Redakční hodnocení

Hodnocení jsou řazena v tom pořadí, v jakém byla zadána (od nejaktuálnějších po nejstarší).

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>

(zadáno: 19.10.2017, počet hodnocení: 1251)
Pidivadlo - Maryša  [Helena Grégrová 70 %]
75 %. Inscenace, která přirozeně snoubí folklór, odedávný konflikt mužského a ženského principu smýšlení a v neposlední řadě osudovost našeho počínání. A navíc to vše směrem do hlediště předává srozumitelně, vstřicným divadelním jazykem, který akcentuje vzdor i umanutost i poctivou porci lásky. Každý z diváků tak, řekla bych, má šanci poznat se v některé z postav či důvod jí nebo jiné fandit. Fakt, že všechny věkově rozdílné role prezentují mladí herci, celý příběh osvěžujícím způsobem zpřítomňuje. Na Mrštíky zkrátka v Pidivadle prach nesedá! ;)
(zadáno: 19.10.2017, počet hodnocení: 267)
A studio Rubín - Game  [Pavla Haflantová 70 %]
Beze zbytku souhlasím s komentářem kolegy Pařízka. Potěšila mě režijní invence Jiřího Pokorného v poslední scéně. Hra jako taková umí vyvolat mnohé otázky o etice, morálce, zodpovědnosti atp. - kdo chce přemýšlet, bude mít o čem, kdo nechce, příjemně se pobaví.
(zadáno: 18.10.2017, počet hodnocení: 658)
A studio Rubín - Game  [Jan Pařízek 70 %]
Na jedné straně sice trochu extrémní, nereálné a těžko uvěřitelné, ale na druhé straně správně šokující, trefné a alarmující. V každém případě však dobře vystavěné, z neurčitého začátku se hra postupně hezky proměňuje a s tím i správně graduje atmosféra. Samotný konec je sice trochu rozporuplný, ale i přesto tato inscenace zanechá jistě nemalý dojem. Pomáhají tomu též dobré herecké výkony, zvláště pak skvělý M. Balcar. Vedle něj zaujali také J. Albrecht s G. Pyšnou. 67%
(zadáno: 17.10.2017, počet hodnocení: 2723)
Divadelní společnost Masopust - Lidový kousek  [Jiří Landa 70 %]
Inscenační jednohubka. Ocení ji především diváci kontinuálně sledující tvorbu trojice herců, kteří vznik tohoto veskrze lidového kousku iniciovali. Bavilo mě sledovat jejich souhru, improvizaci a naladění na společnou vlnu. Zároveň oceňuji i fakt, že dokázali odhadnout timing tohoto příjemného dílka, poněvadž takto představení skončilo přesně těsně před tím, než by mohlo začít nudit.
(zadáno: 16.10.2017, počet hodnocení: 178)
Činoherní klub - Tanec bláznů  [Anežka Hrebiková 70 %]
Vynikající groteska, která o některých rysech Ruska tehdejšího i dnešního vypovídá více než kdejaké realistické drama. Zároveň se jedná o navýsost zábavnou a vtipnou podívanou na tradičních inscenačních základech. Skvělý Petr Nárožný a naprosto přesná Lucie Žáčková. Zřejmě nejlepší kus, jaký jsem v Činoherním klubu dosud viděla.
74%
(zadáno: 15.10.2017, počet hodnocení: 924)
Alfred ve dvoře - Keep Calm  [Michal Novák 60 %]
65 % Ejhle, sympatické generační divadlo. Dva performeři představují dva rozdílné principy: ona žije v přijímání „experiences“ světa (měřeného základní jednotkou jeden like), on je hloubavější a zajímá ho evoluce. Sebevědomí má takové, že je na zabití.
Platformou celé výpovědi je zkratkovitá dada smršť kombinující kdeco, ve svém vyznění je příjemně ironická, vzdorovitá a je to pohled kritický. Konečně!
Sára Arnsteinová je pro mě objev: je to živel na jevišti, klaunka, mimořádně disponovaná pro vyjádření pohybové i za pomoci slova. Zahraje banalitu divadelním zveličením i přirozeným gestem.
(zadáno: 15.10.2017, počet hodnocení: 924)
HaDivadlo - Náměsíčníci (imitace a tušení)  [Michal Novák 50 %]
Buraj potvrzuje tezi, že správný divadelník pracuje s výzvami, jako třeba jevištně ztvárnit složitou literární předlohu, kde slova (rozpad hodnot je téma) naplňují na 600 stran. Obcházející řešení je toto: vzít řekněme ty podstatné a určující výseky pro pochopení rakouského modernisty. Tato slova zastřít diskotékou, aby zbyla jen jakási náladotvorná explikace. Slova se v takové formě ztrácejí, podstata divadla pláče. Po pauze přichází nevídaná sebeironie, kašírovaný vhled na zahulenou divadelní zkoušku. „Velký“ režisér přijel inscenovat Brocha a herci jsou neposlušní, protože tomu nerozumí…
(zadáno: 14.10.2017, počet hodnocení: 924)
Chemické divadlo - Šumava láska  [Michal Novák 20 %]
V teoretické rovině (viz odpovědi Vojtěcha Bárty ve zpravodaji NW) cítíme zdatnost a posedlost tématem, v praktické je to fiasko. Od zavádějící název přes nedůslednou dramaturgii až po režii, která nezná základy řemesla. Divák je ponechán v ustavičném tápání, není se čeho chytit. Téma (život a dílo šumavského umělce „s démony“ Josefa Váchala) by mohlo jistě být dostatečně nosné, kdyby scénář měl koncepčnější podobu a režie vedla Jakuba Folvarčného po cestě budování konkrétní nepřibližné postavy. Inscenace se po celou dobu zasekává v pokusech o abstraktní vyjadřování. Těžkopádnost nudila.
(zadáno: 14.10.2017, počet hodnocení: 924)
Spolek Mezery - Nature  [Michal Novák 50 %]
Nature přináší jen výkřiky, pravda pregnantních významů. Divák je nucen hledat a nacházet si jednotlivosti, které snad mají potenciál promlouvat ke světu, který ztratil kořeny, mezi hrobem a znovuzrozením. Ocitnout se v pasti nesrozumitelnosti celého tvaru je snadné. Míněno i v tom smyslu, kolik metaforických slov zahubí zvukař nebo se na cestě k divákovi ztratí v úzké chodbě v podzemí NNŽ, která je sugestivním hracím prostorem. Miroslav Bambušek v ní rozehrává neskutečné inferno, výtvarně a perspektivou velmi působivé a s impozantní figurou hudebníka, kterým je Vladimír Franz, k tomu.
(zadáno: 14.10.2017, počet hodnocení: 924)
MeetFactory - Pohřeb sardinky  [Michal Novák 30 %]
35 % Pokušitelská přitažlivost díla představitele španělského surrealismu vedla k pokusu divadelně uchopit tuto zvláštní obraznou mozaiku jedné karnevalové noci, prostředníka k vykreslení jakési oslavy smrti a (skutečného? snového?) soužití sumbisiva se dvěma tyrankami. Nálady a situace jsou předkládány skrze zvukové ataky, nahotu a neherectví P. Skaly. Dojde i na (technicky mizerné) předčítání úryvků z knihy. Inscenace je prosta výkladu té „poetiky zvrácenosti“, na nezachytitelný Arrabalův svět jsou aplikovány postupy, které více než ilustraci nenabídnou. Ve výsledku nepodnětná „alternativa“.
(zadáno: 14.10.2017, počet hodnocení: 924)
Divadlo Letí - Olga (Horrory z Hrádečku)  [Michal Novák 80 %]
(zadáno: 14.10.2017, počet hodnocení: 267)
Národní divadlo - Tři sestry  [Pavla Haflantová 60 %]
Jestli měl režijní výklad ukázat, jak se jednotlivé postavy míjejí, přestože jsou k sobě přitahovány, pak lze nejspíš mluvit o úspěchu. Z mého pohledu ovšem tento způsob provedení (spolu s groteskní stylizací a záměrným přehráváním) z inscenace zcela odstranil emoce.
Herecké výkony naprosto bez připomínek, nejvíce se mi líbil Solený v podání I. Orozoviče.
(zadáno: 14.10.2017, počet hodnocení: 924)
Městská divadla pražská - 60´s aneb šedesátky  [Michal Novák 60 %]
Když Šedesátky, tak 60 :) Tvůrčí dvojice Svojtka – Janků žánr bláznivé hudební komedie má zmáknutý jako nikdo jiný a vždy dokáže něčím překvapit. I v této vzpomínkové féerii dojde na opravdu povedené špílce, v inscenaci dále pěkně funguje propojování holého pragmatismu se světem ideálů v kterékoli myslitelné podobě. Hudební dramaturgie osloví nejednoho z diváků a provedení písní je opět na nečekané úrovni. Jako problém vidím strojovou (repetetivní) klopotnost scénáře a řadu zbytečných doslovností. Hezká role pro Hanuše Bora (retrofil Karel), svými výkony zaujmou i další aktéři.
(zadáno: 13.10.2017, počet hodnocení: 1251)
Divadlo v Dlouhé - Muži sa minuli  [Helena Grégrová 70 %]
Princip "pohlaví naruby" dosahuje kýženého efektu - tahle optika pohledu na to, co ženy na mužích irituje, povyšuje nadsázku na něco ještě nadsazenějšho a vtipným pasážím dodává osvěžující jiskru. Ve svých rolích řádí všichni s očividným elánem a nasazením, autenticita prožitku M. Zimové pak způsobila, že bych všem třem mužům, které představovala, zakroutila z fleku s nebývalým potěšením krkem. ;)
(zadáno: 13.10.2017, počet hodnocení: 633)
Divadlo pod Palmovkou - Laskavé bohyně  [Lukáš Dubský 80 %]
Pokoušet se o převod Laskavých bohyní v jejich celistvosti je takřka automaticky odsouzeno k neúspěchu, autor dramatizace D.Majling proto šel cestou vypreparovat z románu příběhovou kostru a doplnit ji na konci výrazným apelem. Jan Teplý ztvárnil Aueho velmi sugestivně, přitom ale zbytečně netlačil na pilu. Žádný přerod charakterního člověka v loutku plnící strašlivé rozkazy se ale nekoná, Aue si nesl schopnost podílet se s klidným svědomím na zločinech již od počátku. Stejně jako je po válce schopný hladce vplout do normálního života. Více viz blog
(zadáno: 13.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Divadlo F.X.Šaldy Liberec - Mučedník  [Pavel Širmer 70 %]
Již šestá česká inscenace Mayenburgovy hry, která v době „novodobé expanze“ islámu vyznívá výmluvněji než v době svého vzniku. Zdařilé zpracování. Jednoduchá scéna se školní lavicí a přestavovanými lavicemi plní účel. Hlavní představitel J. Böhm dosáhl souznění s rolí, závěrečná nečitelnost Benjaminova lhaní překvapí svou logikou. Erika bývá ztvárňována mladšími herečkami, M. Tallerová v (záměrně?) neslušivém kostýmu odpovídala jinému typu kantorek, interpretace však přijatelná byla. Obstojné výkony ostatních, něčím „navíc“ své role obohatili zejména J. Hejret Vojtková a M. Polách.
(zadáno: 13.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Cabaret Calembour - Triptychon_di_voce  [Pavel Širmer 80 %]
Další počin osvědčeného souboru za předchozími projekty rozhodně nezaostává! Tentokrát se večer skládá ze tří „zpěvohříček“. První z pravěku, druhá detektivka (skvěle předtočená), třetí z operního prostředí (opět živě hraná a zpívaná. Milan Šotek ve svých textech opět chrlí hru se slovy a významy. Písňové texty jsou doslova klenotem, zhudebnění zdařilé. Se stálou čtveřicí účinkujících tentokrát hrála a zpívala hudebnice K. Farag; zaujala zejména zpěvem, v hereckém projevu byl vzat do hry především její typ.
(zadáno: 13.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Divadlo Disk - Törless  [Pavel Širmer 60 %]
Adaptace Musilova románu. Stejné kostýmy herců odkazovaly k uniformám ve vzdělávacím ústavu. Poměrně dlouhá úvodní expozice byla řešena (nyní poměrně hojně užívaným) stylem, který je možné shrnout jako vyprávění více hlasy oživené pohyby a drobnými akcemi. Postupně převládly dialogy. Režisér se vyhnul obscénním výjevům, zůstalo u náznaků, byl podtržen vnitřní smysl situací a současné rysy tématu. Ústřední čtveřice své postavy adekvátně rozehrála, V. Vodochodský působil méně bezprostředně než zbylí tři. Finální monolog Törlesse se v této podobě neukázal jako dostatečně výrazný závěr.
(zadáno: 13.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Studio Hrdinů - Série bezdůvodných aktů  [Pavel Širmer 30 %]
Autor napsal hru s nezvyklou dramatickou strukturou a originálním jazykem. Tvůrci navázali a našli specifickou poetiku / estetiku. Hudba, řešení prostoru, práce se světlem efektní. Úctyhodné nasazení herců, kteří svou výrazností zvládli udržet pozornost. O to více zamrzí, že celek je divácky obtížně uchopitelný a stravitelný, což zapříčiňuje hlavně Novotného text. Třeba existuje návštěvník, jenž se zorientuje, pronikne ke komplikovaně skrytému významu a pochopí více než základní obrysy. (Mně se to nepovedlo.) Při hledání nových cest však i případný omyl může znamenat přínos pro budoucí práci.
(zadáno: 12.10.2017, počet hodnocení: 178)
Městská divadla pražská - Konkurz  [Anežka Hrebiková 40 %]
Tentokrát jde o hodnocení ryze subjektivní, ale na mě to zkrátka byla až moc velká haluz. Scéna doslova bila do očí a neustálé dětské vyptávání postavy Jiřího Hány mi lezlo na nervy. Nezachraňují to ani zkušení Aleš Procházka a Dana Batulková. Nejvtipnější na tom ovšem je, že dokonce ani natolik mystifikující prvky hry nedokázaly zakamuflovat neskonale konvenční a nudnou režii Ondřeje Zajíce. Nové umělecké vedení snad brzy přinese čerstvý vítr do současného repertoáru podobně "zatuchlých" inscenací MDP.
(zadáno: 12.10.2017, počet hodnocení: 633)
Východočeské divadlo Pardubice - Commedia finita  [Lukáš Dubský 70 %]
Skrze drobné životní příhody si divák skládá mozaiku života slavné pěvkyně. Jak se ale postupem času stále zřetelněji vyjevuje, vzpomínky na Destinnovou jsou výpovědí především o vzpomínajících ženách. Jejich názory vycházejí z osobnostních charakteristik, v kritice a pohrdání Emou se skrývají vlastní prohry a omezené rozhledy. Citlivé režijní vedení P.Novotného vyústilo ve vyrovnané výkony všech čtyř hereček. V druhém plánu se daří otevřít téma problematického vztahu českého národa k osobnostem, které vybočují z průměru a nelze je zaškatulkovat.
(zadáno: 9.10.2017, počet hodnocení: 267)
Hudební divadlo Karlín - Jesus Christ Superstar  [Pavla Haflantová 60 %]
5.10. byl asi smolný termín pro představení. Kamil Střihavka měl problémy s hlasivkami, J. Toužimskému nebylo skoro nic rozumět a ani Noida jsem se nedočkala - i když měl být, nakonec hrál Piláta P. Polák (naprosto v pořádku, ale holt mám své preference).
Nad tím vším vysoce čněla bezchybná B. Basiková, ale pro celkový dojem to je trochu málo.
(zadáno: 9.10.2017, počet hodnocení: 658)
Národní divadlo moravskoslezské - Rebecca  [Jan Pařízek 70 %]
Bohužel pro mě spíše lehké zklamání. Díky nadšeným ohlasům jsem měl příliš vysoká očekávání. Z mého pohledu určitě stále vydařený muzikál, ale bez nějakého silnějšího dopadu a s relativně průměrnou hudbou. První část příliš natahovaná, rozvleklá a relativně předvídatelná. Druhá má sice poloviční délku, ale je dvakrát tak silnější a zajímavější. Herecké a pěvecké výkony však veskrze velmi dobré, zvláště pak skvělá M. Horká a V. Prášil Gidová. Trochu slabší mi přišel T. Vlček. Hodně povedená je rozhodně celá výprava: scéna, kostýmy i projekce. Opravdu škoda, že chybí výraznější hudební motiv.
(zadáno: 9.10.2017, počet hodnocení: 1355)
Divadlo Na zábradlí - Macbeth – Too Much Blood  [Jiří Koula 50 %]
45 % Sečteno a podtrženo, Macbeth - Too Much Blood je rozhodně promyšlená a dobře udělaná inscenace, soubor Divadla Na zábradlí je skutečně skvěle vycepovaný... Avšak já očividně nespadám do cílového publika. Více viz blog.
(zadáno: 8.10.2017, počet hodnocení: 633)
Národní divadlo - Pýcha a předsudek  [Lukáš Dubský 60 %]
Vizuálně přitažlivé představení, které sice je moderní, ale uspokojí i konzervativního diváka. Hodně se tu ironizuje, ale Špinar se předloze nevysmívá, neparoduje ji. Jeho dramatizace sice v závěru první části výrazně ztrácí tempo, ale druhá půle je už opět dějově zahuštěnější. Herci pracuji s nadsázkou, většina postav má jeden hlavní charakterový rys, který je v dané koncepci výrazně obtažený a pro chování postavy určující. Nejvíce se mi líbili elegantně ironický David Prachař, komicky hysterická Lucie Juřičková či úlisný Filip Rajmont.
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Divadlo na Vinohradech - Když ptáčka lapají...  [Pavel Širmer 40 %]
45%. Režijní a dramaturgický výklad je lacinějšího a podbízivějšího rázu, než by se od nekomerčního divadelního domu čekalo. Zkoušení narušilo zranění hlavní představitelky, což poznamenalo dojem z prvních uvedení. V září 2017 byla jistě již k vidění „usazenější“ verze, k níž lze vznést řadu výhrad, ale v níž se pravděpodobně sehranější herci dopouštěli sympatických improvizací. Posláním DnV však má být původní tvorba. V repertoáru se NEMAJÍ objevovat „reinkarnované“ projekty, které se pod jiným názvem dříve hrály v Divadle Na Fidlovačce ve stejné režii a se shodným obsazením klíčových rolí.
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Švandovo divadlo - Řemeslníci  [Pavel Širmer 50 %]
55%. Černá komedie o manželích, které parta řemeslníků sužuje tak dlouho, až jim dojde trpělivost, mohla i v naší zemi zajímavě rezonovat, protože se u nás profesionalita zrovna nenosí a ve službách se ustavičně setkáváme s nehorázným šlendriánem. Režisér D. Hrbek se bohužel spokojil s lehčí notou a nechal herce soustředit se na rozehrávání situačního humoru. Ani dramaturgyně nedohlédla na to, aby z černého humoru „mrazilo“ a aby kromě vnější komiky zřetelněji vyznělo autorčino poselství. Přestože se vtipné momenty podařily, inscenace je spíše promarněnou příležitostí.
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1302)
OLDstars - Mučedník  [Pavel Širmer 70 %]
65%. Počiny Oldstars jsou často spíše „školními cvičeními“, které nelze brát jako regulérní inscenace. Toto je jeden z případů, kdy vznikl počin poměřitelný s nastudováními profesionálních souborů. Hlavní představitel O. Polák slibný; náročné přechody mezi polohami, které zahrál toporněji, vyzněly vzhledem k podobnému věku postavy vlastně autenticky. Ve srovnání s ním měl J. Havelka snazší úkol, s nímž se vypořádal bezchybně. Věkově neodpovídající roli odvedla B. Waschingerová velmi zdařile. Dílčí výhrady k ostatním nejsou podstatné, zásadní slabý herecký článek provedení nemá.
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Divadelní léto pod plzeňským nebem - Akvabely  [Pavel Širmer 60 %]
Režisér V. Dubnička navázal na inscenaci Drábkovy úspěšné hry, kterou se stejnými hlavními představiteli a s obstojným výsledkem nastudoval před lety. Koncepce byla zcela jiná, zdařile přizpůsobená plenéru. Hra však není pro venkovní produkce ideálním materiálem. Divácky vděčné akce se střídají s vážnějšími okamžiky, které se v prostoru ztrácejí a ustupují do pozadí více, než by si zasloužily. Zklamáním však inscenace není a nemálo Plzeňanů jistě potěší.
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Pidivadlo - Probuzení jara  [Pavel Širmer 60 %]
65%. Provedení hry, za které se studenti VOŠH rozhodně nemusí stydět. Zdařilé režijní uchopení se zřetelně vyjádřeným názorem. Originální a zároveň smysluplné řešení konce, v němž zaujme nahrazení postavy Záhadného pána (nebylo by dobré prozrazovat více). Studenti často ještě hrají poněkud „neohrabaně“, ale jejich společná práce se slučuje v celek, který drží pohromadě a který divákovi nabízí něco víc než pouhou hereckou etudu.
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Divadlo Disk - Probouzení jara  [Pavel Širmer 70 %]
Komorní úprava dramatu pro pět herců. Osekaná verze soustředěná na podstatu. Pečlivý výklad postav. Tvůrci se studenty dobrali k přesnému a působivému vyznění, které ukazuje některé situace v překvapivých souvislostech. Hudební a výtvarná složka inscenaci dobře slouží, ve spojení s hereckým projevem a pohybem působí počin stylově čistě. Titul by si zasloužil reprízování i v absolventském ročníku zúčastněných.
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Divadlo X10 - Tu noc těsně před lesy  [Pavel Širmer 70 %]
Monodrama o vyděděnci, potácejícím se v nočním městě. Nadčasová hra o rozpadu hodnot, o neuchopitelnosti bytí. V prostorách u bývalého Stalinova pomníku inscenace výmluvně rezonuje. Pronášené věty jakoby odkazovaly na to, čeho jsme svědky jen o pár metrů dál. Výborný Michal Balcar dokáže nejen „hrát“, ale skvěle reaguje na náhodné kolemjdoucí, bere je do hry. Specifický zážitek.
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Divadlo X10 - Sibiřská výchova  [Pavel Širmer 60 %]
65%. Jevištní ztvárnění autobiografické knihy o životě Urků, kteří žijí ve „vyhoštění“ v Moldavsku, ale zůstaly v nich sibiřské kořeny. Děsivý popis životních poměrů a zvyků zločinců se podařilo zprostředkovat i na divadle. Aby se divák ve složitých souvislostech neztratil, je nucen (poměrně dlouho) bedlivě sledovat. Sympatické herecké nasazení celého týmu. Repríza v prostoru kolem bývalého Stalinova pomníku měla zvláštní ráz. Venkovní prostor na jednu stranu nebyl nejvhodnější pro vnímání textu, ale specifická atmosféra a náhodné akce kolemjdoucích dodávaly zvláštní ráz.
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Divadlo X10 - Solaris  [Pavel Širmer 40 %]
Román patří ke stěžejním dílům žánru sci-fi. Dramatizace R. Levínského vystihla podstatu i téma. Prostor DUP39, do něhož soubor nově expanduje, se pro inscenaci a prostředí planety Solaris svou dispozicí hodí. Bohužel však má špatnou akustiku, hlasy herců se v něm příliš rozléhají, což je vzhledem k důležité funkci textu docela problém. Tvůrci se asi záměrně nesnažili vystihnout technické vymoženosti, ale toto (nízkorozpočtové) scénografické řešení bylo vyloženě nešťastné, až nechtěně směšné. Vypovídací schopnost závěru v této podobě je přinejmenším sporná, výsledek celkově rozpačitý.
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1302)
Letní shakespearovské slavnosti - Hamlet  [Pavel Širmer 60 %]
Z Shakespearovy tragédie vybral M. Vajdička, co se hodilo jeho vidění a společně se souznějícími herci dovedl svůj záměr do celku, který smysl dává, je zajímavý a často přináší i zvláštní souvislosti. Podobně jako v případě Vajdičkova Othella, uvedeného na LSS v roce 2015, se bohužel výklad míjí s venkovním prostorem. Tentokrát herci intenzivněji používali vnějškové prostředky a humorná odlehčení, ale ty naopak vedly k jistému odchylování se od podstaty výkladu. I této interpretaci by více slušel uzavřený, nejlépe komorní sál.

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>