Redakční hodnocení

Hodnocení jsou řazena v tom pořadí, v jakém byla zadána (od nejaktuálnějších po nejstarší).

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>

zadáno: 3.10.2022, počet hodnocení: 1098
75 % Bohatová, Křížová, Tomešová, Pálek, Tomeš, Fric, Prokešová… Když písně ještě vyprávěly příběhy! Vytýkejte tomu přílišnou sladkobolnost, ale zdivadelněný otisk písní Hany Zagorové ani nemůže být o mnoho jiný, a popisované vztahové situace nemusí být divákům až tak neznámé. Integrita písní s příběhem je oproti jiným, i proslulejším hit-muzikálům z podobného zápletkového přediva, až překvapivá. Postavy jsou vedeny po melancholických, výbušných i groteskních liniích a interpretace písní? Samá srdcová esa (písně pochopené srdcem). Inscenaci naopak nesvědčí přepísknutá offstage (z nahrávky), nadbytečně působily i některé choreografie.
zadáno: 1.10.2022, počet hodnocení: 1512
Áááááá! Špinarkááááá! Raketou bych záznam téhle inscenace vystřelila nejen na Mars, ale rovnou do celého vesmíru, ať čubrněj, co máme na Zemi za divadelní arzenál!
zadáno: 29.9.2022, počet hodnocení: 2942
Inscenace D. Gombára je jedním z příkladů, že se Slovácké divadlo nebojí nových přístupů a snaží se pohlížet i na klasické tituly očima současnosti. Nespokojí se jen s uváděním replik slavných a časem prověřených muzikálových hitů, které jsou sázkou na jistotu, ale snaží se v nich hledat především témata, jež by mohla rezonovat v dnešní společnosti. Vznikla tak inscenace, která i přes skromnější podmínky, v nichž byla vytvořena, dokáže s přehledem konkurovat velkým muzikálovým produkcím. A to nejen hudebním nastudováním, ale především pěveckou, hereckou, ba i taneční souhrou celého ansámblu, jehož zaměření je především činoherní.
zadáno: 29.9.2022, počet hodnocení: 2942
Jedna z inscenací, kterou se vyplatí vidět opakovaně. Poprvé jsem ji zhlédl krátce po premiéře přímo ve Slováckém divadle. Už tehdy mě doslova uhranul výkon Jitky Hlaváčové v roli Kostelničky. Její ztvárnění ženy, která se nechá pohltit předsudky a cení si názoru obyvatel vesnice víc než života svého a svých blízkých, je podán s děsivou opravdovostí. Zetelova inscenace k publiku promlouvá důrazem na prazákladní lidské vlastnosti, jejichž neukočírováním si lidé kolikrát dokáží zcela zbytečně komplikovat život. Nejen díky tomu, ale i vyrovnaným hereckým výkonům celého souboru, jsem si inscenaci s chutí zopakoval i na MF Divadlo v Plzni.
zadáno: 28.9.2022, počet hodnocení: 347
zadáno: 28.9.2022, počet hodnocení: 1098
Promyšlené je to ďábelsky, v ustrojení hesel a divadelní střihové mozaiky, jejíž střípky postupně se začnou ozřejmovat a sbíhat v celek. Je to postmoderní narativ mířící k současné společnosti prostřednictvím pseudovědného pojednání propojujícího dávnou říši na rozhraní světů a nás. Také skončíme jako materiál pro archeology? Tematických rovin je mnohem víc, ne vždy je však pozorovateli dána šance se v nich orientovat. Udržet pozornost za potemnělé atmosféry také není jen tak. U některých obrazů se bavíte dechberoucí symbolikou, u jiných se jednoduše nechytáte, jelikož knihu jste nečetli a cítíte tu „akademickou“ převahu autora a divadelníků.
zadáno: 28.9.2022, počet hodnocení: 2942
Dle mého názoru jedna z nejslabších her T. Lettse. Nezajímavý text, který popisuje již několikrát viděné situace, podobně lze hovořit i o struktuře textu, která zpřeházenou chronologií taktéž není objevná. Autor při psaní myslím sázel zejména na množství rolí určených pro herečky, čímž jistě upoutá pozornost mnohých dramaturgů. Hra ovšem vysloveně klouže pouze po povrchu a nepřináší (až na výjimky) žádné extra zajímavé herecké příležitosti. V průměrné inscenaci M. Tyce zaujaly alespoň L. Bergerová a R. Coufalová.
zadáno: 28.9.2022, počet hodnocení: 2942
Rozporuplné pocity. Tvůrcům nelze upřít snahu, na celku totiž bylo znát, že si s inscenací dali opravdu hodně práce. Ovšem redukovat ve finále příběh Fausta, třebaže se jedná o muzikál, na pouhou lovestory, je dle mého názoru zbytečné. Hudba V. Adamčíka chvílemi zaujme, chvílemi naopak melodie připomenou jiné muzikálové hity. Z obsazení mě zaujali oba Mefistofelé L. Korbel a N. Ciprová, přesvědčivý výkon odvedli též T. Trapl a L. Randák. Oceňuji též živý orchestr.
zadáno: 27.9.2022, počet hodnocení: 2942
75 % V Divadle Kalich se stala v rámci žánru jubox muzikálu věc téměř nevídaná. Tvůrcům se podařilo smysluplně a bez trapných oslích můstků propojit písně H. Zagorové, přičemž celý romantický příběh tří kamarádek je hrán s mírnou, ale zato osvěžující nadsázkou. Pěvecky i herecky výborné E. Ochmanová, D. Nesvačilová a zejména N. Horáková, které se dokonce podařil husarský kousek, když v tomto žánru dokázala vytvořit jistý vývojový oblouk postavy. Navíc její podání písně Za každou chvíli s tebou platím v závěru první části je bezchybné. Velká pochvala i J. Tenkrátovi a představitelům dětských rolí A. Třískalové a K. Koníčkovi. Kvalitní zábava.
zadáno: 27.9.2022, počet hodnocení: 366
75% - Biograf láska je romantický a sladký tzv. "až to bolí", vedle toho jde však o velmi povedený kousek na repertoáru Divadla Kalich. Zdobí jej výborné výkony účinkujících, mezi nimiž výrazně zaujaly Kateřina Šildová Bohatová a Michaela Tomešová, povedená choreografie, kostýmy i scéna. Příběh příjemně plyne, písně Hany Zagorové jsou velmi povedeně zakomponované do děje, škoda, že Kalich nedisponuje živou hudbou a v příběhu není o něco víc humoru a nadsázky.
zadáno: 27.9.2022, počet hodnocení: 971
75 %. Tohle je přesně ten typ komedie s přesahem, který v Činoheráku dlouhodobě umí na vysoké úrovni. K.Š.E.F.T. si pohrává se dvěma stále ještě tabuizovanými tématy - prostitucí a sexuálními potřebami hendikepovaných. Obě témata jsou spojována s řadou předsudků, které Page s lehkostí a humorem shazuje ze stolu, aniž by zbytečně moralizovala. Režisér O.Sokol vede herce k uvěřitelným výkonům, skvělá je hlavně S.Černodrinská a její citlivé podání prostitutky Julie. V komické poloze se velmi daří i M.Fingerovi. více v článku na blogu
zadáno: 26.9.2022, počet hodnocení: 1512
65 %. Silně symbolistní inscenace s leitmotivem chladu v kontrastu se světlem - nositelem naděje. Chlad opanoval nejen prostředí nehostinné severské horské samoty, kde se příběh odehrává, ale i duše a srdce většiny postav. Dva bratři, řekněme rodinná známá a pastor, každý s truchlivou minulostí, bezradnou přítomností a téměř nulovou vyhlídkou lepších časů. Vnese do atmosféry zmaru potřebné "světlo" tajemná zbloudilá dívka Eli? Thrillerový nádech násobí napětí cesty k rozuzlení. Potlesk všem hercům, náročné party uchopili skvěle. Ač jsem nesvedla udržet adekvátní divácké napojení se úplně po celou dobu, zážitek svébytného druhu se dostavil.
zadáno: 26.9.2022, počet hodnocení: 971
Hra se chlubí neobvyklou strukturou - příběh života jedné ženy není vyprávěn chronologicky, nýbrž na přeskáčku, navíc titulní postavu ztvárňuje hned šestice hereček různého věku. To celkem funguje, ale narozdíl od jiných Lettsových her jsou tentokrát hodně povrchně charakterizovány vedlejší postavy. Začátek inscenace je slibný, Letts i zde prokazuje, že umí napsat přirozeně znějící dialogy, dějově jde ale o jeden z jeho slabších kusů, závěr vyznívá do ztracena. Zaujme scéna M.Cpina, která evokuje skladiště připomínek jednoho lidského života. více v článku na blogu
zadáno: 26.9.2022, počet hodnocení: 1098
70+10 % Dianiškův rešeršní pohled na osudy krále komiků upaluje k hořkému konci zručně budovanými zkratkami, v nichž se s fakty a kontexty zachází i volně. Tento divadelní portrét by jistě snesl upřenější pohled na českou malost a závist, vždyť zničily umělce sice vrtošivého, ale více křehkého než pragmatického. Vkrádala se (nakonec zbytečná) otázka, jestli pro titulní roli předurčená Veronika Korytářová celou divokou jízdu, opřenou o výbušnost a pohybový talent, uhraje bez polevení. K vytvoření typické Burianovy gestiky či hlasové intonace nepoužila ani špetku laciné imitace. Výkon, jaký se jen tak nevidí… (Bohužel pro ankety, viděno pozdě…)
zadáno: 26.9.2022, počet hodnocení: 1098
Performativní stránka mě na rozdíl od dřívějších projektů Miřenky Čechové až tolik nezaujala, větší váhu má autentické „neherecké“ vyprávění (a že je to silný kalibr). Můžeme v něm spatřovat univerzální postoj k rozporu mezi iniciační nezměrnou vůlí přiblížit se k výšinám a úmorným drilem, který talent posune do skutečné špičky. Nechybí pořádný rýpanec do (vzdělávacího/tréninkového) systému a jeho metod, zpětné zrcátko ukáže i fatální chyby a balanc na kraji propasti. Performerka dovede diváky ke spatření skutečné nahoty mladého křehkého člověka, kterému o něco jde.
zadáno: 26.9.2022, počet hodnocení: 1098
Poměří-li se Slovácké divadlo s dílem vrcholného realismu, můžete si být jisti, že výsledek bude stát za to. Tato dramaturgická linie se v Hradišti pěstuje dlouhodobě. Převedeno k Bánovu a do zmodernizovaného scénografického rámce (myslím, že docela nadbytečného, rušivého), ale příběh zůstává, archetypy ožívají v uvěřitelných polohách. Nejde přitom jen o čest a „dobrou pověst“, kterou Kostelnička (výborná Jitka Hlaváčová) hájí způsobem popsaným v antických tragédiích. Vedle pnutí, zda nerozhodovat za jiné, sledujeme i další lidské vlastnosti, ze kterých se budete ošívat. Na to se dramaturgie soustředila a je to dobře.
zadáno: 26.9.2022, počet hodnocení: 1098
75 % Výsostně drobnohledný digest všeho podstatného z Ibsenových Přízraků je v podání spolku Jedl umocňován lehce disonanční hudbou a konfrontovaný s hledačským zaujetím, jak tíživé mikrosituace (s klenbou antického dramatu) předložit divákům s groteskním nábojem (poslouží k tomu i markýrování operních postupů), ale nezbavit se mrazivých bodů hry. Ostře broušená typologie postav je odehraná skvěle, kostýmová excentricita není odvážná, je výmluvná, stává se nositelem symboliky. I přes sepětí s hudbou a výtvarným výrazem dojem z celé kompozice je spíše z nespojitých jednotlivostí. Završeno nahotou, to už je skoro takové klišé.
zadáno: 26.9.2022, počet hodnocení: 1098
70+10 % Biografická kvintesence osudů popové divy vyšla poněkud sentimentálně a nekonfliktně, Dianiškova typického vichřičného zlehčování je pro tentokrát vlastně málo. Je to portrét pietní, a možná by se mnozí zlobili, kdyby tomu bylo jinak. Na druhou stranu u Bezručů vznikl divadelní hit a lví podíl na tom má obsazení Markéty Matulové do titulní role: vedle fyziognomie je tu uvěřitelný dotek se zemitostí i zranitelností ženy, která to neměla úplně snadné. Divácký zážitek dokoná až nečekané přiblížení k interpretační síle hlasu, který se neměl potkat s dobou tzv. normalizace.
zadáno: 26.9.2022, počet hodnocení: 1098
Poněkud neujasněná fantasy z blízké budoucnosti. Žánrové zakotvení hry i postoj autora ke klimatickému aktivismu z nesourodé mozaiky až tak zřejmé nejsou. Hra je vedle fantazírování „co bude až…“ napěchovaná faktografií a apelativními citacemi. Vnitřní logika hry nulová, ale díky herecké dynamice se nakonec docela dobře bavíte. Kde jsou konspirace a agitace, k tomu popkulturní odkazy, grotesknost se nejspíše dostaví tak nějak sama. Bravurně podaná hysterická tenze dívky Cívky, nebezpečný charakter Jonáše nebo tajuplnost Pěvkyně jsou vsazeny do divadelně účinných zkratek, jakož i celá apokalyptická nálada. Zatím se tomu smějeme…
zadáno: 25.9.2022, počet hodnocení: 366
Inscenace velmi trefně zobrazuje panoptikum všech možných nefunkčních mezilidských vztahů, jejichž dysfunkce výrazně vynikají v konfrontacích s Phoebe, cizí bytostí, jež slovům rozumí, a přesto zůstává ztracená. Absurdita a obludnost vyplouvá na povrch postupně, po první třetině naprostého bloudění zejm. v momentech, kdy poslouchá a učí se, i na konci, kdy naučené používá, aby se stejně znovu ocitla mimo celou společnost. Fantaskní existenciální závěr už toto trvalé odcizení jen zesiluje. Výrazné výkony A.Glässnerové, K.Jedličkové, B.A.Mikeshové a G.Maiella.
zadáno: 25.9.2022, počet hodnocení: 337
Velmi milá snová inscenace o nepěkných věcech. Zaujmou kostýmy a tvrdá tělesná práce pracovnic veřejného domu. Freudova žena Marta (Jana Plodková) je kostýmně vyobrazena jako anděl, kterým samozřejmě není, ale pohybujeme se ve snu.
zadáno: 25.9.2022, počet hodnocení: 366
65% Napjatě očekávaný muzikál Devět křížů zdobí výborná hudba, výborné texty písní i slibný příběh. Inscenaci doplňuje i sympatický dotek folklóru, bohužel však po emoční stránce nepůsobí zdaleka tak silně, jak by mohla. Nejsilnější je v davových vesnických scénách, v nichž bují nenávist a odpor ke všemu cizímu a neobvyklému, a jimiž výrazně připomíná tamní Divou Báru. Zásadní problém je bohužel obsazení: O. Studénka, jakkoli je jeho výkon herecky povedený a on typově odpovídá, roli (výrazně) neuzpívá a nepřesvědčila mě ani Kristýna Daňhelová, ani herecky, ani pěvecky.
zadáno: 25.9.2022, počet hodnocení: 366
35% Tento "muzikál" se se mnou bohužel nepotkal. Hudba neurazí, nenadchne, pouze až příliš často připomíná jiné kusy českých muzikálů. Stejné je to, pokud jde o scénu, kostýmy, či slabší choreografii (v jejím případě zvlášť v porovnání s nedávným Biografem láska stejné choreografky). Bohužel příliš neoslní ani libreto a texty písní. Zaujme několik sólových výkonů: L.Korbel, L.Randák, T.Trapl (ačkoli ten je stejný jako v mnoha předchozích rolích), ovšem celkově jde o dílo vycházející z tradice pražských "muzikálů" typu Golem, Galileo (2019), Kat Mydlář, Mefisto atp. (za které je volně zaměnitelné), nenabízející vůbec nic nového.
zadáno: 25.9.2022, počet hodnocení: 366
75% Inscenace Martina Čičváka efektně buduje napětí rodinného dramatu, pokud jde o Taťkovu nemoc a s ní související otázky dědictví jeho obrovského majetku a neuspokojivých rodinných vztahů. Bohužel se jí tolik nedaří vybudovat i onu hutnou, nesnesitelnou atmosféru rozpadajícího se, či již zničeného, vztahu ústředního manželského páru. Jakkoli všechny postavy zůstávají zahleděné do sebe a svých problémů, což vyvolává stále silnější konflikty, pocit dusné horké atmosféry a odporu vůči v podstatě všem postavám, který mám s touto hrou spojený, se nedostavil. Ve výsledku tak konec inscenace působil až podivně pozitivním a nadějným dojmem.
zadáno: 25.9.2022, počet hodnocení: 366
85% - Neuvěřitelně energická záležitost určená primárně pro generaci těch, kteří devadesátky prožili se skupinou Lunetic a dalšími fenomény této doby, a starší. Pro mladší diváky může fungovat jako příjemné a vtipné poučení o historii. Oceňuji jednak neuvěřitelnou a nepovolující energii, výborné taneční výkony ve všech choreografiích i vtip a nadhled, které inscenaci utváří.
zadáno: 25.9.2022, počet hodnocení: 366
75% Spolupráce Divadla na Vinohradech se skupinou RAZAM mě potěšila již u Balady pro banditu a baví i nadále, hudební složka je i v inscenaci Dům Bernardy Alby skvělá, výrazně španělské, vášnivé tóny vytváří působivý kontrast k upjaté postavě Bernardy a jejímu domu svázanému přísnou, až směšnou a pochybnou asketickou morálkou. Napětí pracuje, vzrůstá k jednoznačně očekávanému tragickému konci, z nějž vlastně většina postav vyjde až nečekaně lacino. Inscenaci by nicméně rozhodně prospělo zkrácení (v 1.polovině) a trochu víc oné potlačování španělské vášně zaznívající v hudbě. Kvituji herecké výkony S.Rojkové, R.Rázlové, A.Černé i K.Jedličkové.
zadáno: 25.9.2022, počet hodnocení: 366
75% Linda Vista je výborně napsaná i Ondřejem Sokolem režírovaná hra. Příběh muže prožívajícího krizi středního věku, který hledá nové štěstí a v podstatě za všechno nepříjemné, co se mu děje, si může sám, a přeci to nenudí, nedeptá, neuráží, naopak baví. Inscenace příjemně plyne, i přes značnou délku. Objevují se momenty vtipné, trapné i dojemné, baví i celé obsazení, všichni jsou výborně sehraní a podávají přesvědčivé výkony.
zadáno: 25.9.2022, počet hodnocení: 366
Vděčná komedie, která si jistě najde své místo a sklidí úspěchy publika. Divácky atraktivní téma střetu umělce s miliardářem nabízí navíc vděčný náhled tzv. za oponu, do zákulisí uměleckého života, při němž potěší, že autor jej zjevně zná. Bohužel místy se ztrácí v tom, co všechno chce ještě sdělit, a na můj vkus rovněž místy příliš tlačí na pilu stran rozehrání konkrétních humorných scén. Vladimír Polívka a Hynek Čermák jsou však herecky oba velmi přesvědčiví a výborně sehraní.
zadáno: 23.9.2022, počet hodnocení: 1512
Hry poodhalující divadelní zákulisí jsou atraktivní vděčným námětem, ale současně i poměrně náročné na věrohodnou interpretaci. Oboje se v inscenaci Divadla Ungelt šťastně protkalo a Staré mistry zdobí půvabně šmrncovní esprit. Příběh dvou zdánlivě nesmiřitelných bratrů, které ovšem spojuje neblahá rodinná minulost i láska ke kumštu, je předán cituplně, s vyváženým poměrem dojemných a humorných chvil, které voní po šminkách a koření je zdařilá herecká práce s nadsázkou a gradací.
zadáno: 20.9.2022, počet hodnocení: 1512
65 %. Inscenace je silná v momentech, kdy se humor daří udržet v linii ironizující. Pasáže, v nichž se začíná sklouzávat spíše k parodii, lehce kulhají a do jisté míry i znepřehledňují děj. Gradačně působivě zafunguje finální párty, jejíž průběh neradno prozrazovat, to si každý divák musí odprožít po svém (já ještě teď cítím, jak mi jedna z postav prozkoumala krční tepnu). Během ní se totiž neotřele podaří umocnit protestní tón a poselství textu, který je především obžalobou vyprázdněných gest, slov a frází pozérské a povrchní společnosti neschopné funkčních vztahů a konstruktivní komunikace. Nelze nezmínit též promyšlenou práci s prostorem.
zadáno: 20.9.2022, počet hodnocení: 337
Vše už bylo napsáno, výkon Korytářové je úžasný, ke stylizaci ji jistě pomáhá i cyranovský nos. Ostatní herci dobře doplňují další spolužáky a spolupracovníky sebestředného Buriana.
zadáno: 19.9.2022, počet hodnocení: 971
75%. Dianiška umně v rychlých střizích buduje obraz Vlasty Buriana jako člověka, jenž disponuje výjimečným talentem pro divadlo, ale kterému dělá velké potíže rozhodovat se v klíčových dějinných okamžicích. Inscenace Buriana nesoudí, ale ani neglorifikuje. Hlavním trumfem je obsazení hlavní role V.Korytářovou, která postavu ozvláštňuje jemností, zároveň pěkně zvládá typickou burianovskou dikci, aniž by známého herce parodovala. Na Dianiškovy poměry je to inscenace spíše usedlá, autor a režisér tentokrát praštěnými vtípky hodně šetří.
zadáno: 19.9.2022, počet hodnocení: 1512
75 %. Tvůrčí tým muzikálu Biograf láska našel zdařilý inscenační klíč, který pracuje především s dobře ukočírovanou mírou nadsázky a milým humorem, na nějž dojde vždy v příhodný okamžik, aby odlehčil děj a vyvážil sladkobolnější pasáže příběhu. Stejně přínosně fungují i vděčné výstupy obou dětských interpretů a jejich roztomilé hlášky. Z herecky i pěvecky velmi solidního obsazení mě nejvíce oslovili Nina Horáková, Denisa Nesvačilová a Jan Tenkrát. Soudě dle více než pozitivní atmosféry v hledišti má Divadlo Kalich na repertoáru další divácký hit, který navíc jednoznačně prokázal kvalitu písní Hany Zagorové.
zadáno: 19.9.2022, počet hodnocení: 971
Inscenace širokou škálou jevištních prostředků upozorňuje na toxické prostředí, jemuž musí čelit adeptky baletního umění. Nejsilnější jsou Baletky tam, kde své téma formulují metaforicky. Je znát, že se pro Miřenku Čechovou jedná o hodně osobní námět, při němž se před diváky obnažuje fyzicky, ale hlavně psychicky.

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>