Divadlo J. K. Tyla Plzeň [Nová scéna]

Liduschka (Baarová)

Premiéra: 26.11.2016 | 2:30
Scéna: Daniel Dvořák. Kostýmy: Ivana Brádková. Choreografie: Lukáš Vilt, Kateřina Marešová. Dirigenti: Jiří Petrdlík, Dalibor Bárta. Režie: Roman Meluzín.
Poslední uvedení: duben 2019.
Původní český muzikál nahlížející z jiného úhlu pohledu na vztah herečky Lídy Baarové a říšského ministra Josepha Goebbelse. Tento pohled je ironický, sarkastický, kabaretní, revuální a provokativní...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo J. K. Tyla Plzeň
Hodnocení inscenace
Redakce
73 %
Uživatelé
73 %
73381000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 70 %
Michal Novák 80 %
Kateřina Jírová 70 %
Volby

Hodnocení (41)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  70 %
30.10.2018 | 2036 hodnocení
+ souhlasím
Osud Lídy Baarové se K. Steigerwald snažil zpracovat nezaujatě, nekřivdit ani neomlouvat, groteskní odstup muzikálu pomohl od prvoplánovosti a dalších žánrových nebezpečí. Obsahově mimořádné libreto uzavírá přesný paradox „V náručí Němců hledala jsem štěstí, zatímco vy jste hajlovali na náměstí.“ V hudbě se A. Březina pokusil o sympatická obohacení na úkor efektu, což bohužel trochu oslabilo dramatický a emoční účinek. Režisér R. Meluzín mohl své postupy více přizpůsobit ladění díla. Pěvecky i herecky výteční zejména A. Bartošová a P. Jeništa. Výrazný nadprůměr mezi původními českými muzikály.
Michal Novák  80 %
16.9.2017 | 1159 hodnocení
+ souhlasím
Za výchozím tématem, tedy strhujících osudů prvorepublikové divy, hledejme groteskní metaforu celého 20. století. Svým způsobem politický muzikál je plný ironie a provokuje tím, že otázky jen pokládá. V sarkastickém duchu - ne náhodou dějem provázejí dva klauni. Na jednoduché scéně se roztáčí mlýnice nachystaná na Baarovou a demonstrace „jednoduchých“ pohledů na věc může začít. Kontroverzní vyznění libreta baví. Hudební partitura střídá revuální čísla s jímavými pasážemi. Texty prvotřídní. Režie nevymýšlí blbosti. Nezapomenutelné výkony Alžběty Bartošové a Petra Jeništy. Karlín bledne.
Kateřina Jírová  70 %
16.9.2017 | 348 hodnocení
+ souhlasím
Muzikálový kabaret vesele vyprávějící o neveselých věcech.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Teddy  80 %
9.5.2023 | 295 hodnocení
+ souhlasím
Příběh o Lídě Baarové, tentokrát na divadelních prknech. Musím říci, pro mě veliké překvapení. Příjemné. Silnou stránkou tohoto muzikálu je kvalitní libreto i hudební složka. Hlavní představitelka Baarové v podání Alžběty Bartošové podala vynikající výkon, jak pěvecky, tak herecky. Téměř celý čas hry neopustí jeviště, střídá kostýmy, stylizuje se do jednotlivých scén v ději, přesto nikdy nevypadne ze své role. Dobrý nápad s dvěma komiky (šašky), kteří nás provází celým představením. Líbila se mi použitá ironie a satira (scény s Hitlerem, s Goebbelsem). Oba jejich herečtí představitelé výborní. (Kohout, Jeništa). Závěr dosti poučný.
Monty70  70 %
10.4.2023 | 265 hodnocení
+ souhlasím
Život Lídy Baarové v muzikálu mě zaujal určitě více než film od Filipa Renče. Z hereckých výkonů, nemohu jmenovat všechny. Ale určitě Alžběta Bartošová v titulní roli, téměř celou dobu je na jevišti a herecky i pěvecky přesná. Z pánů pak herci Petr Jeništa (Goebbels), Daniel Bambas (Frölich) a Aleš Kohout. (Hitler). Líbilo se mi, že muzikál se snaží pomocí satiry vystihnout tehdejší dobu a jen slepě neodsuzuje chyby naší prvorepublikové herečky, která se zapletla s Němci. Závěr představení je toho důkazem.
Romana35  80 %
20.3.2023 | 335 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál jako celek se mi líbil, chytlavé melodie, pěkné kostýmy a choreografie, dobré herecké výkony. Nejvíce mě zaujala A. Bartošová v titulní roli, pěvecky i herecky obstála se ctí. Tradičně dobrý D. Bambas ztvárňující Fröhlicha, nezklamala K. Sedláková v roli Madgy Goebbelsové. Příjemně překvapil P. Jeništa jako Goebbels. Jen jeho závěrečnou píseň "To Madga nikdy nezkusí" bych si odpustila. Ta byla již za hranou dobrého vkusu, zbytečně vulgární.
Denisa H.  70 %
6.9.2020 | 383 hodnocení
+ souhlasím
Viděno ze záznamu.
Za muzikál jako takový 50 % a k tomu po 10 % A. Bartošové a P. Jeništovi.
Byly chvíle, kdy mě inscenace vtáhla, jenže je pak vystřídaly scény, z nichž jsem měla spíš pocit trapnosti a nadměrečné vulgárnosti. Dojem je zkrátka dost rozpačitý a to v mnoha aspektech - hudební čísla, kostýmy, texty písní...
Vidět muzikál naživo, možná však hodnotím výše - mihly se totiž okamžiky, kdy jsem si říkala, jaká škoda, že nesedím v hledišti.
Studený Čumáček  70 %
30.5.2020 | 417 hodnocení
+ souhlasím
V lásce se jenom funí, při kariéře mlaská
záznam
Mírné zjevení, velká zábava, občas ošklivě trapno + zřetelné ozvy operety a velkého divadelního muzikálu drobet...
Naštěstí Alžběta Bartošová/Lída Baarová zvládá zpěv i činohru, aniž by popírala ironii, Petr Jeništa/Goebbels ďábelsky kulí očka a huláká na své děti, a Gustav Fröhlich/Daniel Bambas pateticky hollywoodsky ohne ženskou a ještě stihne nyvě zapět. Téměř boží, kdyby to nebylo občas drtivě trapné.
AliV  70 %
6.3.2020 | 116 hodnocení
+ souhlasím
Chápu, že spousta lidí inscenaci neskousne (i mně přišly některé momenty už přes čáru), ale právě tímto kontroverzním pojetím (většinou) přesně pojmenovává a vypichuje všechno zlo, které mezi lidmi bylo (a co si budeme povídat, asi nikdy nevymizí). Škoda jen některých dějových zkratek. Alžbeta Bartošová je v hlavní roli výborná pěvecky, pohybově i herecky. Upřímně si neumím představit, že by tuto roli zvládla jakákoliv jiná muzikálová herečka lépe. (viděno z TV záznamu)
Janinka123  80 %
22.1.2020 | 166 hodnocení
+ souhlasím
Ze záznamu. Zajímavé představení s dobrou hudbou a odvážnými texty písní. Alžběta Bartošová v hlavní roli velmi zaujala. - 75%
RaB  80 %
14.4.2019 | 378 hodnocení
+ souhlasím
U tohoto muzikálu hodně záleželo na daném představení. Někdy to bylo 100 % (derniéra), většinou ale 50 %... Bohužel dost často bylo vidět, že company nebyla kompletní. Celkově se jedná o zdařilé dílo. Alžběta Bartošová neuvěřitelně překvapila.
Kuba2  70 %
13.4.2019 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Toto představení je určitě zábavnější než film od Filipa Renče, ale mám pocit, že autor ani neví, co chce vlastně vyprávět. Ze začátku to vypadá, že na vás čeká tragický příběh krásné české herečky, ale pak to vystřídá humor, který místy zabíjí dojemné scény. Vtipům jsem se smál, ale přišlo mi, že byly až nadužívané. Hudba byla pěkná, ale texty písní mi tam příliš neseděly. A. Bartošová a P. Jeništa zpívali a hráli skvěle a společně s hudbou tvoří tahák tohoto muzikálu. Kdyby autor ubral vtipu a přidal více smutku tak to mohlo být ještě o něco lepší.
Jirkan  50 %
25.6.2018 | 564 hodnocení
+ souhlasím
24.6. 2018: Nejsem si jistý, jestli si záměr autorů rozumí se záměrem autorů jevištní interpretace. Řekl bych, že v obsahu je více nadsázky. Co se tu nepovedlo je choreografie. Scéna je velmi jednoduchá. Po hudební stránce je to ale zajímavý kousek. Zaujala mne Leni v podání Veroniky Veselé. Epizodní postava, ale nešlo ji přehlédnout a v tu chvíli máte pocit, že vidíte velké muzikálové číslo. Podařenější je druhá část představení, kde se do toho opřela i sama hlavní představitelka, Alžběta Bartošová. Až si říkám, jestli ta její určitá "úspornost" v první části není záměrná.
Rejpalka  70 %
24.6.2018 | 213 hodnocení
+ souhlasím
První polovina mě nějak výrazně nezaujala a spíš zanechala rozpaky, zato druhá půlka teprve nastavuje zrcadlo, což ne všichni asi zkousli. Chápu, že je inscenace kontroverzní (přece jen, ne všude se zpívá o sexu tak explicitně) ale nikdo ze zoufalého zájezdu neodešel (viz komentář podemnou, byla jsem na stejném představení). Vynikající Betka Bartošová, tradičně skvělý Petr Jeništa, příjemně překvapili Petr Šudoma a Veronika Veselá. Oproti "michalodavidovkám" je to umění, které alespoň ty vnímavější donutí k zamyšlení.
Markéta Nedvědová  0 %
24.6.2018 | 142 hodnocení
+ souhlasím
Říkají tomuto kusu různě. Groteska či opera buffa. Ale ono to není nic, než jen další parazitování na fenoménu Baarová. Zatímco hra Goebbels / Baarová byla jen nepovedený omyl, tento "muzikál" je bezzubý výsměch. Nedočtený životopis posloužil jako oslí můstek pro revue se zpěvy, ve které se tleská na "vynikající" rýmy ve stylu "šukala, šukala". Liduschka by ráda byla aspirantkou na hru o které se mluví, ale kdo na ní ve skutečnosti jezdí? Jen ty zoufalé autobusy z regionů. A v nich jezdí bohužel zejména ti, kteří nadšeně zatleskaji i lejnu v alobalu.
Kamaela  50 %
27.2.2018 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Role Baarové A. Bartošové neskutečně sluší, muzikál je slušně zazpívaný, některé scény povedené. Na můj vkus příliš mnoho vulgarismů a zbytečné neustálé opakování a zdůrazňování, že Baarová byla děvka. Některé scény vyznívají spíš trapně. Vrcholem je asi "vtipná" píseň Goebbelse "Šukala mě, šukala...", která byla pravděpodobně myšlena jako humorná vsuvka. Bohužel se nikdo nesmál. Celkové vyznění bylo dost rozpačité.
Senora  80 %
18.2.2018 | 56 hodnocení
+ souhlasím
Provařený bulvární příběh, to je pro mě mínus tohoto muzikálu. Nemohla jsem se zbavit pocitu, že všechno šlape, je dobré, herci, hudba, orchestr atd., ale moc bych si přála, aby nastudovali něco jiného. Chápu, že je to můj problém, ale tak na to padne pár procent hodnocení směrem dolů.
Vážně dobře tentokrát působí, jak se herci pohybují v hledišti, to publikum vždycky trochu znervózní a rozlije se vlna neklidu. Která sem patří, navíc klauni představují za maskou kohokoliv z nás, jsou pozorovatelé děje a zároveň aktéři. (Sprostá píseň o sexu byla mimo mísu. Jako facka, která nesedla.)
DivadelniFan  80 %
18.9.2017 | 356 hodnocení
+ souhlasím
Představení se mi moc líbilo. Vyzdvihl bych perfektní hudbu a skvělou Alžbetu Bartošovou nebo Aleše Kohouta. Role jí neskutečně sedí. Určitě doporučuji.
Skubalova  90 %
16.9.2017 | 68 hodnocení
+ souhlasím
Velmi zajímavý muzikál, který má hloubku. Skvělé herecké výkony, zvláště Bartošové a Jeništy. Úchvatné kostýmy. Doporučuji.
Martin21  80 %
19.4.2017 | 462 hodnocení
+ souhlasím
Zcela netypicky, avsak velmi zajimavy muzikal, ktery v kostce vypravi pribeh Lidy Baarove. Vsechny slozky, myslim, funguji velmi dobre. Alzbeta Bartosova v titulni roli podava slusny vykon, nicmene to vlastne vsichni-)
Armin  100 %
16.4.2017 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto neotřelé a velice potřebné představení! Žádné hlazení po tváři, žádné strkání hlavy do písku, žádný "laskavý" humor. To je ono!!! Bravo!!! Jako vždy skvělý a přesný pan Jeništa. Hudební nastudování i provedení na vysoké úrovni, perfektní!
J.anek  90 %
4.2.2017 | 499 hodnocení
+ souhlasím
Tenhle muzikál je chytrý, chytrý, chytrý. Film hravě předčil (to zase taková výzva nebyla), je velice aktuální, zrcadlí se v něm nejen minulé století, ale i to naše současné tápání, naše neschopnost vyznat se ve změti informací, rozpoznávat dobro od zla. A parádní je přestávkový nápad, který neradno prozrazovat.
Michal Ernat  90 %
25.1.2017 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Velmi povedený muzikál, který s nadsázkou podává životní osudy. Texty jsou vtipné a ač někde slyšíme neslušné, je to vždy v kontextu a nevyznívá to nijak hrubě a samoúčelně. Velmi se nám divadlo líbilo.
VasekN  90 %
8.1.2017 | 32 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Dílo, které v pozitivním směru vybočuje ze současné muzikálové produkce. Historie neznalý divák však drobně může tápat. I tak bude odcházet pobavený. Kdo ví, co zač bylo 20. století, ocení hloubku scénáře, narážky a rozmanitost hudby. Výborně tne do české povahy. Navíc výborné obsazení včele s Alžbetou Bartošovou v životní roli. Skvěle sekundují P. Jeništa, D. Bambas, R. Říčař, J. Hruškoci a další. 95%
Allskriboss  80 %
3.7.2024 | 17 hodnocení
Antrey  70 %
3.11.2023 | 86 hodnocení
Applejuice  70 %
8.1.2023 | 379 hodnocení
Rivah  30 %
25.9.2021 | 267 hodnocení
Plšík  70 %
31.5.2020 | 782 hodnocení
Semtamťuk  70 %
3.3.2020 | 98 hodnocení
Janet  80 %
11.10.2019 | 48 hodnocení
Ally  70 %
4.6.2019 | 64 hodnocení
Valerius  90 %
3.4.2019 | 70 hodnocení
Veronika K.  100 %
27.1.2019 | 118 hodnocení
Lera  40 %
28.12.2018 | 78 hodnocení
Lerus  90 %
22.4.2018 | 50 hodnocení
Violetka  90 %
3.12.2017 | 57 hodnocení
Čiko  80 %
18.5.2017 | 1089 hodnocení
Bišu  80 %
8.4.2017 | 217 hodnocení
Lukrativni  30 %
4.4.2017 | 85 hodnocení
Monib  100 %
7.2.2018 | 3 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.