží docílit společného přemýšlení. Jeho výkon je dostatečně přesvědčivý, přiměřeně apelativní, navíc má hra promyšlenou skladbu, do které vhodně zapadají i hudební intermezza. Otázkou však zůstává, zda si na představení najde cestu i širší publikum. Inscenace by si to zasloužila.
(zadáno: 6.12.2017, počet hodnocení: 2751)
Národní divadlo - Maryša  [Jiří Landa 50 %]
Ano, jedná se o poctivě připravenou inscenaci s promyšlenou stavbou. Co je to však platné, když mě v tomto odosobněném balení osudy postav vlastně vůbec nezajímaly?! V Maryše jde o silný lidský příběh, který se v přemíře režijních symbolů ztratil, stejně jako některé vyškrtnuté postavy. Silně okleštěný text na úplné minimum vytlačil z příběhu na samý okraj i takové figury jako je Lízal, Lízalka, ale i Vávra. Herci se zvolené koncepci maximálně odevzdali a s vysokým nasazením plnili svoji předepsanou funkci. Tahle Maryša mě minula velkým obloukem.

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>