Redakční hodnocení

Hodnocení jsou řazena v tom pořadí, v jakém byla zadána (od nejaktuálnějších po nejstarší).

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>

(zadáno: 15.10.2020, počet hodnocení: 852)
65%. Dočkáme se samozřejmě černého, lehce nekorektního humoru, autor se ale tentokrát snaží využít především dojímavý potenciál příběhu. Kromě příběhu "sloního muže" sleduje Drábek ve své hře i osudy dalších outsiderů z obludária, Gándhího či Jacka Rozparovače. Zvlášť poslední linie je ale k ději našroubovaná poněkud násilím. Výborné jsou masky a T.Havlínek dokázal i přes omezení, která mu maska způsobuje, podat zdařilý výkon. V menších rolích zaujmou hlavně T.Marečková s T.Krippnerovou a K.M.Fialová. T.Klus výborně zpívá, jen škoda, že k tomu nemá víc příležitostí. (více v článku na blogu)
(zadáno: 7.10.2020, počet hodnocení: 656)
--- Na návštěvě u Kafků --- (více v článku na blogu)
(zadáno: 5.10.2020, počet hodnocení: 852)
Muzikálu od Disneyho by slušela větší velkolepost, byť třeba projekce a kostýmy jsou povedené. Akrobatických čísel je spíše poskrovnu, ale celkově choreografie není špatná. Z obsazení zaujmou hlavně K.Jelínková (Jane) a P.Pecha (Tarzan). Velkým plusem je živý orchestr a slušné nazvučení. Bohužel inscenaci trochu schází drajv, i silné scény vlastně jen tak prošumí. (více v článku na blogu)
(zadáno: 5.10.2020, počet hodnocení: 852)
55%. Kompilát z Jiráskova díla skrývá celkem promyšlenou ukázku toho, jak se původně vznosná myšlenka mění v dogmaticky uctívanou ideologii a všechno to končí fanatismem odmítajícím vidět realitu. Jenže divadelně je to udělané dost nevzrušivě, hlavně začátek je vyloženě uspávající. Scéna tvořená velkými futuristicky vypadajícími bublinami se brzy okouká a člověk začne mít pocit, že sleduje rybičky v akvárku (kterým občas není moc rozumět). Vypravěčské vstupy V.Janků působí spíše rušivě. Ale V.Dvořák je v hlavní trojroli přesvědčivý, zvláště Žižkovi dodává charisma válečníka hodného následování.
(zadáno: 3.10.2020, počet hodnocení: 1432)
Řemeslně se jedná o poctivou záležitost, nasazení všech je očividné, hudební aranžmá má říz, pěvecky velice solidní výkony, choreografie promyšlená. Emočně mě inscenace ale, bohužel, nezasáhla až tak, jak jsem očekávala. Nejvíce se to projevovalo u ústřední dvojice, jako kdyby režijní pokyn zněl: Tlumte vášně. Postrádala jsem hlavně dryáčnickou živelnost alá bandita a celkově citelnější důraz na osudovost příběhu i dojemnost jeho vyznění, k nimž potenciál textu vysloveně vybízí.
(zadáno: 1.10.2020, počet hodnocení: 273)
45% - Výrazná scénická úprava inscenace, jakkoli je efektní, je současně jejím největším problémem, protože není technicky zvládnutá. Hercům ve stanech velmi často není rozumět, případně nejsou vůbec slyšet a stejně tak je nezvládnutý hudební (ať už mělo jít o zpěv či rap) projev vypravěčky, které rovněž, používá-li mikrofon, není rozumět, a to nikoli kvůli využitému archaickému Jiráskovu jazyku, který se s moderním pojetím inscenace navíc místy tluče. Na inscenaci je navíc nejzajímavější právě ona scénická úprava, jinak je bohužel velmi statická a neživotná.
(zadáno: 1.10.2020, počet hodnocení: 273)
75% - Scénicky a výtvarně velmi efektní inscenace (po scénické stránce nabízí řadu výrazných a zajímavých řešení - ať už jde o válečná střetnutí, lazarety či plesy a večírky), s výraznou hudební složkou a výbornými hereckými výkony většiny obsazených (Havlínek, Purkrábková, Fialová i další). V úvodní části, zejména v poměrně dlouhé expozici, během níž divák nemá příliš prostor vcítit se do kterékoli z postav, inscenace z mého pohledu postrádala výraznější emoci (a k odcizení přispívaly i vstupy "vypravěčů"), tento nedostatek nicméně naštěstí záhy odpadl.
(zadáno: 1.10.2020, počet hodnocení: 273)
75% - Inscenace plná energie, výborných tanečních a pěveckých scén, s velmi dobrým obsazením v čele s Peterem Pechou a Kateřinou Marií Fialovou, kde však nikdo není výrazně slabší. Podařily se choreografie, funguje i scéna a kostýmní výprava.
(zadáno: 1.10.2020, počet hodnocení: 273)
55%
(zadáno: 30.9.2020, počet hodnocení: 273)
75%
První polovina inscenace je výborná - skvěle načasované vtipy, výstupy, výborné herecké výkony celého velmi dobře sehraného obsazení, v němž nikdo výrazně nevyčnívá. V druhé jsem měla v několika momentech pocit, že se v tom "zmatku" na jevišti ztrácím i já.
(zadáno: 30.9.2020, počet hodnocení: 273)
65% - zhlédnuto při zájezdu na hradě Křivoklát:
Uspokojivá inscenace pro letní scény, věrně kopírující filmovou předlohu, což je její výhodou i značnou limitací.
(zadáno: 30.9.2020, počet hodnocení: 273)
Zhlédnuto na letní scéně pod Žižkovskou věží:
Příjemná krátká oddechovka, která by však klidně mohla být ještě o něco kratší - např. o sci-fi momenty, které k jinak povedené sympatické hříčce o tenisu příliš nesedí.
(zadáno: 30.9.2020, počet hodnocení: 273)
35%
(zadáno: 30.9.2020, počet hodnocení: 273)
(TV záznam)
(zadáno: 30.9.2020, počet hodnocení: 273)
Moderní úprava a důraz na ni a aktualizaci, včetně všech k tomu využitých interaktivních prvků, převažují nad samotnou myšlenkou hry, která ustupuje do pozadí společně s mnoha motivy, konflikty a situacemi. Dokonalým příkladem toho je samotný závěr a pointa hry, která se ztrácí.
(zadáno: 26.9.2020, počet hodnocení: 852)
65%. Je fajn, že v HDK vzniknul původní český muzikál, v záplavě jukebox muzikálů je to vítaná změna. Hudba O.Brzobohatého je slušná, byť mi tu chybí nějaký zapamatovatelnější motiv. Dobře napsané jsou dialogy, které vtipně znevažují holmesovskou legendu. Trochu deficit má tento kus v dramatické stavbě, příběh se rozjíždí dost pomalu, chtělo by to přísnější oko dramaturga a krátit, tři hodiny jsou na komediální muzikál příliš. V.Dyk pěvecky velmi dobrý, herecky taky fajn (hlavně jako uťápnutý Doyle). Ještě zajímavější mi ale přišel D.Ratajský jako Watson, dobře obsazené jsou i menší role (J.Dulava, I.Chýlková).
(zadáno: 24.9.2020, počet hodnocení: 784)
Tento literární opus se zde dočkal více než důstojného zpracování. I přes svou velikost je velmi dobře srozumitelný a čitelný. Nenudí a ani nijak netříští vaši pozornost. Naopak nabízí několikero opravdu krásně zpracovaných scén, které mají často svojí kouzelnou poetiku. Vedle toho se také povedlo velmi efektně a impozantně znázornit bitvu u Slavkova, což mě opravdu doslova strhlo. Výtečná práce s hudbou, která se zde využívá napříč různými žánry a skvěle jednotlivé scény podtrhuje. Ani po herecké stránce není výtek. Mile rád vyzdvihuji T. Havlínka, V. Dvořáka a M.L. Purkrábkovou. Bezesporu stojí za vidění.
(zadáno: 24.9.2020, počet hodnocení: 852)
Elisabeth není žádný suchý životopis historické postavy, je to příběh vyprávějící o nezdolné vůli jedné ženy žít podle toho, jak chce ona a ne jak ji diktují tehdejší společenské konvence. To je téma, jehož platnost se asi jen tak nevyčerpá. Hezké Levayovy melodie v přesném podání plzeňského souboru - M.Gemrotová bez problémů zvládá vyklenout životní oblouk kontroverzní císařovny (není to nic lehkého komplikovanost charakteru hlavní postavy je na muzikálové poměry nezvyklá), J.Kříž v roli Smrti často zcela ovládá jeviště, v malé roli se blýskne i P.Klimenda. Nepříliš povedená je scéna, která je zbytečně strohá.
(zadáno: 21.9.2020, počet hodnocení: 1432)
Přiznávám, že jsem o přestávce řešila, jak nejsem úplně pocitově srovnaná s tím, že se u tak silného dějinného tématu zdánlivě nahodile střídá jevištní nadsázka a vážné tóny. Druhá polovina a emotivně absolutně katarzní finále mně objasnily, v čem spočívá koncepce inscenace a její opravdový tah na diváckou/lidskou branku. Víc než 294krát smekám!

P.S.: Doplněná procenta u hodnocení jsou to poslední, na čem v tomto případě záleží.
(zadáno: 21.9.2020, počet hodnocení: 784)
Přiznávám, že mi zde úplně nesedl ten koncept střídání crazy scén s těmi vážnými, zvláště v první polovině. Více by mě sedlo držení se té vážnější linie, což z větší části splnila druhá polovina a určitě pro mě vylepšila celkový dojem. Samotný závěr byl též hodně vydařený a správně silný. Mimo to se hodně povedla hudební složka, která spoustu scén krásně dokresluje. V každém případě jsem určitě rád za tuto poctu všem, co se jakkoli podíleli na operaci Anthropoid a v mnoha případech jejímu úspěchu obětovali své životy. Zajděte se na toto podívat a připomenout si to.
(zadáno: 18.9.2020, počet hodnocení: 1432)
Dámská jízda mezi osmnácti golfovými jamkami, která má rozhodně něco do sebe. Do našich ženských duší je to pohled poměrně výmluvný, nabízející současně též prostor k sebezpytné rekapitulaci žebříčku životních hodnot, především pak významu skutečného přátelství. A co se pánské části publika týká, tipuji, že většina v tom najde něco z té své. ;) Všechny čtyři herečky jsou typově vhodně obsazené a jejich výkony na jevišti - odpališti zaujmou. Nutno zmínit také zdařilou hudební složku, tvořící trefné předěly a podtrhující jímavou tečku celé inscenace.
(zadáno: 15.9.2020, počet hodnocení: 784)
Duo P. Rímský a M. Finger opět dokazuje, že je velmi dobře sehrané a funguje to mezi nimi na jedničku. Když k tomu připočteme už samotný kvalitní text, získáme inscenaci, jenž opravdu nijak nenudí. Psychologická hra, co se přelévá od jednoho pólu k druhému, místy sice trochu ztratí na dynamice a stane se předvídatelnou, nicméně pak zase velmi mile překvapí nečekaným obratem. A samotná poslední třetina pracuje výborně s napětím, které se předtím vybudovalo, má skvělý spád i atmosféru a úplný závěr pak též vůbec nezklamal. Celkově další vydařený kus do sbírky silných komorních dramat tohoto divadla.
(zadáno: 15.9.2020, počet hodnocení: 212)
Rozhodně jedna z nejkvalitnějších inscenací současného repertoáru DD. To nejlepší z civilního herectví souboru se zde snoubí s hravou a lehkou režií Jiřího Havelky. Obě části představení jsou velmi rozdílné, jak formou, tak obsahem, přesto je zde mnoho společných jmenovatelů, ať už jde o svědomí, lež či pravdu. Žádný z herců zde není nucen do protiúkolů, každý hraje tak skvěle a zúročuje ty herecké kvality, které jsou o něm známy, přesto ani jeden nijak nevyčnívá na úkor kolektivu. Skvělý útvar na pomezí stand-upu a dokumentárního divadla na základě hamletovské synopse. Divadlo, které jde na dřeň.
(zadáno: 14.9.2020, počet hodnocení: 852)
85%. Koncept na hranici mezi divadlem a larpem si žádá aktivního diváka, který se nebude bát zapojit do příběhu. Při nezúčastněném pozorvání se obávám, že by tři a půl hodiny dlouhá městská inscenace přece jen trochu nudila. Pokud se ale člověk dokáže alespoň trochu vžít do své postavy, čeká ho poměrně emocionální cesta po různých lokacích na pomezí Vinohrad a Vršovic. Většina připravených materiálů hezky rozvíjí příběh, herci jsou naprosto přirození (P.Dostálová, M.Vejdělek a A.Krátký) a dávají člověku pocit, že se u stolu sešel s dobrým kamarádem/novým objevem z Tinderu atd.
(zadáno: 14.9.2020, počet hodnocení: 852)
65%. Hra se sice odehrává v církevním prostředí, ale není
o víře nebo hledání Boha. Hlavní zájem tvůrců míří 
k síle slova a odpovědnosti člověka za to, jaké informace šíří. Zničit něčí kariéru nepodloženou pomluvou je totiž nesmírně snadné. 
V době, kdy jedním ze zásadních mediálních témat je šíření fake news, vyznívá Krejčího inscenace aktuálně. Text je rafinovaně vystavěný, takže divák neví, zda jsou podezření ze zneužívání jednoho z chlapců pravdivé, vzhledem k charakterovému načrtnutí postav se staví spíš na stranu otce Flynna (J.Pejchal) než sestry Aloysie (J.Janoušková).
(zadáno: 14.9.2020, počet hodnocení: 1565)
84,99 % Malý zázrak, který má potenciál stát se velkým. Mnohem více viz blog.
(zadáno: 12.9.2020, počet hodnocení: 309)
Zdařilá inscenace podle osvědčeného vzoru vzít zajímavý pozapomenutý příběh o jinakosti. Ve srovnání s další Dianiškovou inscenací Transky, body, vteřiny, vše působí jakoby přes kopírák, ovšem s přihlédnutím ke kvalitnímu zpracování a tématu. Expozice Křížová cesta-Křížová výprava-Semínko tisu mohla být kratší.
(zadáno: 12.9.2020, počet hodnocení: 309)
Opět velmi zdařilá inscenace osvědčeného týmu Dvořák-Nesveda-(Peřina). Krásné marionety, loutkářské vtípky, prima jemná hudba.
(zadáno: 11.9.2020, počet hodnocení: 309)
Se slavným debutem Wernera Schwaba se dámský tandem Ha-divadla popasoval velmi dobře. Inscenace neztrácí tempo a herečky dovedně gradují sled scének až do vítězné prohry. Jedině Marjánka (jedinečná Kamila Valůšková) snad odjede do svého nebe. Avšak souhra Moniky Maláčové a Marie Ludvíkové za Marjánkou nezůstává nikterak pozadu. Inscenace je posazena do roku 2009, kdy Brno navštívil papež. V kontrastu s touto expozicí nemusí režisérka ve vulgaritách tolik tlačit na pilu jako jiní režiséři, kteří Prezidentky inscenovali.
(zadáno: 11.9.2020, počet hodnocení: 309)
Příběh ospalého městečka kdesi na Středozápadě či v Jižních Čechách. Zajímavě řešená scéna, několik různých hracích prostorů bez nutnosti přestaveb. Pokud by tři role hrál jeden herec, mohla by to být alespoň nenáročná zájezdovka. Text hry honí příliš mnoho motivů, které nedávají smysl, ale do přestávky je to alespoň legrace. Druhá půlka je k nepřežití. Postavy hledají smysl života, některé ho i najdou, ale diváci smysl inscenace nenaleznou.
(zadáno: 11.9.2020, počet hodnocení: 309)
Opět velmi zdařilá inscenace osvědčeného týmu Dvořák-Nesveda-(Peřina). Krásné marionety, loutkářské vtípky, prima jemná hudba, Mexiko a mexický temperament nenechá nikoho chladného. Pozor, Azorro způsobuje, že diváci ještě asi hodinu mluví "španelsky".
(zadáno: 10.9.2020, počet hodnocení: 784)
Tak tohle šlapalo opravdu na jedničku. Výtečná souhra všech aktérů, skvělé tempo, správné načasování jednotlivých výstupů a povedená gradace v závěru. Prakticky jsem tam neměl žádné hluché místo. Velmi dobře řemeslně provedená fraška, která se nemusí uchylovat k laciným, podbízivým vtipům a naopak pobaví svými funkčně napsanými dialogy a chytře vypointovanými scénami. Po herecké stránce nadchli hlavně J. Vondráček, M. Němec a K. Sedláčková-Oltová. Nemohu jinak než ze srdce doporučit ke shlédnutí.
(zadáno: 9.9.2020, počet hodnocení: 1432)
Inscenace, která sází na ironickou tóninu a velmi specifický jízlivý humor, jejichž prostřednictvím zobrazuje stinnější stránky našich rodinných vztahů a společenské předsudky. To poměrně dobře funguje po celou dobu odkrývání souvislostí příběhu, ale ne už tak zcela v závěrečné třetině a okamžiku rozuzlení. Divák se tak spíše lehce pozastaví, úsměv mu pozvolna ztuhne, ale nezatrne mu natolik, jak téma slibně naznačuje. Nelze nedodat, že moralizovat na vlně nadsázky je zkrátka kumšt. Kumšt, který je v tomto případě každopádně po herecké stránce bez výhrad, zvolenou koncepci naplňují všichni přesvědčivým způsobem.
(zadáno: 7.9.2020, počet hodnocení: 852)
55%. Režisér Stanislav Moša se rozhodl antický příběh inscenovat jako velké plátno, nějaký zajímavý klíč se mu ale k Shakespearově hře nalézt nepodařilo. Hercům text ve skvělém překladu J.Joska problémy nedělá, s charakterizací postav je to trochu horší, inscenaci jakoby chybělo napětí. Herecky nejzajímavější je M.Isteník jako glosátor Enobarbus. (více v článku na blogu)
(zadáno: 2.9.2020, počet hodnocení: 212)
Velké zklamání. Nudná hra přesycená nesčetnými zbytečnými vulgarismy a vulgaritou. To by bylo ale to nejmenší. V tomto dramatu jsou oba bratři tak zlí a tak nenávistní, že to vyvolává čirou depresi. Tak nepochopitelně "zlou" hru bez jediné špetky naděje jsem snad ještě neviděla. Herecké výkony také nejsou, navzdory zvučnosti jmen, žádná sláva. Oba herci notně zestárli a na role už se příliš nehodí. Marek Taclík má tendenci se často odbourávat a absolutně mu není rozumět. Inscenace má svá nejlepší léta za sebou a je zralá na derniéru.

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>