Redakční hodnocení

Hodnocení jsou řazena v tom pořadí, v jakém byla zadána (od nejaktuálnějších po nejstarší).

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>

(zadáno: 16.7.2018, počet hodnocení: 293)
OLDstars - Vernisáž  [Pavla Haflantová 70 %]
Samozřejmost, se kterou mladí herci pronášejí své repliky, je obdivuhodná. Rozhodně zábavná podívaná, kterou by si neměli nechat ujít minimálně fanoušci her Václava Havla.
(zadáno: 16.7.2018, počet hodnocení: 293)
OLDstars - Podivný případ  [Pavla Haflantová 60 %]
Inscenace je zpracována originálně a ztvárnění postavy autistického chlapce funguje velice dobře.
(zadáno: 16.7.2018, počet hodnocení: 293)
OLDstars - Slečna Fifi  [Pavla Haflantová 60 %]
Upřímně řečeno tento formát mě úplně neoslovil. Nicméně herecké kreace Vojty Duška pobaví natolik, že se při té vzpomínce směju ještě teď.
(zadáno: 16.7.2018, počet hodnocení: 293)
OLDstars - Tma  [Pavla Haflantová 70 %]
Mladí umělci v autorském projektu ukazují velice široký pohled na to, co pro jednotlivce může znamenat tma. Tma kolem nás, tma v nás, tma v ostatních. Na hercích je znát, že se do tématu skutečně ponořili, nevypráví své vlastní příběhy, ale přesto je podání velice osobní a přesvědčivé.
(zadáno: 16.7.2018, počet hodnocení: 293)
OLDstars - Provaz  [Pavla Haflantová 80 %]
Téma dokonalé vraždy je divácky velice atraktivní. Jsem ráda, že Provaz se OLDstars povedl na výbornou.
(zadáno: 16.7.2018, počet hodnocení: 1400)
OLDstars - Jordan  [Jiří Koula 70 %]
74,99 % Originální přístup režiséra a dramaturga Martina Satoranského k tradičně strukturovanému monodramatu spolu s výkonem Marie-Luisy Purkrábkové důsledně naplňující zvolenou koncepci způsobí, že se namísto obvyklé trojkombinace smích-dojetí-zapomnění budete s viděným muset vypořádat, nějak si to sami pro sebe přebrat. A byť k tomu můžu mít své výhrady, inscenaci rozhodně doporučuji k návštěvě.
(zadáno: 16.7.2018, počet hodnocení: 293)
OLDstars - Sexuální perverze v Chicagu  [Pavla Haflantová 50 %]
54,9%
Hra, která se zabývá věčnými tématy mužů a žen, vztahů a sexu. Ale po dvou dnech si z představení vybavuji velice málo. Pokud vím, bavila jsem se, přepálená vulgarita mě neurážela. Ráda bych viděla kompletní obsazení, je proto možné, že zajdu ještě aspoň jednou. Pak si třeba zapamatuji i jak to končí :)
(zadáno: 16.7.2018, počet hodnocení: 293)
OLDstars - Art  [Pavla Haflantová 70 %]
65%
S jinými texty Y. Reza mám ten problém, že dobře rozehranou inscenaci a vtipné dialogy zabije neurčitým vyšuměným koncem. Oproti tomu Art je od začátku do konce svěží a nepřináší zklamání.
Herci - za ty roky dobře zabydlení ve svých postavách - podávají suverénní uvolněné výkony. Příjemná oddychovka.
(zadáno: 16.7.2018, počet hodnocení: 293)
OLDstars - Zabiják Joe  [Pavla Haflantová 70 %]
Velice zábavná podívaná, herci si představení v roudnickém prostředí užívali spolu s publikem. Taková nenormální rodinka, která si pozve zabijáka. Love story mezi kapkami piva. Jak tohle může dopadnout?
Rozhodně inscenace, která stojí za zhlédnutí.
(zadáno: 15.7.2018, počet hodnocení: 293)
OLDstars - Jordan  [Pavla Haflantová 80 %]
75%
(zadáno: 11.7.2018, počet hodnocení: 706)
Studio DVA divadlo - Brouk v hlavě  [Jan Pařízek 70 %]
Příjemná nenáročná komedie, která dostojí tomu co se od ní očekává. Samotná hra je dobře napsaná a dává příležitost pro řadu vtipných momentů. Nakonec to ani nebylo tak "crazy" jak jsem se obával a většina situací pobaví i bez zbytečného eskalování trapností či jiného zesměšňování. Zdejší zpracování ničím neurazilo a hra utekla bez větších hluchých míst. Vynikající R. Štabrňák je hlavním tahounem, jenž zastíní i jinak též velmi dobrého F. Blažka. Z ostatních zaujali ještě L. Pernetová a M. Slaný. Určité rezervy bych viděl u L. Krále či J. Ployhara z jejichž rolí se dalo vytěžit myslím i více.
(zadáno: 10.7.2018, počet hodnocení: 293)
Divadlo Radka Brzobohatého - Freddie  [Pavla Haflantová 80 %]
Senzace. I když by se několik výtek najít dalo, celkový dojem byl výborný. Známé písně zůstávají v originálním jazyce, což oceňuji, a i když je ne vždy zpíval hlavní představitel, byly většinou vkusně aranžované a vhodně zasazené do jednoduchého přímočarého příběhu.
Nepřekonatelnou devizou této inscenace je každopádně Michael Kluch (za neopominutelné podpory své kapely Queenie). Hudebně-performerským vrcholem pro mě byla píseň I want it all, ovšem celé představení sršelo energií, která vtáhla i ty z počátku spíš netečné diváky.
Určitě se půjdu podívat znovu, Freddie za to rozhodně stojí!
(zadáno: 10.7.2018, počet hodnocení: 706)
Letní shakespearovské slavnosti - Dobrý konec všechno spraví  [Jan Pařízek 60 %]
Z mého pohledu vcelku vydařená nenáročná komedie, která nijak výrazně nevybočuje z nastaveného standardu premiér LSS posledních let. Inscenaci by myslím pomohla trochu silnější zápletka a také výraznější záporný hrdina, takto to bylo vše až příliš přímočaré a jednoduché. Ale jinak to utíkalo slušně, nijak jsem se nenudil a určitě by se našla i řada povedených scén. Dosti pomáhá také velmi dobrý výkon A. Fialové, M. Dejdara či O. Pavelky. Naopak M. Siničák mě, přiznám, svým projevem spíše zklamal. Celkově však myslím příjemný letní večer v hradních zahradách.
(zadáno: 1.7.2018, počet hodnocení: 1400)
Divadlo Letí - Čaj a apokalypsa  [Jiří Koula 50 %]
Sečteno a podtrženo, otázku, proč je Caryl Churchill považována za první dámu britské dramatiky, mi inscenace Čaj a apokalypsa (opět) nezodpověděla. Řekl bych, že celý tvůrčí tým odvedl dobrou práci, snad i chápu, proč si Divadlo Letí tento text vybralo... Přesto vlastně nevím, komu bych výsledek doporučil, sobě určitě ne. Více viz blog.
(zadáno: 27.6.2018, počet hodnocení: 694)
Divadelní spolek Jedl - Médeia  [Lukáš Dubský 40 %]
Tento typ divadla jde zcela mimo mě. Kromě útržků z různých verzích Médeii se na jevišti kreslí, vytváří socha, promítá záznam z termokamery, do toho herci vystřídají spousty bizarních kostýmů. Chvíli deklamují, chvíli jsou jejich výkony civilní (právě tyto okamžiky jsou asi nejsilnější). Má-li vše dohromady nějaký hlubší smysl, netuším. Já byl hodně rád, že mělo představení jen něco málo přes hodinu.
(zadáno: 26.6.2018, počet hodnocení: 271)
Buchty a loutky - O Doktoru Johannesi Faustovi  [Kateřina Jírová 60 %]
Tentokrát nám Buchty a loutky předvedly netradičně ukázněné iluzivní divadlo, bez tradičních efektů. A tak to byla trochu nuda. Hrálo se s marionetami v tradičním loutkovém kukátku. Čerti přilétali z velké vzdálenosti od scény. Dočkali jsme se většiny tradičních obrazů, Faustův let světem běžel na plátně umístěném nad loutkovým jevištěm. Ve filmové projekci nám tradiční tvorbu BAL připomenou barbíny, které Fausta svádějí. Důležitá je však hudba, kterou složil Jiří Templ, a přímo na jevišti ji hraje Monika Knoblochová na cembalo. Zvuk je to poněkud nezvyklý, ale k baroknímu příběhu se hodí.
(zadáno: 26.6.2018, počet hodnocení: 271)
Geisslers Hofcomoedianten - Krása střídá nádheru  [Kateřina Jírová 60 %]
Tentokrát se souboru příliš nedařilo, a dost možná se na výkonu herců i publika podepsala příšerná ranní hodina: začínat na několikadenním festivalu v devět ráno, to se opravdu nedělá. Jedná se o poslední Moliérovu hru, jejímž tématem je báje o Amorovi a Psýché. Zpívá se v ní i tančí. Tentokrát však byli čtyři protagonisté nesehraní, a dění na jevišti nedávalo moc význam, ale nešly z něho ani pocity či okouzlení barokem. Až na konci se taťka Jupiter trochu blýskl vtipem, když zachraňoval Venuši s Amorkem.
(zadáno: 25.6.2018, počet hodnocení: 694)
Divadlo pod Palmovkou - Pusťte Donnu k maturitě!  [Lukáš Dubský 70 %]
Další Dianiškova zběsilá jízda, tentokrát do 90. let, je plná bláznivé nadsázky a popkulturních odkazů. Čím víc tehdejších (nejen) teenagerovských fenoménů znáte, tím víc si inscenaci užijete. Opět se tu mísí vtipy od těch nejjednodušších až po ty nesmírně chytré. A celkem ostře se tu karikuje i kovbojský kapitalismus, který jsme u nás před lety zažívali. Oproti jiným Dianiškovým kusům (Mlčení bobříků, Jak sbalit ženu 2.0) mi tu ale přeci jen chybí větší přesah. Mladý herecký tým interpretuje hru s nadšením a hlavně divák, který v 90. letech vyrůstal, si tenhle kus určitě užije.
(zadáno: 25.6.2018, počet hodnocení: 694)
Klicperovo divadlo Hradec Králové - Klášterní ulice aneb To je vražda, hopsala!  [Lukáš Dubský 70 %]
Povedená první polovina, která upomene na úspěšnou Drábkovu verzi Figarovy svatby. Děj má jasné směřování, slušné tempo a drží žánr bláznivé situační komedie s řadou absurdních vtípků. Skvěle si vedou především oba hlavní představitelé M.Zavičár a F.Richtermoc. Po přestávce se děj přesouvá do roku 2018 a žánr se mění na politickou satiru. Stylová čistota první půlky mizí a objevují se i některá obehraná klišé (příznivci Zemana sledují Šlágr TV, ty Drahošovi zase zapíjí neúspěch v pražské kavárně apod.)
(zadáno: 25.6.2018, počet hodnocení: 694)
HaDivadlo - Macocha  [Lukáš Dubský 80 %]
Provokativní román Petry Hůlové se v rukou režisérky K.Polívkové stal drsnou jevištní básní. Zpočátku úsměvné monodrama, kde si pět (výborných!) hereček rozdělilo jednu roli, se postupně láme v pád až na samotné dno, sledujeme stále drásavější rozpad osobnosti. Režie využívá spoustu scénických efektů (výroba dýmu suchým ledem, tváře hereček snímané na kameru a promítané na plátno ad.), které ale vůbec nepůsobí samoúčelně, naopak pomáhají budovat tísnivou atmosféru. Efektní je i ironické finále s písní Bohemian Rhapsody a deštěm zlatých konfet. Depresivní, ale silná inscenace.
(zadáno: 21.6.2018, počet hodnocení: 694)
Východočeské divadlo Pardubice - Král jelenem  [Lukáš Dubský 60 %]
Jako zábavná letní podívaná inscenace funguje, i když má několik hluchých míst. Bohužel režisér tentokrát příliš nevyužívá výhod venkovní produkce a genia loci Kunětické hory, většinou se hraje na dřevěném jevišti opatřeném několika oponami. Velmi povedené jsou loutky, právě scény, ve kterých se král Deramo mění na jelena, patří k nejpůsobivějším v celém představení a jsou opředeny lehce mystickou atmosférou. Potěší naživo interpretovaná šansonová hudba. Z herců vyniká především M.Němec, velmi dobří jsou i L.Špiner a V.Malá. Když tihle aktéři na jevišti chybí, zábava se trochu vytrácí.
(zadáno: 21.6.2018, počet hodnocení: 1332)
Divadlo na Vinohradech - Ulity  [Helena Grégrová 80 %]
75 %. Autorkou hry zdařile a věrohodně vykreslené mikrokosmy sedmi postav, které tápou ve vztazích k ostatním a okolnímu světu, neboť zápasí s pochopením sebe samých a hledáním smyslu existence, skýtají vděčné herecké příležitosti a koření je sympaticky ironický humor, který rozehrané situace nikterak neshazuje, naopak účelně podporuje jejich vyznění i tragikomický nádech. Hra, která se na Vinohradech šťastně p(r)otkala s empatickým vkladem celého inscenačnímu týmu. Tyhle Ulity jsou zkrátka pro můj divacký naturel jak ulitý! ;)
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 694)
Národní divadlo - Tři sestry  [Lukáš Dubský 60 %]
Groteskní stylizace mi nijak nevadila, téma lidské sebestřednosti a neschopnosti se změnit se Špinarovi do inscenace podařilo dostat a herecky se jednalo rovněž o velmi slušnou záležitost (hlavně v případě ústředního trojlístku Vilišová, Stryková, Lazorčáková). Přesto mě inscenace nijak výrazněji nezasáhla, místy docela postrádala tempo. Navíc mám dojem, že Špinar už se s některými nápady opakuje (sedačky z kinosálu) a nadšený jsem nebyl ani ze závěru, který tvořil zvukový záznam Rajmontovy slavné inscenace Tří sester.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Městské divadlo Mladá Boleslav - Tajemství  [Pavel Širmer 70 %]
Izraelská autorka se systematicky věnuje životu v ortodoxních židovských komunitách, zvláště ženské problematice. V pravidlech a řádech, které tamním lidem komplikují život, lze najít paralely i s problémy lidí v evropských státech. V případě Tajemství je oním přesahem hledání identity a osobní svobody. Režie boleslavské inscenace se ujala samotná autorka. Její koncepce se může jevit poněkud nemoderně, nicméně sílu kvalitního textu společně se souborem do inscenace přenést dokázala. Svým způsobem exkluzivní počin, k jehož dobrému výsledku významně přispěly i výkony M. Pachlové a D. Šoltýsové.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Divadlo na Vinohradech - Ulity  [Pavel Širmer 80 %]
Sedm neveselých osudů české autorce posloužilo k zamyšlení nad životní bezradností i nad zaslepeností moderními trendy. Předložila svůj zřetelně vyjádřený názor, který je sice (nezbytně) účelově zjednodušený, nicméně až krutě pravdivý. Další hodnotou textu je nadhled, jemuž pomáhají humorné odlehčení a ironie. Hra by mohla obstát i na jevištích zahraničních divadel. Režisérka s dramaturgyní autorku evidentně pochopily, pomohly hercům nalézt tvář a vystihnout podstatu postav. Mladší část souboru DnV příležitosti využila, její setkání s pozoruhodnou hrou bylo šťastné.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Jihočeské divadlo Č. Budějovice - Dracula  [Pavel Širmer 70 %]
Adaptací Stockerova románu lze i překročit hranice hororového žánru a téma „povýšit“, ale hledání dalších rozměrů přísluší lépe produkcím jiného druhu. Pro Otáčko vhodná a přehledná dramatizace se nenásilně pokouší i o humor, ale nabízelo by se pracovat s ním méně nahodile. Tvůrci kouzlí s prostorem a světly, všechny složky a v neposlední řadě i davové scény jsou výtečně zkoordinované. V titulní roli zůstává P. Halíček u svého vhodného typu, nedaří se mu posílit vnitřní děsivost. Spíše než on zaujali K. Janovičová, B. Kaňoková či P. Oubram. Zdařilá letní podívaná, nic více, nic méně.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Divadlo Palace - Pension pro svobodné pány  [Pavel Širmer 70 %]
Krejčíkova adaptace O´Caseyho aktovky je spjatá především s Činoherním klubem, podobně jako J. Dulava, tentokrát debutující jako režisér. Ten poetiku ČK v dobrém slova smyslu ctí, víceméně přichází jen s několika inovacemi a nápady. Dobře vedení tři mladí herci v hlavních rolích jsou sehraní, slyší na sebe. Možná se svými předchůdci inspirují, ale dokáží zůstat sami sebou a s plným nasazením rozehrávat situační komiku po svém. Tato produkce se může poměřovat s nekomerčními repertoárovými soubory, a to dokonce i velkorysou a propracovanou výpravou (v zájezdovkách málo vídanou).
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Divadlo Disk - Barunka Is Leaving  [Pavel Širmer 70 %]
Inscenační tým prostřednictvím obrazů připomíná, co jsme mohli zažívat v dětství. Obyčejné všední věci, které jsme třeba (po)zapomněli. Publikum je drobně zapojováno a vyzýváno ke spolupráci. Závěrečnou paměťovou hrou tým doslova trefuje hřebík na hlavičku. Některý divák může tvar považovat za banální, jiný si ale třeba vzpomene na konkrétní události svého života a ti senzitivnější se třeba dojmou. Pozoruhodný experiment jde svou vlastní cestou, což by se právě od absolventů KALD mělo očekávat.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Divadlo J.K.Tyla Plzeň - Co takhle svatba, princi?  [Pavel Širmer 60 %]
Milé připomenutí dnes již kultovní hudební pohádky plní svůj účel. Zjednodušení děje a redukce postav vhodné. Studiová pohádka byla na tehdejší poměry velkoryse vypravena, proč tedy divadelní kostýmy odkazují k těm nechvalně proslulým nevkusným?! Lépe na malé scéně dopadl náznak dekorace, s prostorem si poradila i komornější choreografie. Hudební úprava zachovala ducha známých písniček. Pěvecky dobře odvedené, herecké ztvárnění ucházející. Pro krále Bedřicha Spěšného našel M. Šefl po P. Nárožném vlastní komickou polohu. Princ s medvídkem pobavil, podobných nových nápadů by ani nevadilo více.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Městské divadlo Kladno - Žena v černém  [Pavel Širmer 60 %]
65%. Dramatizace románu je koncipována pro dva herce a používá formu „divadla na divadle“, což je vzhledem k limitům jevištních prostředků patrně nejvhodnějším řešením. Dobře postavená kladenská inscenace využívá doslova celý prostor malé scény, hraje se prakticky všude. Stupňující se hororovou atmosféru se daří výborně umocňovat výpravou, světlem, hudbou, zvuky. U obou herců jsou sice patrné určité rezervy, ale jejich výkony představují slušný standard. V rámci žánru jde o divácky atraktivní titul a kdo má zájem o zážitek tohoto druhu, neměl by být zklamán.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Losers Cirque Company - Kolaps  [Pavel Širmer 80 %]
Novocirkusové projekty oslňují akrobatickými a podobnými prvky, ale z hlediska sdělení se tvůrcům nezřídka příliš nedaří dotáhnout výpovědní hodnotu. Přestože Kolaps tematicky též částečně klopýtá, představuje v tomto ohledu nadprůměr. Celé je to vlastně o pádech, které nás posléze donutí odrazit se ode dna a dostat se dál (a překvapivě i úplně jinam, než si dokážeme představit). Je dobře, že soubor pouze stereotypně neprezentuje perfektně secvičená akrobatická čísla, ale snaží se přicházet s novými prostředky. Zde výrazně zaujme také práce se světlem, živou hudbou a zpěvem.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Národní divadlo - Vítejte v Thébách  [Pavel Širmer 50 %]
Autorka se snažila více či méně známé antické motivy zpracovat s nadhledem a odkázat k politickému dění současnosti. V antických charakterech Buffiniová našla materiál pro variování, v němž si vedla mnohem vtipněji a funkčněji než v promyšlení dějové linky. Vzhledná výprava, zdařilá hudba. Herci dali jednotlivým postavám výrazné tváře a i přes občas extravagantní uchopení obhájili jejich pozici. Režijně zkoordinované do navenek efektního tvaru. Odkazy ale bohužel vesměs neměly potřebný účinek, aby inscenace odpovídajícím způsobem rezonovala.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Divadlo A.Dvořáka Příbram - Archiv jazyků  [Pavel Širmer 50 %]
55%. Hra by se snad dala přirovnat k lyrické komedii. Monology aktérů milostného trojúhelníku lehce připomínají např. Schimmelpfennigovu Arabskou noc, autorčino uchopení komunikačního míjení je svým způsobem pozoruhodné. Nepříliš sourodý mix komických a melancholických prvků se pohybuje na hraně experimentu. Režisér si s nezvyklým textem poradil. Po herecké stránce naprosto vyvážené. Krátce před premiérou zraněnou kolegyni alternovala E. Nejedlá suverénně. Dvojice Zedníčková & Senič se nebezpečí trapnosti svedla zcela vyhnout. Snad alespoň v části publika počin vzbudí sympatie.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Divadlo U stolu - Návrat domů  [Pavel Širmer 50 %]
Společenské, rodinné či vztahové problémy Pinter ve svých hrách často žene do extrémů, aby zdůraznil děsivou podstatu a poukázal tak na potenciální nebezpečí. V Návratu domů je demonstrován rozpad vztahů jedné rodiny, každý z jejích členů k němu přispěl jiným způsobem a z jiného důvodu. Realizačně nelehká Pinterova dramata jsou těžkým soustem i pro přední soubory. Dramaturgické a režijní východisko inscenace Divadla U stolu snad v jádru smysluplné, ale (dobrým) hercům z různých divadel se nepodařilo dohromady sehrát a dosáhnout náležitě silného vyznění.
(zadáno: 20.6.2018, počet hodnocení: 1405)
Divadlo U stolu - Don Juan a Faust  [Pavel Širmer 60 %]
Dvě výrazné individuality, které nepřestávají zajímat umělce napříč žánry nejen divadelními, Grabbe postavil vedle sebe. Dospěl k logickým a přitom překvapivým souvislostem, co se z hlediska obsahového ani dnes nejeví tendenčně či zastarale. Dramatický text z 19. století je však přece jen těžké oživit. V nedávné české minulosti bychom našli zpracování, kde se inscenátoři s archaičností díla vypořádali lépe, nicméně provedení Divadla U stolu se solidními hereckými výkony je důstojné.

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>