Redakční hodnocení

Hodnocení jsou řazena v tom pořadí, v jakém byla zadána (od nejaktuálnějších po nejstarší).

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>

(zadáno: 20.10.2019, počet hodnocení: 1408)
Komorní příběh o osudovém překlepu v e-mailové adrese zdobí přesné herecké výkony Heleny Dvořákové a Pavla Oubrama. Svým postavám propůjčují dávku autenticity natolik adekvátní, aby publiku nechala nahlédnout nejen pod pokličku jejich intimních pocitů, ale současně i těšit se s nimi na každý další e-mail a s tím spojený vývoj děje. Celistvost diváckého prožitku zintenzivňuje citlivý režijní výklad Martiny Schlegelové, dbající na souhru proneseného slova, jemných, čitelných gest a scénografické i hudební složky. Více takových emočně silných a působivých inscenací, kořeněných vyváženými dávkami dojetí i milého humoru. Enter!
(zadáno: 16.10.2019, počet hodnocení: 789)
Autorská inscenace Vladař je politické divadlo, které se otázce vládnutí, ovládání a mechanismům moci věnuje ze široka. Machiavelliho dílo bylo spíše jen inspiračním zdrojem. Jinak si tvůrci pomáhají příklady rozličných typů vládců, jejichž proslovy jsou do představení zakomponovány. Zobrazeny jsou různé formy, jak se vladař může dostat k moci, jak ho tato moc mění a jak začne celý jeho mocenský aparát upadat. Je sympatické, že mladý tvůrčí tým ví, o čem chce hrát i co chce říct. Něco tomu ale přece jen chybí, nějaká jednotící linka, která by z jednotlivých výstupů udělala tvar, který bude konzistentní. (více v článku na blogu)
(zadáno: 14.10.2019, počet hodnocení: 1024)
Tomeš, Polyáková, Kříž, Procházková, Tenkrát, Pleskot, Hořejš… Muzikálová událost sezony se koná i nekoná. Interpretační výkony jsou někde mezi špičkou tuzemské muzikálové produkce a vesmírem a je tady rozuměno emocionální náladě, nebo i lehké komičnosti elánovských písní. Libreto, které je moderní transkripcí Monte Christa, prokombinuje kdeco bez dramaturgického vhledu a korekcí. Proč tolik zbytečné vaty a hlavně doslovnosti? Výsledkem je neúměrná stopáž a nemyslím, že přelévání nálad odpoví na otázku, čím tento jukebox muzikál, kromě pocty skupině Elán, chce být. Balanc mezi patosem a rozverností je ošemetná disciplína.
(zadáno: 14.10.2019, počet hodnocení: 1024)
BodyVoiceBand vychází z principů syntetického divadla EFB a tentokrát je vše umocněno tím, že se pracuje s písněmi z dílny Jana Buriana (včetně jeho osobní účasti v představení). Pokračovatel rodu vypráví svými songy o „třetím věku“ celkem krutě, ale smířlivě. Doprovázeno pohybovou akcí, jež rytmizuje nevýbušnost stáří. Zato nadhled a hravost nechybí, místy však choreografickému principu inscenace poněkud padá řetěz. Soudím také, že ohlas této komorní inscenace bude úměrný tomu, jak komu je osobně blízký styl poezie „osamělého písničkáře“ Jana Buriana.
(zadáno: 14.10.2019, počet hodnocení: 1024)
Burleskní filozofování vlámského dramatika je bezpochyby vděčnou příležitostí pro divadelníky. Zároveň i zrádnou. V Plzni sáhli po hororu Sir Halewyn (dle středověké legendy) a posílili jeho melodramatický charakter o muzikálové či rockovější tóny. S výsledkem nestrhujícím (včetně hudební stránky) a po mém soudu vyprázdněným. Loutkovost postav byla tím posledním, co lze na nedlouhé inscenaci považovat za atribut autora. Vše podstatné zachvátil patos, mysteriózní atmosféra brala dráhu ke kýči a míjela se s účinkem. Scénografické kouzlení v prázdné temnotě vhodné snad pro jinou inscenaci.
(zadáno: 14.10.2019, počet hodnocení: 789)
75%. Povedené zpracování, kterému prospělo umístění do komorního prostoru Malé scény. Herci se tak mohou soustředit na detailní charakteristiku postav, opulentní scéna nijak výrazněji nechybí. Režisérka K.Jandáčková se pokusila pomocí audiovizuální složky více nahlédnout do mysli autistického chlapce, především hudba J.Kudláče je v tom velmi nápomocná. Velmi dobře si s hlavní rolí poradil J.Láska, který zachytil nejen vnějškové projevy autismu, ale vykreslil Christophera jako teenagera, který má problémy porozumět světu kolem sebe a jistotu nabývá jen ve chvílích, kdy mluví o exaktních přírodních vědách.
(zadáno: 14.10.2019, počet hodnocení: 789)
65%. Celkem příjemná hudební retrokomedie, nicméně myslím, že muzikálový žánr už se přece jen vydal jiným směrem. Ostravské zpracování je ale zdařilé, povedla se choreografie, hlavně hudební číslo Anything Goes před přestávkou hýří ohromnou energií. Výborná je M.Šnytová jako Reno Sweeney, která poměrně zastiňuje ústřední milenecký pár. V menších rolích jsou velmi výrazní H.Fialová jako živelná Erma, L.Vlček v roli podivínského lorda či T.Savka coby komický gangster Moonface. Hudba Colea Portera se navíc stále dobře poslouchá, i když od doby vzniku muzikálu už uplynulo přes 80 let.
(zadáno: 9.10.2019, počet hodnocení: 1408)
Empatický drobnohledový jevištní průvodce zákoutími ženské duše - doslova a do prožitku od prvních říkanek až po věci poslední. Co matky jen sotva kdy vysloví nahlas a dcery obtížně kdy doopravdy pochopí a docení, i poté, co samy dojdou k mateřství? Být dítětem a být matkou, dva póly natolik blízké a vzdálené zároveň. Citlivé téma plné jímavých i nemilosrdných otazníků a vykřičníků, které v případě této režijně i herecky poctivě naplněné inscenace výstižně uzavírá působivá katarzní tečka.
(zadáno: 8.10.2019, počet hodnocení: 789)
Hudebně sice Spamalot až tak výjimečný není, ale myslím, že to je kus, na který se chodí hlavně za montypythonským humorem. Pokud někomu nesedí, nebude se mu líbit ani inscenace. Pro ostatní je to ovšem svěží dílo, které kopíruje strukturu filmů s Monty Python - tzn. spousta pointovaných skečů, z nichž některé jsou geniální, jiné jen průměrné. Samotný děj je pospojován do celku poněkud klopotně, ale i to je v souladu s předlohou. Povedlo se přemístění muzikálu do Brna a vtipné narážky na fungování místní muzikálové scény. Herecky i pěvecky povedené, nejvíc zaujali L.Vlček a S.Milfajtová.
(zadáno: 4.10.2019, počet hodnocení: 610)
--- Náplň života: pizza --- (více v článku na blogu)
(zadáno: 26.9.2019, počet hodnocení: 610)
--- Zážitky z darkroomu a přilehlých schodů --- (více v článku na blogu)
(zadáno: 20.9.2019, počet hodnocení: 789)
65%. Místo ludvíkovské Francie je hra zasazena do současných kulis, do jakéhosi módního společenského sálu, který dobře demonstruje dnešní závislost na moderních technologiích. Moderní rámování tvoří především připsané scény vyprázdněných rozhovorů na současná témata, z nichž dominuje klimatická změna. Moliérův text je značně proškrtán, což vytváří problémy s vedlejšími postavami, jejichž jednání často schází srozumitelná motivace. Zdařilý výkon předvádí V.Javorský, který Alcesta nehraje jako exhibicionistu, ale proroka, jež by chtěl dosebezahleděné společnosti otevřít oči. (více v článku na blogu)
(zadáno: 20.9.2019, počet hodnocení: 1548)
74,99 % Sečteno a podtrženo, Znalci jsou opravdu tím, co tvrdí anotace. A za sebe přidám, že jde o text, který mě dost baví, a jeho zdařilou inscenaci. Více viz blog.
(zadáno: 20.9.2019, počet hodnocení: 1548)
55 % Sečteno a podtrženo, pokud se předem připravíte na to, že jdete opravdu na "průlet Tramvají", a vyrovnáte se i s chybějícím Williamsovým závěrem, můžete z představení této inscenace odcházet vlastně docela spokojeni. Více viz blog.
(zadáno: 18.9.2019, počet hodnocení: 610)
--- Ábíčko, cinzano a jednohubky --- (více v článku na blogu)
(zadáno: 17.9.2019, počet hodnocení: 752)
Pro mě vydařený pohled na osobnost K. H. Hilara. Ač jsem ho do dnešního dne prakticky neznal, tak mě toto provedení velmi upoutalo a jeho život, i situaci v českém divadle za první republiky (potažmo dnes), dobře přiblížilo. Samotné pojetí hry je uděláno opravdu pěknou formou a zaujme hned od prvních okamžiků. I po herecké stránce není výhrad, přičemž zaujala hlavně J. Stryková, jenž zde má asi nejlepší scénu se zkoušením Macbetha. Celkově jde o počin co jistě stojí za pozornost.
(zadáno: 16.9.2019, počet hodnocení: 292)
Temná rocková opera, z které sálá zima a chlad. Místy až moc hlučný horor. Scéna sestává ze dvou strážných věží, jinak je jeviště prázdné. Kostýmy jsou výrazně stylizované. Hlavní hrdinka Purmelende má bílé vlasy a černý plášť, vůbec nebudí dojem šlechtičny na vdávání. Její rodina s ní zachází velmi chladně. Přesto Purmelende dokáže Modrovouse přemoci a vrátí se na rodný hrad. Purmelende si uvědomí, že do takového rodinného prostředí se nechce vrátit, a, možná vysílením, zemře.
Zhlédnuto na Mezinárodním festivalu DIVADLO.
(zadáno: 14.9.2019, počet hodnocení: 292)
Haf, haf! Ňuf, ňuf! Písk, písk! Ššššš, huúúu. Milostný román s happyendem o cestě jednoho pejska za svou unesenou nevěstou. Herecky vyniká zvláště rodinka jezevčíků se třemi štěňaty.
Zhlédnuto na Mezinárodním festivalu DIVADLO.
(zadáno: 13.9.2019, počet hodnocení: 610)
--- Řecko v tísni --- (více v článku na blogu)
(zadáno: 13.9.2019, počet hodnocení: 292)
Bravurně napsaná černá komedie Tracyho Lettse Zabiják Joe s detektivní zápletkou. Samé krásné role. Michal Čapka coby nezaměstnaný Ostravak klátící se sem a tam, westernové rameno spravedlnosti Josefa Kaluži a proradná děvka Terezy Cisovské, která v pudu sebezáchovy profesionálně olizuje i kostičku z kuřátka z KFC. A na závěr happyend nasvícený jako romantický západ Slunce na Divokém západě.
(zadáno: 10.9.2019, počet hodnocení: 1408)
85 %. Ach ano, tohle je absolutní příběh. Příběh o tenké hranici mezi křehkostí a intimitou a drsnými a nelítostnými stránkami života. Příběh, který rozvíjením své ústřední zápletky otevírá spoustu znepokojivých otázek, odkrývá netušené souvislosti a obnažuje charaktery jednotlivých postav, až se vše povýší na silný divácký zážitek. Nic z toho by pochopitelně nefungovalo bez precizní souhry inscenačních složek, přičemž nadšeně tleskám především maximálně soustředěným výkonům všech čtyř hereckých protagonistů a jejich citelnému napojení na důvtipný režijní výklad, který tragikomickou podstatu hry vystihl s gradačním šarmem.
(zadáno: 9.9.2019, počet hodnocení: 752)
Za mě vydařená inscenace. V první části spíše příjemná komediální konverzačka s veskrze zajímavým tématem, v té druhé potom zase slušná psychologická sonda do lidských předsudků, černobílého vidění, života ve zlaté kleci a vymanění se ze zajetých stereotypů. Vše působí hezky přirozeně, na potřebných místech je to odlehčeno tím správným nenásilným humorem a obsahuje to výstižné dialogy co udrží pozornost. I po herecké stránce nemám výhrad, všichni čtyři aktéři podali velmi dobré výkony, přičemž nejvíce mě velmi mile překvapila S. Černodrinská, která se se svou nelehkou rolí vyrovnala opravdu výtečně. 75%
(zadáno: 9.9.2019, počet hodnocení: 1548)
84,99 % Sečteno a podtrženo, tuto inscenaci jsem zhlédl v předpremiéře na festivalu v Roudnici nad Labem, navštívil jsem premiéru v Košické a těším se na další setká(vá)ní, protože to za to prostě stojí. Více viz blog.
(zadáno: 8.9.2019, počet hodnocení: 752)
Z mého pohledu až příliš nevyvážené a natahované. Většina hromadných písní mi přišla silně průměrných, často i několik za sebou, hlavně na začátcích obou polovin. Samotný děj je sice lehce vykradený námět z Monte Christa či Ducha, ale to je na něm ještě to nejlepší. Samotné závěrečné činoherní rozuzlení se pak zbytečně táhne. Nicméně najde se i řada pozitivních dojmů. Krom titulní písně, je to třeba i povedená Tanečnice z Lúčnice. Též výborný výkon M. Křížové a R. Tomeše. Jejich pěvecké pasáže a společné duety patří rozhodně k tomu nejlepšímu. Celkově ale pokud nejste zarytý fanda Elánu, jsou to vcelku dlouhé 3 hodiny.
(zadáno: 4.9.2019, počet hodnocení: 752)
Líbilo se. Modernější pojetí a zasazení do současnosti mi zde vůbec nevadilo a naopak přišlo velmi dobře zakomponované. Pokrytectví a přetvářka nikdy nezmizí a zde se ho povedlo vcelku trefně zobrazit na aktuálních trendech a prvcích současné společnosti. Z hlediska scénického hodnotím velmi povedeně též využití projekcí videí z mobilních telefonů. Na druhou stranu souhlasím, že některé pasáže by si zasloužily větší prostor a i celkové vyznění na mě nemělo bohužel až tak silný dopad. Nicméně pozitivní dojem převládá, za což patří i nemalý dík výtečnému herectví V. Javorského a K. Winterové. Má to co sdělit.
(zadáno: 3.9.2019, počet hodnocení: 1548)
45 % Racek letní komedie, Racek na první dobrou, Racek bez výkladu, Racek herecky "zachraň se, kdo jak umíš". Pominu-li Jaroslavu Koškovou, která Ninu založila silně na sobě a mně osobně to právě proto trochu rušilo, nejvíce mě zaujal Jan Pichler coby Sorin... A to prostě není dobře, kde je Arkadina, kde je Trigorin, kde je Treplev... Kde je Čechov?
(zadáno: 2.9.2019, počet hodnocení: 317)
Jidášova zpověď. Pozoruhodný text v neméně pozoruhodném provedení. Pánové Řezníček a Jeřábek si zjevně umělecky vyloženě sedli a výsledná inscenace stojí za to!
Monodramata se stávají vlajkovou lodí OLDstars.
(zadáno: 29.8.2019, počet hodnocení: 752)
Geniální pohyby a mimika R. Vizváryho a k tomu vynikající akrobacie Losers. Tohle spojení zde zafungovalo opravdu nadmíru dobře. K tomu navrch ještě silné a zdařile pojaté nelehké téma kómatu, jenž to celé posouvá o další level výše a moc pěkně celé představení spojuje a dává mu jasný smysl. Pokud ještě doplním vydařenou choreografii a skvěle pasující hudební doprovod, tak je zde za mě inscenace co se povedla opravdu po všech stránkách a mohu ji jen a jen doporučit.
(zadáno: 26.8.2019, počet hodnocení: 292)
Činoherní režisér vytvořil s artisty a mimem novocirkusové představení. Přes zdánlivou nesourodost se jedná o kompaktní představení, kde se střídá humor s napětím, pantomima s artistickými výkony, a vážné téma odlehčuje inteligentní humor.
(zadáno: 26.8.2019, počet hodnocení: 1408)
75 %. Děkuji za další zážitek, který v případě Divadla Verze opětovně koření mj. radost z toho, že komedii ze života je možné naservírovat takto záživně, s nepodbízivou noblesou, bez hluchých a laciných pasáží. Stačí k tomu přitom souhra několika "maličkostí" - citu pro volbu dobrého textu, empatické režie a herectví respektující partnera na jevišti, nadsázku, vtip a pointy situací. A tak prosebně volám: "Vydejte tématickou verzi 'verzích' skript, abych se tak pak častěji mohla vydat za diváckou jistotou!" ;)
(zadáno: 23.8.2019, počet hodnocení: 610)
--- Zákulisí volebního mumraje --- (více v článku na blogu)
(zadáno: 22.8.2019, počet hodnocení: 610)
--- Kdybych byla... --- (více v článku na blogu)

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>