Profil uživatele

Abigail7

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Michal Novák: 8 % (102)
Jan Pařízek: 9 % (100)
Jiří Landa: 9 % (166)
Helena Grégrová: 10 % (106)
Lukáš Dubský: 10 % (76)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 22.12.2018)
Něco za něco - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
85%
(zadáno: 21.12.2018)
Persony - Divadlo Na zábradlí: 70 %
Zásadní chybou a mínusem téhle inscenace je, jak strašně moc je její úspěch a pochopení závislé na znalosti Bergmanových filmů. Bez jejich alespoň elementární znalosti prostě nefunguje. Bohužel. Zrůdnosti a zhůvěřilosti jednotlivých scének jsou působivé, ale jsou to jen jednotlivé scénky. Byť skvělé, spojující linii jsem neodhalila.
(zadáno: 21.12.2018)
Pusťte Donnu k maturitě! - Divadlo pod Palmovkou: 70 %
75% (tahle hodnota mi tu hodně chybí).
Je to vtipné, je to trefné - je skoro až děsivé, s jakou přesností se trefuje do konzumní kultury 90. let a reality 90. let v tehdy nové České republice, jejíž kriminální kauzy jsou dnes notoricky známé a děsí čím dál víc.
A hlavně - je to skvělá zábava!
(zadáno: 21.12.2018)
Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť - Divadlo J.K.Tyla Plzeň: 90 %
85-90%:
Zábavná, hravá a svižná inscenace; výborná režie dokonale schopná ustát rychlé tempo původního díla, zábavná a efektní scénografie, byť v mnoha momentech podobná ostravské inscenaci, na níž se část tvůrčího týmu rovněž podílela. Na Novou scénu až výjimečně dobrý zvuk a hlavně výborné výkony. Skvělé sehrání company - vlastně všech ostatních stálých členů souboru - zajímavé a zábavné choreografie, perfektní ústřední dvojice - Vypravěčka Kateřiny Falcové je její další naprosto suverénní rolí po Marii, a Pavel Klimenda jako Josef - skvělá volba obsazení a další jeho výborný výkon.
(zadáno: 21.12.2018)
Splašené nůžky - Divadlo Kalich: 50 %
Nejprve strašlivé nudný a dlouhý úvod, který má být zřejmě prototypem divácké, lidové zábavy; poté ta nejzajímavější část - do níž se zapojuje publikum - která je strašně závislá na tom, jaké publikum se sejde - a může být celkem i vtipná a zábavná, není-li nepřežitelně dlouhá. A poté konec, který to všechno hezky uzavře.
Obecně - zajímavá koncepce interaktivní komedie, a jak už bylo řečeno: nelituji vidění, snad jsem i ráda, že jsem to viděla, ale znovu to vidět určitě nepotřebuji, není to úplně můj šálek čaje...
(zadáno: 21.12.2018)
Vítejte v Thébách - Národní divadlo: 50 %
55% - Hra sama je zajímavá, nesmírně mě bavilo, jakým způsobem pracuje s antickými motivy, jak je upravuje k obrazu svému a mění marné boje antických hrdinů s předurčeností a božími záměry. "Baví mě" na jevišti i myšlenka všeničící války v dnešní době (Dánská občanská válka pro mě byla "hitem" minulé sezóny). Ale nefungovalo to - přes skvělé herecké výkony a nesmírně zajímavou scénografii. Přišlo mi to zoufale nedotažené, nezapůsobila na mě jakákoli myšlenka - žádná atmosféra - vím, o čem to bylo, ale... s koncem hry nepřišla žádná katarze. Jakoby hra prostě bez jakéhokoli smyslu vyšuměla.
(zadáno: 21.11.2018)
BIG - Městské divadlo Brno: 60 %
Naprosto skvělá výprava, neuvěřitelně energické choreografie, u nichž nesmírně potěší chuť, nadšení a souhra celé, i dětské, company. Dobré výkony - skvělý Adam Gazdík, moc dobrý Jonáš Florián, dobří Jan Mazák, Robert Jícha, méně výrazný Josef Gazdík, V. Matušovová a J.Gazdíková slabší po pěvecké stránce.
A k tomu všemu zoufale nezábavné dílo. Nijaká hudba, příběh ničím nový a podaný dokonale nezáživně. Tatam je energie, chuť a zábava loňského, navíc tolik podobného Děsného pátku. A ke srovnání s Mary Poppins - samo divadlo by udělalo lépe, kdyby s ním vůbec nezačínalo.
(zadáno: 21.11.2018)
Legenda jménem Holmes - Hudební divadlo Karlín: 60 %
55% a blog
(zadáno: 19.11.2018)
Pocta Shakespearovi - Letní shakespearovské slavnosti: 70 %
Pásmo zajímavé, jen místo Hilského průvodního slova bych ocenila spíš víc ukázek, kombinovaných jen se sonety.
(zadáno: 26.10.2018)
Trhák - Divadlo Broadway: 20 %
Aneb jak z vtipné komedie legendárního tvůrčího týmu udělat pokleslou "lidovou" zábavu. Je to přehlídka nevkusných nových vtipů, trapností, nevhodně převedených starých vtipů, vulgarit, přehrávání, křiku. Ztratilo to veškeré původní kouzlo i osobitý humor filmové předlohy. Nové hudební aranže většinou nestojí za nic, takže jediné, co tak zaslouží po pár procentech, byly celé dva lepší herecké výkony.
(zadáno: 10.10.2018)
Duch - Divadlo J.K.Tyla Plzeň: 50 %
45% - Z mého pohledu zmařený potenciál muzikálu i souboru. Absolutní absence jakýchkoli efektů, jimiž je tento muzikál ve světě proslaven, zoufale chudá a prázdná scéna a slabá režie, takže ve výsledku to není ani efektní show jako v zahraničí, ani poctivé divadlo plné silných výkonů, emotivních momentů a vypointovaných komediálních scén, a to ačkoli se hlavní představitelé snaží, - nejvýraznější jsou E. Staškovičová a J. Hruškoci - ale ve výsledku to prostě nepůsobí. Zůstává jen základní nosný, byť jednoduchý romantický příběh.
(zadáno: 10.10.2018)
Žítkovské bohyně - Divadlo pod Palmovkou: 90 %
Dokonale silná a působivá inscenace, bez hluchých míst. Pocit, že bych v některém momentu tápala, jsem neměla, prostě jsem jen sledovala jeden obraz za druhým, jak přicházely, a nechala se vést příběhem, který mě k vysvětlení dovedl sám a velmi přehledně. Promítaná data tu orientaci v ději výrazně zjednodušují.
Výtvarná stránka - prostá tmavá scéna, kostýmy, hudba (Irenin zpěv), choreografie - to vše podtrhuje atmosféru, stejně jako herecké výkony. Zejména Tereza Dočkalová je v roli Dory opět výborná.
(zadáno: 3.8.2018)
Hamlet - Letní shakespearovské slavnosti: 60 %
65%: Zaujaly mě úpravy, škrty (vyjma Ofélie), vyznění postav; ocenila BYCH celou inscenaci, kdyby se hrála v jiném prostoru. Režisér přiznává, že chtěl vytvořit komorní inscenaci, čemuž ale prostor, kterému není uzpůsobená scéna, nevyhovuje. Bludiště lamp je estetické, ale (zřejmě) bez hlubšího významu a velké množství děje na podlaze a před scénou diváci od desáté řady nevidí, čímž jim ve hře uniká spousta podstatného a společně s tím se vytrácí veškerý pocit ze hry i její atmosféra. A ačkoli herecké výkony jsou velmi dobré, i ty v obrovském prostoru trochu zanikají. Skvělí Plesl, Vlasáková.
(zadáno: 3.8.2018)
Ucho - Divadlo na Vinohradech: 80 %
Velice působivá inscenace - s perfektně vystavěnou hutnou a stísněnou atmosférou, jejíž základ vytváří skvělý scénář J. Procházky v úpravě L. Procházkové. Výborná scéna a především herecké výkony a souhra mezi herci.
(zadáno: 3.8.2018)
Pohřeb až zítra - Švandovo divadlo: 70 %
Velmi dobrá černá komedie. Byť v první polovině působí zbytečně hystericky a ukřičeně - některé zvraty a hádky jsou až zbytečně a někdy jen stěží uvěřitelně vygradované. Postupem si však divák na tempo hry a její styl a atmosféru rodinného setkání právě téhle "povedené" rodinky zvykne. Herecké výkony jsou hodně dobré a skvělá je scéna. (Jen by v tom názvu vlastně pohřeb být vůbec nemusel, mohla by to být jakákoli jiná rodinná večeře (vzhledem k prostoru pro babi), ale to by nepůsobilo marketingově tak dobře...)
(zadáno: 3.8.2018)
Co takhle svatba, princi? - Divadlo J.K.Tyla Plzeň: 60 %
Zkrácení a zjednodušení příběhu známé televizní pohádky vychází maximálně vstříc cílovému dětskému publiku - někdy však až na úkor dospělého diváka, pro nějž se ztrácí část původního humoru (chybí některé notoricky známé hlášky a scény) a poetiky. Dětem je přizpůsobena i výprava - kostýmy vycházející z dětské kresby, velmi jednoduchá scéna. Výborné jsou herecké (i pěvecké) výkony - P. Klimenda, Ch. Pščolková, L. Zvoníková, E. Staškovičová i další. Notoricky známé písničky a příběh fungují i v divadelní adaptaci (a i dospělí si s pomocí trochy nostalgie pohádku užijí).
(zadáno: 3.8.2018)
Čarodějky ze Salemu - Divadlo na Vinohradech: 90 %
85% - Nesmírně silná inscenace. Z velké části je to hrou samotnou, byť při čtení mě všechna ta lidská zloba a hloupost neuvěřitelně rozčilovala. V divadelní adaptaci zůstává, ale působí v kontextu celé hry jinak. Vinohradská inscenace je nesmírně emotivní a silná, což umocňují i skvělé herecké výkony (T. Pavelka, A. Elsnerová, I. Bareš, D. Ratajský), dobře působí i strohost scény a vůbec výtvarné řešení.
(zadáno: 11.6.2018)
Kiss Me, Kate - Východočeské divadlo Pardubice: 50 %
Nezaujala mě už ta hra samotná a provedení pardubické inscenace jí moc nepomohlo. Scházelo tomu tempo, jakékoli silné nebo alespoň silnější momenty. Nezanechala žádný pořádný pocit. Milan Němec dělal, co mohl, ale jako by byl na jevišti sám. Petra Janečková sice zaujala herecky, ale po pěvecké stránce spíš zaostávala a málokterá další postava pak měla šanci zaujmout.
Člověk se v průběhu občas zasměje, ale vzápětí bez pocitu, že by to byla škoda, celou inscenaci prostě klidně zapomene.
(zadáno: 8.6.2018)
Honey - Cirk La Putyka: 60 %
Je mi nesmírně sympatická ta idea spojit nový cirkus s klasickou činohrou. Jenže jsem celou dobu měla pocit, že zůstala na půli cesty. Cirkusu na mě bylo málo (po prvních scénách už jsem se podobně efektního zapojení nedočkala a hodně jsem v něj doufala), činohra byla nevýrazná a o ničem. Vlastně zbytečné mi přišlo zdvojení hlavní hrdinky, protože J.Boková neměla dost prostoru a A.Schmidtmajerová by přitom klidně mohla svou Honey odehrát zcela sama. Spousta scének byla povedených, jenže celek prostě vázl a mé úvodní představy nenaplnil.
(zadáno: 4.6.2018)
Krvavá svatba - Národní divadlo: 90 %
Tohle je práce SKUTRu přesně podle mého gusta. Po výpravné, hudební (hudba mě naprosto nadchla) i choreografické stránce je to prostě skvělé a neuvěřitelně mě to bavilo. Moc se mi líbilo propojení s naším folklorem. A neměla jsem ani při nejmenším pocit, že by všechny tyto tvůrčí složky jakkoli upozadily příběh - ten fungoval naprosto dokonale a emoce na mě rovněž dýchaly velmi silně, a to od první scény. Z hereckého obsazení musím vypíchnout hlavně dámy - T.Medveckou, P.Štorkovou, T.Vilišovou, P.Beretovou, A.Fialovou a kromě nich pak R.Máchu jako mrtvého bratra a C.Kassaie.
(zadáno: 4.6.2018)
Miss Dietrich lituje - Divadlo Ungelt: 70 %
75% - Hra sama o sobě mi nepřišla ničím extra zvláštní (témata a motivy a napjatý rodinný vztah - to vše už někde bylo), inscenace v divadle Ungelt je navíc jednoduše klasická - bez jakýchkoli modernizací apod.
Celé to tedy stojí na výkonech obou hereček a ty tuto hru a inscenaci posouvají výrazně výš. Skvělá volba obsazení a skvělé výkony obou dam nelze než vyzdvihnout. S R.Rázlovou a S.Postlerovou hra rozhodně stojí za vidění a je skutečně zážitkem.
(zadáno: 4.6.2018)
Freddie - Divadlo Radka Brzobohatého: 60 %
Vidět se to dá a při tom jednom zhlédnutí to člověka celkem i baví (hlavně díky hudbě), ale...
Dokonalou trefou na tomhle kousku bylo především obsazení - skupina Queenie byla skvělou volbou (byť M.Kluch je pro mě skvělý především pěvecky - Freddieho také výborně imituje, ale není to herectví - po herecké stránce mě prostě neoslňuje a nebaví), a výborní byli i R.Tomeš a P.Pálek. Ale celé to zásadně kulhá u příběhu, který není nijak zvlášť dobrý, ani nápaditý - strašně snadno zapadne v paměti. A ani výprava a choreografie neoslní - chvílemi působí až amatérsky.
(zadáno: 15.5.2018)
Skleněný pokoj - Městské divadlo Brno: 80 %
Pro mě velké překvapení na brněnské scéně v podobě nesmírně zdařilé divadelní adaptace románu Skleněný pokoj (bála jsem se, že to zase bude jen prostě dobré, ale bez náboje, naštěstí se ho tady podařilo zachovat a celá délka představení uteče skutečně "hned"). Zaujal mě nápad se skicami a barevným pozadím vytvářejícím scénu, i způsob, jakým v divadle simulovali prostředí skleněné vily. Jen mi chvíli trvalo, než jsem si na ty až filmově rychlé střihy zvykla. Z povedeného hereckého obsazení pak musím jednoznačně vyzdvihnout I. Vaňkovou a M. Isteníka.
(zadáno: 15.5.2018)
Kvítek z horrroru - Východočeské divadlo Pardubice: 70 %
75% - Inscenace velice podobná předchozímu brněnskému uvedení - což je bezesporu dané účastí velmi podobného tvůrčího týmu, ať už jde o režii, výpravu či choreografii, a všechny tyto složky se prostě povedly.
Moc dobré je hudební nastudování a velmi šťastnou ruku měli tvůrci i při výběru obsazení (skvělá je zejm. Martina Sikorová). To vše pak už jen podtrhlo skvělý výsledek.
(zadáno: 15.5.2018)
Spamalot - Městské divadlo Brno: 70 %
75% - Velmi povedená inscenace, jak po stránce výkonů všech obsazených (Vlček, Rymeš, Vitázek, Halámek, Slanina, Holišová, Ressler, Biravský), tak po stránce inscenační. Nesmírně mě nadchla scéna (výprava je ostatně celkově moc povedená), skvělé jsou choreografie - se spoustou neokoukaných prvků, povedlo se hudební nastudování a velice oceňuji i kooperaci s dirigentem a jeho nasazení.
Jen to prostě není můj šálek čaje... (Což se projevilo v průběhu - první polovina s uceleným dějem mě bavila víc než ta druhá, na mě už dost rozvleklá.)

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>