Divadlo Na zábradlí
Hodnocení inscenace
Redakce
56 %
Uživatelé
64 %
64211000
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
10.9.Út19:00vstupenky
25.9.St19:00vstupenky
4.10.19:00
19.10.So19:00
23.10.St19:00
10.9.Út19:00 vstupenky
25.9.St19:00 vstupenky
4.10.19:00 
19.10.So19:00 
23.10.St19:00 

Volby

Hodnocení (26)

HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák  60 %
22.6.2024 | 1158 hodnocení
+ souhlasím
Nakolik šikmá plocha, stěžejní scénografický prvek, s nímž se pracuje jak technicky, tak herecky, je reminiscencí na Léblova Strýčka Váňu, či ten balanční znak opět přichází z pocitu při čtení hry, není až tak podstatné. Inscenace je především pečlivě sestaveným digestem replik z Racka, výřezově skládá vnitřní rozpoložení postav do organické mozaiky o míjení v miniaturním prostoru a za neempatického žvanění anebo snění. Jde na dřeň, obtahuje trapnost, frustrace, tudíž i grotesknost. Koncept „hutné zkratky“ buď akceptujete, nebo možná zalitujete, že hra není provedena v normálním formátu, protože cítíte, jaký to má potenciál ze strany herců.
Iva Bryndová  50 %
15.5.2024 | 566 hodnocení
+ souhlasím
55% - Z Racka na Zábradlí zůstala kostra a ani ne kompletní. Kdyby k těm pozůstatkům kostry tvůrci dodali i nějakou hlubší myšlenku a výklad, snad bych se s tím dokázala vyrovnat lépe. Ale jiný, než ono přirovnání k potápějící se lodi, které je navíc naprosto jasné od první věty představení (jež zazní od zapojeného kontrabasisty), jsem nenašla. Herecké výkony nezklamou, mezi všemi výrazněji zaujali Jana Plodková, Kateřina Císařová a Vojtěch Vondráček, scéna je propracovaná a nabízí alespoň ten jeden výraznější prvek celé inscenace, ale i mezihry spojené s jejími pohyby mě ubíjely.
Jan Pařízek  50 %
13.5.2024 | 912 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel tento průstřel Rackem mě spíše minul a cestu jsem si k tomuto zpracování úplně nenašel. Na můj vkus až příliš komické. Často mi přišlo, že jde zbytečně o zesměšňování postav nebo snad i trochu samotného díla. A ač jsou osudy jednotlivých postav poměrně silné, tak zde mě to prakticky nijak nezasáhlo. Co mile rád oceňuji je moc pěkná doprovodná hudba a nutno přiznat, že hra měla i několikero zajímavých scén, to samozřejmě ano. Přesto ze samotného Racka zde prostě pro mě zbylo až příliš málo. 45%
Jiří Landa  60 %
26.3.2024 | 3031 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
55 % J. Havelka Čechovův text razantně vykostil, takže zůstalo jen jeho torzo. Jak většinou volám po škrtech podobně dlouhých her, v tomto případě se škrtalo až příliš. Z výsledné inscenace nebylo zřejmé, o čem, o kom a proč se hraje. Jediným zajímavým scénickým nápadem byla práce s neustále se zdvihající nakloněnou rovinou jeviště, po níž ovšem měli herci (nejen v závěru) potíže se pohybovat. Výtvarně působivá podívaná, zbytečně dlouhé hudební předěly a solidní herecké výkony adekvátní dramaturgicky okleštěným charakterům. I tak by se dala inscenace popsat. Je otázkou, jakou přidanou hodnotu mělo toto nastudování přinést. Já ji neodhalil.
Helena Grégrová  60 %
22.3.2024 | 1681 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jakási esence nálad sedmi stěžejních postav Čechovova Racka lapených ve svých stagnačně bolestínských bublinách z promarněných snů, tužeb a životních proher. Společně v prostoru, přesto se míjející. Všichni mluví, jeden druhého ale příliš neposlouchá, repliky jsou pronášeny mimoděčně, bez empatie, téměř až s rezignačním předpokladem, že beztak nikdo neporozumí. Jakkoli se jedná o inscenačně originální pohled plný působivých obrazů (nejsilněji mě oslovil milostný vzkaz psaný Mášou na Treplevova záda) a se zdařilou hudební složkou, příběh celkově mi přišel poněkud utlumen formou a emočně mě spíše míjel, včetně oproti předloze obměněného závěru.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Babitch  70 %
6.5.2024 | 79 hodnocení
+ souhlasím
75%.
Miroslavkoblizek  20 %
2.5.2024 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel dost nudná a prvoplánová interpretace Racka. Postavy jsou ploché, nekomunikují spolu, není mezi nimi žádná chemie. Chápu, že Racek je o tom, že se postavy neposlouchají a jsou zahleděné do sebe. Ale když se to provede doslovně, nefunguje to. Je to takový Racek, jakého si vydolujete z paměti, že tak nějak to vypadá a o tom to zhruba je. Ale nemá to žádné konkrétní rysy. Nepřišlo mi, že by Havelka věděl, o čem to je pro něj. A herci, ač jsem se na ně dost těšil (hlavně na Plodkovou jako Arkadinu), tak neměli moc prostor hrát a bylo to takové hodně sešněrované. Jak z jiného, mnohem konzervativnějšího a konvenčnějšího divadla.
J.anek  90 %
27.4.2024 | 497 hodnocení
+ souhlasím
Pořád mám v hlavě inscenaci Petra Lébla. A těžko na ni nemyslet, když ji Havelka neustále připomíná - třeba fotografií nade dveřmi.
Redukce postav a textu není samoúčelná a nápad se šikmou je skvostný. Levá strana scény stále stoupá a pevně stojí jen nábytek a břízy - všechno ostatní se naklání a padá, stoupá napětí, dalo by se krájet - jako cibule, s níž pracuje Máša.
Chvílemi se mi z toho náklonu dělalo zle. I z těch promarněných životů přede mnou, z pomalého, a přece tak nelítostného plynutí času.
Mimořádný Racek - vtipný a krutý. Z pušky, která z nebe srazila racka, se na konci nevystřelí, a přece Treplev nezůstane živý.
LavinieCamui  90 %
26.4.2024 | 837 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Skvělá scéna, herci. Z Čechova zůstalo vše podstatné. Uznávam však, že pro diváky neznalé textu bylo asi těžší se ve hře orientovat.
Fekete  80 %
5.4.2024 | 164 hodnocení
+ souhlasím
75 %. 5.4.2024 Na zabradli, 2 rada, 95 min. Velmi kratke, zrejme s ohledem ke studentum (-10 %).
Vesnicka nuda u jezera. Pokoj s brizami na plynule se zdvihajicim jevisti (v uvodu melo naklon 10 st, v zaveru az 35 st) a soubor se na nem obtizne pohyboval. Predmety pri zvysujicim se naklonu mizely ze sceny, kdezto stul, zidle a pohovka byly pripevneny k podlaze. Kouzelne hrani karet. Herci byli prevazne vsichni spolecne na jevisti a verohodni. J. Zacek v zaveru prekvapive zemrel. Pri dlouhych zvukovych predelech dejstvi jsem ztracel pozornost (-5 %). Po hre diskuse s tvurci (+5 %).

Jestli nekdy budes chtit muj zivot tak prijd a vezmi si ho
Johan Luj  100 %
31.3.2024 | 8 hodnocení
+ souhlasím
?Tak ať nám tedy zobrazí to nic?. Hroutící se staré formy přímo před očima. Abych pochopil, co je mi předáváno, musel jsem v sobě najít speciální soustředění. A pak to bylo něco! Když bych ale přeci jen měl mluvit o divadle a ne o tajemném sdělení. Jiří Havelka je mistr pro pozorného diváka. Johana Matoušková a její mladickost a naivita ovládla jeviště společně s Vojtěch Vondráčkem, který působí mnohem dospěleji, než kdy dříve.Pro Trepleva zvláštní forma, ale nevídaná a funkční. Že celý soubor pracuje úchvatně nemusím zmiňovat. Nerad z tohoto souboru vypichuji. Ale tentokrát mi v paměti leží tihle dva.
Radarrius  40 %
26.3.2024 | 73 hodnocení
+ souhlasím
Představení moc nefungovalo. Nápad s nakloněnou plošinou se hlavně promítl do rušivého přemýšlení, zda to herci na takto nakloněné plošině dají, a dlouhých nezáživných hudebních předělů nutných k získání času na naklonění plošiny. Děj místy nedával úplně smysl, protože ve hře chyběly některé postavy a ne vše bylo dovysvětleno náznaky v řeči zbylých postav. Úplně mě tak minulo, co vlastně chtěla tato inscenace říci.
Karel Toman  70 %
25.3.2024 | 67 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Koncept Jiřího Havelky mi je velice sympatický, úprava Dory Štědroňové také má smysl. Grotesknost a nemožnost nalézt společnou řeč jsou podstatná vodítka. Jen tato inscenace Racka není bez chyb, nekontaktnost naráží na své limity. Ale herectví je na špičkové úrovni, tak jak je na Zábradlí dobrým zvykem. Moc dobrá je Jana Plodková! Není to inscenace roku, ale velmi solidní a originální kus.
Suzana  50 %
22.3.2024 | 343 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
+9% za výborné herecké výkony
Natalieo  50 %
22.3.2024 | 14 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Mně to tentokrát vůbec nesedlo.
Jaroslavz  40 %
21.3.2024 | 82 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Po nezáživné Bitvě o Hernaniho v Dejvickém divadle připravil režisér Havelka konvenční verzi Čechovova Racka Na zábradlí. Jediný scénický nápad, nakloněné jeviště jako naivní metafora vratkosti lidských osudů, se rychle okouká. Úžasní herci Vyorálek, Žáček, Vondráček, Matoušková či Plodková se snaží zachránit, co se dá, ale vzhledem k absenci režijního výkladu, důvodu, PROČ právě Racek, se jejich snaha míjí účinkem. Vedení divadla nevidělo, že tak slabá inscenace nemá na špičkovém repertoáru Zábradlí co dělat?
Valmez  90 %
21.3.2024 | 523 hodnocení
+ souhlasím
85%
Nadchla mě scéna a hudba, která připomínala potápějící Titanic. Kostýmy a výkony byly skvělé . Škoda, že byly vyškrtnuty některé postavy, ale to bylo zřejmě kvůli malému prostoru.
Viděno na veřejné generálce(19.3.2024).
Eva Štěpánková  50 %
21.3.2024 | 22 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Zbytečné čarování se scénou, občasné balancování herců na šikmé ploše odpoutává pozornost, Vondráček a Císařová výborní, zbytečně zkrácené, dlouhé hudební předěly. Celkově zklamání. Vzkaz dramaturgii - proč?
Heroinaction  70 %
20.3.2024 | 27 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Viděno 19.3.2024 (veřejná generálka)

První setkání s Čechovem a po přečtení několika souhrnů hry se nemůžu se zbavit dojmu, že jsem byl o leccos ochuzen a zejména v prvním jednání se nechytal. To ovšem není nutně chyba tvůrců, obvzlášť pokud byla předpokládána alespoň základní znalost díla. Scéna skvělá, herecky super!

Suma sumárum: Nic jsem nepochopil, ale s potěšením jsem se díval.
Adam Zelinka  70 %
20.3.2024 | 236 hodnocení
+ souhlasím
nejedná se o nějak drasticky jiný výklad, spíše o zkrácení a snahu lépe dokreslit motivaci hlavních postav, alespoň tak jsem to vnímal já

převládá spokojenost, velmi se mi líbilo zpracování Trepleva (V. Vondráček) i Trigorina (J. Vyorálek), a samozřejmě také scéna, i když časem už "přestavby" začly být trochu delší

s čím nesouhlasím, je vyškrtnutí postavy Medvěděnka, obsazení J. Matouškové jako Niny Zarečné a taky zpracováním úplného konce hry, ten měl prostě zůstat v původní podobě
Gimli35  70 %
13.5.2024 | 284 hodnocení
Applejuice  80 %
7.4.2024 | 368 hodnocení
Kokosbaba  30 %
5.4.2024 | 125 hodnocení
RichardFenek  40 %
23.3.2024 | 55 hodnocení
Onndra  70 %
20.3.2024 | 58 hodnocení
Ouško  70 %
27.3.2024 | 3 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.