Profil uživatele

Guildenstern

Volby

Blogy

Prázdná Matilda v krásných kulisách
Předesílám, že jsem na muzikál jen do Brna naprosto nepřipraven a nezatížen žádnými očekáváními. Nečetl jsem předlohu R. Dahla, neviděl film Danny de Vita ani loňské muzikálové ztvárnění s Emmou Thompson. Jako první vás upoutá opravdu krásná monumentální barevná scéna, která symbolizuje svět knih, do kterého hlavní hrdinka utíká před nepochopením dospělých a čerpá z nich...
Fun Home v Plzni sice není sice fun, ale zklamáni rozhodně nebudete...
Plzeňský muzikálový soubor představuje další novinku - komorní muzikál Fun Home tria amerických autorek (Kron/Tesori/Bechdel), a to jako jedna z prvních evropských scén. Nutno dodat, že jde o další úspěšný zářez ve spanilé jízdě Lumíra Olšovského a jeho týmu. Možná hned z kraje drobné varování - tohle vážně není představení pro rodiny s dětmi, jak by možná někdo mohl usoud...
Postřehy z premiéry muzikálu Hedwig a její Angry Inch
Pamatuji se, že hudební film Hedwig and the Angry Inch z roku 2001 byl pro mě naprostým zjevením, uchvátil mě při prvním zhlédnutí a rád se k němu čas od času vracím. Přemýšlel jsem, jaké by to asi bylo převést ho na česká jeviště a kdo by asi tak mohla hlavní roli ztvárnit. Pamatuji se, že mě tehdy napadl Vojta Dyk, ještě když hrál v DISKu a v Homo 06. Doteď si myslím, že by to b...
Pár dojmů a tipů k muzikálu Romeo a Julie
Začnu pár ryze praktickými věcmi: Na R+J se vyplatí zajít, ačkoli lístky jsou lehce předražené (na muzikál bez orchestru), jak už to bývá v Praze dob.. špatným zvykem. Hraje se ve Fóru Karlín, obrovském, nepříliš divadelním prostoru se spousty míst k sezení. Elevace řad není příliš velká, proto nedoporučuji místa od 15. řady dál a po krajích... Nejlepší je asi střed sedmé řa...
Small Town Boy - Divadlo Letí
Předem bych velmi rád zdůraznil, že tvůrcům velice fandím, cením si jejich nadšení pro uvádění nových textů a jejich práce, již na této inscenaci strávili. Rozhodně podle mě stojí za návštěvu a ani se o její návštěvnost neobávám, myslím, že bude velmi populární, takže i přes relativně nízké hodnocení je to svým způsobem zážitek. Rád bych začal klady - hlavním přínose...
Dobrou zprávu já přináším vám...
17.4.2015 18:00, Dejdar / Schneiderová / Kopta / Jirešová / Ratajský / Gudasová / Kutheil / Nosek / Zavřel / Synková / Holá / Drábková / Antonio Nejdříve k hercům - obsazení hlavních rolí je asi nejvíce diskutovanou stránkou tohoto muzikálu. Ano, opravdu, M. Dejdar není dobrý zpěvák, interpretace písní je hodně přibližná, T. Kostkovou jsem naštěstí neměl, J. Schneiderová hraje i zp...
KKK od BB
Opravdu není jednoduché na i-divadle zodpovědně a objektivě hodnotit. Samozřejmě nelze všechna má hodnocení dát do řady a srovnávat je (například srovnat procentuálně muzikál v Brně s inscenacemi "staré" Komedie nebo jestli je horší dementní konverzačka, která si na nic nehraje, nebo vážně myšlená rádoby hlubokomyslná srágora). Snažím se v poslední době poznávat i regionální d...
Mauglí podrobněji
Hodnocení z předpremiéry 10.9. (Tomeš, Strenáčik, Pleskot, Čiernik, Marek, Vančura, Šoralová, Kaštovský, Doubravová, Kassai, Opava, Křenková, Drábková, Ramba, Štěpánek, Dolinajec) a reprízy 27.9. (Cina, Sklenář, Zonyga, Kříž, Vlas, Vančura, Šoralová, Kaštovský, Cmuntová, Kassai, Opava, Pavlovčinová, Drábková, Ramba, Štěpánek, Dolinajec). Hudba Řekl bych, že se po Johance z...
Sympatický podvod Quasimodo
Každý fanoušek muzikálu v Praze musel být nadšen, když byly zvěřejněny informace o novém projektu a jeho tvůrčím týmu. Jednotlivá jména vypadala sympaticky a slibovala velmi dobrý zážitek. Zázrak se ale nekoná, celek příliš nefunguje, těžko se mi po představení přicházelo na to, proč vlastně, pokusím se popsat některé myšlenky, nejde ovšem o celistvou recenzi, spíš střípky...
Příliš složité Origami
Přišel jsem se podívat jednoho krásného večera na Letní scénu divadla Ungelt na hru Origami, inzerovanou na tomto portálu, dostatečně připraven a nabuzen na to, co uvidím. Přesto jsem byl trochu zklamán. Důvod je prostý: hra od s Ungeltem spřáteleného španělského dramatika prostě není tak dobrá, jak se umělecký šéf Ungletu M. Hein dušuje. Respektive mohla by být dobrá, kdyby byla troc...
Starý nácek ve hře náckem ani moc není
Jde o první dramatický pokus komentátora a žurnalisty MF Dnes M. Komárka, rozhodně to není špatné, je vidět, že autor umí "psát", ale text trpí jistou nevyvážeností, výborné pasáže střídají nudnější, místy i až trochu nepříjemné; celkově bych představení (80 min.) tak o čtvrt hodiny zkrátil... Moc informací totiž hra neobsahuje - o Knutu Hamsunovi jsem nevěděl předt...
Pornohvězdy válcují "zavedenou" pražskou muzikálovou scénu
Určitě sympatický pokus o nezávislý muzikál jako protipól k vesměs otřesným produkcím Hybernie a Broadwaye. Zajímavý příběh, ucházející texty, nápaditá barevná hudba P. Wajsara (talent má mít po kom), která si vypůjčuje prvky tu z opery, tu z lidovky, tu paroduje právě komerční muzikály, ví, co je repetice, leitmotiv... Jen škoda, že se zpívá na half-playback a hudba zní proto do...
Tajemství Daniela Landy
No jo no, typický Landa: výborné melodie, hloupoučké texty a katastrofa ve chvíli, kdy se snaží divákovi sdělovat nějaká svá poselství :-( Kdyby to režíroval někdo jiný než jeho neschopná žena, asi by vybalancoval a zlehčil některé patetické výstupy, které u mě vyvolávaly spíš smích... Režie ovšem představení ubírá pěkných pár procent: samé klišé, patos, bez invence, scény...
Radúz a Mahulena v Národním v modernějším hávu?
No, těšil jsem se na klasickou klasiku od Pitínského a zas tak klasická bohužel nebyla... Oproti třeba Babičce nebo Našim furiantům se zde vyskytuje dost "vtípků" a trochu křečovitých scén, hlavně co se týče rozjuchaného teenagerského vztahu mezi Radúzem a Mahulenou - tato postava (v podání Pavly Beretové) a její výklad vůbec patří k těm nejslabším článkům inscenace... Je...
Autobus? O čem?
A to bylo sakra o čem? :-D Představení jak z dílny KALDu v DISKu... to že člověk neví v půlce, na čem je, a je napnutý na konec, jak to asi dopadne je naprosto v pořádku... když ale po skončení neví, jak to skončilo, a co hůř, o čem to vlastně celé bylo, už možná trochu zalituje času stráveného v divadle na hře tohoto dramatika... Co byla realita a co fikce? Co se stalo a nestalo? Kdo m...
Hvězdy na vrbě, Divadlo na Fidlovačce, 45%
Hlavním problémem inscenace je dosti nevyvážené tempo - některá místa jsou dobrá, jindy se zas hra strašně vleče, pěkná jsou hlavně hudební čísla (vesměs staré české šlágry z 60. let) v podání překvapivě dobrých zpěváků a kapely na jevišti! Hlavně ti mladší protagonisté jsou opravdu velmi šikovní a mile překvapí, na nich by měl Jiří Suchý stavět mladý Semafor, tady je je...
Žena v Černém - Komorní Fidlovačka, 75%
Musím říct, že zajímavý zážitek! I když jsem si nedovedl představit, jak se dá udělat horor na divadle, musím přiznat, že tady se to povedlo velmi dobře! A to hlavně díky zajímavé předloze, citlivé režii O. Brouska, jemuž se podařilo vytvořit opravdu hustou atmosféru, a také díky civilním, ale velmi dobrým výkonům obou herců. Ze začátku je tempo přeci jen o něco pomalejší a p...