Redakční hodnocení

Hodnocení jsou řazena v tom pořadí, v jakém byla zadána (od nejaktuálnějších po nejstarší).

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>

(zadáno: 23.5.2018, počet hodnocení: 543)
MeetFactory - Temná energie  [Lukáš Holubec 60 %]
Od té doby, co jsem v zhlédl minulý rok inscenaci Královna limitů v režii Lucie Ferenzové, a v níž bylo téma medicíny ztvárněno krásně nápaditou formou, jsem se velmi těšil, že podobně bude působit i Temná energie, ve které se divákům přiblíží pro změnu fyzika. Nezklamal jsem se v práci Lucie Ferenzové, která vytvořila do MeetFactory sedící hru s precizními hereckými výkony. Ovšem co naplat, když mne hluboce se tvářící filozofie na pozadí nijak zvlášť zajímavého detektivního příběhu, minula poměrně znatelně? Po románové předloze Juli Zeh tedy skutečně nesáhnu, nicméně inscenace své kouzlo má.
(zadáno: 23.5.2018, počet hodnocení: 543)
Divadlo pod Palmovkou - Pusťte Donnu k maturitě!  [Lukáš Holubec 70 %]
Pro ty, kdo nezažil dobu pokojů vylepených plakáty do posledních volných míst na zdi a nedělních podvečerů u TV s Beverly Hills 90210, může být inscenace stejně exotický výlet jako pro trojici postav ze zmíněného seriálu do nekompromisně šusťákových devadesátých let naší vlasti, ve které se dařilo Ivanu Jonákovi s účesem Ruuda Gullita se svým proslulým podnikem Discoland Sylvie. Pro nás ostatní, kteří šli s Terezou Pergnerovou poctivě od Esa k Leu, je Dianiškův smrtící koktejl nostalgickou jízdou po časech, kdy se dalo ještě v klidu skákat z Nuselského mostu. Hutnost vtipů a odkazů maximální!
(zadáno: 23.5.2018, počet hodnocení: 543)
Divadlo Spektákl - Hodina lásky  [Lukáš Holubec 70 %]
Nesmírně poetický text Josefa Topola, jenž ukazuje bohatou krásu českého jazyka, je základem půvabné inscenace. Citlivé a především precizní vedení herců, kteří s tématem lásky nakládají křehce, ale s jistotou, je pak dalším plusem. Kromě poctivých hereckých výkonů Beáty Kaňokové, Tomáše Havlínka a Miluše Hradské (a též hudebního v podání violoncellisty Michala Turka) je rovněž příjemně řešena scéna. Příběh o čase, lásce, touze a těžkosti odloučení se podařilo uchopit s úctou k autorovi, a přesto s aktuálním nádechem. Krásná inscenace, jejíž obsah mne však výrazně nezasáhl. Nicméně doporučuji.
(zadáno: 23.5.2018, počet hodnocení: 543)
Městská divadla pražská - Želary  [Lukáš Holubec 50 %]
Výtvarně působivá inscenace s charismatickým Vasilem Frydrychem zřejmě stojí za zhlédnutí. Alespoň dle jiných ohlasů. Já se však nedokázal přizpůsobit nevyváženému tempu, což možná bylo zapříčiněno podivnou dynamikou textu. Scény, které měly působit jako exteriéry, postrádaly atmosféru. Vynechám-li některé nevýrazné herecké výkony, nepřišlo mi ideální pustit se do kopanického nářečí. Výsledkem byl podivný dialektický kočkopes. Nutno dodat, že jsem inscenaci viděl šest let po premiéře. Nedokáži posoudit, jestli měla hra dříve více energie, avšak v mnou zhlédnuté repríze zoufale scházela.
(zadáno: 23.5.2018, počet hodnocení: 968)
Divadlo v Dlouhé - Élektra  [Michal Novák 70 %]
75 % Téměř až meditační ponoření do zvukového módu inscenace a způsob objevování těch nadčasově pravdivých a dnes tolik aktuálních otázek ve starodávném textu, zaujme na práci režisérky Hany Burešové a dramaturga Štěpána Otčenáška především. „Divadelní rituál“ předvedený přímočaře v Dlouhé je zamyšlením nad rozkladem společnosti i pravdou, co přivádí mocné k nepříčetnosti… Druhým diváckým zážitkem jsou výkony Evy Hacurové v titulní roli a Petry Špalkové jako Klytaiméstry. Patos a tíseň brutálního příběhu z antického času dolehne na diváky, je na každém, zda prošumí kolem, nebo vtáhnou.
(zadáno: 23.5.2018, počet hodnocení: 968)
Divadlo Kalich - Kočka v oregánu  [Michal Novák 50 %]
55 % Komediální potenciál i obsahová tenze hry (založená na setkání tzv. „lepších“ lidí s „nižší třídou“) jsou herci rozvíjeny poměrně přesvědčivě. V Divadle Kalich pozornost na sebe strhává - očekávatelně - dvojice plebejců (B. Hrzánová a R. Holub), a režie tomu nijak nebrání. Napětí, tajemství a snad i kouzlo této křehké mezalianční disputace je zbytečně oslabeno a jevištní smysl prakticky dostává až s vážnějším závěrem. Leckterý divák by se možná raději bavil nad falešnými tóny v projevu první dvojice (K. Cibulková, Z. Velen), ale naladění publika na gagy jiného druhu tomu nedává moc šancí.
(zadáno: 23.5.2018, počet hodnocení: 968)
Městská divadla pražská - I♥MAMMA  [Michal Novák 60 %]
65 % Divák natěšený ze hry Mikve téže autorky zřejmě bude postrádat hlubší ponoření do otázky „ženského údělu“. Režisér Petr Svojtka pro text, který je spíše porůznu poskládanou mozaikou, z níž jen pár políček jevištně zpřítomní bezesporu silné momenty či obecně platné principy, našel asi ten nejpříhodnější rámec, a to téměř kabaretu. Divákovi se dostane energické podívané, herečky (a jeden herec) si v představení zařádí jako už dlouho ne, obdivuhodně pracují i s (dopředu tušenými) pointami. Je to balanc mezi klišé a velkou výpovědí, je otázka, zdali se s textem dalo dělat něco víc.
(zadáno: 22.5.2018, počet hodnocení: 2787)
Divadlo Na Fidlovačce - Po Fredrikovi  [Jiří Landa 70 %]
Přestože J. Fanta nemá tolik hereckých zkušeností, postavu životem nadšeného mladíka, který potkává svoji vysněnou lásku, ale také zklamaného, strachem zmítaného a deziluzí trpícího kluka, vystihl věrohodně. Určitá zaváhání v momentech, kdy má přecházet v dialozích z jedné postavy na druhou, přisuzuji právě jeho menším jevištním zkušenostem. To se však reprízami poddá. Lépe se mu dařilo v monolozích. Velkou zásluhu na pozitivním dojmu z inscenace má režie L. Pečenky, který inscenaci udal správné tempo, oceňuji jeho práci s detaily a zdařile vybraný hudební podkres. Pěkně vystavěný závěr.
(zadáno: 22.5.2018, počet hodnocení: 543)
Divadlo v Řeznické - Poslední sezení u doktora Freuda  [Lukáš Holubec 70 %]
Přestože se jedná o smyšlené setkání Sigmunda Freuda a C. S. Lewise, je text propracovanou a naléhavou výpovědí, jakou jen mohou poskytnout takto velké osobnosti. V Divadle v Řeznické vsadili na osvědčeného režiséra Radima Špačka, který umí vážná témata podat divákům vstřícně, a přesto neubrat na intelektuální rovině. Nenásilnou konfrontaci dvou rozdílných osobností je radost sledovat také především díky skvělým výkonům Pavla Rímského a Martina Fingera, jejichž dikce a civilní projev umocňují zážitek z povedené inscenace, jež naprosto přesně zapadá do aktuálně nastavené dramaturgie této scény.
(zadáno: 21.5.2018, počet hodnocení: 543)
Divadlo Tramtarie - Divoké historky  [Lukáš Holubec 50 %]
Inscenace čítá šestici situací, v nichž vždy dojde určitým způsobem k vyhrocení. Občas se však stává, když je hra složená ze scének, že dochází k nevyváženosti, což je bohužel i případ Divokých historek. Jinými slovy jsou jednotlivé části inscenace nevyvážené, vázne tempo, přechody, vtip i herecké výkony. Nicméně nadšení a energii tvůrcům upřít nelze. Pokud přistoupíte na přehnanou expresivitu, můžete být chvílemi příjemně překvapeny. Jsem rád za seznámení s Divadlem Tramtarie. Rozhodně musím vyzdvihnout výkon Marka Zahradníčka, kterému zdatně sekundovali Vít Pištěcký a Dominika Hrazdílková.
(zadáno: 21.5.2018, počet hodnocení: 543)
Divadlo Letí - Den závislosti  [Lukáš Holubec 70 %]
Trio hravých chlapců (Tomáš Dianiška, David Košťák a Jan Holec) stvořilo mimořádně komediálně zdařilou inscenaci. Přestože je příběh promyšlený (ostatně stejně jako jeho předloha, film Věčný svit neposkvrněné mysli), je upozaděno poselství právě nepřebernou škálou vtipů, groteskních situací, či typických Dianiškových retro odkazů. Z účinkujících dostal nejvíce prostoru vyřádit se Richard Fiala a nikdo jiný by nebyl lepší volbou. Své role dobře zvládli i Kamila Trnková a Tomáš Kobr. Jen hlavní "dvojpostava" na mne příliš nezapůsobila. Rozhodně je ovšem v Letí k vidění příjemně ulítlá inscenace.
(zadáno: 18.5.2018, počet hodnocení: 543)
Dejvické divadlo - Elegance molekuly  [Lukáš Holubec 80 %]
V pořadí čtvrtou chemickou reakcí, ve které se pravidelně smíchává umělecký talent, um, chytrost a nadhled Petra Zelenky jako autora a režiséra spolu s hereckou extratřídou Dejvického divadla a přizvaných hostů, se stala inscenace Elegance molekuly. Více viz blog.
(zadáno: 16.5.2018, počet hodnocení: 1326)
Divadlo v Rytířské - Hrdinové  [Helena Grégrová 70 %]
Příběh tří válečných veteránů, v nichž chlapecké a chlapácké ozvěny duše svádí boj s tělesnými neduhy stáří, je kromobyčejně lidský. Na terase domova důchodců vedou neúnavně každodenní slovní přestřelky plné jízlivého pošťuchování, kořeněného současně potřebnou dávkou laskavého humoru. Fakt, že se tihle pánové hledali, až se našli, neboť se vzájemně doopravdy potřebují víc, než si chtějí přiznat, podtrhne náhlé vzplanutí pro společný cíl hodný hrdinů jejich formátu i jímavá katarzní tečka. Herecky trefnému uchopení postav dominuje Petr Kostka, jeho morous Gustav je vysloveně k zulíbání. ;)
(zadáno: 16.5.2018, počet hodnocení: 1326)
Lenka Vagnerová & Company - Amazonky  [Helena Grégrová 80 %]
75 %. Souhlasně podtrhuji vše kladné v ostatních hodnoceních a doplním, že absolutně nezkrotná energie, kterou čtveřice neuvěřitelných Amazonek magnetizuje každou vteřinu originální performance, nevymizí zdaleka se závěrečným potleskem. Vydatný náboj jsem si odnesla z hlediště s sebou a sama jsem zvědavá, jak dlouho tuhle bojovnou sílu budu upouštět.
(zadáno: 16.5.2018, počet hodnocení: 684)
Divadlo Husa na provázku - Dynastie (Lehman Brothers)  [Lukáš Dubský 80 %]
Text hry připomíná jevištní báseň v próze, která je plná refrénů, biblických odkazů a pracuje rovněž s židovským původem bratří Lehmanů. Herci se vyvarovali nějakého psychologizování, postavy ztvárňují s jemnou nadsázkou, nebojí se přiznané divadelnosti. I přes pomalejší rozjezd, kdy v první části není úplně jasné, proč je vyprávěný příběh zajímavý teď a tady, má později inscenace velmi slušné tempo. Příběh dává nahlédnout z nezvyklého úhlu na ekonomický a filosofický vývoj posledních 150 let. Zní to jako odtažité téma, ale vzhledem k promyšlené jevištní koncepci je inscenace velmi zábavná.
(zadáno: 16.5.2018, počet hodnocení: 183)
Národní divadlo - Zbyhoň!  [Anežka Hrebiková 60 %]
Po všech stránkách hodně uvolněný fričovský pelmel, který využívá textů a (ne)pravosti Rukopisů k strefování se do přemrštěného českého nacionalismu,slepého vlastenčení,sektářství,xenofobie a mnohých dalších slabin.Do hodiny a půl se vejde opravdu hodně, dojde na kostým Sluhy dvou pánů, trdelník i hromadné zpívání hymny. Oceňuji nápadné zcizovací momenty (Leeloo Pavly Beretové je už nefalšovaným psím členem Činohry) a dobré výkony všech herců, kteří si to vyloženě užívají. Zbyhoňovi by ale neuškodila pevnější ruka dramaturga, který by přehršel nápadů trochu více zracionalizoval a zpřehlednil.
(zadáno: 15.5.2018, počet hodnocení: 699)
Divadlo pod Palmovkou - Pusťte Donnu k maturitě!  [Jan Pařízek 70 %]
Vtipná a zábavná, občas trochu zběsilá, jízda do poloviny devadesátých let. Sice to bylo na můj vkus místy, zvláště ke konci, až příliš chaotické a některé momenty byly pro mě jen o tom dostat do hry ještě nějaký další symbol dané doby. Ale zase o těch odkazech na ně to je a většina byla opravdu povedená, často i se slušně vážným či smutným podtextem. K tomu všemu nelze nepochválit skvěle zvolený playlist doprovodných písní, jenž celkové atmosféře hodně pomáhají. Celkově lze říci, že pokud jste vyrůstali na Beverly Hills, pak vás tahle inscenace nemůže nijak zklamat.
(zadáno: 15.5.2018, počet hodnocení: 2787)
Studio DVA divadlo - Misery  [Jiří Landa 70 %]
75% Na inscenaci je zřejmé, že má O. Sokol zkušenosti s hrami M. McDonagha. Smysl pro trefné pointování černého humoru, který nesnižuje napětí příběhu, využil i u Misery. Z. Adamovská měla možnost si vyzkoušet herecké polohy, s nimiž na divadle tolik nepracovala. Vytvořila uvěřitelnou postavu, jejíž narušená psychika postupně ovládá veškeré jednání vedoucí až k úplnému rozkladu racionálního uvažování. V exponovaných chvílích záchvatů zuřivosti je věrohodná, jde z ní strach, ale přitom vzbuzuje občas až lítost. S nelehkou úlohou fanynkou týraného spisovatele si s lehkostí poradil P. Štěpánek.
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1326)
Divadlo A.Dvořáka Příbram - Vinnetou  [Helena Grégrová 60 %]
65 %. Tah a cílení inscenace na parodickou aktualizační branku je zřejmý, originalita zásahů vychází ovšem místy přece jen poněkud sporadicky. Notoricky známý příběh o přátelství rudého gentlemana a bledé tváře bere do hry v tomto případě tak nějak víc zajíců, než stihneme lapit krtků. :) Nemohu říct, že bych opouštěla hlediště nespokojená, ale pocit, že dějová zápletka mohla být korunována trefnější pointou, se vkrádá.
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 699)
Divadelní spolek Kašpar - Snímek 51  [Jan Pařízek 80 %]
Moc pěkné zpracování jednoho dosti působivého životního příběhu, jenž vás dozajista zasáhne. Je zde krásně propojena složitost struktury života se složitostí struktury mezilidských vztahů. A hezky poukázáno, že bez nových objevů v této oblasti, se náš život nikam neposune. Po divadelní stránce oceňuji povedenou scénu a s ní i dobře využité projekce. K tomu velmi sympatické herecké výkony všech aktérů v čele s přesvědčivou E. Elsnerovou. Za mě rozhodně vydařená inscenace, která zanechá nemalý dojem.
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1390)
Depresivní děti touží po penězích - Bordel L’Amour  [Pavel Širmer 70 %]
Žádný ze čtrnácti návštěvníků se nevyhne interakci, 3x se ocitne s některým z aktérů zcela oddělen ve vyhrazeném prostoru. Jednu podobu „lásky“ si divák vybere sám, další dvě se k němu různě dostanou. Hranice intimity (snad) nejsou překročeny. Dojem je odvislý na výběru a na tom, jak se divák dokáže na aktéra napojit a ponořit do zážitku. Závěrečná část, kdy se již společně sleduje standardní kukátkový tvar, divadelně bez zajímavosti není a k tématu přispívá, v kontextu předešlých zážitků však nemusí zafungovat. Vrcholem je prostřední kontaktní část (mj. pečlivě promyšlená a zorganizovaná).
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1390)
Divadlo Letí - Čaj a apokalypsa  [Pavel Širmer 60 %]
65%. Zatímco dámy mají čajový dýchánek, venku se dějí hrůznosti, o kterých ony vědí, ale snaží se je vytěsnit. Jenže to nejde, protože i do jejich životů předtím zasáhly. Ale ony se přesto marně snaží zavírat oči. Autorka vybízí diváka dávat si do souvislostí, co zdánlivě nesouvisí. Návštěva této inscenace je doslova sázkou do loterie. Někomu se mohou souvislosti pokládat, až pocítí neklid či mrazení, jiný se nenapojí a ztratí se. Hra však smysl má, jen ho není snadné najít. Na jevišti se sešly rozdílné a výrazné herecké osobnosti a je milé je vidět takto pohromadě.
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1390)
Divadlo pod Palmovkou - Pusťte Donnu k maturitě!  [Pavel Širmer 80 %]
75%. Talentovaný autor T. Dianiška napsal další povedenou hru, vtipnou a neobyčejně nápaditou (hořkou) komedii. Začíná se v Americe nenásilným parodováním situací někdejšího oblíbeného seriálu a použití jedné z příhod (té titulní) umožní přesun do české reality 90. let, s níž se hrdinové z jiného světa nemilosrdně střetnou. Do skutečností, na které by řada politiků a celebrit ráda zapomněla, se tne s elegantní nadsázkou, ale přesto tvrdě. Herci žánr výtečně rozehrávají a perfektně karikují seriálové hrdiny. Titul se nepochybně zařadí k úspěšným autorským počinům na malé scéně DpP.
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1390)
Švandovo divadlo - Srdce patří za mříže  [Pavel Širmer 70 %]
75%. Až znepokojivá hra D. Košťáka pojmenovává souvislosti, které je potřebné si připomínat a přemýšlet o nich. Režisérka a herci vyváženě pracovali s nadsázkou a dali jednotlivým epizodám apelativní účinek. Navíc docílili společného propojení a jmenovatele. Rozhodně je dobré vidět! A objeví-li se motivy, které připomenou střípek z vašeho života, může být divák doslova probrán ze sebeklamu a iluzí...
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1390)
Divadlo Na zábradlí - Macbeth – Too Much Blood  [Pavel Širmer 70 %]
Adaptace D. Jařaba v jednoduché angličtině dává Shakespearově tragédii nezvyklý odstup a parafrázuje ji tak způsobem, který by v češtině zdaleka tak dobře nefungoval. Důrazem na Macbethovo sexuální tápání výklad doslovuje pohled na osobnost a na dění kolem něj. Vše použité bylo obhájeno a funguje. Jak už zde zaznělo, inscenaci by prospělo rychlejší tempo a méně bezeslovných pauz. Nesporně však jde o pozoruhodný experiment.
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1390)
Divadlo Kalich - Veletoč  [Pavel Širmer 50 %]
55%. Při premiérové děkovačce Iva Janžurová přiznala, že se na inscenaci ještě bude pracovat a především se zkrátí. Ano, zatím je délka neadekvátní, řadu situací a dialogů je třeba zredukovat. Už nyní se ale najde mnoho vtipných a smích vzbuzujících momentů. V choulostivějších scénách se podařilo vyhnout nebezpečí lacinosti. Typově nevhodné S. Remundové se více daří až v převleku v závěru. Zajímavé je, když E. Holubová začne opouštět sarkastickou polohu, její milostné scény se sympaticky spontánním P. Pálkem patří k nezapomenutelným. Sice nenáročná, ale přesto vkusná oddychová crazy komedie.
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1390)
Městská divadla pražská - August August, august  [Pavel Širmer 50 %]
55%. Nejnovější zpracování Kohoutova pozoruhodného podobenství jsou rozpačitá. Podobně jako v Divadle pod Palmovkou má inscenace MDP ideálního hlavního představitele Z. Kalinu, jenž výsledek významně pozvedá. Bohužel ani zde se nepodařilo dotáhnout důležitou postavu ředitele Holzknechta; „vyvýšení“ sice nebylo špatným východiskem, J. Schwarz však těžký part neuhrál a dojem pokazilo i nazvučení. Tento zádrhel významně přispěl k nedostatečně propracovanému vyznění tématu ze strany režie a dramaturgie. Vedlejší role herecky i pohybově dobře odvedené, efektní cirkusová čísla zdařile zakomponovaná.
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1390)
Geisslers Hofcomoedianten - V borůvčí  [Pavel Širmer 60 %]
Soubor mnohdy hledá materiály v kořenech evropského divadla a nově je interpretuje vlastní cestou, což je pro vývoj divadla potřebné. Tentokrát posloužila hra z konce 16. století k vytvoření nezvyklého tvaru. Čtveřice takřka nahých performerů téměř beze slov předvádí nesnadné pohybové kreace opřené o výrazný hudební doprovod P. Šmída, jenž se též symbolicky herecky zapojí. Zábavné, poctivě odvedené. Zřejmě nebylo cílem, aby zobrazení různorodých milostných hrátek (se soudobým rámcem a odkazem) dávalo dohromady „vyšší smysl“. Já osobně jsem však z tohoto hlediska přece jen něco postrádal...
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1390)
A studio Rubín - Thelma a Selma  [Pavel Širmer 60 %]
Autorka dobře postihla paradoxy dnešních partnerských vztahů. Ironický a mnohdy drsný humor nepostrádá osobitost, vulgární pasáže na část diváků nemusí zafungovat tak, jak bylo zamýšleny. Z hlediska dramatického má text určité trhliny, s nimiž se obě herečky za pomoci P. Šmída převážně bravurně vypořádávají, jen v několika místech se jim to zcela nedaří. Výrazná, částečně živá hudba. Výprava využívá omezené možnosti maličkého prostoru. Hra navazuje na to, co se v Rubínu dříve rozvíjelo, a přece jde sympaticky svou vlastní cestou.
(zadáno: 14.5.2018, počet hodnocení: 1390)
Divadlo Feste - Boží koně  [Pavel Širmer 50 %]
Záslužné upozornění na pozoruhodné dílo marockého spisovatele. Herci představují čtyři muže, které okolnosti dovedly k „poslání“ a stali se sebevražednými atentátníky. Dařilo se vyvolat až apokalyptickou atmosféru. Bylo užito různých multimediálních prvků (výrazný zvuk, projekce apod.), v nichž se herecké akce a vyřčená slova někdy bohužel až ztrácely. Alespoň při květnovém uvedení ve Venuši ve Švehlovce. Závěrečné prolnutí s osobnostmi herců posunulo zdánlivě vzdálenější téma do naší bezprostřední blízkosti. Smysluplný počin, jehož přesvědčivosti ubral ne zcela zkoordinovaný inscenační tvar.
(zadáno: 13.5.2018, počet hodnocení: 968)
Národní divadlo - Faust  [Michal Novák 70 %]
Osobně si pojmenovávám tuto faustiádu jako divadlo ekvivalentů, takových originálních řešení, které se klasické látce nevzpírají, jen ironizujícím způsobem hledají moderní vyjádření myšlenek díla nebo jeho vizuálních obrazů. Ztotožnění se s tvůrčím opojením není pro diváka snadné, zvláště když v méně známé 2. části si dramaturgie neláme hlavu s výkladem. Divácké ohromení padá do letargie i proto, že tvůrčí ego nezná síto ani nijak nevzdoruje některým nadužívaným klišé. Ale jinak velkolepá scénografie (s drtivě nosným nápadem „kamionu“), ohromující výkon Saši Rašilova, skvělý je nový překlad.
(zadáno: 13.5.2018, počet hodnocení: 968)
Národní divadlo - Nová Atlantida  [Michal Novák 60 %]
Největším problémem této inscenace je, že ji nenavštíví ti „zmatení“. Do hlediště zamíří jiná bublina, která má jasno a bude se radostně plácat do kolen, jak je to TREFNÉ. Báječná práce dramaturga, který sesbíral tok PŘESNÉHO a VÝMLUVNÉHO materiálu, přišla poněkud vniveč. Adámkova inscenace je resumé doby roztříštěné na milion střepů, občas v ní probleskne silná emoce (ano, zarputile stavíme pro děti pěknou budoucnost). „Řešení neexistuje“ ve štítu inscenace? Pak je to jen ironické šťouchnutí, alibistické divadlo bez názoru. Škoda. Herci přitom portrétují „hybatele světa“ v pěkných zkratkách.
(zadáno: 13.5.2018, počet hodnocení: 968)
Divadlo Na Fidlovačce - Miláček Célimare  [Michal Novák 50 %]
55 % Mimořádně šťastným tahem bylo angažování Igora Bareše pro titulní roli, již nazkoušel v nestandardním čase jako náhradník za zraněného kolegu. Je to velký výkon, v jistém smyslu nečekaný, protože typově se Bareš postavě Célimara celkem vzpírá. Ale stačí bizarní paruka a herecké porozumění žánru a seladon, co je k smíchu i pláči, je vykreslen v plné parádě. Bez koulení očí a přehrávání, kterému se neubránili další protagonisté. Od další pražské mise režiséra Krejčího a dramaturga Vůjtka se možná čekalo více, ale tady se pracovalo směrem k typickému divákovi nuselské scény (to je povzdech).
(zadáno: 13.5.2018, počet hodnocení: 968)
Divadlo pod Palmovkou - Pusťte Donnu k maturitě!  [Michal Novák 70 %]
Více než crazy komedie. Autor interpoluje v podstatě jen pár nahodilých, zato všem důvěrně známých motivů z 90. let, aby propojení dalo vzniknout výmluvné výpovědi o době dospívání v euforicky klopotné době. Kalbovci dávají pohledu na naše devadesátky svůj nezaměnitelný styl, založený na ultrasilné nadsázce (která není pro každého). Je zřejmé, že pamětníci (znalci souvislostí) se budou bavit opravdu náramně. Divácky vděčných gagů je navršeno mnoho - tu skvělých, některé už mi přišly nadbytečně doslovné. V nespoutané veselosti nakonec se vyjevila i krylovská skepse.
(zadáno: 9.5.2018, počet hodnocení: 1326)
Studio DVA divadlo - Misery  [Helena Grégrová 70 %]
Přenesení kultovní knihy a filmu na divadelní prkna zdálo se mi až do dnešního večera takřka nepředstavitelné. A ejhle, heuréka, funguje to. Míra "zjemnění", tedy okamžiky, kdy je zapotřebí hororový punc odlehčit úsměvnými nádechy, vychází textu a očekávatelnému různorodému potenciálu publika vstříc šťastným směrem. Zlata Adamovská pro roli Annie očividně dýchá a Petr Štěpánek ji každopádně nenechává ve štychu. Misery v tomto inscenačním podání by rozhodně neměla co nejdéle zemřít. ;)

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>