Profil uživatele

Abigail7

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Michal Novák: 8 % (103)
Jan Pařízek: 9 % (107)
Jiří Landa: 9 % (169)
Helena Grégrová: 10 % (111)
Lukáš Dubský: 10 % (82)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 24.3.2019)
Kakadu - Dejvické divadlo: 70 %
Velmi působivé jevištní zpracování, a to zejména pokud jde o zvuk - hudba, ruchy, to vše vytváří dohromady s klipovitým podáním celého příběhu skvělou iluzi autistického vnímání světa. K tomu skvělý herecký výkon Simony Babčákové, ale i Jaroslava Plesla, Davida Novotného a Veroniky Kubařové.
(zadáno: 20.3.2019)
Růže pro Algernon - Divadelní spolek Kašpar: 50 %
55% - stáří té inscenace už je na ní prostě znát. Jakkoli téma je nosné a zajímavé a herecký výkon Jana Potměšila výborný, nezapůsobilo na mě tak, jak jsem očekávala. Celý příběh a vývoj hlavního hrdiny je vlastně jen naznačen a převyprávěn jím samým. Na prosté scéně a s minimem kontaktu s dalšími postavy mi to přišlo všechno zoufale nevyužité a "nedohrané"... Až příliš se dle mého názoru projevilo, že je ta inscenace dělaná prostě J. Potměšila (jako jeho one-man-show) a všichni ostatní mu jen sekundují - s prostorem, na němž téměř ani nevynikne, že tam vůbec jsou, i kdyby byli sebelepší.
(zadáno: 13.3.2019)
Andělé v Americe - Městská divadla pražská: 70 %
Od inscenace označované za jeden ze sukcesů sezóny jsem očekávala víc. Hra je skvělá, herecké výkony výborné, ale scénické provedení mě nezaujalo zdaleka tak, jak jsem čekala. - Čekala jsem výtvarně zajímavější výpravu i scény halucinací a zjevení. (Ty na mě působily až chudě a nezajímavě, což považuji za škodu.) Čekala jsem i zajímavější režijní pojetí. - Takže ve výsledku oceňuji odvahu uvést takhle dlouhou hru (která uteče skutečně velmi rychle, vázne až úplný závěr) a v podstatě klasické provedení.
(zadáno: 13.3.2019)
Elegance molekuly - Dejvické divadlo: 90 %
Nesmírně zajímavé téma a příběh. Skvěle sepsaná i zinscenovaná hra a výborné výkony.
(zadáno: 13.3.2019)
Galileo - Divadlo Hybernia: 30 %
35% - Ta inscenace je prostě stará. Muzikál jako žánr se za 16 let přeci jen posunul. K čemu je kloudný příběh a dobrá hudba, když provedení vázne... Stáří a přežití je jasně znát na režijní koncepci, výpravě i choreografiích. Scéna je pro Hybernii malá, company v tanečních částech, navíc nijak zvlášť zajímavých, zoufale nesladěná a většina původního hereckého obsazení už rovněž dost zestárla proti svým rolím a výkony se zpravidla neposunuly k lepšímu. (A jediná nová viděná alternace, Bibiána Surovčíková, pak krom jiného zoufale neumí česky.)
(zadáno: 13.3.2019)
Mlčení bobříků - Divadlo pod Palmovkou: 90 %
Dokonale absurdní "horor" o stejně absurdní situaci v hrůzném období politických procesů padesátých let. Využití vulgárních a kontroverzních prvků mu výborně pomáhá a ten až groteskně absurdní příběh o to víc zdůrazňuje. Skvělá hra a nesmírně povedená inscenace.
(zadáno: 13.3.2019)
Triptychon_di_voce - Cabaret Calembour: 60 %
Věstonická nevěsta byla humorná, stejně jako Opera Streptokok, filmový příběh vložený mezi ně mě příliš nezaujal, navíc z mého pohledu celý večer až zbytečně protahoval, ten pocit prohloubila i přestávka po něm. A něco, co by mě naprosto nadchlo, či díky čemu bych si odlehčený večer plně užila, mi chybělo.
(zadáno: 13.3.2019)
Poslední důvod, proč se nezabít - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
Humorné, trefné - a pro mě osobně ještě mnohem životnější než Donna. Víc a lépe se trefuje do problémů běžného života.
(zadáno: 13.3.2019)
Netrpělivost srdce - Národní divadlo: 80 %
Až nepříjemně svíravá inscenace, efektní scénická úprava a její skvělé využití, ať už uzavřeného prostoru - propojeného kolem dokola, či dalších částí výpravy jako chladicích skříní a jejich zapojení do děje. Vynikající výkony, zejména Pavlíny Štorkové, i Radúze Máchy. Zajímaví i Vladimír Javorský, Vladislav Beneš a Jiří Štěpnička.
(zadáno: 22.12.2018)
Něco za něco - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
85%
Moderní a svérázná úprava mě bavila na místě, byť i mě některé momenty trochu "pohoršily", a čím déle se k dojmům z představení vracím, tím víc jej oceňuji. Zejména v tom smyslu, že když si to vše dám dohromady, včetně všech kontroverznějších momentů, skvěle to do sebe zapadá. A to mě i zpětně nesmírně baví. Stejně jako všechny jednotlivé složky: jednoduchá, strohá scéna i kostýmy, výrazná hudební složka, skvělé výkony zejména ústřední trojice - J. Vlasáka, T. Dočkalové a J. Teplého. (Otravovala mě jen trojice vedlejších postav.)
(zadáno: 21.12.2018)
Persony - Divadlo Na zábradlí: 70 %
Zásadní chybou a mínusem téhle inscenace je, jak strašně moc je její úspěch a pochopení závislé na znalosti Bergmanových filmů. Bez jejich alespoň elementární znalosti prostě nefunguje. Bohužel. Zrůdnosti a zhůvěřilosti jednotlivých scének jsou působivé, ale jsou to jen jednotlivé scénky. Byť skvělé, spojující linii jsem neodhalila.
(zadáno: 21.12.2018)
Pusťte Donnu k maturitě! - Divadlo pod Palmovkou: 70 %
75% (tahle hodnota mi tu hodně chybí).
Je to vtipné, je to trefné - je skoro až děsivé, s jakou přesností se trefuje do konzumní kultury 90. let a reality 90. let v tehdy nové České republice, jejíž kriminální kauzy jsou dnes notoricky známé a děsí čím dál víc.
A hlavně - je to skvělá zábava!
(zadáno: 21.12.2018)
Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť - Divadlo J.K.Tyla Plzeň: 90 %
85-90%:
Zábavná, hravá a svižná inscenace; výborná režie dokonale schopná ustát rychlé tempo původního díla, zábavná a efektní scénografie, byť v mnoha momentech podobná ostravské inscenaci, na níž se část tvůrčího týmu rovněž podílela. Na Novou scénu až výjimečně dobrý zvuk a hlavně výborné výkony. Skvělé sehrání company - vlastně všech ostatních stálých členů souboru - zajímavé a zábavné choreografie, perfektní ústřední dvojice - Vypravěčka Kateřiny Falcové je její další naprosto suverénní rolí po Marii, a Pavel Klimenda jako Josef - skvělá volba obsazení a další jeho výborný výkon.
(zadáno: 21.12.2018)
Splašené nůžky - Divadlo Kalich: 50 %
Nejprve strašlivé nudný a dlouhý úvod, který má být zřejmě prototypem divácké, lidové zábavy; poté ta nejzajímavější část - do níž se zapojuje publikum - která je strašně závislá na tom, jaké publikum se sejde - a může být celkem i vtipná a zábavná, není-li nepřežitelně dlouhá. A poté konec, který to všechno hezky uzavře.
Obecně - zajímavá koncepce interaktivní komedie, a jak už bylo řečeno: nelituji vidění, snad jsem i ráda, že jsem to viděla, ale znovu to vidět určitě nepotřebuji, není to úplně můj šálek čaje...
(zadáno: 21.12.2018)
Vítejte v Thébách - Národní divadlo: 50 %
55% - Hra sama je zajímavá, nesmírně mě bavilo, jakým způsobem pracuje s antickými motivy, jak je upravuje k obrazu svému a mění marné boje antických hrdinů s předurčeností a božími záměry. "Baví mě" na jevišti i myšlenka všeničící války v dnešní době (Dánská občanská válka pro mě byla "hitem" minulé sezóny). Ale nefungovalo to - přes skvělé herecké výkony a nesmírně zajímavou scénografii. Přišlo mi to zoufale nedotažené, nezapůsobila na mě jakákoli myšlenka - žádná atmosféra - vím, o čem to bylo, ale... s koncem hry nepřišla žádná katarze. Jakoby hra prostě bez jakéhokoli smyslu vyšuměla.
(zadáno: 21.11.2018)
BIG - Městské divadlo Brno: 60 %
Naprosto skvělá výprava, neuvěřitelně energické choreografie, u nichž nesmírně potěší chuť, nadšení a souhra celé, i dětské, company. Dobré výkony - skvělý Adam Gazdík, moc dobrý Jonáš Florián, dobří Jan Mazák, Robert Jícha, méně výrazný Josef Gazdík, V. Matušovová a J.Gazdíková slabší po pěvecké stránce.
A k tomu všemu zoufale nezábavné dílo. Nijaká hudba, příběh ničím nový a podaný dokonale nezáživně. Tatam je energie, chuť a zábava loňského, navíc tolik podobného Děsného pátku. A ke srovnání s Mary Poppins - samo divadlo by udělalo lépe, kdyby s ním vůbec nezačínalo.
(zadáno: 21.11.2018)
Legenda jménem Holmes - Hudební divadlo Karlín: 60 %
55% a blog
(zadáno: 19.11.2018)
Pocta Shakespearovi - Letní shakespearovské slavnosti: 70 %
Pásmo zajímavé, jen místo Hilského průvodního slova bych ocenila spíš víc ukázek, kombinovaných jen se sonety.
(zadáno: 26.10.2018)
Trhák - Divadlo Broadway: 20 %
Aneb jak z vtipné komedie legendárního tvůrčího týmu udělat pokleslou "lidovou" zábavu. Je to přehlídka nevkusných nových vtipů, trapností, nevhodně převedených starých vtipů, vulgarit, přehrávání, křiku. Ztratilo to veškeré původní kouzlo i osobitý humor filmové předlohy. Nové hudební aranže většinou nestojí za nic, takže jediné, co tak zaslouží po pár procentech, byly celé dva lepší herecké výkony.
(zadáno: 10.10.2018)
Duch - Divadlo J.K.Tyla Plzeň: 50 %
45% - Z mého pohledu zmařený potenciál muzikálu i souboru. Absolutní absence jakýchkoli efektů, jimiž je tento muzikál ve světě proslaven, zoufale chudá a prázdná scéna a slabá režie, takže ve výsledku to není ani efektní show jako v zahraničí, ani poctivé divadlo plné silných výkonů, emotivních momentů a vypointovaných komediálních scén, a to ačkoli se hlavní představitelé snaží, - nejvýraznější jsou E. Staškovičová a J. Hruškoci - ale ve výsledku to prostě nepůsobí. Zůstává jen základní nosný, byť jednoduchý romantický příběh.
(zadáno: 10.10.2018)
Žítkovské bohyně - Divadlo pod Palmovkou: 90 %
Dokonale silná a působivá inscenace, bez hluchých míst. Pocit, že bych v některém momentu tápala, jsem neměla, prostě jsem jen sledovala jeden obraz za druhým, jak přicházely, a nechala se vést příběhem, který mě k vysvětlení dovedl sám a velmi přehledně. Promítaná data tu orientaci v ději výrazně zjednodušují.
Výtvarná stránka - prostá tmavá scéna, kostýmy, hudba (Irenin zpěv), choreografie - to vše podtrhuje atmosféru, stejně jako herecké výkony. Zejména Tereza Dočkalová je v roli Dory opět výborná.
(zadáno: 3.8.2018)
Hamlet - Letní shakespearovské slavnosti: 60 %
65%: Zaujaly mě úpravy, škrty (vyjma Ofélie), vyznění postav; ocenila BYCH celou inscenaci, kdyby se hrála v jiném prostoru. Režisér přiznává, že chtěl vytvořit komorní inscenaci, čemuž ale prostor, kterému není uzpůsobená scéna, nevyhovuje. Bludiště lamp je estetické, ale (zřejmě) bez hlubšího významu a velké množství děje na podlaze a před scénou diváci od desáté řady nevidí, čímž jim ve hře uniká spousta podstatného a společně s tím se vytrácí veškerý pocit ze hry i její atmosféra. A ačkoli herecké výkony jsou velmi dobré, i ty v obrovském prostoru trochu zanikají. Skvělí Plesl, Vlasáková.
(zadáno: 3.8.2018)
Ucho - Divadlo na Vinohradech: 80 %
Velice působivá inscenace - s perfektně vystavěnou hutnou a stísněnou atmosférou, jejíž základ vytváří skvělý scénář J. Procházky v úpravě L. Procházkové. Výborná scéna a především herecké výkony a souhra mezi herci.
(zadáno: 3.8.2018)
Pohřeb až zítra - Švandovo divadlo: 70 %
Velmi dobrá černá komedie. Byť v první polovině působí zbytečně hystericky a ukřičeně - některé zvraty a hádky jsou až zbytečně a někdy jen stěží uvěřitelně vygradované. Postupem si však divák na tempo hry a její styl a atmosféru rodinného setkání právě téhle "povedené" rodinky zvykne. Herecké výkony jsou hodně dobré a skvělá je scéna. (Jen by v tom názvu vlastně pohřeb být vůbec nemusel, mohla by to být jakákoli jiná rodinná večeře (vzhledem k prostoru pro babi), ale to by nepůsobilo marketingově tak dobře...)
(zadáno: 3.8.2018)
Co takhle svatba, princi? - Divadlo J.K.Tyla Plzeň: 60 %
Zkrácení a zjednodušení příběhu známé televizní pohádky vychází maximálně vstříc cílovému dětskému publiku - někdy však až na úkor dospělého diváka, pro nějž se ztrácí část původního humoru (chybí některé notoricky známé hlášky a scény) a poetiky. Dětem je přizpůsobena i výprava - kostýmy vycházející z dětské kresby, velmi jednoduchá scéna. Výborné jsou herecké (i pěvecké) výkony - P. Klimenda, Ch. Pščolková, L. Zvoníková, E. Staškovičová i další. Notoricky známé písničky a příběh fungují i v divadelní adaptaci (a i dospělí si s pomocí trochy nostalgie pohádku užijí).

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>